ျမန္မာ အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်ိဳးေဖာက္မႈနဲ႕ေနာက္ဆံုးအေရးယူ ထားတဲ့ အမႈကို ျပင္ဆင္ဆံုးျဖတ္ဖို႕တင္ျပခ်က္ကို ျမန္မာအစိုးရ ဗဟိုတရားရံုးက ေသာၾကာေန႕မွာ ပယ္ခ်လိုက္တဲ့အတြက္ နိုင္ငံတကာက ဝိုင္းဝန္းကန္႕ကြက္ တုန္႕ျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ ဘန္ကီမြန္းက၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ျပန္လႊတ္ မေပးတဲ့အတြက္ စိတ္ပ်က္မိေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ တခုမွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။နိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကို ျပန္လႊတ္ေပးျပီး သူတို႕ကို နိုင္ငံေရး ျဖစ္စဥ္မွာ ပါဝင္ခြင့္ျပဳေရးဟာ ျမန္မာနိုင္ငံ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးနဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေျကာင္း အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ရဲ႕ေၾကညာခ်က္မွာ ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။
ကေနဒါနိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး Lawrence Cannon ကလည္း ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ နိုင္ငံတကာ စံနႈန္းေတြနဲ႕ကိုက္ညီျခင္း မရွိဘဲ၊ တရား ဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို လံုးဝလ်စ္လ်ဴရႈတာသာ ျဖစ္တယ္လို့ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ျဗိတိသွ်နိုင္ငံျခားေရး ဝန္ျကီးဌာန အငယ္တန္း ဝန္ႀကီး Ivan Lewis ကလည္း တရားရံုးဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မအံ့ၾသေပမယ့္ ဝမ္းနည္းမိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ (bbc)
Saturday, February 27, 2010
0 ေဒၚစုအယူခံပယ္မႈ နိုင္ငံတကာက ကန္႕ကြက္
Thursday, February 25, 2010
0 ေအာ္စကာဆု ခ်ီးျမႇင့္ပြဲ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာေတာ္ေတြကို ဖိတ္ၾကား
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈကို အေျခခံ ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ Burma VJ မွတ္တမ္းတင္ ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ ေဟာလိ၀ုဒ္႐ုပ္ရွင္ ေအာ္စကာဆု လ်ာထားစာရင္းထဲမွာ ရိွေနၿပီး ဆုစာရင္းကိုေတာ့ အခုလာမယ့္ မတ္လ ၇ ရက္ ညမွာ ေအာ္စကာ ဆုခ်ီးျမႇင့္ပဲြ ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Burma VJ မွတ္တမ္းတင္ကား ႐ိုက္ကူးသူနဲ႔ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈမွာ ဦးေဆာင္ပါ၀င္တဲ့ သံဃာတပါးကို ေအာ္စကာဆု ခ်ီးျမႇင့္ေရးအဖဲြ႕က ဒီဆုေပးပဲြ အခမ္းအနား တက္ေရာက္ဖို႕ ဖိတ္ၾကားထားပါတယ္။ ဖိတ္ၾကားခံရသူ ရန္ကုန္ မဂၢင္ေက်ာင္းတိုက္က အရွင္ပညာေဇာတကို ကိုသားၫြန္႕ဦးက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းတဲ့အခါ အရွင္ပညာေဇာတက အခုလို စေျပာပါတယ္။ “သူတုိ႔ကေတာ့ Burma VJ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲကုိ ေရႊ၀ါေရာင္မွာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြထဲက တက္ေပးဖို႔ဆုိေတာ့ ဦးဇင္းနဲ႔ ဦးေဃာသိတ ၂ ပါးကို တပါးပါး တက္ဖုိ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတုိ႔ ၂ ပါးလုံးေတာ့ တက္မယ္၊ အခမ္းအနားႀကီးထဲမွာေတာ့ ဦးဇင္း တက္မယ္။ ဦးေဃာသိတက ပထမ ၂၅ ရက္ေန႔တုန္းက တက္ၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးဇင္းတက္ဖုိ႔ ညိႇလုိက္လို႔ အခု ဦးဇင္း တက္ပါမယ္။ အဲဒါပါပဲ အဓိကဖိတ္တာကေတာ့။” ၂၅ ရက္ေန႔ပြဲက ဘာပြဲလဲဘုရား။ “၂၅ ရက္ေန႔တုန္းကေတာ့ Nominate လုပ္ခံရတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အဲဒီပြဲမွာ သံဃာေတြတက္ဖုိ႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ ဦးေဃာသိတ တက္တယ္ေပါ့။” အဲဒါက Nomination လုပ္တဲ့ေန႔ကေပါ့။ “ဟုတ္ပါတယ္။” အခု ဒီကားကလည္း ေအာ္စကာ မွတ္တမ္းတင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား စကာတင္ စာရင္းထဲမွာ ပါပါတယ္၊ ေရြးခ်ယ္ခံရမယ့္ အထဲမွာ။ အဲဒီေတာ့ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဘယ္လုိ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါလဲ။ ဒီကားက ေအာ္စကာဆု ရမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားလား။ “ဦးဇင္းတုိ႔အေနနဲ႔ေတာ့ ရလိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ ဆုံးျဖတ္မွာကေတာ့ သူတုိ႔ ဘုတ္အဖြဲ႕က ဆုံးျဖတ္မွာဆိုေတာ့ ေျပာဖုိ႔ေတာ့ ခက္ပါတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ ထင္ေၾကးအရ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေခ် အမ်ားႀကီးရွိတယ္လို႔ အဲဒီလိုပဲ ဦးဇင္းတုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။” အရွင္ဘုရား ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈမွာ ဦးေဆာင္ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ေတာ္တပါး အေနနဲ႔ အခုလို ဒီလႈပ္ရွားမႈကို မွတ္တမ္းတင္ ႐ုိက္ထားတဲ့ ကားကုိ တကမၻာလုံးမွာရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဆုခ်ီးျမႇင့္ပြဲမွာ Nomination လုပ္ခံရတယ္ဆုိေတာ့ ဒီအေပၚမွာ ဦးဇင္း ဘယ္လိုမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။ “ဒီလိုလုပ္လုိက္ျခင္း အားျဖင့္ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနေတြကို ကမၻာက ပိုၿပီး သိသြားမယ္၊ ပုိၿပီး သိရွိလာျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ပိုၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြဘက္ကေနၿပီး အမ်ားႀကီး ကမၻာ့ႏုိင္ငံေတြက အကူအညီေတြ ေပးလာႏုိင္တယ္။ “ေနာက္တခ်က္ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြဟာ နအဖက ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲ ဖိႏွိပ္မႈေတြ ရွိေန ရွိေန ကမၻာႀကီးက ဒီအတုိင္း ၾကည့္မေနပါဘူး၊ ကမၻာ့ျပည္သူေတြက အႏုပညာဆိုလည္း အႏုပညာအဖြဲ႕ေတြက၊ က်န္တဲ့ NGO အဖြဲ႕အစည္းဆုိလည္း NGO အဖြဲ႕အစည္းေတြက ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြကို အၿမဲတမ္းပဲ အားေပးေနတယ္၊ ကူညီေနတယ္၊ ေထာက္ခံေနတယ္ ဆုိတာကုိ ဒီကားက အကယ္ဒမီ ရသြားျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူေတြအတြက္ ပုိၿပီး အားရွိလာေစတယ္လို႔ ဦးဇင္း ျမင္ပါတယ္။” အရွင္ပညာေဇာတ ေျပာျပသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Burma VJ မွတ္တမ္းတင္ ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ DVB ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံက ႐ုပ္သံသတင္းေထာက္ေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း စြန္႕စြန္႕စားစား သတင္းရယူတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႕ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့လႈပ္ရွားမႈကို အေျခခံ ႐ိုက္ကူးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Voa News
Wednesday, February 24, 2010
0 လူေပါင္းတစ္သိန္းေက်ာ္တက္ေရာက္သည့္ တရားပြဲတခု စစ္ေတြၿမဳိ႔ ေ၀သာလီရင္ျပင္တြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပ
ရခုိင္ျပည္၊ စစ္ေတြၿမဳိ႕ေတာ္ ေ၀သာလီရင္ျပင္၌ လူေပါင္း တစ္သိန္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ တရားပြဲတခုအား ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၀-၂၁) ရက္ေန႔အထိ (၂) ရက္တုိင္တုိင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆုိပါ တရားပြဲတြင္ ဆရာေတာ္ အသွ်င္ သုမဂၤလာမွု ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ စစ္အစုိးရ၏ လုပ္ရပ္မ်ား၊ အျပဳအမႈမ်ားႏွင့္ အျခား႑မ်ားကုိ ေထာက္ျပေျပာဆုိ ေဟာေျပာခဲ့ေၾကာင္း Arakan Review မွ စုံစမ္း သိရွိရသည္။
