Saturday, November 28, 2009

0 ၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ား ကုိယ္စားသခင္သိန္းေဖမွ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ ထံသို႕ေပးစာ

သုိ႔

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ

ဥကၠဌ

ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖဳိးေရးေကာင္စီ

ေနျပည္ေတာ္

ရက္စြဲ - ၂၀၀၉၊ ႏုိ္၀င္ဘာလ၊ ၂၈ရက္။

အေၾကာင္းအရာ။ ။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚအေရးယူပိတ္ဆုိ႔ထားမႈမ်ား ႐ုပ္သိမ္းေရးႏွင့္ပါတ္သက္ေသာကိစၥ။

(၁) ျမန္မာႏုိ္င္ငံလြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီးသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာႏုိ္င္ငံျပည္သူတစ္ရပ္လုံး စည္းလုံး ညီညြတ္ ေရးၿပိဳကြဲခဲ့ရာမွ အလြန္နာက်ည္းမႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ရာျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ရာ ယေန႔ျမန္မာႏုိင္ငံ အေျခ အေနကုိ ဓမၼဒိဌာန္က်က် သုံးသပ္ၾကည့္႐ႈလွ်င္ အဖက္ဖက္မွယိုးယြင္းနိမ့္က်လ်က္၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအနိမ့္က်ဆုံးႏုိင္ငံ အျဖစ္မွ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေသးသည္ကုိ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

(၂) ယင္းသုိ႔ေသာ အေျခအေနမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ရန္ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္၍ စစ္မွန္ေသာ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံ ထူေထာင္ေရးအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းမွာ “အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး” “အမ်ဳိးသား ညီညြတ္ေရး”ကုိ အျမန္ဆုံးမျဖစ္မေနတည္ေဆာက္ရန္ျဖစ္သည္ဟု ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာ ေရးႏွင့္ ဖြံံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအေနႏွင့္လည္း အေလးထားယုံၾကည္သည္ကုိ ၄င္း၏ႏုိ္င္ငံေရးဦးတည္ခ်က္(၄) ရပ္တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ထင္ထင္ရွားရွားေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရပါသည္။

“ႏုိ္င္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေရး၊ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ တရားဥပေဒ

စုိးမုိးေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္စည္းလုံးညီညြတ္ေရး“ ဟု ပါရွိပါသည္။

(၃) က်ေနာ္တုိ႔ သက္ႀကီးရြယ္အုိႏုိင္ငံေရးလုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ားကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ျဖတ္သန္း ေတြ႔ႀကဳံကုိယ္တုိင္ဆင္ႏႊဲခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲသင္ခန္းစာမ်ားအရ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၉၅ခုႏွစ္ ႏုိ္၀င္ဘာလ ၂၄ရက္ ေန႔စြဲျဖင့္ ႏုိ္င္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီႏွင့္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္သုိ႔ လိပ္မူ၍ ပန္ၾကားစာတစ္ေစာင္ ေပးပုိ႔ခဲ့ရာ၌ ေအာက္ပါအတုိင္း ေမတၱာရပ္ခံပန္ၾကားခဲ့ပါသည္။

(၁) ရရွိၿပီးေသာ ျမန္မာႏုိ္င္ငံလြတ္လပ္ေရး မဆုံး႐ႈံးေစေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ဒီမုိကေရစီက်ေသာ၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာႏုိင္ငံသစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေရးအတြက္၎၊

(၂) တစ္တုိင္းတစ္ျပည္လုံး ရဟန္းရွင္လူျပည္သူတစ္ရပ္လုံး ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး

အတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု၎၊

(၃) ယေန႔ျမန္မာႏုိ္င္ငံလက္ရွိ အေျခအေနမွာ “တစ္မ်ဳိးသားလုံးေသြးစည္း ညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္ရန္ အလုိအပ္ဆုံးအေျခအေနျဖစ္ေနပါသည္” ဟု၎ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။

အလားတူပင္ ၁၉၉၉ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၁၇ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ ေရးအတြက္ အႀကံျပဳစာတမ္းတစ္ေစာင္ကို ေရးသားကာ ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီသုိ႔ ၎၊ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္သုိ႔၎ ေပးပုိ႔ခဲ့ရာ ယင္းစာတမ္း၌ ကၽြဳႏု္ပ္တုိ႔၏ရည္ရြယ္ခ်က္ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္းေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။

(၁) အမ်ဳိးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးတည္ေဆာက္ရန္၊

(၂) လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကိုထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ရန္၊

(၃) ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ဒီမုိကေရစီက်ေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတည္ေဆာက္ရန္ ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။

ဆက္လက္၍လည္း က်ေနာ္တုိ႔စတင္အႀကံျပဳခဲ့သည့္ ၁၉၉၅ခုမွ ယေန႔အထိ ၁၄ႏွစ္တုိင္တုိင္ အဆုိပါသေဘာထားအတုိင္း အႀကိမ္ႀကိမ္အႀကံေပးပန္ၾကား ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ပါသည္။

က်ေနာ္တုိ႔ အႀကံျပဳခဲ့ခ်က္မ်ားမွာ ရက္ရွည္လမ်ားစြာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏုိ္င္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၀၉ခုႏွစ္၊ ႏုိ္၀င္ဘာလ ၁၁ရက္ေန႔စြဲျဖင့္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိယ္တုိင္ လက္မွတ္ေရးထုိး၍ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးထံ လိပ္မူ၍ေပးပုိ႔ေသာစာတြင္ “ျမန္မာႏုိ္င္ငံအေပၚ အေရးယူပိတ္ဆုိ႔ထားမႈမ်ားကုိ႐ုပ္သိမ္းေရး” ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေပးပုိ႔ေသာစာတြင္ ေအာက္ပါ အတုိင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။

အပုိဒ္(၂) “ျမန္မာႏုိ္င္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ အေရးယူပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားကို ဖယ္ရွားေရး အတြက္ ကၽြန္မအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လုိေၾကာင္း” ဟူ၍၎၊

