Saturday, August 15, 2009

0 အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ား၏တာ၀န္ အပိုင္း(၆)

Researcher

Mg Si Thu

ကမ႓ာႏွင့္အ၀န္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနေသာ ျဖစ္စဥ္ႀကီးအတြင္း၌ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး တနည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး အတြင္း ေလာကပါလတရားမ်ား ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မည္သည့္အတိုင္းအတာထိ တိုင္းျပည္ အား အက်ိဳးသက္ေရာက္ခဲ့သည္ (သို႕) မိမိတို႕၏အေျခအေနမွန္မ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္ဆင္ျခင္၍ အနာဂတ္လူငယ္ လူရြယ္မ်ားအတြက္ စြန္႕လႊတ္ျခင္းအရာ၌ စံနမူနာအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အနစ္နာခံျခင္းအရာ၌ စံနမူနာအျဖစ္လည္းေကာင္း လက္ေတြ႕က်က် လုပ္ေဆာင္က်င့္သံုးသြားရန္ လိုအပ္ ေပလိမ့္မည္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပက္သတ္၍ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ ရႈ႕ေထာင့္မွ နမူနာယူအပ္ေသာ စံအျဖစ္ထားအပ္ေသာ အေတြးအေခၚ အယူ အဆအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္ေရးသားေသာ “ဗုဒၶ” အႏိႈင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ စာအုပ္မွ အဆို အမိန္႕မ်ားျဖင့္ ကိုးကား ႏိႈင္းယွဥ္ ဆက္လက္ေလ့လာသြားပါမည္။
လူသည္ ဘ၀အား ေလာဘျဖင့္ စတင္ခဲ့သူျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ လူသည္ မိမိလိုခ်င္ေသာအရာ မိမိ ရပ္တည္ ႏိုင္ဖို႕ရန္အတြက္ အရာရာကိုလိုခ်င္တတ္မက္၍ ရေအာင္လည္း အားထုတ္ေလ၏။ ဤသည္မွာ ေလာကသဘာ၀ တရား ပင္ျဖစ္ေပသည္။ တနည္း အားျဖင့္လည္း သူလို ကိုယ္လို သာမန္ေတြးႏိုင္ေသာ လူသာမန္အေတြးမ်ိဳးလည္းျဖစ္၏။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတၱ မိမိအက်ိဳးစီးပြါးတခုတည္းအေပၚ၌သာ ရပ္တည္ေနျခင္း (သို႕) အတၱ၀ါဒ အတၱဓမၼတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။
ႏိုင္ငံေတာ္ ျပည္သူလူထု လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါက (သို႕) ေဆာင္ရြက္ေန ပါသည္ ဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ေဆာင္ရြက္မည့္ပုဂၢိဳလ္ (သို႕) လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ ေခါင္းေဆာင္ငယ္ ေခါင္းေဆာင္ ေလာင္းလွ်ာမ်ားအတြက္မူ အထက္၌ေဖၚျပခဲ့ေသာ သူလို ကိုယ္လို သာမန္အေတြးမ်ိဳးျဖင့္ အတၱ၀ါဒ၊ အတၱဓမၼတာ ဟူေသာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြါး၊ ေဆြမ်ိဳးေကာင္းစားေရး၊ ကိုယ့္အုပ္စုအက်ိဳး ကိုယ့္ပါတီအက်ိဳး တခုတည္း အေပၚအေျခခံေသာ အေတြးအေခၚမ်ိဳးျဖင့္ မရရွိႏိုင္ပါေပ။

ႏိုင္ငံေရးဟူသည္…

လူ႕အဖြဲ႕အစည္းဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတတ္မႈကို ေရွ႕ရႈ႕ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္၏၊ မိမိအက်ိဳးထက္ အမ်ားအက်ိဳးကို ေရွးရႈ႕ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္၏။ တနည္း အားျဖင့္လည္း မိမိတို႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ေလာကပါလတရားမ်ား ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ ေနေအာင္ ဤတရားမ်ားျဖင့္ စည္ပင္ေန ေအာင္ လူအဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ေဟာေျပာစည္းရံုး၍ ေဆာင္ရြက္ရေသာ လုပ္ငန္း မ်ိဳးလည္းျဖစ္၏။

