Sunday, November 28, 2010

0 လူထု နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (အေမးအေျဖ)




အရွင္ပညာနႏၵ။ ။ အရွင္ပညာနႏၵက အရင္ကေတာ့ absdf ၁၉၈၈အေရးေတာ္ပံုအၿပီးမွာ နယ္ျခားကိုေရာက္ရွိလာတဲ့ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈေတြကတဆင့္ အခုေတာ့့ newyork ျပည္နယ္ ယူတီဂါၿမိဳ႕မွာသီတင္းသံုးေနထိုင္လ်က္ရွိပါတယ္။

ဒါကာမႀကီးေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္္ကိုေမးခ်င္တဲ့ေမးခြန္းတခုကေလအခုဦးဇင္းထင္တယ္။ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကိစၥမွာ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္မႈကိစၥမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြက သူတို႔ အေၾကာက္တရားေတြ လႊမ္းမိုးၿပီးေတာ့ ဒီအာဏာကိုမစြန္႕လႊတ္နိုင္ဘူးလို႕ဦးဇင္းထင္တယ္ေလ။အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ အေၾကာက္တရားေျပေပ်ာက္သြားေအာင္လို႕ေလ..ဒါကာမႀကီးေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႕ဘယ္လိုမ်ိဳး လုပ္ေပးႏိုင္သလဲဆိုတာ အဲဒါဦးဇင္းအေနနဲ႕သိခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ အေၾကာက္တရားရဲ႕အေျခခံကေတာ့မလံုၿခံဳတဲ့စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ပါတယ္. အဲဒီေတာ့ မလံုၿခံဳတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္ ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ က်မတို႕အားလံုး၀ိုင္းၿပီးေတာ့စဥ္းစားဖို႕လိုပါတယ္။ က်မအေနနဲ႕ေတာ့အားလံုးကို က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာ လံုၿခံဳေစခ်င္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြေရာ ျပည္သူလူထုေတြေရာအားလံုးစိတ္လံုလံုၿခံဳၿခံဳနဲ႔ ေနေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလို လံုၿခံဳမႈေပးႏိုင္တဲ့အေျခအေနတခုကို ေရာက္ေအာင္ဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုတာ က်မတို႕အားလံုး ပူးေပါင္းပါ၀င္ၿပီးလက္တြဲစဥ္းစားၾကပါစို႕ စကားေျပာၾကပါစို႕ ေဆြးေႏြးၾကပါစို႕လို႕ က်မဒီလိုဘဲတိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

ကရင္တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးမန္းေသာင္းတင္
အခုသူ newyorkမွာရွိၿပီး ေကအန္ယူတိုက္ပြဲေတြမွာ နံမည္ေက်ာ္ ၀မ္ခတိုက္ပြဲမွာ လက္တဖက္ဆံုးရႈံးခဲ့ၿပီး နားအာရံုလည္း အေတာ္ခ်ိဳ႕ယြင္းသြားခဲ့ပါတယ္. အခုအခ်ိန္အထိ KNU ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုးအတြက္ ကူညီလႈပ္ရွားေပးေနတဲ့သူတေယာက္ပါ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ စစ္အာဏာရွင္ျဖဴတ္ခ်ေရးနဲ႕ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦးျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႕တိုင္းရင္းသားေတြက အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ပါတယ္။ ယေန႕ က်ေနာ္တို႕တိုင္းရင္းသားေတြက စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ေသြးခြဲမႈေၾကာင့္က်ေနာ္တို႕ဟာ အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာၿပိဳကြဲေနၾကတယ္။ အဲဒီျပႆနာေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဘယ္လိုေျဖရွင္းေပးႏိုင္လဲဆိုတာ အဲဒါကိုက်ေနာ္ေမးခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ ဒီလိုအခ်င္းခ်င္းေသြးခြဲသတ္ျဖတ္မႈေတြရပ္စဲသြားေအာင္လို႕ဆိုတာဟာ က်မတိို႔ဟာစစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္တခုထူေထာင္ရမယ္လို႕ က်မတို႕ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႕နဲ႕ က်မတို႕ရဲ႕မဟာမိတ္မ်ားျဖစ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္တခုခိုင္ခိုင္မာမာ က်မတို႕ႏိုင္ငံမွာ အျမစ္တြယ္သြားေအာင္လို႕ႀကဳိးစားေနပါတယ္။ က်မတို႕တိုင္းရင္းသားေတြဟာ တကယ္အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈယူႏိုင္မဲ့ အေျခအေနတခုေရာက္လာလို႕ရွိရင္ နားလည္မႈရမွာလို႕က်မယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီဟာအတြက္ အားလံုးက၀ိုင္း၀န္းကူညီေပးၾကပါ။ က်မတို႕ကိုလည္း အႀကံဥာဏ္ေတြေပးၾကပါ။ က်မတို႔အဖြဲ႕တခုတည္းလုပ္ႏိုင္တယ္လို႕က်မတို႕မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒီလိုတဖြဲ႕တည္းနဲ႕ တေယာက္တည္းနဲ႔လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့စိတ္ေတြေၾကာင့္လည္း ဒီလိုအကြဲကြဲအျပားျပားေတြျဖစ္ရတာပါလို႕လည္း က်မယံုၾကည္ပါတယ္။