အပုိဒ္(၃) “ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိးရွိမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကုိလည္း ကၽြန္မအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္လိမ့္မည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။” ဟုေဖာ္ျပသည္ကုိ ေတြ႔လုိက္ရ ဖတ္လုိက္ရေသာအခါ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္တြင္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ အခ်ိန္ မွစ၍ ႏုိင္ငံေရးသေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားမွ အေျခခံကာ နယ္ခ်ဲ႕သမားတုိ႔ကုိ အတူလက္တြဲ၍ အသက္ေပး တုိက္ခုိက္ခဲ့သူမ်ား အခ်င္းခ်င္း ဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒ၊ အတၱ၀ါဒတည္းဟူေသာ မာန္မာနတုိ႔၏ လႊမ္းမုိးမႈကို မလြန္ဆန္ခံႏုိင္ခဲ့ၾကသျဖင့္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား (အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား) အသက္ေပး တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးၿပိဳကြဲကာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေျခအေန အဖက္ဖက္မွယိုယြင္း မႈမ်ားအားလုံး အဆုံးသတ္ေတာ့မည့္ လမ္းစေပၚလာခဲ့ၿပီဟု က်ေနာ္တုိ႔ ယူဆမိပါသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးခင္ဗ်ား -

ကမၻာႀကီး၏ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသိရွိထားၿပီးျဖစ္သည့္အတုိင္း

+ ႏုိင္ငံႀကီးငယ္အားလုံး စီးပြားပ်က္ကပ္ဒဏ္ကုိ အလူးအလဲခံေနရရာ ယခုတုိင္ နလန္မထူႏုိင္ၾကေသးျခင္း
+ ႏုိင္ငံႀကီးအခ်ဳိ႕တုိ႔၏ လက္နက္ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ စစ္ေအးတုိက္ပြဲျပင္းထန္လာ ေနျခင္း၊
+ အစြန္းေရာက္ ၀ါဒသမားမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္မႈအႏၱရာယ္တစ္ေန႔တျခား ႀကီးမား လာျခင္း၊
+ အႏုျမဴအႏၱရာယ္၏ ၿခိမ္းေျခာက္မႈခံေနၾကရျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္

တတိယကမၻာစစ္၏ အႏၱရာယ္သည္ ေအးခ်မ္းစြာေနလုိေသာ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံးအား ၿခိမ္းေျခာက္လွ်က္ရွိသည္ဟု ယူဆမိပါသည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေျပာၾကားခဲ့သည့္ မိန္႔ခြန္းအသီးသီး၌ လည္း “အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးအေရးႀကီးပုံ” ဆုိသည့္ စကားရပ္မျပတ္ပါရွိခဲ့သလုိ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ ခ်ဳပ္ ၈၉ႀကိမ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသားေန႔ ေၾကာညာခ်က္တြင္လည္း “တုိင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးစီးပြား ကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးကုိ တည္ေဆာက္ၾကရမည္” ဟုေဖာ္ျပထားၿပီး ဥကၠဌႀကီးထံသုိ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေပးစာတြင္ “တုိင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးရွိမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိလည္း ႏုိင္ငံ ေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီႏွင့္အတူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လုိေၾကာင္း” ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထုိ႔အတူ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးကလည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား ႏုိင္ငံကိုဦးေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္ မည္သည့္ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ကမွ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့သည့္ “အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး” တစ္နည္းအားျဖင့္ “အမ်ဳိး သား ညီညြတ္ေရး” တည္ေဆာက္ႏုိင္ေတာ့မည္၊ စစ္မဲ့ေဘးအႏၱရာယ္အသြယ္သြယ္တုိ႔မွ၎ အၾကပ္အတည္း ေပါင္းစုံ တုိ႔မွ၎ ညီညြတ္ေရးလက္နက္ႏွင့္ ခုခံၿဖိဳခြင္းႏုိင္ေတာ့မည္။ ငါတုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံေခတ္ဆန္း ခ်ိန္ေရာက္ ေတာ့မည္ဟု ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာရွိေနၾကပါသည္။ ဤသုိ႔ေသာ ဆႏၵႏွင့္ ျပည္သူ႕သေဘာထားကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴး ႀကီးကုိယ္တုိင္ဦးေဆာင္ကာ ပတ္သက္သူအားလုံးႏွင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမႏွင့္အညီ အတိတ္ကုိ သင္ပုန္းေခ်၊ ခႏၲီတရားလက္ကုိင္ထား၍ ေမတၱာတရားေရွး႐ႈကာ အျမန္ဆုံးေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၿပီး အမ်ဳိးသား ညီညြတ္ေရး အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးတုိ႔ကုိ ႀကိဳးပမ္းေပးပါရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ အားလုံးေသာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး၊ အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး ညီညြတ္ေရးကုိ အာသာငမ္းငမ္း ေတာင့္တေနၾကသည့္ ျပည္သူမ်ား၏ ကုိယ္စားေမတၱာရပ္ခံလုိပါသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးခင္ဗ်ား -

က်ေနာ္တုိ႔သည္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ေနၾကပါၿပီ။ ေသမင္းထံ ေျခတစ္ဖက္လွမ္းေန သူမ်ားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ “တုိ႔တစ္ေတြ ညီညြတ္ေရးရခဲ့လွ်င္” ဟူေသာ ခံစားခ်က္ျဖင့္သာ ဤစာကုိေရးသားေပးပုိ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဥကၠဌႀကီးသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ဦးေဆာင္ေနသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဂါရ၀တရား “ဂုဏ၀ုတၱိ” ထား၍ ႏုိင္ငံအက်ဳိးေရွး႐ႈကာ မိမိတုိ႔ဥာဏ္မီသေလာက္ ေရးသားတင္ျပရျခင္းကို ခြင့္လႊတ္ေစ လုိပါသည္။

“က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ”

(သခင္သိန္းေဖ)

(၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ား ကုိယ္စား)

Friday, November 27, 2009

1 အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး

ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ ဟာ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ဥပေဒ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံုး လက္ခံထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္တပ္ ဘက္ကလည္း ဒီဥပေဒမွာ အားနည္းခ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ ရိွတယ္။ သို႕ေသာ္ သမုိင္း သင္ခန္းစာနဲ႕ လက္ရိွ ပကတိ အရိွတရားမ်ား အရ ဒီေလာက္ပဲ ရႏုိင္မယ္။ ဒီအေျခခံ ကေနပဲ အားလံုး ေပါင္းလုပ္ရင္း သူတို႕အဆို ဒီမိုကေရစီ အေတြ႕အၾကံဳမ်ား ရင့္က်က္လာရင္ ေျပာင္းၾကတာေပါ့ ဆိုတဲ့ သေဘာထားကို ဂမ္ဘာရီကို ေျပာတဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြ၊ သတင္းစာ ေဆာင္းပါးေတြမွာ မၾကာခဏ ရည္ညႊန္းေျပာတာ သတိထားမိပါတယ္။