ထိုသို႕ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိအက်ိဳးထက္ ေလာကအက်ိဳးကို ေရွးရႈ႕ေဆာင္ရြက္ရ၏။ မိမိတို႕ဘ၀မ်ားကိုလည္း ေပးဆပ္ ေကာင္းေပးဆပ္ရ၏။ လုပ္သမွ်လည္းေအာင္ျမင္လိမ့္မည္မဟုတ္ သို႕ေသာ္ ေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ မေအာင္ျမင္ သည္ျဖစ္ေစ မ်က္ေမွာက္ လုပ္ေဆာင္ေသာ အေျခအေနမ်ားသည္ အေျဖမဟုတ္ဘဲ မိမိ၏ ေလာကအေပၚ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းအေပၚထားရွိေသာ ေစတနာသည္သာ အဓိကက်သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤသည္ကိုပင္ မိမိလုပ္ငန္းအထ ေျမာက္သည္ဟု၍ဆိုအပ္ပါ၏။
ဤကဲ့သို႕ေသာ လုပ္ငန္းမ်ိဳးသည္ အနတၱ၀ါဒီ အမ်ားအက်ိဳးကိုသာ ေရွးရႈ႕ေသာ လမ္းစဥ္ အနတၱပဓါန လမ္းစဥ္ ဟုဆိုပါ၏။

ဤသို႕ေသာလုပ္ငန္းမ်ိဳးကိုလည္း လူသာမန္ သူလို ကိုယ္လိုက်င့္ႀကံ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါ၏။ ဤသို႕အားျဖင့္ အေၾကာင္းတရား အက်ိဳးတရားတို႕အေပၚ အေျခခံ၍ ေလာက ေခတ္အဆက္ဆက္၌ အာဇာနည္မ်ား ေပၚထြက္ခဲ့ၾက ျခင္းျဖစ္၏။ ေနာင္လည္းေပၚထြက္ေန အံုးမည္ သာျဖစ္ပါ၏။

ႏိုင္ငံေရးဟုေခၚေသာ “ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳလုပ္ငန္း” (သို႕) “ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ေလာကပါလတရားမ်ား ထြန္းကား စည္ပင္သထက္ စည္ပင္ေအာင္ ေဟာေျပာစည္းရံုး ေဆာင္ရြက္ေသာလုပ္ငန္း” (သို႕) ေလာကအက်ိဳးစီးပြါးကို ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ရ ေသာလုပ္ငန္း” ကို သာမန္သူလို ကိုယ္လိုမည္သူမဆို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ္လည္း သာမန္ သူလိုကိုယ္အေတြးမ်ိဳးျဖင့္ မေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ပါေပ။ ထိုသို႕ေဆာင္ရြက္ပါက တနည္းအားျဖင့္ …
ဥပမာအားျဖင့္…

ျမန္မာ စကားပံုမ်ားလာ အဆိုအမိန္႕မ်ားမွ တခုျဖစ္ေသာ…

“ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္မယ္” ဟူေသာ စကားပံုမ်ိဳးျဖင့္ ၄င္းကို ယံုၾကည္လက္ခံက်င့္သံုးသူမ်ားအတြက္ေတာ့ ေလာက ဆိုသည့္၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းဆိုသည့္၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္ ( အထက္၌ေဖၚျပထားေသာ အဓိပၸါယ္အတိုင္းရွိေသာ လုပ္ငန္းစဥ္) ေ၀ါဟာရမ်ိဳးကိုပင္ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေနေပလိမ့္မည္။

