Sunday, April 17, 2011

0 ေရလုိက္ ငါးလုိက္ ပဲလား


အဆင္ေျပသလုိသာ ေနလာခဲ့ တို ့မွာ အစဥ္အလာခုိင္ျမဲလို ့..... ၾကာလာေတာ့ ေခ်ာင္းကို ျမစ္ျဖစ္ေတာ့မယ္...... ရွင္သန္ရုံသာ ရွင္သြားရင္ ဘဝေရတိမ္မွာ နစ္မြန္းေပါ့...... ကိုယ္နဲ ့မင္း ေျပာင္းျပန္လုပ္ရဲမွာလား....... ေတာ္ရုံတန္ရုံ သတၱိေသြး....... ေတြးယူရုံနဲ ့မရဘူးေဟ့ ရင္ကေမြးလက္ကေကြ်း အခ်စ္ေပးမွ........... ေမွာင္ကာ ခ်ဳံထူေခ်ာင္တစ္ခုမွာ........ ....ပစ္ကာေပေရ သံေခ်းတက္ ........... ျပန္ေဖၚစမ္းေဟ့ ..........တို ့ဟိုးတုန္းက အိမ္မက္.......

ေနျခည္ဝင္းသို ့ရွင္းရွင္းပဲ ...........လွ်ပ္ေရာင္ျပက္သို ့ဒက္ကနဲပဲ............. အဆင္းနဲ ့ အခ်င္းနီးစပ္ရင္း ကြဲကြာလာ............ ေနာင္သံသရာထိ ဆက္လက္ျပီး............... ေနာက္ဆုိဒီလိုဘယ္ေတာ့မွ........ ေရႊျခည္ၾကိဳးဆြဲရာမကပါရေစနဲ ့.......

ၾကည္ျဖဴစြာေလ လက္တြဲခဲ့ အခုလည္းေျပလည္ေနဆဲပဲ.......ဒါေပမယ့္ ခ်စ္ရုံနဲ ့ မျပီးဘူးကြယ္......ၾကင္နာစြာေလ ဆုိဖူးတဲ့.......

ကတိေတြျပန္လည္ကာၾကားရင္ နာၾကင္ျခင္း အသိေတြနဲ ့ ရွက္ေနမယ္........ဘယ္အရာလြန္တာ ဘယ္သူ ့ အျပစ္ မရရင္ ကံသာပံုခ်လုိက္......အယံုလြန္သူကို ေခ်ာ့ရင္ေတာ့ ေပ်ာ့စျမဲေပါ့.......

တကယ္ဆုိ ကိုယ္ဟာ ေယာက်္ားပါ.....အားမာန္ေတြလည္း ျပည့္စြမ္းတုန္း......ဆင္ေျခေပးတဲ့လူစားမဟုတ္ရဖူး.........

ဒီတစ္ခါေနာက္မက်ေသးေဟ့.....ကိုယ့္မွာျပင္ဆင္ခ်ိန္ရတုန္း ကိုယ့္ရဲ့ ႏွလံုးေသြးေတြ ေဆြးေဆြးနီေစ.......ေနာင္ကို ၾကံဳလာမယ့္အခက္အခဲ က်ိတ္ကာ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းမယ္.....ေရလုိက္ ငါးလုိက္ ဘဝမ်ဳိး မကေတာ့ဘူး ...........

ဒီတစ္ခါေနာက္မက်ေသးဘူးေဟ့ကိုယ့္မွာ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရတုန္း ႏွလံုးေသြးေတြ ေစြးေစြးနီေစ။
 ကဲဗ်ာ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတဲ့ စာသားလည္း ၾကက္သီးေမႊးညွင္းေတာင္ ထသြားမယ္။ 
ေနာက္မက်ေသးပါဘူး ျပင္ဆင္ခ်ိန္ေတြရပါေသးတယ္ ဆင္ျခင္ေတြ ေပးမေနပါနဲ ့ေတာ့၊ 
ႏွလံုးေသြးေတြ ေစြးေစြးနီပါေစေတာ့။ ေနာင္ကို ၾကံဳလာမယ့္ အခက္အခဲေတြ 
ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းလိုက္ၾကမယ္။ ေရလုိက္ငါးလုိက္ ဘဝမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ ့ ဟစ္ေၾကြးလုိက္စမ္းပါ။

