Thursday, January 27, 2011

0 လူ႕အခြင့္အေရးေန႕တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမိသားစုမ်ားအား ေျပာခဲ႕ေသာ မိန္႕ခြန္း


ကၽြန္မအားေပးစကားေျပာစရာမလိုပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ဒီမိသားစုေတြက အားရွိျပီးသားျဖစ္လို႕ပါ။
ဒီမိသားစုေတြက ကၽြန္မကိုျပန္ျပီးအားေပးရမွာပါ။ အင္အားျပည့္ျပီးသားလူေတြကို အားေပးစကားေျပာစရာမလို ဘူးေလ။
ကၽြန္မတို႕ ပထမအစီအစဥ္ကေတာ့ သိပ္ျပီးေတာ့ ရွည္ရွည္ၾကီးလုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အဓိကကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ ႏိုင္ငံေရးသမားအက်ဥ္းသမားေတြရဲ႕ မိသားစုမ်ားရဲ႕ ရွိေနတဲ့အခက္အခဲေတြကို နားေထာင္ဖို႕ပါပဲ။ နားေထာင္ဖို႕အတြက္ နားေထာင္ရံုတင္မဟုတ္ဘူး။ ဒီအခက္အခဲေတြကို ဘယ္လုိေက်ာ္လႊားရမလဲဆိုတဲ့ နည္းကို က်မတို႕ရွာဖို႕ပါပဲ။ က်မတို႔ ပ႑ိတာရာမမွာ ကိုေဌးၾကြယ္ရဲ႕-------------က်င္းပေတာ့ ေတြ႕တဲ့အခါက တခ်ိဳ႕႔အခက္အခဲေတြကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေတြလည္း က်မစျပီးေတာ့ လုပ္ေနျပီဆိုတာ ေျပာပါရေစ။ ဒီအခါမွာလည္း ျပည့္ျပည့္စံုစံုေပါ့ေနာ္။ ပိုျပီးေတာ့ဘာေတြျဖစ္ေစခ်င္သလဲ။ ဘယ္လုိအခက္အခဲေတြရွိသလဲ။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကေတာ့ ဥပေဒအရဆိုရင္ သူတုိ႕မွာ ရပိုင္ခြင့္ေတြရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လုိ႕ ဦးဥာဏ္၀င္းက ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္လို႕ေျပာမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ က်မတို႕ရဲ႕ ရဲေဖာ္ရဲဖက္ေတြေရာ အက်ဥ္းက်မိသားစုေတြေရာ ဥပေဒအရ ဘာေတြအခြင့္အေရးေတြရွိတယ္ ဆိုတာကို မသိၾကဘူး။

မသိတဲ့အခါၾကေတာ့ လုပ္သမွ်ကို ခံေနရတဲ့သေဘာေပါ့ေနာ္။ အဲေတာ့ က်မကေတာ့ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေနျပီးေတာ့ ကိုယ္လုပ္ႏို္င္တာကိုလုပ္ရမယ္။ လုပ္သမွ်ခံေနလို႕ မျဖစ္ဘူး။ က်မတို႕က ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက ရပိုင္ခြင့္ေတြအတြက္ေတာ့ ေဆာင္ရြက္ရဲရမယ္။ ေတာင္းဆိုရဲ ရမယ္။ ေတာင္းဆိုရဲရမယ္ဆိုတာ ပါးစပ္တင္မဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒလမ္းေၾကာင္းအရ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ အဲဒီ့ဟာေတြသိဖို႕လိုပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္မုိ႕ က်မတို႕ ေရွ႕ေနအက်ိဳးေဆာင္ၾကီးျဖစ္တဲ့ ဦးဥာဏ္၀င္းကေနျပီးေတာ့ ရွင္းျပမွာပါ။
ဦးသန္းလင္း ကေတာ့ က်မတို႕ေတြရဲ႕ ႏို္င္ငံေရးအက်ဥး္သားမ်ားအတြက္ လူမႈအေထာက္အကူအဖြဲ႕ဆုိတာ ဖြဲ႕ထားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႕လူမႈအေထာက္အကူအဖြဲ႕လို႕ မွဲ႕ထားရလဲဆိုေတာ့ ႏို္င္ငံေရးအက်ဥ္းသူေတြပါ မကဘူး အက်ဥ္းက်မိသားစုေတြကိုပါ က်မတို႕ကေနျပီးေတာ့ ကူညီႏိုင္လို႕ ဒါေၾကာင့္မို႕ လူမႈအေထာက္အကူအဖြဲ႕လို႕ နာမည္ေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။