ဤအေတြးမ်ိဳးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ပါက ေလာက၌ ေလာကပါလတရားမ်ား စည္ပင္ဖို႕ေ၀းစြ တိုင္းျပည္အက်ိဳး လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အက်ိဳး မဆိုထားႏွင့္ မိမိအက်ိဳးစီးပြါးပင္ ပ်က္ဆီးေပလိမ့္မည္။ ေလာက၌လည္း ေလာကပါလတရားမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသထက္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြား ေစလိမ့္မည္ျဖစ္၏။ ထို႕အျပင္ ထို႕လူအဖြဲ႕အစည္းသည္ ယဥ္ေက်းမႈနိမ့္က်လွ်က္ အရိုင္း အစိုင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတေလ်ာက္ တိုင္းျပည္အား ျပန္လည္စုစည္းထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး (၄) ဦးရွိခဲ့ဘူးပါ၏။

၁. အေနာ္ရထာ (ပုဂံေခတ္)
၂. ဘုရင့္ေနာင္ (ဟံသာ၀တီေခတ္)
၃. အေလာင္းဘုရား (ကုန္းေဘာင္ေခတ္)
၄. ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ( ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး)

ဤပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားသည္ လူသာမန္ေတြျဖစ္ေသာ္လည္း သာမန္သူလို ကိုယ္အေတြးမ်ိဳးျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေလာကအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ဤ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္း၌ အထူးေလးစားတန္ဖိုးထား အပ္သူမ်ားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းျဖစ္၏။

ေလာက၌လူရယ္လို႕ ျဖစ္လာေသာအခါ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေတာင္းတျခင္း (၄) မ်ိဳးရွိပါ၏။

၁. အိမ္ယာထူေထာင္လိုျခင္း၊
၂. စီးပြါးပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္စံုသထက္ ျပည့္စံုလိုျခင္း၊
၃. တရားဓမၼႏွင့္အညီ ေနထိုင္လိုျခင္း၊
၄. လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ေနထိုင္လိုျခင္း စသည္တို႕ျဖစ္၏။

ေဖၚျပပါအေျခအေနေလးရပ္သည္ လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားလိုေသာ သေဘာတရားမ်ားပင္ျဖစ္၏။ တနည္းဆိုေသာ္ ပုထုဇဥ္ လူသားမ်ား လိုလားေသာ ေတာင့္တခ်က္မ်ားသာျဖစ္ပါ၏။ သူလို ငါလိုသူမ်ားလည္း ေတာင့္တပါ၏။ သူလို ငါလိုအဆင့္ထက္ ေက်ာ္သူမ်ား လည္း လိုလားေတာင့္တၾကပါ၏။
သို႕ေသာ္ သူလိုငါလို အဆင့္ထက္ေက်ာ္လြန္ေသာ သူမ်ားေတာင့္တျခင္းသည္ ဤေတာင့္တျခင္းေလးမ်ိဳးထက္ ေလာက အက်ိဳး စီးပြါးကို ပိုမိုလိုလားေတာင့္တၾကပါ၏။ ေလာကအက်ိဳးအတြက္ေသာ္၄င္း၊ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ေသာ္၄င္း၊ တနည္းအားျဖင့္ အဓမၼအေပၚ ဓမၼတရားက လႊမ္းမိုးေနမႈကို ပို၍လိုလားေတာင္းတၾကပါ၏။
ထိုသို႕ပို၍ လိုလားေတာင္းတသည္ႏွင့္အမွ် ႀကိဳးလည္းႀကိဳးစားၾက၏။ အားလည္းအားထုတ္၏။ ထိုသို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စိတ္သႏၱာန္၌ သူလိုငါလို ေတာင့္တျခင္းမ်ိဳး မရွိေတာ့ဘဲ ေလာကေကာင္းက်ိဳးတခုတည္းအေပၚ၌သာ လံုလျပဳေသာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္မ်ား မွာ ေလာကပါလတရားျဖစ္ထြန္းစည္ပင္ၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတတ္ၾကေၾကာင္း ေလ့လာ ေတြ႕ရွိရပါ၏။
ဤသို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို မ်ိဳးခ်စ္အာဇာနည္မ်ားဟု သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံတိုင္း ႏိုင္ငံတိုင္း၌ ေခၚေ၀ၚ ဂုဏ္ျပဳၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဤသို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ျမန္မာ့သမိုင္း၌လည္းရွိပါ၏။ ၄င္း ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ ေလာကအတြက္ မိမိဘ၀မ်ားကို ေပးဆပ္သူမ်ားျဖစ္၏။ ဤ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို နမူနာယူအပ္၏။ ထိုသို႕နမူနာယူ က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ ေနသူမ်ားသည္ သာမန္အေတြးအေခၚမ်ားရွိေသာ သူမ်ားအျမင္၌ “လူအ” “လူညံ့” ဟုျမင္ေနေပလိမ့္မည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အာဇာနည္စိတ္သေဘာတရားကို နမူနာယူက်င့္ႀကံအားထုတ္ေသာ သူမ်ားသည္ အခြင့္အေရး ဟူ၍လည္း မမက္ေမာ၊ ရာထူးစည္းဇိမ္ဟူ၍လည္း မမက္ေမာဘဲ ေလာကသားတို႕အေပၚ၌သာ ေလာကပါလ တရား၊ ခ်မ္းသာျခင္းတရား၊ စသည့္ ဓမၼတရားမ်ား လႊမ္းမိုးေရးကိုသာ လိုလားသူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။

