Tuesday, May 31, 2011

0 ေက်နပ္မိပါၿပီ။


ေရႊဇီးကြက္ ရဲ႕ ေဆာင္းပါး "ေက်နပ္မိပါၿပီ"ကိုသူ႕ရဲ႕Facebookကေနကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ကၽြန္မငယ္ငယ္ကတည္းက ႐ုပ္႐ွင္မၾကည့္တက္ခဲ့ပါ။ တစ္ႏွစ္ေနလို႔ တစ္ေခါက္႐ုပ္႐ွင္႐ံုကို မေရာက္ခဲ့ပါဘူး။ ႐ွင္း႐ွင္း၀န္ခံရရင္ ကၽြန္မ႐ုပ္႐ွင္လံုး၀ မႀကိဳက္ခဲ့ပါ။

႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္သူရယ္လို႔ ျဖစ္လာမယ့္ ကၽြန္မခင္ပြန္းနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့စဥ္ ကလည္း သူဟာ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေလး ေမာင္ေက်ာ္၀င္း (ခ) ေမာင္ေမာင္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဘ၀ကံ အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္သူ၏ ဇနီးအျဖစ္နဲ႔ ဘ၀လမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရပါေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ သူ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ရတာ ကၽြန္မရဲ႕ ပေယာက မကင္းဘူး လို႔လည္းေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ သူ႔ရဲ႕ အမနဲ႔ ညီတို႔ဟာ ႏိုင္ငံရပ္ ျခားကို ထြက္ခြာသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕မိဘမ်ားက ကၽြန္မ တို႔ကိုလည္း ႏိုင္ငံျခားသြားဖို႔ တိုက္တြန္းၾကပါေလေရာ။ ကၽြန္မက ျမန္မာျပည္ကို သိပ္ခ်စ္တဲ့သူ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ဘဲ ေနခ်င္တဲ့သူ။ ကၽြန္မမိဘေတြကိုလည္း မခြဲႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မသာ ျမန္မာျပည္မွာေနရမယ္ဆိုရင္ သူလုပ္ခ်င္တာ လုပ္ႏိုင္တယ္လို႔ ခြင့္ျပဳလိုက္ရာက သူဟာ ႐ုပ္႐ႇင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္သူရယ္လို႔ ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ အဲဒီမွာ ကၽြန္မတစ္ခါမွ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘ၀ကို မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ဘဲနဲ႔ လက္ခံလိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မတစ္ခါတေလ သူ႔ကို “ျပည္သူပိုင္ႀကီး”လို႔ ေခၚခဲ့ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ ေလ။ ကၽြန္မလိုခ်င္တာက ၿငိမ္းေအးတဲ့ ကိုယ္ပိုင္သီးသန္႔ဘ၀ေလး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မရခဲ့တာက …. ထားလိုက္ပါေတာ့။ ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက။ ကၽြန္မ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဇနီးဘ၀ကို မႀကိဳက္ခဲ့ဘူးဆိုတာကိုပါ။
ဒီလိုနဲ႔ နာေရးကူညီမႈအသင္းႀကီး စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၁) ရက္ေန႔ကို ေရာက္လာခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီမတိုင္ခင္ (၃) ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ကၽြန္မေဖေဖရဲ႕ ႏွစ္မ၊ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ ျမန္မာစာပါေမာကၡ ေဒၚလွျမတ္ဆီက သူ နာယက အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ မႏၲေလး ျဗဟၼာစိုရ္အသင္းႀကီးအေၾကာင္းကို ၾကားသိေနခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မေလ ကၽြန္မခ်စ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ လူမ်ိဳးေတြအတြက္ အက်ဳိး႐ွိမယ့္ အဲဒီအလုပ္ကို ရန္ကုန္မွာလုပ္ဖို႔ အရမ္းကို စိတ္အားထက္ သန္ခဲ့တယ္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးေတြယဥ္ေနတုန္း အေဒၚက ရန္ကုန္မွာ ဘဘ ဦးသုခတို႔၊ ဆရာဦးေအာင္သင္းတို႔ စလုပ္ၾကမယ္လို႔ သတင္းေပးလာေတာ့။ ၀မ္းသာ အားရနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ အလွဴေငြလည္း ထည့္၀င္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မ ျမန္မာျပည္မွာ ေနလိုက္ရက်ိဳးက အခုမွ နတ္ေတာ့တာေလ။ ကိုယ္လည္း ကုသိုလ္ရ၊ အမ်ားလည္း အက်ိဳး႐ွိတဲ့အလုပ္ကို လုပ္လိုက္ရလို႔ ကၽြန္မအရမ္းေက်နပ္ၿပီ။

