Saturday, April 9, 2011

0 တရုတ္ႏွင္႔အိႏိၵယျမန္မာျပည္ကိုဘာေၾကာင္႔လိုအပ္ေနတာလဲ

ကၽြန္ေတာ္႔ အေနနဲ႔ အခုလုပ္တဲ႕ ေရေ၀ေတာေတာင္ပြဲမွာ ေျပာတာ ပညာရွင္မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ စာေတာ႔ေရးတယ္၊ စာေရးသူ ဆိုေတာ႔ လမ္းေပၚက လူေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာရွိလဲ ဆိုေတာ႔ ခံစားမႈေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေတြးေခၚမႈေတြရွိတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုအျပင္ ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ သမိုင္းေတြးေခၚျခင္းေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတိတ္က ဘာလဲ။ ပစၥဳပၸန္က ဘာလဲေပါ႔။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာမယ္႔ အရာေတြဟာ ဆက္စပ္ေနတယ္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က အႏၵိယနဲ႔ တရုတ္ျပည္ၾကားမွာ ရွိေနတယ္။ တရုတ္၊ အိႏိၵယ တို႔ထက္ စာရင္ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ေသးေသးေလး။ အဲဒီႏိုင္ငံေတြ ႏွစ္ခုၾကားက ေရေျမ ေတာေတာင္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္း ရွိေနသလို သယံဇာတကလည္း ႀကြယ္၀တယ္။ အဲဒီေရေျမ ေတာေတာင္ဟာ ဒါတို႔ေျပ၊ ဒါတို႔ေျမ သာေျပာေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ တစ္ကယ္ေရာ ပိုင္သလား။

         ကၽြန္ေတာ္ဘာသာ ေနာက္ေနတာ ရွိတယ္။ ေတာေစာင္႔နတ္၊ ေတာင္ေစာင္႔နတ္တို႔နဲ႔ သမာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္တို႔ ပိုင္တာလားေပါ႔၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း Company ႀကီးေတြက ပိုင္တာလား။ ဒါမွ မဟုတ္လည္း ျပည္႕ရွင္မင္းက ပိုင္တာလားေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေရာ ဘာပိုင္သလဲေပါ႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လမ္းေပၚကလူေတြေလ။

        တရုတ္ျပည္ ယူနန္တကၠသိုလ္က ပါေမာကၡတစ္ေယာက္ဆီက စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ကၽြန္ေတာ္ရတယ္။ သူေရးတဲ႔ 'The Policy Of China, India To Watch Burma' စာအုပ္ တစ္အုပ္ (၂၀၁၀) ျပည္႔ႏွစ္ကထြက္တယ္။ အဲဒီ စာအုပ္ထဲမွာ သူတို႔ တရုတ္ျပည္နဲ႕ အႏိၵယအေနနဲ႕ ျမန္မာျပည္ေလးကို လိုအပ္ပါတယ္ တဲ႔။

        တရုတ္ျပည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လိုအပ္တဲ႔ အေၾကာင္းအခ်က္က တရုတ္ျပည္က အႏၵိယျပည္ကို ထြက္ေပါက္ရမွာ မို႔လို႕တဲ႕။ ျမန္မာျပည္ကေနၿပီး အိႏိၵယကို ထြက္ေပါက္ရရင္ Special Dimension တစ္ခု တိုးလာတယ္တဲ႕။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ Dimension တစ္ခု တိုးလာတယ္တဲ႕။ ဒါေၾကာင္႔ ျမန္မာျပည္မွာ အႏိၵယကို သြားတဲ႕ ကုန္းလမ္းလည္း ရွမွာပဲ၊ ေရလမ္းလည္း ရွိမွာပဲတဲ႕။ ဒါေၾကာင္႔ ျမန္မာျပည္မွာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းေတြပါ ရေအာင္လုပ္မွာပဲတဲ႕။ အဲဒါဆို ၿပီးျပည္႕စံုၿပီေပါ႔။ အဲဒါ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႕အေပၚထားတဲ႕ သူ႔သေဘာထား ပထမတစ္ခ်က္ေပါ႔။