ဤကမ႓ာ၌ ႏိုင္ငံျဖစ္ေစ၊ ေဒသျဖစ္ေစ၊ လူမ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံအတြက္လူမ်ိဳးအတြက္ အနစ္နာခံသူမ်ား ဘ၀ကိုေပးဆပ္သူမ်ား ေပါမ်ားေလေလ ထိုႏိုင္ငံ ထိုလူမ်ိဳးတို႕သည့္ ကမ႓ာ၌ထိပ္တန္းႏိုင္ငံမ်ား ထိပ္တန္းလူမ်ိဳးမ်ားအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ၾကပါ၏။ ထိပ္တန္း ဟုဆို ရာ၌ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈခ်ည္းသက္သက္မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္က်င့္တရား၊ လူ႕က်င့္၀တ္သိကၡာေစာင့္စည္းလိုက္နာ က်င့္သံုးျခင္းအရာ၌လည္း ထိပ္တန္းအဆင့္ ျမင့္မားတိုးတတ္ၾကပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ထိုႏိုင္ငံမ်ားသည္ ကမ႓ာ၌ ၀င့္ၾကြားစြာရပ္တည္ႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ဥပမာအားျဖင့္ …..နယူးဇီလန္၊ ေနာ္ေ၀း၊ ဆြီဒင္ …အစရွိသည္အားျဖင့္

“ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရွိစဥ္ ျမန္မာျပည္သည္ အာရွ၌ ႏိုင္ငံေရးအရလည္းေကာင္း၊ စီးပြါးေရးအရ လည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးဂုဏ္သိကၡာျမင့္မားေသာ အေျခအေနတရပ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးပါသည္။”

သို႕ေသာ္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေစ၊ ေဒသျဖစ္ေစ၊ လူမ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံအတြက္လူမ်ိဳးအတြက္ အနစ္နာခံသူမ်ား ဘ၀ကို ေပးဆပ္သူမ်ား နည္းပါးေလေလ (သို႕) ကိုယ္က်ိဳးစီးပြါးတခုတည္းကိုသာၾကည့္ေသာသူမ်ား ေပါမ်ားေလေလ ထိုႏိုင္ငံ၊ ထိုေဒသ၊ ထိုလူမ်ိဳးတို႕သည္ အဓမၼတရားမ်ားဖံုးလႊမ္းေနၿပီး၊ ဆင္းရဲျခင္းအေပါင္း၊ ဒုကၡအေပါင္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေပ လိမ့္မည္။ ကမ႓ာ့အလယ္၌လည္း လူလံုးမလွ လူရာမသြင္း အႏွိမ္ခံ ဘ၀မ်ားျဖင့္သာ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။