စစ္ေတြေဒသခံတစ္ဦးအား တရားပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ေမးျမန္းရာ သူက “လူသိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး တက္ေရာက္နားၾကားတဲ့ တရားပြဲကုိ တစ္ခါမွ မႀကံဳဖူးဘူးဗ်ာ၊ ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသစရာပဲ၊ တကယ့္လုိ႔ အာဏာပုိင္ေတြသာ မသြားရဘူး ပိတ္ပင္ထားခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီေလာက္ထိ အမ်ားႀကီး ေရာက္လာႏုိင္မယ္လုိ႔ မထင္ဘူး”ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလာသည္ ရခုိင္ျပည္သုိ႔ ၾကြေရာက္ရန္အတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ (၂) လခန္႔က ပင္ စီစဥ္ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ အစပုိင္းတြင္ ဆရာေတာ္၏ အစုိးရႏွင့္ အာဏာပုိင္မ်ားအေပၚတြင္ ေ၀ဖန္မႈ၊ ျပည္သူမ်ားအေပၚတြင္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားကုိ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ တရားပြဲအား ပိတ္ပင္ထားခဲ့သည္ဟု လည္း သိရွိရသည္။
ဆရာေတာ္ စစ္ေတြသုိ႔ မၾကြေရာက္လာမွီ ေတာင္ကုတ္၊ သံတြဲ၊ ေျမပုံ ကမ္းေထာင္းႀကီး သုိ႔ ဘုရားေဒသနာေတာ္ စာရြက္မ်ားအား ျဖန္႔ေ၀ခဲ့သည္။ ထုိစာရြက္မ်ားတြင္ လူမ်ား၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈမ်ားကုိ ေထာက္ျပထားၿပီး ေဒသဆုိင္ရာအာဏာပုိင္မ်ားအား အျပဳသေဘာေဆာင္ေ၀ဖန္ေထာက္ျပမႈမ်ား ပါရွိေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။
သံတြဲၿမိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ တရားပြဲအား အစပုိင္းတြင္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵျပင္းျပစြာ တရားနာလုိမႈေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးတြင္ အာဏာပုိင္မ်ားက ခြင့္ျပဳခဲ့ရသည္ဟု သိရသည္။ စစ္ေတြ ေ၀သာလီရင္ျပင္ တရားပြဲသုိ႔ ရခုိင္ျပည္ရွိ ေဒသအသီးသီးမွ ၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားမ်ား တစ္သိန္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ရခုိင္ျပည္ အေနာက္ပုိင္းတုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္မွ အာဏာပုိင္မ်ားလည္း လာေရာက္ကာ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ားလည္း ရုိက္ယူသြားခဲ့သည္ဟု ၎တရားပြဲတြင္ တာ၀န္က် လုံျခဳံေရး အရာရွိတဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
“စစ္ေတြတၿမဳိ႕လုံး လွဳပ္လွဳပ္ခတ္ခတ္ ျဖစ္ေနေတာ့ တုိင္းမွဴးက လူထုအုံၾကြမႈ တခုခု ျဖစ္သြားမွာကုိ စုိးရိမ္ေနတယ္။ ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ လူအုပ္ႀကီးတခုလုံး တေနရာတည္းမွာ စုစည္းေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ တပ္မွာေရာ၊ ရဲဘက္ေရာ ရွိတဲ့ အင္အားေတြ အကုန္လုံးကုိ ေခၚၿပီး လုံျခဳံေရးခ်ထားတယ္။ တျခား ေနရာေတြကေနၿပီးေတာ့ လူေတြစုၿပီး ေ၀သာလီရင္ျပင္ေရွ႕ကုိ ဦးတည္မလာရေအာင္လည္း တျခားလူေတြ စုႏုိင္တဲ့ ေနရာေတြမွာ အကုန္လုံး ကင္းခ်ထားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဗုိလ္အဆင့္ရွိတဲ့ အရာရွိေတြကုိလည္း ကင္မရာေတြ ေပးထားၿပီး အကုန္ရုိက္ခုိင္းထားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ဆရာေတာ္သည္ အာဏာပုိင္မ်ားေၾကာင့္ သြယ္၀ုိက္ၿပီး ျဖစ္ပြါးလ်က္ရွိေသာ ျပည္သူလူထု၏ အခက္အခဲ၊ အက်ပ္အတည္းမ်ားကုိလည္း ေထာက္ျပ ေျပာဆုိခဲ့ေၾကာင္း ၊ ယခုကဲ့သုိ႔ လူေပါင္း တစ္သိန္းခန္႔ တက္ေရာက္ၾကျခင္းမွာ ဆရာေတာ္ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားသည္ ျပည္သူမ်ား၏ ခံစားခ်က္ႏွင့္ တထပ္တည္း က်ေနျခင္းေၾကာင့္ဟူ ေဒသခံမ်ားက ေျပာဆုိေနၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ယခု စစ္ေတြ ေ၀သာလီရင္ျပင္တြင္ လူေပါင္း တစ္သိန္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ တရားပြဲသည္ ရခုိင္ျပည္တြင္သာမက ျမန္မာတႏုိင္ငံလုံးရွိ တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္ အသီးသီးတြင္ ေျပာစမွတ္တခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ယခုကဲ့သု႔ိ လူေပါင္း သိန္းခ်ီေသာ တရားပြဲမ်ဳိး စစ္ေတြတြင္ ေပၚေပါက္လာရျခင္းသည္ (၂၀၀၇) ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးအား အစျပဳခဲ့သည့္ စစ္ေတြၿမဳိ႕ေန သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ တက္ၾကြစြာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ခဲ့ေသာ ရခုိင္လူမ်ဳိးမ်ား၏ ေနာက္ခံ သမုိင္းေၾကာင္းမ်ားကုိ ဆရာေတာ္ အေနျဖင့္ အက်အန ေလ့လာၿပီးမွ ဤတရားပြဲကုိ ဆင္ႏႊဲရန္ မျဖစ္မေန ႀကဳိးပမ္းခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။