ဒီလို အဆင့္ဆင့္ ကူးေျပာင္းေရး သေဘာထားကို လက္မခံႏုိင္သူေတြ ကေတာ့ အေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ ဟာ ျပင္ဆင္ဖို႕ ခက္တယ္။ စစ္တပ္က ျပင္ဖို႕ခက္ေအာင္တမင္ေရးထားတာျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတြက အေျခခံဥပေဒေတြဟာ ဒီလို ျပင္ဖို႕ မခက္ဘူးလို႕ ေျပာဆိုတာေတြ ရိွပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း ဆိုတာ ဘယ္လိုလဲ။ ႏုိ္င္ငံတကာ အေျခခံဥပေဒေတြမွာ ဘယ္လိုပါေလ့ရိွသလဲ ဆုိတာ ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္။

ႏုိင္ငံတကာ အေျခခံဥပေဒ ေတြကို ေလ့လာရင္ အၾကမ္းဖ်ဥ္း အားျဖင့္ ျပင္ဆင္ရန္ လြယ္ကူေသာ ဥပေဒ (Flexible Constitution) နဲ႕ ျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲတဲ့ဥပေဒ (Rigid Constitution) ဆိုၿပီး ခြဲျခားႏုိင္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ရန္ လြယ္ကူေသာ ဥပေဒ ဆိုတာကေတာ့ အေျခခံဥပေဒကို သာမန္ ဥပေဒၾကမ္း တစ္ခုလိုပဲ လႊတ္ေတာ္မွာ မဲေပးတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစု (Simple Majority) ရဲ့ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႕ ျပင္ဆင္လို႕ရတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿဗိတိသွ် ပံုစံ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ ႏုိင္ငံအမ်ားစုမွာ ဒီလို အေျခခံ ဥပေဒကို က်င့္သံုးေလ့ ရိွပါတယ္။ ၿဗိတိန္ ႏုိင္ငံဟာ အေျခခံဥပေဒ မရိွေပမယ့္ ႏုိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ပါလီမန္ အဆက္ဆက္က ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒမ်ားကို သာမန္ ဥပေဒၾကမ္း ျပင္သလိုပဲ ျပင္ဆင္ က်င့္သံုး ႏုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ ၄၇ အေျခခံ ဥပေဒဟာ အဲဒီလို ျပင္ဆင္လို႕ ရတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ ျပ႒ာန္းတဲ့ကိစၥ၊ ျပည္နယ္ နယ္နမိတ္ ျပင္ဆင္တဲ့ ကိစၥ၊ ျပည္နယ္အသစ္ သတ္မွတ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ားစု ရထားတဲ့ ဖဆပလ၊ ပထစ အစိုးရမ်ားရဲ့ သေဘာအတုိင္း လုပ္ေဆာင္ ခဲ့တာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီစနစ္ကို ေထာက္ခံသူမ်ား ကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ သေဘာ တစ္ခုတည္းနဲ႕ ေျပာင္းလဲလို႕ ရတဲ့အတြက္ အေျခခံ ဥပေဒကို ေခတ္နဲ႕ စနစ္နဲ႕ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြေအာင္ ေျပာင္းလြယ္ ျပင္လြယ္ လုပ္ႏုိင္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ မႀကိဳက္တဲ့ သူေတြ ကေတာ့ ဒါဟာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ပါတီ တစ္ခုထဲက အမ်ားစု ရထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပါလီမန္ အာဏာရွင္စနစ္ ျဖစ္သြား လိမ့္မယ္။ မဲဆႏၵရွင္ေတြက လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ ထားတာဟာ သူတို႕ ကိုယ္စား အေျခခံဥပေဒနဲ႕ အညီ ဥပေဒ ျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြ ေဆာင္ရြက္ဖို႕သာ ျဖစ္တယ္။ အေျခခံဥပေဒကို ေျပာင္းဖို႕ အခြင့္အာဏာ မပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ခ်င္ရင္ ျပည္သူ႕ဆႏၵကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားတဲ့ နည္းလမ္းမ်ား သတ္မွတ္ရမယ္လို႕ ေစာဒက တက္ၾကပါတယ္။ ဒီ အယူအဆ ေၾကာင့္လည္း ျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲတဲ့ အေျခခံဥပေဒေတြ ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲတဲ့ ဥပေဒ ဆိုတာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သာမန္ အမ်ားစု မဲနဲ႕ ျပင္ဆင္လို႕ မရဘဲ ေနာက္ထပ္ လုပ္ငန္းစဥ္ ေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႕ လိုတဲ့ ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အေျခခံဥပေဒ မ်ိဳးကိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စု စနစ္ က်င့္သံုးတဲ့ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ျပည္နယ္ေတြက အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းလို အေရးႀကီးတဲ့ အာဏာမ်ိဳးကို ဗဟုိ(ျပည္ေထာင္စု) အဆင့္ ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႕ေတြ၊ အစိုးရေတြကို ပံုအပ္ မထားခ်င္လို႕လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာသံုးရပ္ကို ခြဲျခား က်င့္သံုးတဲ့ ႏုိင္ငံမ်ားမွာလည္း က်င့္သံုးေလ့ ရိွပါတယ္။

ဒီလုိ ျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲတဲ့ ဥပေဒေတြမွာ ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ အခ်ိဳ႕ ပုဒ္မမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္လံုးမွာ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ သံုးပံုႏွစ္ပံုရဲ့ ေထာက္ခံမႈနဲ႕ ျပင္လို႕ရၿပီး အခ်ိဳ႕ပုဒ္မ မ်ားကိုေတာ့ ျပည္သူ႕ဆႏၵ ခံယူပြဲနဲ႕မွ ျပင္လို႕ ရပါတယ္။ အခ်ိိဳ႕ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ လႊတ္ေတာ္မွာ သံုးပံုႏွစ္ပံု ေထာက္ခံမႈရဖို႕ လိုတဲ့အျပင္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ မ်ားရဲ့ သံုးပံုႏွစ္ပံု သို႕မဟုတ္ ထက္ဝက္ေက်ာ္က မဲခြဲၿပီး အတည္ျပဳေပးဖို႕ လိုတယ္လို႕ ျပ႒ာန္း ထားတာမ်ိဳးလည္း ရိွပါတယ္။