က်မတို႕ အဓိကကေတာ့ က်မ္းမာေရးေပါ့ေနာ္။ က်မ္းမာေရး၊ ဥပေဒဆိုင္ရာကူညီေရး ေနာက္ျပီးေတာ့ ႏို္င္ငံေရးအက်ဥ္းသားမိသားစုမ်ားရဲ႕ သားသမီးမ်ားေပါ့။ ကေလးမ်ားရဲ႕ ပညာေရး အဲဒီ့သံုးခုကို က်မတို႕တတ္ႏို္င္သမွ် လုပ္ေပးပါတယ္။ အဲဒီ့ဟာမွာ က်မတို႕ မူတစ္ခုရွိပါတယ္။

ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ေၾကာင့္မုိ႕ အက်ဥး္ခ်ခံထားရတဲ့သူမ်ားထဲက ေငြေရးေၾကးေရးမတတ္ႏို္င္လို႕ က်မ္းမာေရးကို မတတ္ႏို္င္ဘူးဆိုတာ မရွိေစရပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ က်မတို႕ က်မ္းမာေရးကို အဓိကထားပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဥပေဒဆိုင္ရာ အေထာက္အကူေပါ့။  က်မတို႕ႏို္င္ငံေရးအက်ဥ္းက်မ်ားပဲျဖစ္ျဖစ္။ အက်ဥ္းက်မိသားစုမ်ားဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေနာ္ ဥပေဒလမ္းေၾကာင္းအရ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ပိုက္ဆံေငြေရးေၾကးေရး မလံုေလာက္လို႕ မရႏို္င္ဘူးဆုိတာ မျဖစ္ေစရဘူး။ က်မတို႕ အဲဒီ့မူအတိုင္းသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႕လို႕ က်မတို႕ရဲ႕ ေရွ႕ေနအက်ိဳးေဆာင္မ်ားက ဘာမွအက်ိဳးေဆာင္ခမယူဘဲနဲ႕ လုပ္ေပးပါတယ္။ က်မတို႕ကလည္း ကုန္က်မယ့္ကိစၥေတြအားလံုး ပံ့ပိုးေပးပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ ့ပညာေရးေပါ့ေနာ္။