araken views မွ
0 ျပိဳင္ပြဲ
အမွည့္ . . . ေၾကြ
. . . ေျခြျခင္း။
အခ်ိန္တန္လို႔ ေၾကြ
အခ်ိန္ မတန္ဘဲ ေျခြ . . . စသည္ျဖင့္ နိဒါန္းပ်ဳိးလိုက္၍ “ျပိဳင္ပြဲ” ဟူေသာေခါင္းစည္းႏွင့္ လားလားမွ မဆိုင္ဟု ဆိုပါလိမ့္မည္။
အမွည့္ေၾကြ ။ ။ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာျပီး ကမာၻေျမျပင္ကို ေရာက္ရွိ ဘဝဘဝေတြကို ျဖတ္သန္းေလွာ္ခတ္ရင္းႏွင့္ မီးစာလည္းကုန္ ဆီလည္းခမ္း ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း တို႔သည္ သဘာဝတရားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
အမွည့္ေျခြ ။ ။ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာျပီး ကမာၻေျမျပင္ကို ေရာက္ရွိ ဘဝဘဝေတြကို ျဖတ္သန္းေလွာ္ခတ္ရင္းႏွင့္ မီးစာလည္းမကုန္၊ ဆီလည္း မခမ္းဘဲႏွင့္ ျဖစ္ျခင္း၊ ဖ်က္ျခင္း တို႔သည္ သဘာဝတရားကို ဆန္႔က်င္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေၾကြခ်ိန္မတန္ဘဲႏွင့္ ေၾကြ
အမွည့္မလြန္ဘဲႏွင့္ အေျခြခံရျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
မွည့္၍ေၾကြေသာ “အမွည့္ေၾကြ” ကို မေျပာလိုပါ။
ယင္းသည္ တရားသေဘာတရားႏွင့္အညီ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
မမွည့္ဘဲႏွင့္ အေျခြခံရေသာ . . . အမွည့္မလြန္ေသးဘဲႏွင့္ အေျခြခံရေသာ “အမွည့္ေျခြ” ကိစၥကိုသာ ေတြးေတာမိေတာ့သည္။
အေျခြခံခ်င္၍ ေျခြျခင္းခံရသည္လား . . . . . ?
အေျခြမခံခ်င္ဘဲႏွင့္ ေျခြျခင္းကို ခံရသည္လား . . . . . ?
ေျခြသင့္ေျခြထိုက္၍ ေျခြျခင္းကို ခံရသည္လား . . . . . ?
မေျခြသင့္မေျခြထိုက္ဘဲႏွင့္
ဤတြင္ . . . . . မေျခြသင့္ မေျခြထိုက္ဘဲႏွင့္ အေျခြခံရသူတို႔ ကိုယ္စား ကြ်န္ေတာ္ ေျပာပါေတာ့မည္။ ကမာၻေျမျပင္ကို ေရာက္ရွိျပီး ဘဝဘဝေတြ ေလွာ္ခတ္ၾကရာဝယ္ . . . . .
မိမိအတၱအတြက္ လွဳပ္ရွားၾကေသာ . . . . . အတၱဟိတ။
အမ်ားအတြက္ လွဳပ္ရွားၾကေသာ . . . ပရဟိတ စသည္ျဖင့္ (ႏွစ္) မ်ိဳးခြဲထုတ္ႏိုင္ေတာ့သည္။
အတၱဟိတ . . . အမ်ားအတြက္ တစ္ခ်က္ကေလးမွ လွည့္မၾကည့္ေသာ အတၱလူသား ။
မိမိေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုတည္းကိ
မိမိသည္သာ မိမိ၏ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္သည္ဟူေသာ ဗုဒၶ၏ဆံုးမၾသဝါဒကို တလြဲဆံပင္ေကာင္း၍ မိမိအတြက္မွ လြဲ၍ က်န္လူမ်ားကို ရန္လုပ္၊ ဂုံးေခ်ာ၊ ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္ေသာ
မိမိအက်ိဳးရွိမည့္ အလုပ္၊ မိမိစီးပြားျဖစ္မည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကိုသာ မည္သူ႔ကိုမွ် မငဲ့ဘဲ အရိုးေၾကေၾက၊ အရည္ခမ္းခမ္း လွဳပ္ရွားေနေသာ ေမာဟလူသား။
ထို . . . ထိုေသာ အတၱသမား၊ အတၱလူသားမ်ားသည္ မွည့္ရုံတင္မက ပုတ္ခ်င္ပုတ္ပါေလ့ေစေတာ့ . . . ဥပကၡာျပဳသင့္သည္ မဟုတ္ပါလား။
ယင္းတို႔သည္ . . . ဆန္ကုန္ေျမေလး ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထိုသူ . . . ထိုလူသားတို႔ ေၾကြလြင့္သြားျခင္း၊ အေျခြခံရျခင္းအတြက္ ပူေဆြးဝမ္းနည္းစရာ မလိုေပ။
မိမိတို႔၏ မ်က္ရည္မ်ားကိုပင္ အားနာစရာျဖစ္ေတာ့သည္။
ပရဟိတ ။ ။ အမ်ားအတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို ေလွာ္ခတ္ရုန္းကန္ေနေသာ ပရဟိတလူသား။
ျပည္သူအတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို ႏွစ္ျမဳပ္ရုန္းကန္ေနေသာ ပရဟိတလူသား။
တိုင္းျပည္အတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို အဆံုးခံ၍ ၾကံ႕ၾကံ႕ခိုင္ေနေသာ ပရဟိတလူသား။
ကမာၻၾကီးအတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို ေပးဆက္၍ ရဲရင့္ျပတ္သားစြာ ရင္စည္းခံ၍ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံေနေသာ ပရဟိတလူသား . . . စသည္ျဖင့္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုႏွင့္ အမ်ားအတြက္ အဖက္ဖက္မွ ေပးဆပ္ေနေသာ ပရဟိတလူသားမ်ား . . . မ်ားစြာရွိေနဆဲ . . . ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။