အဲဒီထက္ ေက်နပ္ရတာကေတာ့ ကၽြန္မတို႔အသင္းဟာ ထင္ထားတာထက္ပိုၿပီး အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ လူသိမ်ား ေအာင္ျမင္လာခဲ့ရတာဟာ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႔ ေသခ်ာျပန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အသင္းမွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားၿပီးသား၊ လူခ်စ္လူခင္မ်ားၿပီးသား အႏုပညာ႐ွင္ေတြ ပါေနၾက လို႔ဆိုတာ ကၽြန္မလုံး၀ မျငင္းႏိုင္ပါ။ ဟုတ္တယ္ လုံုး၀မျငင္းႏိုင္ပါ။ အကယ္ဒမီေျခာက္ထပ္ကြမ္း ႐ုပ္႐ွင္ဒါ႐ိုက္တာ၊ စာေရးဆရာႀကီး ဦးသုခ၊ စာေရးဆရာႀကီး ဦးေအာင္သင္း၊ အကယ္ဒမီ႐ုပ္႐ွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ ေက်ာ္သူ၊ စာေရးဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္တို႔ရဲ႕ အႏုပညာၾသဇာဟာ သည္ေနရာမွာ ဘယ္ေလာက္ထိသက္ေရာက္ အက်ိဳးျပဳေနတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔အသိဆံုးပါ။

၂၀၀၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၈) ရက္ေန႔မွာ ေ႐ႊဟသၤာေတာရ၊ သီရိမႏၲစံေက်ာင္းေတာ္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲရာဇိႏၵာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ဒါယကာ၊ ဒါယကာမမ်ားျဖစ္တဲ့ ဦးေ႒း ေအာင္၀င္း ဇနီးေဒၚေဆြေဆြ၀င္းနဲ႔ ရဟန္းဒါယကာမႀကီး ေဒၚခင္ေစာႏြဲ႔တို႔ ဦးေဆာင္တဲ့ ေဆြမ်ိဳးတစ္စု က နာေရးကူညီမႈအသင္းအတြက္ အလွဴေငြကို ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေ႐ွ႕ေမွာက္မွာ ေရစက္သြန္ခ် လွဴဒါန္း လိုေၾကာင္း ေျပာၾကားတဲ့အတြက္ အလွဴေငြသြားေရာက္ လက္ခံေပးခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ႐ွိခိုးကန္ေတာ့ မိတ္ဆက္စကား ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့အခါ ကိုေက်ာ္သူကို ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ရဲ႕ ဒကာမတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အဂၤလန္ သံအမတ္ႀကီး ေဒါက္တာ ေက်ာ္၀င္း ကေတာ္ ေဒၚၾကည္ၾကည္ရဲ႕တူ အႏုပညာလုပ္ေနတဲ့ တစ္ေယာက္လာလို႔ေမးေတာ့ ကိုေက်ာ္သူက ဟုတ္မွန္ ေၾကာင္း ယခု နာေရးကူညီမႈအလုပ္ကိုလည္း လုပ္ေနေၾကာင္း ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားရာ ဆရာေတာ္ ႀကီးက “ေအးေပါ့ သံဃာေတြ စာေမးပြဲေအာင္ ေအာင္၊ ဘြဲ႔တံဆိပ္ရေအာင္ ေျဖဆိုထားၾကသလိုေပါ့။ ဂုဏ္အ႐ွိန္႐ွိေတာ သာသနာျပဳရတာ ပိုတြင္က်ယ္ သလို၊ နာမည္႐ွိၿပီးသား ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ဆိုေတာ့ လူမႈေရးလုပ္ရတာ ပိုလြယ္ကူ ေအာင္ျမင္လြယ္တာေပါ့။” လို႔ မိန္႔ၾကားလိုက္တဲ့ စကားတစ္ခြန္းနဲ႔ပဲ ကၽြန္မေလ ကၽြန္မခင္ပြန္းဟာ ႐ုပ္႐ွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ အႏုပညာ႐ွင္တစ္ဦးျဖစ္ေနတာကို ေက်နပ္မိပါၿပီ။

(ေဆာင္းပါးအသစ္ မေရးႏိုင္ေသးခင္မွာ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ (၄) ရက္ေန႔ထုတ္ အလင္းတန္း ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဘူးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ ပထမဆံုးေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို နာေရးကူညီမႈအသင္းက ထုတ္ေ၀တဲ့ “ေပးဆပ္ေနသူမ်ား” စာအုပ္ထဲမွာလည္း ထည့္သြင္းခဲ့ေတာ့ ဖတ္ဖူးတဲ့သူေတြလည္း ႐ွိၾကမွာပါ။ မဖတ္ရေသးတဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ အသစ္ေပါ့။)

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.