ကိုယ့္ရဲ႕မိဘေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ႕သားသမီးေတြ သားသမီးေတြဆိုတာ ဆိုေတာ့ ပညာေရးေပါ့ေနာ္။ မထိခိုက္ေအာင္လို႕ မိဘေတြက ေထာင္က်သြားခဲ့ရင္ သားသမီးေတြရဲ႕ ပညာေရးမထိခိုက္ႏိုင္ဖို႕ က်မတို႕ ဘယ္လိုကူႏိုင္မလဲဆိုတာ အဲဒီ့ဟာကိုလည္း က်မတို႕ ဦးတည္ျပီးေတာ့လုပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေပါ့ ကေလးေတြ။ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း အထိေပါ့ မိဘေတြက ေထာင္က်ေနတယ္။ အက်ဥ္းက်ေနလို႕ ေငြေရးေၾကးေရး အလံုးေလာက္လို႕ ေက်ာင္းမေနရဘူးဆိုတဲ့ က်မတို႕ အဲဒီ့မူနဲ႕ သြားပါတယ္။ တကၠသိုလ္ပညာေရးအဆင့္က်ေတာ့ က်မတို႕ အျမဲတမ္း မကူညီႏို္င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ က်မတို႕ကူညီႏို္င္ခဲ့ပါတယ္။
က်မတို႕ဆိုရင္ ေဆးတကၠသိုလ္ကို သြားႏိုင္ေလာက္ေအာင္အထိ ကူညီႏို္င္တဲ့အခြင့္အေရးေတြလည္း က်မတို႕မွာရရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ႏို္င္ငံေရးအက်ဥး္က် မိသားစုေတြအေနနဲ႕ အားငယ္စရာလည္းမလိုပါဘူး။ အားလည္းမငယ္ပါဘူးဆုိတာ က်မတို႕သိပါတယ္။ အင္အားအျပည့္နဲ႕ ႏွစ္နဲ႕ခ်ီျပီးေတာ့ ခံခဲ့ရတဲ့မိသားစုေတြက အမ်ားၾကီးပဲ အဲဒီ့မိသားစုေတြက က်မတို႕ကို ျပန္ျပီးေတာ့ သင္ေပးစရာရွိရင္လည္းသင္ေပးပါ။ အၾကံဥာဏ္ေပးစရာရွိရင္လည္း အၾကံဥာဏ္ေပးပါ။ အားမငယ္သူကို လက္တြဲျပီးေတာ့ လုပ္မွက်မတို႕က ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္းနဲ႕ ခံႏိုင္ရည္တင္မကဘူး။ ခံေနဖို႕ပဲမဟုတ္ဘူးေနာ္။ တိုးတက္ေအာင္လည္းလုပ္ရမယ္။ ေရွ႕ကိုလညး္ ဆက္သြားရမယ္။ ခံခ်ည္းခံေနတာၾကီးေတာ့ က်မကသိပ္ျပီးေတာ့ ၀ါဒနာမပါဘူး။ အဲေတာ့ က်မတို႕ႏို္င္ငံေရးအက်ဥး္ကေနသူေတြကလည္း ထုိင္ျပီးေတာ့ ခံေနလို႕ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္လာဘူးဆုိတာကို ယံုၾကည္လို႕ပဲ ျမန္မာကိုခ်စ္တဲ့အတြက္ အထဲေရာက္ေနတာေပါ့ေလ။ အဲေတာ့ က်မတုိ႕အားလံုးဟာလက္တြဲျပီးေတာ့ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ ဘယ္လိုအားျဖည့္ေပးမလဲ။ ဘယ္လိုပံ့ပိုးေပးမလဲ။ လက္ေတြ႕က်က် ျပႆနာေတြကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းေပးမလဲဆိုတာ အဲဒါေတြကို ေဆြးေႏြးဖို႕ ဒီေန႕အခမ္းအနားေလးကို ေခၚတာပါ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ ကမာၻ႕လူ႕အခြင့္အေရးေန႕ျဖစ္ေနေတာ့ အင္မတန္မွ သင့္ေတာ္တယ္လို႕ က်မတို႕ထင္ပါတယ္။ ဒီျမန္မာႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြအမ်ားစုဟာ အားလံုးလုိလိုပါပဲ။  လူ႕အခြင့္အေရးနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေျဖေတြပါ။အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ လူ႕အခြင့္အေရးေပါ့။ ႏို္င္ငံေရးလို႕ဆိုရင္လည္း ႏိုင္ငံေရးဆုိတာကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတာကိုက လူ႕အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕ က်မတို႕အခု လူ႕အခြင့္အေရးေန႕မွာ လူ႕အခြင့္အေရးအတြက္ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ မိသားစုေတြကို ဘယ္လုိက်မတို႕ ဆထက္တပိုးတုိုးျပီးေတာ့ ကူညီပံ့ပိုးႏိုင္မလဲဆိုတာကို အေျဖရွာဖို႕က်မတို႕ က်င္းပတာပါ။ အဲဒါေလးကို အားလံုး၀ုိင္းျပီးေတာ့ ကူညီလိမ့္မယ္လုိ႕က်မတို႕ယံုၾကည္ ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

မွ်ေ၀ေသာ(ျမစ္မခ) အားေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္.

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.