ထို . . . ထိုေသာ . . . ပရဟိတစစ္စစ္လူသားမ်ားသည္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းမ်ားစြာ၊ ေပးဆပ္ျခင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင္
မမွည့္ခင္ . . . မေၾကြေစလိုပါ။
မမွည့္ခင္ . . . အေျခြမခံလိုပါ။
မွည့္ေသာ္ျငားလည္း . . . အျခြမခံလိုပါ။
သဘာဝအရ . . . မွည့္ျပီးမွေၾကြ
ေၾကြလွ်င္မွည့္လို႔သာ ျဖစ္သင့္သည္။
မနာလို ဝန္တိုစိတ္ေမြးျခင္း၊ မစိၦယစိတ္ပြားမ်ားျခင္း၊ အပ်က္သေဘာေဆာင္ျခင္း၊ ဂံုးေခ်ာျခင္း၊ သပ္ရိႈျခင္း၊ သိမ္းသြင္းျခင္း၊ မိႈင္းတိုက္ျခင္း၊ ခုတုံးလုပ္ျခင္း၊ အျငိဳးအေတးၾကီးျခင္း စသည့္ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကို ဖီဆန္၍ ဘုရားမၾကိဳက္ေသာ လူမျဖစ္ရန္ သတိရွိဖို႔ သတိထားဖို႔၊ အထူးလိုအပ္ေနျပီ ျဖစ္သည္။ ဆုတ္ကပ္အခ်ိန္ကာလၾကီးသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အဓမၼဝါဒီကို ေရွာင္ၾကရန္ ထပ္ခါ ထပ္ခါ သတိေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။
မိမိကိုယ္ကိုလည္း ထပ္ခါထပ္ခါ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားေနရဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
ကိုယ္ျပဳေသာကံ . . . ပဲ့တင္သံ ကိုယ့္ထံျပန္လာမည္ ျဖစ္သည္။
ပရဟိတလူသားမ်ား အေနႏွင့္လည္း အတၱဟိတလူသားမ်ား၏ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ၊ သတ္ကြင္းထဲ မဝင္မိဖို႔ အထူးသတိထားရမည္။
အတၱဟိတ သမားမ်ားအေနႏွင့္လည္း မိမိ၏အတၱကိစၥရပ္ကိုသာ စိတ္ထက္သန္ပါက ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္း ကိုယ္ေလ်ွာက္ရုံပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ . . . ပရဟိတသမားမ်ား၏ ေပးဆပ္မႈလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို
မိမိတို႔၏ သမိုင္းေၾကာင္းလွပေအာင္ မိမိတို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားကသာ ေဖာ္က်ဴးေပးမည္ျဖစ္သည္။
ငွက္တစ္ေသာင္း . . . တစ္သိန္း . . . တစ္သန္း စသည္ျဖင့္ နားေနႏိုင္ေသာ ပရဟိသစ္ပင္ၾကီးမွ အကိုင္း၊ အခက္၊ အသီးတို႔ကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ခုတ္ထြင္၊ ရွင္းလင္း၊ ဆြတ္ခူးခ်င္ပါသနည္း . . . ?
မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ သီလႏွင့္ေနထိုင္သြားမည္ဆိုပ
ဒါေၾကာင့္ . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ကိုယ္က်င့္တရား . . . ျပိဳင္ၾကပါ
သီလလံုျခံဳေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
အၾကင္နာရွိေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ေမတၱာထားေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ကရုဏာထားေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
မုဒိတာထားေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
သစၥာတရား . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ဒီျပိဳင္ပြဲဟာ . . . ဓမၼျပိဳင္ပြဲ . . . အရႈံးမရွိ။ ျပိဳင္ျပီဆိုကတည္းက ႏိုင္ေနျပီျဖစ္သည္။
သို႔တည္းမဟုတ္ . . .
တရားမဲ့ေရး . . . ျပိဳင္မလား။
အာဃာတထားေရး . . . ျပိဳင္မလား။
မစိၦယစိတ္ထားေရး . . . ျပိဳင္မလား။
ယုတ္မာရက္စက္ေရး . . . ျပိဳင္မလား။
ထုိျပိဳင္ပြဲသည္ကား . . . အဓမၼဝါဒီျပိဳင္ပြဲပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ျပိဳင္ျပီဆိုကတည္းက ရႈံးေနျပီျဖစ္သည္။
ဒါေတြေၾကာင့္ . . . ဓမၼဝါဒီ ပရဟိတလူသားမ်ား အခ်ိန္မတန္ဘဲႏွင့္ ေၾကြလြင့္သြားမႈသည္ လူသားတိုင္းအတြက္ အၾကီးက်ယ္ဆံုးေသာ ဆံုးရႈံးမႈ၊ နစ္နာမႈပင္ ျဖစ္သည္။
အဓမၼဝါဒီ အတၱလူသားမ်ား အခ်ိန္အတန္၍ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္မတန္ဘဲႏွင့္ ျဖစ္ေစ လြင့္စင္သြားမႈသည္ကား ျဖစ္ပ်က္သေဘာသာ ေဆာင္ေတာ့သည္ဟု မွတ္ယူလိုက္ေတာ့သည္။
သူတို႔အတြက္ . . . ကမာၻေျမၾကီးကေတာင္ ေက်းဇူးတင္မည္ ျဖစ္သည္။
“အဓိပၸာယ္မဲ့ေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ထမ္းပိုးထားရသည့္ ဝဋ္ေၾကြးမွ လြတ္ျပီ” ဟုပင္ သတ္မွတ္ေပလိမ့္မည္။
ထို ထိုေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို သံုးသပ္လိုက္ေသာ္ . . .