         ေနာက္တစ္ခ်က္က သူတို႕ရဲ႕ စြမ္းအင္ လိုအပ္ခ်က္အတြက္ ျမန္မာျပည္ဟာ အေရးႀကီးပါတယ္တဲ႔။ (၂၀၀၈) ခုႏွစ္မွာ တရုတ္ျပည္ရဲ႕ စြမ္းအင္ (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းကို ႏိုင္ငံျခား ကေနတင္ပို႔ရပါတယ္တဲ႕။ (၂၀၂၀) ျပည္႔ႏွစ္မွာ သူတို႕ရဲ႕ စြမ္းအင္လိုအပ္ခ်က္က (၆၀) ရာခိုင္ႏႈန္း တင္သြင္းရလိမ္႔မယ္တဲ႕။ အဲဒီ တင္သြင္းရတဲ႕ ပမာဏရဲ႕ (၈၀) ရာခိုင္ႏႈန္းက မလကာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ရမွာ။ ဒီမလကာ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ရင္ တရုတ္ျပည္နဲ႔ မတည္႕တဲ႕ အင္အားစုက လႊမ္းမိုးထားရင္ သူတို႔ ဒုကၡေရာက္မွာတဲ႕။ ျမန္မာျပည္ကို ျဖတ္ၿပီး ေရနံသယ္ရာ လမ္းေၾကာင္း ဖန္တီး ႏိုင္ခဲ႕ရင္ အာဖရိကနဲ႕ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက စြမ္းအင္ေတြကို ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳနဲ႕ ရလာမွာတဲ႕။ အဲဒီေတာ႔ ျမန္မာျပည္ဟာ သူတို႔ အတြက္ေတာ႔ အေရးႀကီးတယ္တဲ႕။

        ေနာက္တစ္ခုက ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ႕ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕က (၂၅) ဘီလီယံ ကုဗေပ ရွိသတဲ႕။ သူတို႔ တရုတ္ျပည္ရဲ႕ result ကလည္း အဲဒီေလာက္ဘဲ ရွိေတာ႔ ျမန္မာျပည္က အင္မတန္ ခ်မ္းသာတယ္တဲ႕။

         ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ တစ္ခုက သူတို႕ရဲ႕ အိႏိၵယကို သြားဖို႔ ထြက္ေပါက္၊ ေနာက္တစ္ခုက သူတို႕ရဲ႕ စြမ္းအင္ လံုၿခံဳမႈအတြက္၊ ေနာက္ တတိယ အခ်က္ ရွိေသးတယ္ တတိယ အခ်က္က စီးပြားေရးတဲ႕။ ငါတို႔ တိုင္းျပည္ေလးက ေသးေပမယ္႔ စိုက္ပ်ိဳးလို႕လည္းရတယ္၊ ေက်ာက္မ်က္ေတြလည္းရွိတယ္၊ သဘာ၀ သတၱဳတြင္းထြက္ေတြ ရွိတယ္၊ သစ္ပင္ေတြ ရွိတယ္ေပါ႔။ အဲစာအုပ္ေလးထဲမွာ ေရးထားတယ္။ ေရအားလွ်ပ္စစ္လည္း ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္က ကီလိုမီတာ (၂၁၀၀) လားမသိဘူး ရွိတယ္။

         တရုတ္ျပည္ခ်ည္းကိုေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တရားမွ်တခ်င္မွ မွ်တမယ္။ အိႏိၵယျပည္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လိုအပ္တာပဲတဲ႕။ မဏိပူရတို႔ အႏိၵယျပည္ကို ေရာက္ဖို႔က ကုလားတန္ျမစ္ဘက္စံု စြမ္းအင္စီမံကိန္း လုပ္တာ၊ စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္း ပြင္႔ဖို႕လုပ္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က အဲလို ေနရင္းက ကုန္းလမ္းတံတားႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။

             ကၽြန္ေတာ္ ဒီစာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီး ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းလုပ္တာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေလးကို လိုအပ္ေနၾကတယ္ ေပါ႔။

             ေနာက္တစ္ခုလည္းရွိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေမခ နဲ႕မလိခ ဆိုတာရွိတယ္။ မလိခ ကေတာ႔ ျမန္မာျပည္က လာတာ။ ေမခက ဟိုဘက္ တရုတ္ျပည္က လာတာ။ အဲဒီေတာ႔ ေမခနဲ႔ မလိခ ႏွစ္ခုၾကားက ဆက္ေနတဲ႕ ေနရာက မလိအင္မိုင္ဇြပ္ ေဒသမွာ သစ္ေတာေတြ ကုန္သြားၿပီ။ အဲဒီအေပၚမွာ ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္း ေတြလုပ္တယ္။