အဲဒါက ကိုထီးရဲ့ ေရလုိက္ငါးလုိက္ သီခ်င္းပါကိုထီးသီခ်င္းအတြက္ သီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီး ေရးစပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ကိုလည္း အရမ္းအထင္ၾကီးေလးစားမိပါသည္။ (စိုင္းခမ္းလိတ္၏ အေပၚယံ ပံုစံက ရုတ္တရက္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ဘာမွ် အဆန္းမဟုတ္။ အေနအထုိင္ ရုိးရုိး။ ပိျပား က်စ္လစ္ ႏွိမ့္ခ်သည္။ ႏွုတ္ခမ္းေမႊး စစႏွင့္ မ်က္လံုးေတြကေတာ့ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ပေနေခ်သည္။ တကယ္ စကားေျပာလုိက္ေတာ့ စာေပ ဗဟုသုတ လြန္စြာ ႏွံ ့စပ္ၾကြယ္ဝသည္။ အေတြးအေခၚ ထက္ျမက္က်ယ္ဝန္းသည္။ ျပာပါးပါးကေလး ဖံုးလႊမ္းထားေသာ မီးက်ီခဲ ရဲရဲ ႏွင့္တူေနသည္။ ...ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္အခန္းမွာ စာအုပ္ေတြ အမ်ားၾကီးပဲ ရွိသည္။ ရာဘင္ျဒာနာ့သ့္တဂိုး၏ Stary Birds မွသည္ Albert Camus ၏ The Outsider အထိ စုေဆာင္းထားရွိသည္။ မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္သည္ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္၏ လက္စြမ္းျပ လက္ရာ (Masterpiece) တစ္ပုဒ္ဟုပင္ ဆုိရမည္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၏ အမွတ္တရ ေတးသီခ်င္းမ်ား အေခြဟုပင္ ဆုိရမည္။ ပါေမကၡ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ညိဳက ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္အား ဘြဲလြန္သင္တန္းတက္ေနတုန္း သီခ်င္းသစ္ထြက္လာရင္ ဘြဲ့လြန္ယူဖို ့ စိတ္မကူးနဲ ့ေတာ့ဟုပင္ေျပာခဲ့ရသည္။ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ကား ေတးေရးဂီတ စာဆုိတစ္ဦး ျဖစ္ရုံမွ်မက ကဗ်ာလကၤာ ဆရာတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ အိုမာခရမ္၏ ရူဘာအိယတ္ ကဗ်ာမ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာမွ ရွမ္းဘာသာသို ့ ျပန္ဆိုထုတ္ေဝခဲ့ေသးသည္။ မွ/ စိုင္းထီးဆုိင္၏ ပံုတူေကာက္ေၾကာင္း)

ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ကိုထီးရဲ့ သီခ်င္းေတြကို အခ်စ္နဲ ့တြဲျပီးေတာ့ နက္နက္နဲနဲ ခံစားခဲ့ပါတယ္။ နားေထာင္တုိင္းလည္း ခ်စ္သူကို ပုိျမတ္ႏူိးလာျပီး တန္ဖုိးလည္း ထားတတ္လာပါတယ္။ ေနာက္ ဘဝအားမာန္ေတြလည္း ရရွိလာပါသည္။ အခု ေရလုိက္ငါးလုိက္သီခ်င္း ကိုနားေထာင္ရင္းလည္း ငါတို ့ ေရလုိက္ငါးလုိက္ေနလို ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ၾကိဳးစားရမယ္၊ အိမ္မက္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖၚရမယ္၊ ငါတို ့ႏွစ္ေယာက္ခ်စ္ေနရုံနဲ ့ မျပီးေသးဘူး အားအင္ေတြရွိတုန္းမွာ ၾကိဳးစားထားရမယ္။ အခက္အခဲေတြကို ငါတစ္ေယာက္တည္း က်ိတ္ျပီး ေျဖရွင္းမယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးအမ်ားၾကီးရခဲ့ဖူးပါတယ္။

ယၡဳအသက္အရြယ္က မရေသးေပမယ့္ အေတြးအေခၚေလးက ေျပာင္းလဲလာေတာ့ ခံစားမိတဲ့ သီခ်င္းေတြရဲ့ ေလးနက္မွု ့ကို တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုျမင္မိလာပါေတာ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့လူသားေတြက အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ ပညာေတြကို သင္ယူၾကျပီး ဘြဲ ့ဒီဂရီေတြ ရရွိလာတဲ့အခါ အစိုးရဌာနမ်ားမွာ ကုမၸဏီ အရာရွိအရာခံမ်ားအျဖစ္ အမွု ့ထမ္းၾကပါတယ္။ ရတဲ့လစာေလးကို စားရင္း တုိးရာမယ့္ရာထူးေတြ အခြင့္အလမ္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ျပီး မိမိရဲ့မိသားစုဘဝ အဆင္ေျပေရးကို အားထုတ္ၾကတာပါပဲ။ ဝန္ထမ္းဘဝမွာလည္း အဆင္ေျပသလုိေနလာခဲ့ျပီး ခုိင္ျမဲေနတဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမွုေတြနဲ ့ ဆုိင္ရာပိုင္ရာေတြၾကားမွာ ကိုယ္ကကန္ေတာ့လုိက္ ခံေတာ့ခံလုိက္နဲ ့ ၾကာလာေတာ့ အဲဒါေတြကပဲ အမွန္တရားေတြျဖစ္ကုန္ၾကပါသည္။ ပညာေတြတတ္ျပီး အၾကားအျမင္ဗဟုသုတေတြရွိျပန္ေလေတာ့ တစ္ခါတစ္ခါ ကိုယ္အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနတာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရႊက္တာေတြက ဟုတ္ရဲ့လားဆိုတဲ့ သံသယအေတြးေတြ ဝင္လာတတ္တဲ့ အခ်ိန္အခါေတြလည္းရွိလာယ္။ အမွားေတြကို အမွားမွန္း ေသြဖည္ေနတာေတြကို ျမင္ေနေပမယ့္လည္း ေတာ္ရုံတန္ရုံ သတၱိေတြနဲ ့ေတာ့ မေျပာင္းလဲရဲပါဘူး မတြန္းလွန္ႏူိင္ၾကပါဘူး။ တြန္းလွန္သြားလို ့ မေအာင္ျမင္ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြကို ျမင္ျပီး လက္ရွိကိုယ့္ေနရာနဲ ့ သူတို ့ ေရာက္ေနတဲ့အရပ္ ေနရာခ်င္း မလဲရဲဝံ့ၾကပါဘူး။ ေတာ္ရုံတန္ရုံ သတၱိေသြး ကေတြးယူရုံနဲ ့ မရပါဘူး၊ ရင္ကေမြး သလို ကိုယ့္ရဲ့ဗီဇ ေသြးထဲမွာ စီးဝင္ေနမွာပါ ျပီးေတာ့ လက္ကေကြ်းသလို ပတ္ဝန္းက်င္ေသြးေဆာင္ရာေတြကို အျမဲတေစတြန္းလွန္ေနရပါမယ္။ အမွန္တရားဘက္က ရဲရဲဝ့ံဝံ့ရပ္တည္ဖို ့ဆုိတာ အျမဲတမ္းေလ့က်င့္ေနမွပါ။ အခ်စ္ေပးမွဆိုတာေတာ့ ေျပာဖို ့ေတာင္ မလိုတဲ့အရာပါ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပဲခ်စ္တဲ့လူထက္ မိသားစုကိုခ်စ္တဲ့လူက ပိုအနစ္နာခံဝံ့ပါတယ္။ မိသားစုကို ခ်စ္တဲ့လူထက္ အမ်ဳိးကိုခ်စ္တဲ့လူက ပိုပါတယ္၊ အဲလိုပါပဲ တုိင္းျပည္နဲ ့လူအမ်ဳိးဘာသာ ကိုခ်စ္တဲ့လူက သူ ့အသက္ကိုလည္း စေတးဝံ့ႏူိင္လာပါတယ္။ အဲလို ရင္ထဲ မေမြးဖြား လက္ကမေလ့က်င့္မပ်ဳိိးေထာင္ၾကေတာ့ပဲ မခ်စ္တတ္တဲ့လူေတြ မ်ားလာတဲ့ေခတ္ၾကီးမွာ တစ္ခ်ိန္အိမ္မက္ေတြက သံေခ်းတက္ေနမွာ ျဖစ္ေနသလို အခုခ်ိန္မက္တဲ့ အိမ္မက္ေတြကလည္း ေလထဲမွာပဲ ေပ်ာက္ပ်ယ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္ေဖၚမယ့္သူေတြ ျပန္ေဖၚရဲတဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးလိုပါတယ္။ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ ့ ဘယ္သူက ဘယ္သူဆုိတာလည္း ကြဲကြဲျပားျပားသိျမင္လာပါျပီ၊ ဘယ္သူက ဘာလည္းဆိုတာ အဆင္းနဲ ့ အခ်င္း နီးစပ္ရင္း ကြဲကြာလာပါျပီ။ ပညာတတ္လူေတြအားလံုးပါပဲ ေနာင္သံသရာထက္ ဆက္လက္ျပီး ေနာက္ဆုိ ဒီလိုဘယ္မွ ေရႊျခည္ၾကိဳးဆြဲရာမကပါရေစနဲ ့လို ့ပဲမညည္းပါနဲ ့ေတာ့။ ဒီဘဝမွာပဲ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ေရႊျခည္ေတြကို ျဖဳတ္ႏူိင္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကဖို ့ လိုပါတယ္။