မိမိေရးခဲ့ေသာ (ဟိတ္!) ကို ျပန္ျမင္ေယာင္မိေတာ့သည္။
ဟိတ္!
ကိုယ့္လမ္း . . . ကိုယ္သြား
ကိုယ့္အလုပ္ . . . ကိုယ္လုပ္
ကိုယ့္တာဝန္ . . . ကိုယ္ေၾက
ကိုယ့္သီလ . . . ကုိယ္လံု
ကိုယ့္သမိုင္း . . . ကိုယ္ေရး
ဒါပဲ . . . ေက်ာ္သူ
ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား၊ ကမာၻသူ ကမာၻသားမ်ား ေသာကကင္းေဝး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကို ေရွ႕ရႈလ်က္ . . . ဓမၼျပိဳင္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾကရန္ . . . ဦးတည္လွ်က္ . . .
အခိ်န္မတန္ဘဲ အေျခြခံခဲ့ရေသာ သက္ရွိထင္ရွား ပရဟိတ သူရဲေကာင္း လူစြမ္းေကာင္း အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား အစဥ္ေလးစားဦးညြတ္လ်က္ . . . ။
ေက်ာ္သူ
0 Myanmar International ႐ုပ္သံအစီအစဥ္ ၂၄နာရီထုတ္လႊင့္မည့္
MRTV-3 ႐ုပ္သံအစီအစဥ္ကို ဆန္းသစ္၍ ႏုိင္ငံတကာသုိ႕ ၂၄နာရီပတ္လုံး ၾကည့္႐ႈႏုိင္မည့္ Myanmar International ႐ုပ္သံလုိင္းကုိ မတ္၂၇ရက္မွ စတင္ထုတ္လႊင့္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၂၀၀၃ခုႏွစ္မွ စတင္ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေသာ MRTV-3 အစီအစဥ္မ်ားအား ၂၄နာရီပတ္လုံး ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၅၆ႏုိင္ငံမွ ဖမ္းယူၾကည့္႐ႈႏုိင္ရန္ ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္ထားၿပီး ယင္း႐ုပ္သံလုိင္းအား ျပည္ပသတင္းတင္ဆက္သူမ်ားကုိ အသုံးျပဳ၍ ထုတ္လႊင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးဝင္းၾကည္က ေျပာသည္။ “ႏုိင္ငံျခားက သတင္းတင္ဆက္သူေတြနဲ႕ တင္ဆက္မယ္ဆုိေပမယ့္ ဘယ္ႏွေယာက္အထိငွားမယ္ စတဲ့အေသးစိတ္ေတြေတာ့ မသိေသးဘူး။ သူတုိ႕နဲ႕ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ျပည့္ရင္ေတာ့ လက္႐ွိလုပ္ကုိင္ေနတဲ့ သတင္းတင္ဆက္သူေတြနဲ႕ ေနာက္အသစ္ေတြ ႐ွာေဖြေလ့က်င့္ၿပီး အစီရင္ခံေစမွာပါ”ဟု ဦးဝင္းၾကည္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။ ႏုိင္ငံတကာသုိ႕ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီ၁၁ရက္ေန႕မွ မတ္လ၂၆ရက္ေန႕အထိ အႀကဳိးစမ္းသပ္ကာလအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ စမ္းသပ္ထုတ္လႊင့္ေနၿပီး မတ္လ၂၇ရက္ေန႕တြင္ ပုံမွန္ထုတ္လႊင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ျပည္တြင္း႐ွိ ပရိသတ္မ်ားတြင္ ၿဂဳိလ္တုစေလာင္းဖမ္းစက္မ်ား႐ွိပါက အဆုိပါ အစီအစဥ္အား ဖမ္းယူၾကည့္႐ႈႏုိင္သည္။ ၿဂဳိလ္တုစေလာင္း မ႐ွိသူမ်ားမွာ ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္မ်ာၿပီးသည့္ နံနက္၉နာရီမွ ၁၁နာရီအထိ ထို၂၄နာရီစာ အစီအစဥ္မ်ားထဲမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ဆက္သည့္ အစီအစဥ္မ်ားကုိ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ေၾကာင္း အဆုိပါပုဂၢဳိလ္က ေျပာၾကားသည္။ “အဲဒီ့အစီအစဥ္ေတြမွာ ပရိသတ္ေတြ စိတ္ဝင္စားႏုိင္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ထည့္သြင္းထားၿပီး ျမန္မာဇာတ္ကားေတြကုိ အဂၤလိပ္စာတန္းထိုးၿပီး ထုတ္လႊင့္ႏုိင္ဖုိ႕အထိလည္း စီစဥ္ထားပါတယ္”ဟု အဆုိပါၫႊန္ၾကားေရးမွဴးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။ ထုိအစီအစဥ္ကုိ အာ႐ွ-ပစိဖိတ္ေဒသ ႏုိင္ငံမ်ား၊ အိႏိၵယ-တရုတ္ေဒသ႐ွိႏုိင္ငံမ်ား၊ ၾသစေၾတးလ်-နယူးဇီလန္ႏုိင္ငံမ်ား၊ အေမရိက-ဥေရာပႏုိင္ငံမ်ားမွ ဖမ္းယူၾကည့္႐ႈႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ႐ုပ္သံလုိင္းအား ျမန္မာႏုိင္ငံအေၾကာင္း ကမၻာတစ္ဝန္းလုံးမွ သိ႐ွိေစရန္၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား အမိႏုိင္ငံကုိ အလြမ္းေျပ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ေစရန္ႏွင့္ ျမန္မာ့အလွ ျမန္မာ့သဘာဝကုိ ႏုိင္ငံတကာပရိသတ္မ်ား သိ႐ွိေစရန္ ရည္႐ြယ္တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးဝင္းၾကည္က ဆုိသည္။ ထုတ္လႊင့္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားတြင္ Documentary အစီအစဥ္မ်ား၊ Current Affairs စသည့္ အစီအစဥ္မ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Credit: ဝတ္ရည္ (7Day News Journal, Vol. 8, No. 49)(planet news)
0 အမွန္လမ္း - *ေရးသူ- တင္မိုး*
မွန္ကန္တဲ့လမ္းဆိုတာ
ၾကမ္းေတာ့ ခရီးၾကမ္းပဲ
ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့သူ နည္းတယ္။
ညာသံေပး႐ံု ေပးၿပီး
ဒလိမ့္ေခါက္ေကြး လိမ့္က်
မထႏိုင္လို႔ ေနာက္ဆုတ္
ပုဆစ္ဒူးတုပ္ အ႐ႈံးေပး
ေျပးသူလဲ ေျပးသေပါ့။
ေရတစက္ ေရတခြက္မွ်
လက္ကမ္းသူမရွိ။
ထိုင္ခံုကေလး တေနရာမွ်
နားစရာမရွိ
ပန္းကေလး တပြင့္မွ်
ကမ္းလင့္သူ မရွိ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာေခါင္ေခါင္
ေအာင္စိတ္ကို ေရွ႕ေဆာင္ၿပီး
ေတာင္ကိုေက်ာ္ ေမွာ္႐ံုျဖတ္
ေတာစပ္ကိုနင္း
အေဖာ္ကင္းေပမယ့္
အားတင္းလုိ႔ ခ်ီတက္ရမွာပဲ။
ခက္ခဲတဲ့လမ္းမွာမွ
သစၥာပန္းက ပြင့္တတ္တယ္။
လြယ္လြယ္ကူကူ၊ ဆြတ္ခ်ဴလို႔မရ
ဒုကၡကို အရင္းအႏွီးျပဳ ၿပီးမွ
သုခခ်မ္းသာနဲ႔ ျပည့္လွ်မ္းတဲ့
ပန္းပြင့္ကို ရႏုိင္မယ္။
အခက္အခဲကို မေၾကာက္
ဒူးမေထာက္ လက္မေျမႇာက္နဲ႔
မေရာက္အေရာက္ လွမ္းတက္
စိတ္ပ်က္တာေတြ ဖယ္ရွား
သြားဖန္မ်ား ခရီးေရာက္မွာမို႔
ေနာက္သို႔ မဆုတ္တမ္း
ေရွ႕သို႔ အဟုတ္လမ္း
တို႔စခန္း ျမင္ရၿပီ
မဟုတ္လားကြယ္ ။ ။
*တင္မိုး*
-----------
အမွန္တရားအတြက္ တုိက္ပဲြဆိုတာ ေသြး၊ ေခၽြး၊ အသက္၊ စည္းစိမ္းနဲ႔ အနာဂတ္ေတြရင္းထပ္ၿပီး၊ ေပးဆပ္ အနစ္နာခံမႈေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔သာ ေအာင္ပန္းကို ဆြတ္ခြာႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး၊ လြယ္လင့္တကူ အေခ်ာင္ရႏုိင္သည္အရာမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။ ထိုေပးဆပ္မႈေတြနဲ႔ ရလာတဲ့ေအာင္ျမင္မႈ၌သာ ျမတ္ႏိုး တန္းဖိုုးထားမႈနဲ႔အတူ ေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ ၾကည္ႏူးပီတိ တျမျမခံစား စံစားၾကရႏုိုင္မွာကို .... ဒီ “အမွန္လမ္း” ကဗ်ာကို ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီးတင္မုိးက အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ဒု-ဥကၠဌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း သူရဦးတင္ဦး ၏ (၇၉)ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ အျဖစ္ ေရးခဲ့ေသာ ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။
0 အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠ႒ သူရဦးတင္ဦးကုိ ဇုိမီးအမ်ိဳးသားကြန္ဂရက္မွ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းလႊာဆုခ်ီးျမွင့္
ျပည္သူလူထု လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရဖို႔၊ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီရဖို႔နဲ႔ ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲ ေအာင္ျမင္ဖို႔လုပ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔ကို အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး သူရဲေကာင္းဆု ေပးတာ ျဖစ္တယ္” ဟု UNAထဲမွ အဖဲြ႔အစည္းတခုျဖစ္သည့္ ဇိုမီးအမ်ဳိးသားကြန္ဂရက္ ZNC ဥကၠ႒ ပူက်င့္ရွင္းထန္က ေျပာသည္။