            တစ္ႏွစ္တုန္းက (၂၀၀၉) ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာလ ျဖစ္မယ္။ အင္တာနက္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ရွိတယ္၊ အဲဒီထဲမွာ ဘာပါလဲဆိုေတာ႔ ျမန္မာျပည္ကေနၿပီးေတာ႔ တရုတ္ျပည္ အေနာက္ေတာင္ပိုင္းမွာ ရွိတဲ႕ မဟာဓာတ္အားလိုင္းထဲကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား (၃) ထရီလီယံ (၀ပ္) တင္သြင္းလိုက္တိုင္း သူတို႔ဆီမွာ ေက်ာက္မီးေသြး သံုးစြဲမႈ ပမာဏ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေလ်ာ႕သြားပါတယ္တဲ႕။ ကာဗြန္ ထုတ္လႊတ္မႈ လည္းေလ်ာ႕သြားပါတယ္တဲ႕။ သူတို႔ကေတာ႔ ေကာင္းေနတာေပါ႔ေလ။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ပါပါတယ္။

          ေနာက္ၿပီး သူတို႔က ျမစ္ညွာဘက္မွာ ဆည္မေဆာက္ဘူးတဲ႕။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ႔ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးမွာစိုးလို႕တဲ႕။ biodiversity ဘာညာေတြေၾကာင္႕ မေဆာက္ပါဘူးတဲ႕။ အဲဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ႔ သတိထားဖို႕ ေကာင္းေနၿပီ။

           ကၽြန္ေတာ္တို႕ စကားေျပာသလိုဘဲ လမ္းေပၚကလူဆိုေတာ႔ သိပ္နားမလည္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီး ေပ်ာက္သြားမွာကိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေၾကာက္တယ္၊ ဧရာ၀တီျမစ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို စိတ္ရႊင္ေစတဲ႕ ျမစ္ႀကီးဘဲ။ အဲဒီ ျမစ္ႀကီး ေနာက္ရွိမလားေပါ႔။

            ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ျမစ္ႀကီးနား ေရာက္တာေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ဆရာ၀န္ေပါက္စဘ၀က အဲဒီ ဧရာ၀တီျမစ္ေဘးမွာ ညေနေစာင္း ဆိုရင္ေလ ေက်း ေတြပ်ံတယ္၊ ညေနေစာင္းေနာ္။ မနက္ခင္းဆို ေကာင္းကင္ႀကီး တစ္ခုလံုး သက္ရွိ သက္တံ ေတြနဲ႕ အဲဒီအရပ္ကို အင္မိုင္ဇြပ္ လို႔ေခၚတဲ႕ ေရ၀င္တဲ႕ ေပါက္လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီ အေပါက္က ေရမ၀င္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို လုပ္မလဲေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ႔ မသိဘူး၊ မစဥ္းစားတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သိပ္နားမလည္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္စဥ္စားတာက ဘာလို႔လဲေပါ႔။

         ေနာက္တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိတာ ရွိတယ္။ ငါတို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆိုၾကတယ္။ ဒါတို႔ေျပ၊ ဒါတို႔ေျမ၊ တို႔ပိုင္တဲ႕ေျမလို႔ အခု ေတာ႔ ငါတို႔ပိုင္ေသးလား။ ငါတို႔ပိုင္ထားရတဲ႕ သယံဇာတေတြကို အရင္တုန္းကလည္း ဒီသယံဇာတေတြေၾကာင္႔ေပါ႔ေလ။ ကၽြန္ျဖစ္ခဲ႕ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘယ္လိုေခၚလဲ ဆိုေတာ႔ Rape Of Burma တဲ႔။ ဗမာျပည္သယံဇာတကို အႏိုင္က်င္႔ျခင္းေပါ႔။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကၽြန္ျဖစ္ခဲ႕ရတယ္။ အခုဟာက သယံဇာတ လိုခ်င္လို႔ ကိစၥမရွိဘူး။ အဲဒီ သယံဇာတလိုခ်င္တဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ဖ်က္ဆီးတာေတြ ပါလာတယ္။

            ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါ ေျပာဖူးတယ္ Ecological Rape Of Burma သယံဇာတတင္မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ပါ အႏိုင္က်င္႔ခံေနရတာေပါ႔။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ယူတာ မေကာင္းဘူးေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကို လာတာ သယံဇာတကို ယူတာ ကိစၥမရွိဘူး။ Ethically ျဖစ္ရင္ေကာင္းတာေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက လူေတြကလည္း နားလည္ၿပီးေတာ႔ ဒါေတြ လာယူတဲ႕သူေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ပါ ထည္႔စဥ္းစားဖို႔ လိုတာေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္တဲ႔အထဲမွာ သူတို႔ ပါပါလာရင္ ေကာင္းတာေပါ႔။ ပါေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို ေခၚမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးက ဒီေျမက လူေတြပဲေလ။

ကိုတာ
[By Soe Wei Yan Htoon Facebook]

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.