ဒီေတာ့ အဲဒီလို ျပင္ဆင္ရန္ ခက္ခဲတာေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ မေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္ဘူးလား၊ ေဖာ္ေဆာင္ ႏုိင္လားလို႕ ျပန္ၾကည့္ဖို႕လိုပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ေရွ႕ေဆာင္ ႏုိင္ငံလည္းျဖစ္၊ ကမာၻေပၚမွာ ပထမဆံုး အေျခခံ ဥပေဒနဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစိုးရကုိ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ အေမရိကန္ အေျခခံ ဥပေဒဟာ ကမာၻေပၚမွာ ျပင္ဖို႕ အခက္ဆံုး အေျခခံဥပေဒေတြ ထဲမွာ ပါပါတယ္။ အေမရိကန္ အေျခခံဥပေဒမွာ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ နည္းလမ္း ႏွစ္ခု သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ ပထမ နည္းလမ္း ကေတာ့ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္မ်ားရဲ့ သံုးပံုႏွစ္ပံုက အမ်ိဳးသား ညီလာခံ ေခၚဖို႕ အဆိုျပဳ၊ အဲဒီ ညီလာခံမွာ ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳတဲ့ နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းကို က်င့္သံုးၿပီး ျပင္ဆင္တာ မရိွခဲ့ပါဘူး။ ဒုတိယ နည္းလမ္း ကေတာ့ ေအာက္ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္ သံုးပံုႏွစ္ပံုရဲ့ ေထာက္ခံမႈနဲ႕ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖုိ႕ အတည္ျပဳတဲ့ နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ သမိုင္းမွာ ဒီနည္းနဲ႕ပဲ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ခ့ဲတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ ဥပေဒရဲ့ ထူးျခားခ်က္က ပထမနည္းနဲ႕ပဲ ျပင္ျပင္၊ ဒုတိယ နည္းနဲ႕ပဲ ျပင္ျပင္ အမ်ိဳးသား ညီလာခံ သို႕မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္မွာ အတည္ျပဳၿပီးရင္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ထပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးၿပီး မဲခြဲရပါတယ္။ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ေလးပံုသံုးပံုက ေထာက္ခံ အတည္ျပဳမွသာ အဲဒီ အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ခ်က္က အတည္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ေလးပံုသံုးပံု ေထာက္ခံမႈ ရဖို႕ဆိုတာက ျပည္သူ႔ ဆႏၵခံယူပြဲမွာ မဲေပးသူ အမ်ားစုရဲ့ ေထာက္ခံမႈ ရဖို႕ထက္ ပိုၿပီး ခက္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း အေမရိကန္ ဥပေဒကို ျပင္ဖို႕ အလြန္ခက္တယ္လို႕ ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္လိုပဲ ခက္တာက ဆြစ္ဇာလန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆြစ္ဇာလန္ မွာလည္း လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီးရင္ ျပည္သူ႕ဆႏၵ ခံယူပြဲ လုပ္ၿပီး အတည္ ျပဳရပါတယ္။ အဲဒီ ဆႏၵခံယူပြဲမွာ မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစုက ေထာက္ခံတဲ့ အျပင္ ျပည္နယ္ (သူတို႕ကေတာ့ Canton လို႕ သံုးပါတယ္။) အမ်ားစု မွာလည္း မဲဆႏၵရွင္ အမ်ားစုက ေထာက္ခံ ရပါတယ္။ ဆိုလိုတာက တစ္ျပည္လံုးမွာ မဲေပးသူ ၅၁%က ေထာက္ခံ႐ံုနဲ႕ မရပါဘူး။ ျပည္နယ္ ဆယ္ခုရိွရင္ ေျခာက္ခုမွာ တစ္ျပည္နယ္ခ်င္း မဲေပးသူ ထက္ဝက္ေက်ာ္က ေထာက္ခံ ရပါတယ္။ ဒါက လူဦးေရ နည္းတဲ့ ျပည္နယ္မ်ားရဲ့ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ ေပးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ျပင္ဆင္ဖို႕ ခက္တဲ့အတြက္ အေမရိကန္ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ၁၇၈၇ ခုႏွစ္ ကေနၿပီး အခု အခ်ိန္အထိ ႏွစ္ဆယ့္ ေျခာက္ႀကိမ္ပဲ ျပင္ဆင္ ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံေရး ပံုစံဟာ အေျခခံဥပေဒ စေပၚတဲ့ အခ်ိန္ကေနျပီး အခု အခ်ိန္အထိ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြဟာ အေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲမႈ ကေန ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အေျခခံဥပေဒ ေျပာင္းလဲတာ မဟုတ္ဘဲ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားရဲ့ အခန္းက႑ ျမင့္မားလာလို႕ ေျပာင္းလဲလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ အေမရိကန္ အေျခခံ ဥပေဒကို ေရးဆြဲစဥ္က ႏုိင္ငံ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ သမၼတ ေရြးခ်ယ္မႈကို ျပည္သူေတြ လက္ကို တိုက္႐ိုက္ မေပးလိုပါဘူး။ အဲဒီလို ေပးလိုက္ရင္ မဲဆႏၵရွင္ ေတြက အရည္အခ်င္းကို မၾကည့္ဘဲ အေျပာေကာင္းသူ၊ အမ်ားႀကိဳက္ ေပၚပင္ ေျပာတတ္သူ ေတြကို ေရြးလိုက္မွာကို စိုးရိမ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေမရိကန္ သမၼတကို တိုက္႐ိုက္ မေရြးဘဲ သမၼတ ေရြးခ်ယ္ေရး ေကာလိပ္ (Electroal College) ကေန ေရြးဖို႕ သတ္မွတ္ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစနစ္ ကေတာ့ ျပည္နယ္အလိုက္ ျပည္သူေတြက မိမိတို႕ ကိုယ္စား သမၼတ ေရြးေပးမယ့္ လူေတြ၊ တနည္းအားျဖင့္ ပညာရိွ၊ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးသူေတြကို ေရြးေပး၊ အဲဒီသူေတြက အစည္းအေဝး လုပ္ၿပီး သမၼတေလာင္း ႏွစ္ဦးထဲက သင့္ေတာ္တဲ့ သူကို ေရြးခ်ယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီ ပုဒ္မက အခုအထိ ဒီအတုိင္းပဲ ရိွပါေသးတယ္။ သို႕ေသာ္ ျပည္သူေတြရဲ့ အခန္းက႑ ျမင့္လာေတာ့ ျပည္နယ္ အလိုက္ မဲေပးတဲ့ အခါ ျပည္နယ္မွာ မဲအမ်ားဆံုး ေထာက္ခံမဲရတဲ့ သမၼတေလာင္းက အဲဒီျပည္နယ္ အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သမၼတ ေရြးခ်ယ္ေရး ေကာလိပ္မဲ အားလံုးရတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဥပေဒ အရေတာ့ အဲဒီ ကိုယ္စားလွယ္ ေတြဟာ သူတို႕ႀကိဳက္တဲ့ သမၼတေလာင္းကို ေရြးခြင့္ ရိွေပမယ့္ (၁၉ ရာစု ကုန္ေလာက္အထိ အဲဒီလိုပါပဲ) ဘယ္သူကမွ ျပည္နယ္ မဲဆႏၵရွင္ေတြရဲ့ သေဘာကုိ လြန္ဆန္ၿပီး မဲေျပာင္းေပးတာ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႕ အေမရိကန္ သမၼတ ေရြးခ်ယ္မႈဟု ဥပေဒအရ သြယ္ဝိုက္ ေရြးခ်ယ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာ ျပည္သူ႕ ဆႏၵနဲ႕ တုိက္႐ိုက္ ေရြးတဲ့သေဘာ ျဖစ္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္နယ္ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု ကိုယ္စားလွယ္ မဲအေရအတြက္ မတူေတာ့ ျပည္သူ႕ ေထာက္ခံမႈ မ်ားေပမယ့္ ကိုယ္စားလွယ္ မဲမွာ ႐ံႈးတာမ်ိဳးေတာ့ ရိွပါေသးတယ္။ ၂၀၀၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အဲဒီလို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေမရိကန္ ဥပမာကို ၾကည့္ရင္ ျပင္ဆင္ဖို႕ ခက္တာဟာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ ေျပာင္းလဲမႈအေပၚ အတားအဆီး မျဖစ္ဘူး ဆိုတာ ေတြ႕နုိင္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အေျခခံ ဥပေဒ ၂၀၀၈ ကို ၾကည့္ရေအာင္။ ျမန္မာႏုိ္င္ငံမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အေျခခံဥပေဒ သံုးခုအနက္ ၇၄ နဲ႕ ၂၀၀၈ ဥပေဒ မ်ားဟာ ျပင္ဖို႕ခက္တဲ့ ဥပေဒမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ဥပေဒမွာ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႕ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ (လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ေပါင္း) ရဲ့ အမတ္ ၂၀ % က တင္ျပလာရင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ မဲခြဲရမယ္။ (ပုဒ္မ ၄၃၅)။ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားက လြဲရင္ က်န္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ၇၅%ေက်ာ္ရဲ့ ေထာက္ခံမႈနဲ႕ ျပင္ႏုိင္တယ္။ ၄၃၅ (က) မွာပါတဲ့ အခ်က္မ်ားကို ျပင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ၇၅% ေထာက္ခံမႈ ရရင္ ျပည္သူ႕ဆႏၵ ခံယူပြဲ ထပ္လုပ္ၿပီး မဲေပးခြင့္ ရိွသူ (မဲလာေပးသူ မဟုတ္ပါ) အားလံုးရဲ့ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲနဲ႕ ျပင္ႏုိင္တယ္ လို႕ ဆိုပါတယ္။ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) ပါ အခ်က္ေတြ ကေတာ့ အေျခခံမူမ်ား၊ သမၼတ ေရြးခ်ယ္ေရး စနစ္၊ ျပည္နယ္နဲ႕ ႏုိင္ငံနယ္ နမိတ္မ်ား ျပင္ဆင္ျခင္းလို ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံနဲ႕ ဆုိင္တဲ့ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ စစ္တပ္ ၂၅ % ကိစၥကို ျပင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ၇၅% ေက်ာ္ရဲ့ ေထာက္ခံမႈ ရဖို႕ လိုသလို ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္ဖို႕လည္း လိုပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခံ အမတ္ ၇၅% သာ ညီညြတ္မယ္ ဆိုရင္ စစ္တပ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ကိုပဲ စည္းရံုးဖို႕ လိုပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳလုိ႕ ရပါတယ္။ ဆႏၵ ခံယူပြဲမွာ ျပည္သူ ကလည္း ေထာက္ခံတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ၿပီးၿပီေပါ့ဗ်ာ။ အေရြးခံမ်ားၾကား ညီညြတ္ေရး၊ တစ္ဦးနဲ႕ တစ္ဦး၊ တစ္ပါတီနဲ႕ တစ္ပါတီၾကား ယံုၾကည္မႈ ရိွေရး ဆိုတာကေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လုပ္ရင္း ကိုင္ရင္း တည္ေဆာက္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ မတူတာေတြ ကိုပဲ ထုိုင္ၿပီး ျငင္းေနၾကတယ္။ တူတာေတြ အတြက္ လက္တြဲလုပ္ဖို႕ အခြင့္အေရး မရိွေသးဘူး။ ေနာင္ ေပၚလာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ဟာ တူတာေတြ တြဲလုပ္ႏုိင္မယ့္ အခြင့္အေရး ေပးမယ့္ ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ႏုိင္မယ္ ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြ၊ စစ္သားေတြ၊ ျပည္သူေတြ အေတြ႕အၾကံဳရလာတာနဲ႕အမွ် အေျခခံဥပေဒ ဆိုတာ ေျပာင္းေျပာင္း သြားမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုရိွေနတဲ့ အေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ ဟာလည္း လံုးဝ ျပင္မရေအာင္ ခက္တဲ့ ဥပေဒ လို႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႕ မထင္ဘူး။ သံုးတတ္ဖို႕ပဲ လိုတယ္လို႕ ထင္မိေၾကာင္း ပါဗ်ာ။