တဖန္ တရားေတာ္လာ ဓမၼပဒ စာအုပ္ အပိုဒ္ (၉၈) ၌
ေဒသတခုသည္ ရြာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္၊ ေတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊ က်ီးကုန္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊ခ်ိဳင့္၀ွမ္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္ သို႕ရာတြင္ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ေကာင္း (သို႕) ဓမၼတရားကို လက္ကိုင္ျပဳက်င့္သံုးေနသူမ်ား ျဖစ္ရိုးမွန္ပါက ထိုေဒသသည္ ဤကမ႓ာေျမေပၚတြင္ ေမြ႕ေလွ်ာ္ဖြယ္အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏”
ဟူ၍ ေရးသားထားပါ၏။

အထက္ပါစာပိုဒ္သည္ ျမန္မာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေနျဖင့္ အထူးသတိျပဳရန္လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အယူအဆ တရပ္အေနျဖင့္ ရႈျမင္ၾကည့္ပါက ႏိုင္ငံအက်ိဳး၊ ေလာကအက်ိဳး ကိုေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တနည္းအားျဖင့္ ေလာကပါလတရားမ်ား မိမိတို႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ေဆာင္ရြက္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား တို႕သည္လည္း ဓမၼတရား မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုးရန္အထူးသတိတရားထားရွိဖို႕ကိုလည္း လမ္းၫႊန္ ထားပါ၏။
ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး၊ မိမိတို႕ေနထိုင္ရာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတို႕အေပၚ ဒုကၡစံုက်ေရာက္ေနေသာ ကာလ၊ တနည္းအားျဖင့္ အဓမၼတရားမ်ား ဖံုးလႊမ္းေနေသာအခ်ိန္မ်ား၌ စြန္႕လႊတ္စြန္႕စားအနစ္နာခံေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားသည္ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီး တို႕၌ ေပၚထြန္းၾကပါ၏။ ထိုသို႕ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ စြန္႕လႊတ္အနစ္နာခံေဆာင္ရြက္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၌လည္း (၂) မ်ိဳးရွိပါ၏။

၁. ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ပစၥည္းဥစၥာစြန္႕ၾကပါ၏။ ေျခလက္အဂၤါမ်ားလည္း စြန္႕လႊတ္ၾကပါ၏၊ ထို ပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ ထိုႏိုင္ငံ ထိုလူမ်ိဳး ထို႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အဓမၼတရားအေပၚ ဓမၼတရားက ဖံုးလႊမ္း ေအာင္ေဆာင္ရြက္ၾကသူမ်ားပင္ျဖစ္ေပ၏။ တနည္းအားျဖင့္ ေလာက၌ အဓမၼတရား မထြန္းကားေအာင္ မိမိတို႕ဘ၀ ဥစၥာပစၥည္း၊ စည္းဇိမ္ေတြကို ေလာကအတြက္ စေတးေသာ သူမ်ားပင္ျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ မိမိတို႕၏ အနစ္နာခံမႈေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားမ်ားေပၚထြန္းလာေသာအခါ မိမိသည္ ရာထူး၊ စည္းဇိမ္၊ အာဏာစသည့္ အခြင့္အေရးမ်ားကိုလည္း ခံစားထိုက္ သည္ဟု ခံယူေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္းရွိေၾကာင္းေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။