ABSDFဥကၠဌေဟာင္း ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္

က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေမးခ်င္တဲ့ေမးခြန္းကေတာ့ cevil society ဆိုတဲ့လြတ္လပ္တဲ့လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေတြ က်ေနာ္တို႕ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ အလုပ္သမားသမဂၢေတြ လယ္သမားသမဂၢေတြ အဲ့ဒီအျပင္ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့သတင္းစာ သတင္းဌာနေတြ အဲဒါေတြေပၚေပါက္ဖို႕အရမ္းအေရးႀကီးတယ္လို႕က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ဒီလိုအဖြဲ႕အစည္းေတြေတာင့္တင္းႀကံ႕ခိုင္မွသာ ဒီမိုကေရစီစံနစ္ျဖစ္လိုခဲ့လို႕ရွိရင္လည္း ဒီစနစ္ကို မေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ကာကြယ္ႏိုင္မယ္လို႕က်ေနာ့အေနနဲ႕ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ေဒၚစုအေနနဲ႕ဒီလြတ္လပ္တဲ့လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေတြ cevil society ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေအာင္္ ဘယ္လိုကူညီေဆာင္ရြတ္သြားႏိုင္မလဲဆိုတာ က်ေနာ့အေနနဲ႕သိခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ က်မတို႕အေနနဲ႕လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေတြဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႕ဟာလက္ေတြ႕က်က်လုပ္ေနတာၾကာပါၿပီ။ ဥပမာဆိုလို႕ရွိရင္္ က်မတို႕ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကူညီေရးအဖြဲ႕ေတြ၊ က်မတို႕ရဲ႕ ဥပေဒကူညီေရးအဖြဲ႕ေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ HIV.AIDSနဲ႕ဆက္စပ္ေနတဲ့ကိစၥေတြ ေရနက္တြင္းတူးေပးတာေတြ ဒါေတြအားလံုးဟာ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႕အတြက္ က်မတို႕လုပ္ေနတာပါ။ အဲဒီေတာ့ဒီဟာေတြကို ျပည္သူလူထုကလည္းနားလည္ၿပီးေတာ့ ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ပန္႔ပိုးေနမယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ပိုၿပီးေတာ့ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္နဲ႕ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္က်မတို႕လုပ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ကာတြန္း ၀င္းထြန္း (mr burma)(win burmese ကြန္ျပဳဴတာစာလံုးတီထြင္သူ)

ျပည္တြင္းတုန္းက ကာတြန္းေတြေရးခဲ့တဲ့ ကာတြန္း၀င္းထြန္းလို႕ေခၚပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လြတ္လာတာဟာ အမ်ားျပည္သူမ်ားနဲ႕ က်ေနာ္တို႕လိုအတြင္းအျပင္မွာ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ျပည္သူျပည္သားမ်ားအားလံုးအတြက္၀မ္းသာစရာပါ။ တခုေလာက္ေမးခ်င္တာေလးတခုက ရိုးရိုးသာမန္ျပည္သူေတြထက္ ပိုၿပီးေၾကာက္ရြ႕ံတတ္တဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပက ပညာတတ္ပညာရွင္ေတြက္ို ေၾကာက္ရြ႔ံစိတ္နည္းပါးသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲလို႕ပါ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီးေျဖေပးပါ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ ရိုးရိုးသာမာန္ျပည္သူေတြထက္ပိုၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ကပ ပညာတတ္ေတြေၾကာက္ရြ႕ံစိတ္ရွိေနတယ္ဆိုတာကေတာ့ ဒီပညာတတ္ေတြကပိုၿပီးေတာ့ ဆံုးရႈံးစရာေတြရွိလို႕ပိုၿပီးေတာ့အခြင့္အေရးေတြရွိလို႕ ပိုၿပီးေတာ့ပစၥည္းဥစၥာေတြရွိလို႕လို႕ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လံုၿခံဳမႈအတြက္ပိုၿပီးေတာ့စိုးရိမ္လို႕ေၾကာက္ေနတာလို႕ ဒီလိုျမင္လိုက္မိပါတယ္။ ဒီလံုၿခံဳမႈရဖို႕ဆိုတာေၾကာက္ေနရံုနဲ႔မၿပီးဘူး။ လံုၿခံဳမႈရဖို႕ဆိုတာဟာျပည္သူအားလံုးကို လံုၿခံဳမႈေပးမဲ့စနစ္တခုထူေထာင္ဖို႕ႀကိဳးစားရမယ္ဆိုတာ ဒီအသိေတြမ်ားပညာတတ္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ၀င္သြားခဲ့လို႕ရွိရင္ ပိုၿပီးေတာ့အေၾကာက္စိတ္ေတြေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ္လို႕ က်မထင္ပါတယ္။