ေပးပို႕သူ။ Mg naing

0 ပုဂၢလိက အထူးကုေဆးခန္း မွ ေၾကကြဲရင္နင့္ဖြယ္ရာျဖစ္ရပ္

Thursday, November 26, 2009

0 ျမန္မာ့ေရးရာျပည္သူ႔အဖြဲ႕ PFB၏ (၅၈)ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀း

ျမန္မာ့ေရးရာျပည္သူ႔အဖြဲ႕ PFB၏ (၅၈)ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းကို လာမည့္စေနေန႕november ၂၈ရက္ေန႕တြင္ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ၿပီးမေလးရွားႏိုင္ငံရွိ ျမန္မာဒုကၡသည္မ်ားအေၾကာင္းကို ရိုက္ကူးထားေသာ ွမွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ HOME အမည္ရေသာ ဇာတ္လမ္းကိုျပသမည္ျဖစ္ပါသည္။


This is a short drama about a Burmese refugee displaced in Malaysia looking for a place to call home. A film by Desiree Lim.

0 ဦးခြန္ျမင့္ထြန္းႏွင့္ ဂ်ပန္ေရာက္ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားအၾကား ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပဲြ ျပဳလုပ္မည္


သို ့
ဂ်ပန္နိုင္ငံေရာက္ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ား

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ (၂၉) ရက္ ေန ့ တြင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံအမ်ိဳးသားညႊန္ ့ေပါင္းအစိုးရ (NCGUB) အလုပ္သမားဝန္ႀကီးနွင့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံအမ်ိဳးသားေကာင္စီ (NCUB) အတြင္းေရးမႉးအဖဲြ႕ဝင္ ဦးခြန္ျမင့္ထြန္းနွင့္ ဂ်ပန္နိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာနိုင္ငံသားမ်ားအၾကား ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပဲြကို္ ေအာက္ပါအစီအစဥ္အတိုင္း က်င္းပမည္ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ မည္သူမဆို တက္ေရာက္နိုင္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။

ေန ့ရက္ - ၂၉-၁၁-၂ဝဝ၉ (တနဂၤေႏြေန ့)
အခ်ိန္ - နံနက္-၀၉ နာရီမွ ၁၁ နာရီခဲြအထိ
ေနရာ - တာကာဒါႏိုဘာဘာ ဘူတာအနီး- RECYCLE CENTER ၏ေနာက္တိုက္

ဆက္သြယ္ရန္ -
Ko Than Swe – ၀၉၀-၄၉၆၄၉၇၁၈, Ko Mai Kyaw Oo –၀၉၀-၉၈၃၁၇၁၉၂, Ko Hla Aye Maung –၀၉၀-၂၅၂၅၁၉၆၆, Ko Ko Aung –၀၉၀-၁၅၀၆၂၈၉၃, Ko Lwin Aung Soe – ၀၉၀-၆၅၀၅၆၈၅၈, Ko Phone Hlaing - ၀၉၀-၅၃၁၈၅၀၅၄

ေလးစားစြာျဖင့္
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံေရာက္ ဒီမိုကေရစီ လိုလားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီ (ဂ်ပန္)
ေဂ်ေအစီ
JAC- Information

0 ေက်းဇူးေတာ္အရွင္ ျဖဳးဆရာေတာ္ ၏ အႏၱိမအဂၢိ စ်ာပန အခမ္းအနား-



ေပးပို ့သူ အဘယ

Wednesday, November 25, 2009

0 ျမန္မာစစ္အစိုးရတပ္မ်ားလႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ခ်င္းေရႊေဟာ္ေဒသခံမ်ား စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈျဖစ္

သတင္းႏွင့္မီဒီယာ ကြန္ယက္။
ႏိုဝင္ဘာလ ၂၄ရက္၊ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္။

ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္တြင္ ယခုရက္ပုိင္းတြင္း ျမန္စစ္အစိုးရတပ္မ်ား လႈပ္ရွားေနမႈေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားက စိုးရိမ္ထိတ္လန္႕ေနၾကသည္။

ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၊ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းရိွရာ ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕တြင္ အခုလ(၂၂)ရက္ ေန႔က စ၍ စစ္အစိုးရ တပ္သားမ်ား လႈပ္ရွားသြားလာမႈ မ်ားျပားလာသျဖင့္ ေဒသခံမ်ားအၾကား စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈမ်ား ရိွ လာသည္။

လည္ပတ္စည္း အနီေရာင္တပ္ဆင္ထားသည့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရတပ္ စစ္သားမ်ား အင္အား ေလး၊ငါးရာခန္႔ ခ်င္း ေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕ အတြင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္တြင္ ေရြ႕ေျပာင္းသြားလာေနသျဖင့္ (ဝ)ျပည္ေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးတပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုက္ပဲြျဖစ္ေတာ့ မည္လားဆိုသည့္ စိုးရိမ္မႈမ်ား ရိွလာေနသည္ဟု ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕ေန နယ္စပ္ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

“ဒီမွာက အဲလိုစစ္သားေတြက ဟိုသြားဒီသြားလုပ္လာေလ၊ ဒီကလူေတြက လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္ေလ၊ ေကာ လဟလ ေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေနေတာ့ေလ။ ဝေျမာက္ပိုင္းက နန္႔တစ္ဘက္ကိုဘဲ (ဝ)တပ္ေတြ ကားအစီး(၄ဝ) နဲ႔ ေရာက္ေန တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းက ဒီမွာ ထြက္ေနတယ္။ အဲလိုအခ်ိန္မွာ စစ္သား ေတြက လည္ပတ္အနီေတြနဲ႔ ေတြ႕ေနေတာ့ ပိုလန္႔ကုန္တာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ေကာ၊ အလုပ္သမားေတြ ေကာ နယ္စပ္ျဖတ္တဲ့ ပတ္စ္ပို႔ အနီစာအုပ္ ေတြ မေန႔ကဘဲ သြားလုပ္ထားရတယ္၊ တကယ္တိုက္ၾကရင္ တရုတ္ဘက္ကို ဝင္ေျပးဖို႔ေပါ့။ ”

ယခုလို ေဒသအတြင္း စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားရိွလာေန၍ ကုန္သြယ္မႈမ်ားပင္ လုပ္ဖို႔ မဝံ့မရဲျဖစ္လာေနရေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။

“ဟိုတခါျဖစ္တုန္းက ဂိုေဒါင္ေတြထဲက ပစၥည္းေတြ အားလံုး ေပ်ာက္သြားတယ္။ အခ်ဳိမုန္႔ေတြ၊ ယိုးဒ ယား အခ်ဳိရည္ဘူးေတြ ပါသြားတယ္၊ ဘာမွ ျပန္မရဘူး။ အခုက ပစၥည္းေတာင္ သိုေလွာင္ဖို႔ ခက္ေန တယ္၊ တကယ္ ျဖစ္လာရင္ ဒီမွာ ရိွတဲ့ပစၥည္းေတြ ထားခဲ့ရမွာ။ ဘာမွ ျပန္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။”

ၾသဂတ္လကုန္ပိုင္းက ကိုးကန္႔ေဒသအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားဒီမိုေရစီမဟာမိတ္တပ္ဖဲြ႕ ေခၚ ကိုးကန္႔ တပ္ဖဲြ႕ႏွင့္ စစ္အစိုးရတပ္ေတြအၾကား အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးပ်က္ကာ တိုက္ပဲြမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ရာတြင္ ေဒသအတြင္းမွ လူေပါင္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ တရုတ္ျပည္ထဲ ထြက္ေျပးခိုလံႈ ခဲ့ရသည္။ အဆိုပါကာလအတြင္း ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႔ရိွ နယ္စပ္ ကုန္သည္မ်ား၏ ဂိုေဒါင္မ်ား အတြင္းရိွ ပရိေဘာဂပစၥည္းမ်ား၊ ကြန္ျပဴတာ၊ တီဗီြႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးမႈမ်ား ရိွခဲ့သည္။

