Monday, October 4, 2010

0 ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ေဒၚတင္တင္လွွ စ်ာပနာျမင္ကြင္းႏွင့္သံေ၀ဂတရား ထပ္မံရရွိျခင္း



သံေ၀ဂတရား ထပ္မံရရွိျခင္း

ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ေဒၚတင္တင္လွွ အသက္ (၆၈) ႏွစ္သည္ ၂.၁၀.၂၀၁၀ (စေနေန႔) နံနက္ (၆း၄၅)နာရီ အခ်ိန္၌ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆးရံုႀကီးတြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ က်န္ရစ္ေသာ ရုပ္ခႏၶာအား ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆးရံုႀကီးမွ ေရေ၀းသုႆန္ အေအးခန္းသို႔ နာေရး ကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)က သြားေရာက္သယ္ေဆာင္ ကူညီေပးခဲ့ပါသည္။

ယေန႔ ၄.၁၀.၂၀၁၀ (တနလၤာေန႔) နံနက္ (၁၁း၀၀) နာရီအခ်ိန္တြင္ ေရေ၀းသုႆန္၌ နာေရး ကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)က အလွဴမီနီယမ္ မွန္ေခါင္းျဖင့္ စ်ာပနအခမ္းအနား ျပင္ဆင္ ေပးကာ အသင္းသူ/သားမ်ား၊ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) ၀တ္အဖြ႔ဲမွ သံေ၀ဂလကၤာမ်ား ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ အမွ်ေပးေ၀ျခင္းတို႔ကို ကုသိုလ္ျဖစ္ေပးဆပ္ ကူညီပံ့ပိုး ေပးခဲ့ပါသည္။

ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုးမွ “နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)တြင္ သရုပ္ေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ သြားေရာက္ကူညီ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးျခင္း မျပဳလုပ္ရန္” ဟူေသာ စာထုတ္ခဲ့ေသာ္လည္း အႏုပညာရွင္မ်ားျဖစ္ေသာ ဘဘ ဦးသုခမွ အစျပဳ၍ ေဒြး၊ သုေမာင္၊ ေဂ်ာ္လီေဆြ၊ ညီဘြား၊ ထြန္းထြန္းႏိုင္၊ ေဇာ္၀မ္း၊ စႏၵာေအာင္သိန္း၊ ေအ၀မ္း ဦးလွမ်ိဳး၊ အလွဖန္တီးရွင္ မိတ္ကပ္ ေအာင္ေအာင္ (ေတာင္ႀကီး)ႏွင့္ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံမ်ား၊ လူၾကမ္းသရုပ္ေဆာင္မ်ား၊ ဟာသသရုပ္ ေဆာင္မ်ား၊ အႏုပညာရွင္မ်ားတို႔၏ မိဘ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတို႔၏ နာေရးကိစၥမ်ားကိုလည္း နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)က လုပ္ေဆာင္ ေပးဆပ္လွ်က္ ရွိပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အေမ ေဒၚတင္တင္လွ၏ အသုဘအခမ္းအနားတြင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားက ကၽြန္ေတာ္အတြက္ သံေ၀ဂတရားမ်ားကို ထပ္မံ၍ ရရွိေစခဲ့သည္။

