Sunday, April 10, 2011

1 ေစာင့္သူ ဖတ္ၿပီးေတာ့ . . .

ကၽြန္ေတာ့္အမႀကီး အမေမၿငိမ္းနဲ႕ ညီမေလး ပန္ဒိုရာတို႕ ေရးဖြဲ႕လိုက္ၾကတဲ့ ေစာင့္သူ ၀တၱဳနဲ႕ကဗ်ာကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးခ်င္စိတ္ေပၚလာပါတယ္။ေလာကမွာ ဘယ္အရာမ်ား စိတ္တိုင္းက်စရာ ရွိပါ့မလဲ လို႕ စာေတြကဗ်ာေတြကို ဖတ္ၿပီး အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိရင္းပါ။တကယ္ေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို မေစာင့္တဲ့အဓိကအခ်င္းအရာကေတာ့ အခ်ိန္ပါ။ ဘယ္မွာေရာက္ေနေန၊ ဘာေတြလုပ္ေနေန ၊ မညွာမတာတတိတိ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့အရာေတြဟာ အခ်ိန္ေတြလုိ႕သာ ျမင္မိပါတယ္။
ေန႕တေန႕ကုန္ဆံုးသြားတဲ့အခါမွာငါဘာေတြလုပ္မိလဲ၊ငါဘာေတြလုပ္ေနသလဲလို႕ေမးခြန္းထုတ္တတ္ေလ့ရွိတဲ့ သူတိုင္း ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္အၿမဲစစ္ေၾကာတတ္ေလ့ရွိတဲ့သူတိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္အဓိကစိမ္ေခၚေနတဲ့ ယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္အစစ္ဟာ အခ်ိန္ လို႕ျမင္လာမွာပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ အခ်ိန္လံုေလာက္ပါရဲ႕လား။ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ဂ်ပန္မွာအလုပ္သြားလုပ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ေျပာျပတာေတြနားေထာင္ၿပီး ဂ်ပန္မွာေနၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့သူေတြရဲ႕ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္းေလးနဲ႕ဇာတ္လမ္းေလးတပုဒ္တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္နာမည္က အိုဗာစေတး တဲ့ ။ တရားမ၀င္ေနထုိင္တယ္လို႕သတ္မွတ္ခံရတဲ့ သူေတြရဲ႕ဘ၀ ဆိုပါေတာ့။
သူငယ္ခ်င္းက သူျဖတ္သန္းလာရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ဒီလိုေျပာျပတယ္။ မနက္မုိးလင္းတာနဲ႕ အလုပ္ခ်ိန္အမီေရာက္ဖို႕ ေျပးရေတာ့တာပဲတဲ့။ ရထားေပၚကဆင္းတာနဲ႕ အလုပ္ကိုေျပး၊အလုပ္ကေန ရထားဘူတာကိုျပန္ေျပး၊အခ်ိန္ေနာက္က်သြားရင္ အခ်ိန္မွတ္စက္ထဲေနာက္က်မွ ၀င္သြားရင္ ဒီအလုပ္ကမေသခ်ာေတာ့တာမို႕ အခ်ိန္မီဖို႕ကအဓိက ။ တကယ့္ငယ္သူငယ္ခ်င္း အရင္းအခ်ာတေယာက္နဲ႕ ေျမေအာက္ဘူတာမွာ ဆံုၾကတဲ့အခါ ဘယ္လိုႏႈတ္ဆက္ျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ေဟး လို႕လက္ျပၿပီး ရထားေပၚကိုေျပးတက္ရပါသတဲ့။ ၀မး္သာဖို႕အခ်ိန္မရွိ၊ႏႈတ္ဆက္ဖို႕အခ်ိန္မရွိ၊အလြမ္းသည္ဖို႕အခ်ိန္မရွိတဲ့ဘ၀ ပါတဲ့။ တရက္မွာေတာ့ သူ ရွားရွားပါးပါး ေဒးေအာ့ဖ္ရပါတယ္။ဒီေတာ့ သူဘာလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ၊ဘာလုပ္ခ်င္သလဲ လို႕ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေမးၾကည့္တယ္။ေလွ်ာက္လည္မယ္၊ဘာစားမယ္၊ညာစားမယ္ စသျဖင့္အေတြးေတြစီလိုက္ၿပီးေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ သူအလုပ္ခ်င္ဆံုးအရာတခုကိုသတိ
ထားမိလိုက္တယ္ ။