0 ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ ေရႊဂုံတိုင္ေၾကျငာစာတမ္း ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္။


ေပးပို႕သူ ဒီမိုေ၀ယံအားေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

Monday, November 23, 2009

0 ဦး၀င္းတင္ ၊ ဦးေအးသာေအာင္(အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္)၏ ေရႊဂုံတိုင္ ေၾကညာစာတမ္းႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲသို႕ ေပးပို႕သည့္ သ၀ဏ္လႊာ

0 ေရႊဂုံတိုင္ ေၾကညာစာတမ္း ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ ဂ်ပန္တြင္က်င္းပ


တိုက်ိဳ၊ ႏို၀င္ဘာ (၂၃)
သန္႔မ်ိဳးေထြး
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ယခုႏွစ္ ဧျပီလကုန္ပိုင္းတြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည့္ "ေရႊဂံုတုိင္ေၾကျငာစာတမ္း"အသက္သြင္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရ၊ အာဆီယံႏွင့္ျမန္မာ့အေရး စိတ္ပါ၀င္စားသူမ်ားပါ၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ ႏွီးေႏွာဖလွဲပြဲကို တိုက်ိဳျမိဳ႕၊ အိုးခ်ေနာ့မိဇုအရပ္ရွိ ဂ်ပန္အလုပ္သမားသမဂၢရံုးတည္ရွိရာ Sohyo Kaikan တြင္က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
အခမ္းအနားပထမပိုင္းတြင္ ဂ်ပန္အစိုးရပိုင္းမွ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ ကေလးသူငယ္ဖံြ႔ၿဖိဳးေရး၀န္ႀကီး မိဇူဟုိ ဖူကိုရွီးမားႏွင့္ ဒုတိယႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီး(Tetsuro Fukuyama)တို႔တက္ေရာက္၍ ျမန္မာ့အေရးႏွင့္ပါတ္သတ္ျပီး ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသြားျပီး မၾကာမွီကာလပိုင္းအတြင္း ျမန္မာ့အေရးေပၚထားရွိသည့္ ဂ်ပန္အစိုးရ၏သေဘာထားႏွင့္မႈ၀ါဒမ်ားေျပာင္းရန္ရွိေၾကာင္းေျပာဆိုသြားခဲ့ၾကသည္။
ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ၀န္ႀကီး မစၥ မိဇူဟုိ ဖူကိုရွီးမား(ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ၏ဥကၠ႒တစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ)က "က်မအေနနဲ႔ကေတာ့ ေ႐ႊဂံုတိုင္ေၾကညာစာတမ္းကို အျပည့္အ၀ေထာက္ခံပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ အဲဒီ့ေၾကညာစာတမ္းထဲမွာေတာင္းဆိုထားတဲ့အခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပဲြမျပဳလုပ္မွီ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြလႊတ္ေပးေရး ဒါဟာ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ပါ။ ေနာက္ၿပီး လက္ရွိဖဲြ႔စည္းပံု(၂၀၀၈ ဥေပေဒ)အတိုင္း ၂၀၁၀ မွာ ေ႐ြးေကာက္ပဲြက်င္းပျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကိုေရာက္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းကိုေျပာင္းႏိုင္တဲ့ ခိုင္မာတဲ့ဖဲြ႔စည္းပံုျဖစ္ဘို႔ ပထမဦးဆံုး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြအားလံုးကို ခၽြင္းခ်က္မရွိ အရင္လႊတ္ေပးရပါမယ္။ ဒုတိယအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံလာေအာင္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပဲြမက်င္းပခင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုးက သေဘာတူေက်နပ္မဲ့ ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကို ေ႐ြးေကာက္ပဲြမွာ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ညိႇႏိႈင္းၿပီး ေရးဆဲြရမွာပါ။ အဲဒါေတြအားလံုးကို ေက်လည္ေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီးမွသာ ေ႐ြးေကာက္ပဲြဆိုတာကို ေဆာင္႐ြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္…"ဟု မိုးေသာက္ၾကယ္တာ၀န္ခံတစ္ဦး၏ ေမးျမန္းမႈကို ယခုလိုေျဖဆိုသြားခဲ့သည္။