အေၾကာင္းမွာ - အေမ ေဒၚတင္တင္လွသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ရုပ္ရွင္ဘက္တြင္ မင္းသားႀကီး ဦးေရႊဘ၊ တြံေတး သိန္းတန္တို႔ လက္ထက္ကတည္းက မင္းသမီးအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရုပ္ရွင္ေလာကတြင္ ရုပ္ရွင္ဖလင္မ်ား ပ်က္ေတာက္သြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရုပ္ရွင္ေလာက သားမ်ား ေခတၱရုပ္ရွင္ အႏုပညာေလာကႏွင့္ အလွမ္းေ၀းခဲ့ၾကရသည္။ တဖန္ ဗီဒီယိုမ်ားေပၚကာစ အခ်ိန္ကာလတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ပထမဦးဆံုး ေသာ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား ျဖစ္သည့္ စာေရးဆရာမ မေအးေလး ၀တၳဳျဖစ္ေသာ “ဥကၠာ” အမည္ရွိ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ မိခင္အျဖစ္ ျပန္လည္၍ ရုပ္ရွင္အႏုပညာေလာကသို႔ ၀င္ေရာက္ လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေနာက္မွ ရုပ္ရွင္ေလာကအတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ လာေသာ မင္းသား၊ မင္းသမီးသစ္မ်ား၏ အေဒၚ ဇာတ္၀င္ခန္း၊ အေမ ဇာတ္၀င္ခန္း မ်ားတြင္ ပါ၀င္၍ သရုပ္ေဆာင္ေပးခ့ဲရေသာ ၀ါရင့္သရုပ္ေဆာင္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၊ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုးတို႔၏ ခိုင္းေစခ်က္မ်ား (ႏိုင္ငံေတာ္ကိစၥ) ရပ္မ်ားကို အခ်ိန္ မေရြး မိမိ၏ အလုပ္မအားလပ္သည့္ၾကားမွ မိမိ၏ အႏုပညာကို အသံုးခ်ကာ ေပးဆပ္ေနသူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ အေမ ေဒၚတင္တင္လွ ကဲ့သို႔ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး၏ ခုိင္းေစခ်က္မ်ားကို မိမိတို႔၏ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ အိမ္တြင္းေရးကိစၥ အ၀၀တို႔ကို စြန္႔လႊတ္ကာ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကေသာ အႏုပညာရွင္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္၄င္း၊ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး အတြက္၄င္း၊ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းအတြက္၄င္း မညီးမညဴေပးဆပ္ခဲ့ၾကေသာ သရုပ္ေဆာင္မ်ား၏ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ေသာ စ်ာပန အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ထိုကဲ့သို႔ ခိုင္းေစခဲ့ေသာ လူပုဂၢိဳလ္၊ အသင္းအဖြဲ႔၊ အမႈေဆာင္မ်ားေသာ္၄င္း၊ အဖြဲ႔၀င္မ်ားေသာ္၄င္း၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မေတြ႔ရွိခဲ့ရျခင္းသည္ သံေ၀ဂရဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦး ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းအတြက္ေသာ္၄င္း၊ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး ရန္ပံုေငြပြဲမ်ားေသာ္လည္း မည္မွ်ပင္ေပးဆပ္ခဲ့ပါမူ ဤကမာၻေျမျပင္မွ ထြက္ခြာသြားရသည့္ အခ်ိန္တြင္ “သင္ သြားလိုရာသြားႏိုင္ၿပီ ကၽြႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ ယခု အခ်ိန္မွစ၍ ပတ္သက္ျခင္းမရွိေတာ့” ဟူေသာ ျပန္တမ္းစာေလး တစ္ေစာင္ကိုသာ လူႀကံဳႏွင့္ ထည့္ခိုင္းလုိက္ျခင္းသည္ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္ေသာ လူလူခ်င္း စာနာစိတ္မရွိေသာ လုပ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္သည္။

၀မ္းနည္းေၾကကြဲရပါေၾကာင္း ပန္းျခင္းေလးတစ္ခု၊ ပန္းေခြေလးတစ္ခုကိုမွ် မျမင္ေတြ႔ခဲ့ရ။ ထိုေန႔ ထိုရက္တြင္ ယင္း အႏုပညာ အဖြဲ႔အစည္းႀကီး၏ အမႈေဆာင္မ်ား၊ ဥကၠဌမ်ား၊ အတြင္းေရးမွဴး၊ အဖြဲ႔၀င္မ်ားအားလံုးတို႔သည္ မည္မွ်အေရးႀကီးသည့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို တစ္ေယာက္မက်န္ လုပ္ေဆာင္ ေနရပါသနည္း။

တလက္စတည္း ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ ေမဆြိ၏ ဖခင္၊ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ (အန္တီေဘဘီ)၏ ခင္ပြန္း ဘ၀တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းလဲစဥ္ကလည္း ထိုနည္း အတိုင္းပင္ ျမင္ေတြ႔ခ့ဲရသည္။

ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ ေမဆြိ ျမန္မာျပည္တြင္ရွိစဥ္က၄င္း၊ မိခင္ျဖစ္သူ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ (အန္တီေဘဘီ) မက်န္းမာစဥ္ အခ်ိန္က၄င္း ႏိုင္ငံေတာ္အခမ္းအနားမ်ား၊ ရန္ပံုေငြပြဲမ်ား တြင္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ အတင္းအဓမၼ တက္ခိုင္း၍ “ေဟလားေရ ေမာင္တို႔ …. ေဟလားေရ ေမာင္တို႔” စသည့္ သီခ်င္းကို ေမာပန္းႏြမ္းနယ္မႈမ်ားၾကားမွ မညွာစတမ္း သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖ ေပးခဲ့ရေသာ္လည္း ခင္ပြန္းျဖစ္သူ၏ စ်ာပနအခမ္းအနားတြင္ေတာ့ ထိုခိုင္းေစခဲ့ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား မေတြ႔ရွိခဲ့။

အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ လူရယ္လို႔ လူ႔ေလာကႀကီးထဲ ေရာက္လာသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေပးဆပ္မႈမ်ားစြာ ေလာကႀကီးအတြက္၊ လူသားမ်ားအတြက္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ေပးဆပ္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ထိုသူတို႔၏ ေနာက္ဆံုးခရီး ကမာၻေျမႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္သည့္ အခမ္းအနားတြင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ခရီးလမ္းေၾကာင္းကို တက္ညီလက္ညီလာေရာက္ အားေပးျပဳပါက က်န္ရစ္သူ မိသာစုမ်ားအေနျဖင့္၄င္း၊ လာေရာက္ၾကေသာ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ား အတြက္၄င္း အျမင္တင့္တယ္၍ မဂၤလာရွိေပမည္။

အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ “ရုပ္ရွင္သည္ ျပည္သူ႔အတြက္၊ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုးသည္ ရုပ္ရွင္ေလာက သားမ်ားအတြက္” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့သည့္ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး၊ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သို႔ အႏုပညာရွင္မ်ား ပတ္သက္ျခင္းမျပဳရ ဟူေသာ စာမ်ားထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားအေနႏွင့္ လူလူခ်င္း စာနာစိတ္ေမြးကာ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားေသာ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး (ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥပကၡာ) အနက္မွ တစ္ပါးတည္းေသာ ကရုဏာတရားေလးကို လက္ကိုင္ျပဳ၍ မိမိတို႔ အသင္းအဖြဲ႔အား စည္းလံုးညီညြတ္စြာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေစခ်င္ေတာ့သည္။ သို႔တည္း မဟုတ္ပါက မိမိတို႔၏ အသင္းအဖြဲ႔ အမည္နာမျဖစ္ေသာ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး ဟူေသာ အမည္ကို ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥပကၡာထား၍ ကရုဏာေဒါေသာျဖင့္ ေျပာၾကား လိုက္ရပါေတာ့သည္။

အေမ ေဒၚတင္တင္လွ၏ ရုပ္အေလာင္းအား အေအးခန္းမွ ထုတ္လာစဥ္ ခန္းမထဲ အေရာက္ ၾကည့္ရႈလိုက္ေသာအခါ အေမ၏ ေအာက္ႏႈတ္ခမ္းသည္ ေလာကႀကီးကို မေက်နပ္ ၍၄င္း၊ အႏုပညာေလာကႀကီးကို နာက်ဥ္း၍၄င္း၊ ေ၀ဒနာကို ခံစားရ၍၄င္း … စသည့္ နာက်ဥ္း မႈမ်ား၊ ေၾကကြဲမႈမ်ား၊ မေက်နပ္မႈမ်ားေၾကာင့္လားေတာ့မသိ။ သြားျဖင့္ ျပတ္လုနီးပါး ကိုက္ထားေသာ ဒဏ္ရာတြင္ ေသြးစို႔ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ဤ ဒဏ္ရာ၏ တရားခံ အေျဖကိုေတာ့ ကာယကံရွင္မ်ားသာ သိပါလိမ့္မည္။

မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ အမ်ားျပည္သူတို႔အား ထဲထဲ၀င္၀င္ နာေရးကူညီမႈ၊ ေဆး၀ါးကူညီမႈ၊ ပညာဒါန ေပးဆပ္မႈ စသည့္ လူမႈေရးေကာင္းမႈတို႔ိကုိ ေန႔စဥ္မပ်က္ အခ်ိန္ျပည့္ ေပးဆပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခြင့္ရခဲ့သည္မွာ (၃) ႏွစ္ တိတိ ရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါ၍ ကၽြန္ေတာ္အား အႏုပညာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ပိတ္ပင္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္မွ လူပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအား ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိကာ သာဓု ေခၚဆို လိုက္ပါသည္။

ေက်ာ္သူ

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.