က်ေနာ္တို႔ ခ်င္းျပည္နယ္ကို လာၿပီးအျပန္ ဒီပဲယင္းမွာ အ႐ိုက္ခံရတယ္။ အခုလို ခံရၿပီးေတာ့ ပထမဦးဆံုး အင္းစိန္ေထာင္မွာ မပို႔ဘဲ ကေလးေထာင္မွာ ၈ လေလာက္ က်တယ္။ ဦးတင္ဦးကို က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြက အသဲစြဲ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဤဆုကိုဦးတင္ဦးအားေပးရျခင္း ျဖစ္တယ္” ဟု ပူက်င့္ရွင္းထန္က ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဒုဥကၠ႒သူရဦးတင္ဦးမွဇုိမီးအမ်ိဳးသားကြန္ဂရက္(ZNC)အားေက်းဇူးတင္စကားနွင္႔အတူ ဤသုိ႔ေျပာၾကားခဲ႔ပါသည္.။အမွန္ကေတာ့ဗ်ာ၊ဒီေလာက္ေတာင္သူရဲေကာင္းလည္းမဟုတ္ေသးပါဘူးဗ်ာ။ တကယ္တမ္း ေျပာရလို႔ရွိရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္ၿပီးပါလာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္ရဲ႕လုပ္ကိုင္ဖူးတဲ့အေတြ႔အၾကံဳေတြအရ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုကူညီဖို႔ပဲ ပါလာတဲ့သူပါ” ဟု ေျပာသည္။“ခ်င္းတိုင္းရင္းသားမ်ားထဲကေပးတာဆိုေတာ့ေက်းဇူးတင္တယ္၊ဝမ္းသာတယ္။သူတို႔ႏိုင္ငံေရးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကိုတတ္ႏိုင္သမွ်ကူညီေျဖရွင္းေပးမယ္ဆိုတဲ့သေဘာေဆာင္တယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕စည္းလံုးညီညြတ္နဲ႔ယံုၾကည္မႈရမွာသာ ဒီႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးဟာ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္ႏိုင္မွာပါ။တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုတဖက္နဲ႔တဖက္ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာပါဝင္ၿပီးေပါင္းစပ္တဲ့ႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးျဖစ္ေအာင္ တစိတ္တေဒသအားျဖင့္ကူညီႏိုင္ဖို႔စိတ္ကူးပါတယ္”ဟုေျပာၾကားခဲ႔သည္.။
ေပးပို႔ေပးေသာ မျမတ္ေလးငံု အားေက်းဇူးတင္ပါသည္.။
Tuesday, February 23, 2010
Sunday, February 21, 2010
0 ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္နအဖတည္ေဆာက္ေနေသာျမစ္ဆံုဆည္ေၾကာင့္ ကခ်င္ျပည္သူမ်ားဒုကၡေရာက္ေန
၂၀၁၇ မွာ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အား မီဂါဝပ္ ၃၆၀ဝ မွ ၆၀ဝ၀ အထိထုတ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လ်ာထားၿပီးေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ ျမစ္ဆံုဆည္ေၾကာင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ကျပည္သူမ်ား ရတက္မေအးျဖစ္ေနရတယ္လို႔ Global Post မွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။ စစ္အစိုးရက ဆည္ကထြက္လာမယ့္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားကို တ႐ုတ္ျပည္မွာေရာင္းစားမယ္ဆိုတဲ့အႀကံနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ထားတာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ေပငါးရာက်ယ္ၿပီး ေပငါးရာဆည္မ်က္ႏွာျပင္အျမင့္ရွိတဲ့ ျမစ္ဆံုဆည္ဟာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕စာေလာက္ အတိုင္းအတာရွိပါတယ္။ ဆည္ေဆာက္မယ့္ေနရာက ျပည္သူေတြဟာ ေနရာေ႐ႊ႕ေျပာင္းေရးဒုကၡ၊ အတင္းအဓမၼ လုပ္အားေပးဒုကၡမ်ားနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္တဲ့အျပင္ ဆည္က်ိဳးခဲ့ရင္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္အက်ိဳးဆက္ေတြကိုလည္း ေတြးေၾကာက္ေနၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီဆည္ကေနၿပီး ႏွစ္စဥ္ေဒၚလာ သန္း၅၀ဝခန္႔ ဝင္ေငြရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေဆာင္းပါးရွင္ကေဖၚျပထားပါတယ္။