ဆက္လက္၍ လက္ရွိဂ်ပန္အစိုးရအေနႏွင့္လည္း ျမန္မာျပည္မွာ စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ဖို႔ နအဖေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အျမဲတမ္းတိုက္တြန္းေျပာဆိုေနလ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ မၾကာမီက်င္းပမည္ဟု ေၾကညာထားေသာ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပဲြသည္ ႏိုင္ငံတကာကလက္ခံႏိုင္တဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပဲြမ်ဳိးသာျဖစ္သင့္ေၾကာင္း အလ်င္းသင့္သလို ေျပာဆိုေနလ်က္ရွိေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
သို႔ေသာ္လည္း လတ္တေလာကာလတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေနႏွင့္တႏွစ္လွ်င္ ေဒၚလာ(၄)ဘီလီယံနီးပါးခန္႔ ကုန္သြယ္မႈျပဳေနသည့္ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ မည္သို႔ေသာမႈ၀ါဒမ်ားေျပာင္းလဲမည္ကို ေလ့လာသူမ်ားကအကဲခတ္ေစာင့္ၾကည့္ေနျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို အိုဒီေအေထာက္ပံ့မႈအမ်ားဆံုးေပးေနသည့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ပိတ္ဆိုမႈမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံမႈျပဳသြားမည္ဟု ေၾကျငာထားသည့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကဲ့သို႔ အလားတူခ်ဥ္ကပ္မႈမ်ိဳးျပဳလုပ္သြားမည္ေလာဟု ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။
ေဆြးေႏြးပြဲ၏ ဒုတိယပိုင္းတြင္ NUGUB အလုပ္သမား၀န္ၾကီးဦးခြန္ထြန္းျမင့္က ၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒသည္ ျပင္ဆင္ဖို႔အင္မတန္ခက္ခဲျပီး ေရႊဂံုတိုင္ေၾကျငာခ်က္ပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းမ်ားကိုလြတ္မေပးဘဲ ဆက္လက္သြားမည္ဆိုပါက ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲသည္ မည္သို႔မွ်တရားမွ်တေသာ မွန္ကန္ေသာေရြးေကာက္ပြဲမ်ိဳးျဖစ္မလာႏိုင္ေၾကာင္းဆိုသည္။
ဒီအျပင္ႏိုင္ငံတကာအေနႏွင့္လည္း ျမန္မာ့အေရးသည္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားႏွင့္သာသက္ဆိုင္ေသာကိစၥတခုမဟုတ္ဘဲ ေဒသတြင္လံုျခံဳေရးကိုပါ ထိခိုက္လာႏိုင္ေသာ စိုးရိမ္စရာကိစၥတခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာနအဖအေနႏွင့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ ႏ်ဴကလီယားလိုအရာမ်ိဳးကို ပိုင္းဆိုင္ဖို႔အေရးအထိစိုင္းျပင္းေျခလွမ္းေနသည္မွာ အားလံုးအသိပင္ျဖစ္သည့္အတြက္ နအဖအေပၚတစံုတရာေျပာဆိုႏိုင္မႈရွိသည့္ ဂ်ပန္အစိုးရအေနႏွင့္ေရာ ႏိုင္ငံတကာအေနႏွင့္ပါ အားသြန္ခြန္စိုက္၀ိုင္း၀န္းၾကိဳးပမ္းဖို႔လိုေၾကာင္းဆိုသည္။
ယခုပြဲတြင္ အာဆီယံ Inter-Paliamentary Myanmar Causus မွ အမႈေဆာင္ညြန္ၾကားေရးမွဴး မစၥတာ ေဂ်စြန္ ရိုရွန္မွ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသြားခဲ့သလို Sophia University-Tokyo မွ ပါေမာကၡ မစၥတာ ခဲအိ နဲမိုတို ကလဲ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရး၏ ပထမဦးဆံုးေျခလွမ္းအျဖစ္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုးကိုလြတ္ေပးရန္၊ ၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ဖို႔ႏွင့္ ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အားလံုးပါ၀င္ႏိုင္ရန္ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားသြားသည္။
ပင္တိုင္ေဆြးေႏြးသူအျဖစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွတက္ေရာက္လာသည့္ ထိုင္းလြတ္ေတာ္အမတ္ႏွင့္ လက္ရွိအာဏာရထိုင္း ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ၀င္ ပါေမာကၡ မစၥ ရိုခ်ာဒါ ဒက္နာဒိရက္က အစိုးရတခုျဖစ္ေပၚလာေစရန္အဓိကအေၾကာင္းရင္းသည္ ျပည္သူသာျဖစ္ျပီး ယင္းျပည္သူတို႔၏ေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ အစိုးရဆိုတာျဖစ္လာတာခဲ့သည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွအစိုးရ၏ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးအေပၚဖိအားေပးႏိုင္မႈ၊ တြန္အားေပးေျပာဆိုလုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈတို႔မွာ အဆိုပါျပည္သူတို႔၏ ေတာင္းဆိုမႈျဖင့္သာ ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာေရာက္ရွိေနသည့္ ျမန္မာဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္ရွားသူတို႔အေနႏွင့္ မိမိေရာက္ရွိေနသည့္ ႏိုင္ငံမွျပည္သူမ်ားသိရွိနားလည္ပါ၀င္လာႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုေၾကာင္းႏွင့္ သူမအေနႏွင့္လည္း ေရႊဂံုတိုင္ေၾကျငာခ်က္ကို ထပ္ေလာင္းေထာက္ခံလိုပါသည္ဟု ဆိုသြားခဲ့သည္။
ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပဲြတြင္ တက္ေရာက္လာၾကသည့္ ျမန္မာပရိတ္သတ္မ်ားအတြက္ ဘာသာျပန္ေပးခဲ့သူ NHK သတင္းဌာန၏ အႀကီးတန္းသတင္းသမားတဦးျဖစ္သူ ဆရာႀကီးဦးေ႐ႊဘ(ဂ်ပန္အမည္ ဟိဆာအို တာနာဘဲ)ကေတာ့ “ဒီေန႔ပဲြဟာ အားရဖို႔ေကာင္းတယ္ဆိုေပမယ့္ ဂ်ပန္အစိုးရပိုင္းက ၀န္ႀကီးေတြ၊ ဒု-ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဒီထက္ပိုမိုတိက်ျပတ္သားတဲ့စကားမ်ဳိးေျပာမယ္ဆိုရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အခုေျပာသြားတာေတြက အားလံုးသိၿပီးျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာတိုယာမက နအဖ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသိန္းစိန္နဲ႔ေတြ႔ဆံုစဥ္ တိုက္တြန္းေျပာဆိုခဲ့တဲ့အခ်က္ေတြကိုဘဲ ရွင္းျပခ်င္ေနတာကမ်ားေနပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာတိုယာမေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြလႊတ္ေပးေရး၊ အန္အယ္ဒီ႐ံုးခန္းေတြလြတ္လပ္စြာဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရး၊ ႏိုင္ငံတကာလက္ခံႏိုင္တဲ့ေ႐ြးေကာက္ပဲြက်င္းပေရး၊ လြတ္လပ္စာေရးသားခြင့္၊ စာအုပ္ထုတ္ခြင့္ အစရွိတဲ့အခ်က္ေတြကို ျမန္မာစစ္အစိုးရက လိုက္ေလ်ာမယ္ မလိုက္ေလ်ာဘူးဆိုတာ အခုထက္ထိ အတိအက်မသိေသးဘူးျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္လို႔သာ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တိုးတက္ဖုိ႔ရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဂ်ပန္အစိုးရအေနနဲ႔ အကူအညီေတြေပးဖို႔အဆင္သင့္ပါလို႔ ေျပာျပလိုက္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး တကယ္လို႔သာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာတိုယာမေတာင္းဆိုတဲ့အတုိင္း ျမန္မာနအဖကမလုပ္ဖူးဆိုရင္ ဘာလုပ္မလဲ…။ ျပစ္ဒဏ္ေပးမလား။ အေရးယူမလား။ အဲဒါမ်ဳိးအထိ ေသခ်ာေျပာဆုိဖို႔လိုမယ္လို႔ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်..”ဟု မိုးေသာက္ၾကယ္သို႔ သူ႔၏အျမင္ကို ယခုလိုသံုးသပ္ေျပာဆိုသြားခဲ့သည္။

သတင္းဓာတ္ပံုေပးပို႕လာေသာ ကိုမင္းညိဳ၀မ္း(Moethaukkye)အားေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

0 ဂ်ပန္တြင္ေနထိုင္ၾကေသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာတိုင္းရင္းသားတို႕အတြက္သိေကာင္းစရာ


ေပးပို႕သူ။ ။ ကိုလွေအးေမာင္

0 ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ လူသားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအစီအစဥ္(HRDP)မွ ထုတ္ေ၀ေသာ 2010ျပကၡဒိန္


ေပးပို႕သူ။ ။ ၀မ္းအို၀မ္း

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.