ၾကည္ျဖဴစြာ လက္တြဲခဲ့ပါတယ္၊ အတူတူနယ္ခ်ဲ့ကို တုိက္ခဲ့တုန္းကေပါ့။ အခုလည္း ေျပလည္ေနဆဲပဲ။ ဥမကြဲ သိုက္မပ်က္ေသးဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္ျပရုံနဲ ့ေတာ့ မျပီးေသးပါဘူး။ ၾကင္နာစြာေလ ဆုိဖူးတဲ့ ကတိေတြ ျပန္လည္ကာၾကားရင္ နာက်င္ျခင္း အသိေတြနဲ ့ ရွက္စရာေကာင္းေနပါေတာ့တယ္။ ကတိေတြေပးခဲ့ေပမယ့္ အခုခ်ိန္ သူ ့ဘက္က မတည္ႏူိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အရာလြန္တာ ဘယ္သူ ့ အျပစ္ မရရင္ကံသာပံုခ်လိုက္ အယံုသူကိုေခ်ာ့ရင္ေတာ့ ေပ်ာ့စျမဲေပါ့။ ေခ်ာ့လုိက္ ေျခာက္လုိက္ပါပဲ။ တကယ္ဆုိ ကိုယ္ဟာ ေယာက်္ားပါ အားမာန္ေတြလည္း ျပည့္စြမ္းတုန္း ဆင္ေျခေပးတဲ့လူစားမဟုတ္ရဘူး။ ေယာက်္ားမာနေလးေပၚလာတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အားမာန္ေတြျပည့္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဆင္ေျခေတြ ေပးမေနပါနဲ ့ေတာ့။ ဒီတစ္ခါေနာက္မက်ေသးဘူးေဟ့ ကိုယ့္မွာ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရတုန္း ႏွလံုးေသြးေတြ ေစြးေစြးနီေစ။ ကဲဗ်ာ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတဲ့ စာသားလည္း ၾကက္သီးေမႊးညွင္းေတာင္ ထသြားမယ္။ ေနာက္မက်ေသးပါဘူး ျပင္ဆင္ခ်ိန္ေတြရပါေသးတယ္ ဆင္ျခင္ေတြ ေပးမေနပါနဲ ့ေတာ့၊ ႏွလံုးေသြးေတြ ေစြးေစြးနီပါေစေတာ့။ ေနာင္ကို ၾကံဳလာမယ့္ အခက္အခဲေတြ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းလိုက္ၾကမယ္။ ေရလုိက္ငါးလုိက္ ဘဝမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ ့ ဟစ္ေၾကြးလုိက္စမ္းပါ။

ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္က အေတြးေကာင္းေကာင္းနဲ ့ေရးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြပါ၊ ကြ်န္ေတာ္ အသက္အရြယ္ အေတြးအျမင္ေျပာင္းလဲလာတာနဲ ့ သီခ်င္းရဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္လည္း ေျပာင္းလဲခံစားမိလာပါေတာ့တယ္။ ေမျမိဳ ့ကို မႏၱေလးတုိင္းထဲ ထည့္စဥ္အခ်ိန္က ေမျမိဳ ့ မွာ မိုးေခါင္တာ ၾကားဖူးျပီဆိုတဲ့ ေမျမိဳ ့မိုးသီခ်င္း ေခတၱပိတ္ပင္ခံခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္ျပီး ( သစ္ငုတ္တို ေရႊခ်လို ့ လွမလာေတာ့ မင္းေလးသာ ခ်စားလို ့ အသားေလးေတြ ပြန္းကုန္မယ့္ အေရးျဖစ္တယ္ ပ်ံသာ ပ်ံပါ ေရႊဟသၤာရယ္ ဒီအပင္အိုေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ၾကိဳး ညိွတြယ္ရစ္မေနနဲ ့ ပ်ံသာပ်ံပါ ေရႊဟသၤာ) ဆုိတာလည္း မြန္ျပည္နယ္အတြက္ မြန္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက ေတာင္းဆုိခဲ့လို ့ စပ္ေပးခဲ့တယ္သိရပါတယ္။

စာဖတ္သူလည္း အေတြးေလး ပြားႏူိင္ပါေစ အျငင္းေလးပြားရင္ျဖင့္လည္း သေဘာရွိအတုိင္းပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း


သန္ ့ဇင္(Facebook)မွ

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.