ကိုခင္ေမာ္ေခၚေမာ္ႀကီး (၇၄-၇၅ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတြင္အထိမ္းသိမ္းခံခဲ့ရသူတဦး)(LA oranize for Burma)

က်ေနာ္ေမးခ်င္တဲ့ေမးခြန္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႕ခု ဒီႏိုင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြဟာေပါ့ အကုန္လံုးအကြဲကြဲအျပားျပားေပါ့ အေတြးအျမင္ေတြေရာလုပ္ရပ္ေတြေရာကြဲေနတာ က်ေနာ္တို႕ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မ်ား အဲဒီလိုစုစုစည္းစည္းနဲ႕တခုတည္းလုပ္လို႕ရမလဲလို႕က်ေနာ္ေမးခ်င္တယ္။ ၿပီးတဲ့အခါၾကေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တို႕ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလံုးဟာNLDေပါ့၊စစ္အစိုးရကို အတိိုက္အခံလုပ္ေနတဲ့NLDပါတီႀကီးကိုက်ေနာ္တို႕ဒီကေန ဘယ္လိုအကူအညီေပးႏိုင္သလဲဆိုတာ က်ေနာ္ဒီကေနေမးခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ ညီညႊတ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ဆိုတာဟာလြယ္တဲ့ကိစၥမဟုတ္ေပမဲ့လည္း မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥေတာ့မဟုတ္ပါဘူး. နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အတၱေတြကို ေလွ်ာ့ရမယ္လို႕ ဒီလိုဘဲက်မေျပာရမွာဘဲ။ ဆႏၵစြဲ ေတြကိုေလွ်ာ့ရမယ္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တာဘဲ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာဘဲ၊ ကိုယ္ျမင္ခ်င္တာဘဲ ဒါေတြကိုဘဲစဥ္းစားေနလို႕ရွိလို႕ရွိရင္ေတာ့ က်မတို႕ကြဲျပားေနတဲ့လူေတြကို စုဖို႕ဆိုတာမလြယ္ပါဘူး။
က်မတို႕အားလံုးဟာ ပန္းတိုင္တခုထဲရွိတယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ဒီပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဖို႕ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕သြားမယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အျငင္းပြားတဲ့ကိစၥေတြကိုေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ေျပလည္ေအာင္လုပ္ဖို႕ဆိုတာ ဒါအေရးႀကီးတာပါဘဲ။ ျပည္တြင္း NLD ကို ဘယ္လိုပန္႔ပိုးရမလဲေမးေတာ့က်မ ပထမေမးခြန္းနဲ႕ စပ္ဆက္ၿပီးေျဖရင္ေကာင္းမလားလို႕။ ျပည္တြင္း NLD ကို ဘယ္လိုပန္႔ပိုးရမလဲဆိုတာ အားလံုးအတူစဥ္းစားၿပီးေတာ့ ျပည္ပက အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေနတဲ့အဖြဲ႕ေတြညီညြတ္မႈမ်ား ယူႏိုင္မလားလို႕အဲဒါေလးကိုစဥ္းစားေပးပါလို႕က်မေမတၱာရပ္ခံပါတယ္္။

Rfaမွ အသံလႊင့္ခ်က္မွ လူထု နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (အေမးအေျဖ)ကို ေကာက္ႏုတ္ေရးသားေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.