၂. ေလာက၌ အဓမၼတရားအေပၚ ဓမၼတရားမွ ဖံုးလႊမ္းေအာင္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိ၏ စြန္႕လႊတ္ အနစ္နာခံမႈမ်ား၏ေနာက္၌ မည္သည့္အခြင့္အေရးကိုမွ် မမက္ေမာ၊ မည္သည့္ခံစားခြင့္ကိုမွလည္း မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိပါ၏။ ထို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးတို႕ သည္သာ တကယ့္အာဇာနည္သူရဲေကာင္း အစစ္အမွန္ပင္ျဖစ္ေပ၏။ ေလာက၌ အဓမၼအေပၚ ဓမၼတရားက လႊမ္းမိုးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရာ၌ မိမိအတၱအက်ိဳးပါမွ၊ ရာထူး၊ ေငြေၾကး၊ စည္းဇိမ္ရမွ (သို႕) ရသင့္သည္ဟူေသာအယူအဆသေဘာတရားမ်ားသည္ စစ္မွန္ေသာစြန္႕ လႊတ္ျခင္း အနစ္နာခံျခင္းဟု မမည္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ဟု မဆိုအပ္၊ တနည္းအားျဖင့္ ဤသည္မွာ အတၱ၀ါဒ အတၱလမ္းစဥ္ သာျဖစ္ေပ၏။
ဤကမ႓ာ၏ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီး၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးတို႕၌ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ရွိၾကပါ၏။ထို ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ေလာကအတြက္ မိမိတို႕ ဘ၀ကိုစေတး၍ ေလာကအက်ိဳးစီးပြါးတခုတည္းအေပၚ၌သာ ေရွးရႈၾကပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ထို ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သူလို ငါလို သာမန္အဆင့္ထက္ ေက်ာ္လြန္ျမင့္ျမတ္ေသာသူ၊ သူရဲေကာင္းမ်ား၊ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ တိုင္းႏိုင္ငံအသီးသီး၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးတို႕၌ ၄င္းႏိုင္ငံ၊ ၄င္းလူမ်ိဳးတို႕ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ တန္ဖိုးထားကဗ်ည္းထိုး အေလး အျမတ္ ျပဳၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအယူအဆမ်ားအနက္ ေအာက္ေဖၚျပပါ အဆံုးအမတခုမွာ လြန္စြာမွတ္သား လိုက္နာက်င့္သံုး ဖြယ္ျဖစ္၏။

ဗုဒၶလမ္းစဥ္အရ လူတိုင္း၌ က်င့္စဥ္အားျဖင့္ သံုးဆင့္ရွိပါ၏..

၁. ေလာကအတြက္ျဖစ္သည္။
၂. ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ျဖစ္သည္။
၃. မိမိႏွင့္ မိမိတို႕မိသားစုအတြက္ျဖစ္သည္။

မိမိႏွင့္ မိမိ မိသားစုအက်ိဳးစီးပြါးကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ မိမိႏိုင္ငံ၊ မိမိတို႕အမ်ိဳးသားမ်ားအေရးႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ ေပသည္။ မိမိ “အား” ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသလို ႏိုင္ငံအက်ိဳး၊ အမ်ိဳးသားေရးအက်ိဳးတို႕ကို ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိ “အား” ေကာင္းပါမွ ႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးအတြက္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္၊ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး “အား” ေကာင္းမွ ဤကမ႓ာေလာက အက်ိဳးအတြက္ ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေပမည္ျဖစ္ပါ၏။

ထို႕ေၾကာင့္ မိမိအက်ိဳးစီးပြါးကို တနည္းအားျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ “အား” ေကာင္းေအာင္ ျမင့္မားသည္ ထက္ျမင့္မားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ မိမိႏိုင္ငံ မိမိလူမ်ိဳး မိမိတို႕လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါ၏။ တနည္းအားျဖင့္ မိမိအား ေလာက အတြက္ အသံုးခ်ရန္ျဖစ္၏။ ဤသို႕ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါမွ ေလာက၌ လူ ပီသ၏၊ ေလာက၌ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္၏၊ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆ၌ စံတန္ဖိုးမ်ားသည္ -

“ ငါေကာင္းစားေရးသာ ပထမ” ဟူေသာ အယူအဆမဟုတ္ဘဲ “ ေလာက ေကာင္းစားေရးသည္သာ ပထမ” ဟူေသာ စံတန္ဖိုးပင္ျဖစ္ပါ၏။ တနည္းအားျဖင့္ “အနတၱပဓါန လမ္းစဥ္” ပင္ျဖစ္ေပသည္။

အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ား၏တာ၀န္ အပိုင္း(၇)ဆက္လက္ေဖာ္ျပမည္။


0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.