ခုေခတ္မွာေတာ့ အုိဗာစေတး ေခတ္ထက္ ရဖ်ဴဂ်ီ ဒုကၡသည္ေခတ္ လို႕ေခၚရမယ္ထင္ပါရဲ႕..ျပည္ပမွာ လူတန္းေစ့၊ လူတေယာက္ရဲ႕အခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ရၿပီးေစာင့္ေနၾကတဲ့သူေတြထက္ နိစၥဓူ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ျခယ္မႈေတြမတရားႏွိပ္ကြပ္မႈေတြနဲ႕ ေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျပည္သူေတြရဲ႕ ေစာင့္ေနၾကမႈက  ပိုနာက်င္စရာမ်ားေကာင္းေနမလားလို႕.ေရမလာတာလည္း ဒုကၡ၊ မီးမလာတာလည္းဒုကၡ၊ ပိုက္ဆံရွာလို႕မလြယ္တာလည္း ဒုကၡ၊ အႏိုင္က်င့္သမွ်ခံေနရတာလည္း ဒုကၡ ၊ ျမန္မာျပည္မွာ သန္း ၅၀ စလံုး ဒုကၡသည္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
`ငိုခ်င္တယ္´ တဲ့။
ဒါနဲ႕ အဲဒီတေန႕လံုး ငို ျဖစ္ပါသတဲ့။ ငိုတာမွအားရပါးရကိုငို၊တ၀ႀကီးကိုငိုလိုက္တယ္။ငိုလို႕ေကာငး္လိုက္တာမွကြာ တဲ့။
သူတို႕ေတြမွာ ေနဖို႕၊စားဖို႕၊အိပ္ဖို႕ အခ်ိန္က အရမး္ကိုနည္းပါတယ္။ အဲဒီလို နည္းပါးလွတဲ့အခ်ိန္ေတြကိုမွ `ပိုေန´ တယ္၊အုိဗာစေတး လုပ္တယ္လို႕သတ္မွတ္ၿပီးအေရးယူခံရတာဟာ နာက်င္စရာအေကာင္းဆံုးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အုိဗာစေတးကို ေရးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဇာတ္ေကာင္ကို ထြက္ေျပးရင္း ကားအက္ဆီဒင့္ျဖစ္ၿပီး ေသဆံုးေပးခဲ့တယ္။ လူတေယာက္ရဲ႕ဘ၀ဟာ ပိုေနလို႕ရပါ့မလားဗ်ာ။ ယုတ္စြအဆံုးအနာေရာဂါကင္းေတာင္ သူ႕သက္တမ္းျပည့္ရင္ ေသဆံုးရစၿမဲပါ။ ဒါေပမယ့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာေတြကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒေၾကာင္းအရေတာ့ ပိုေန တယ္လို႕သတ္မွတ္ၿပီး ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ အေရးေတြ ယူေနဆဲပါပဲ။

ခုေခတ္မွာေတာ့ အုိဗာစေတး ေခတ္ထက္ ရဖ်ဴဂ်ီ ဒုကၡသည္ေခတ္ လို႕ေခၚရမယ္ထင္ပါရဲ႕။ ေစာင့္သူ ထဲကဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ ကမၻာအႏွံ႕ ေျခဆန္႕ၿပီးေစာင့္ေနၾကလိုက္တာ။ ဒါေပမယ့္ ဒုကၡသည္ လို႕ေခၚခံရတဲ့သူေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေမးခြန္းေလးတခုေမးခ်င္ပါေသးတယ္ ။  Buddha တရားေတာ္အရ ဒုကၡကင္းတဲ့သတၱ၀ါေကာ ရွိလို႕လား။

ျပည္ပမွာ လူတန္းေစ့၊ လူတေယာက္ရဲ႕အခြင့္အေရးကို အျပည့္အ၀ရၿပီးေစာင့္ေနၾကတဲ့သူေတြထက္ နိစၥဓူ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ျခယ္မႈေတြမတရားႏွိပ္ကြပ္မႈေတြနဲ႕ ေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျပည္သူေတြရဲ႕ ေစာင့္ေနၾကမႈက  ပိုနာက်င္စရာမ်ားေကာင္းေနမလားလို႕ ။ အိမ္ကိုလြမ္းလို႕၊အေမကိုလြမ္းလို႕ ခံစားရတဲ့အလြမ္းေတြကနာက်င္စရာေကာငး္သလို ၊ အေမအနားမွာရွိရဲ႕ အေမ့နားမွာသာသာယာယာေနခြင့္မရတဲ့ဘ၀၊အိမ္ရွိပါရဲ႕နဲ႕ အိမ္မွာေနထိုင္ခြင့္မရွိတဲ့ဘ၀ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာေလ ေရမလာတာလည္း ဒုကၡ၊ မီးမလာတာလည္းဒုကၡ၊ ပိုက္ဆံရွာလို႕မလြယ္တာလည္း ဒုကၡ၊ အႏိုင္က်င့္သမွ်ခံေနရတာလည္း ဒုကၡ ၊ ျမန္မာျပည္မွာ သန္း ၅၀ စလံုး ဒုကၡသည္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ဒုကၡသည္ေတြထဲ အႏုပညာသမားဆိုတဲ့ေကာင္ေတြရဲ႕ ဒုကၡက တပူေပၚႏွစ္ပူဆင့္တယ္လို႕ေတာင္ ထင္မိပါေသးဗ်ာ။ ကိုယ္ဖန္တီးခ်င္တိုင္း ဖန္တီးခြင့္မရတဲ့ဒုကၡေလ။ အဲဒီအထဲမွာမွ ဗီဒီယုိဒါရိုက္တာလုပ္ရတဲ့ဒုကၡမ်ား ထပ္ေလာင္းေျပာလိုက္ခ်င္ပါေသးရဲ႕။
လာထား တို႕ အာဘြားတို႕ နာမည္မ်ိဳးေတြမွ ပရိတ္သတ္ႀကိဳက္ၾကပါတယ္ဆိုတဲ့ ေခတ္ကာလႀကီးမွာ ဘာအႏုပညာမွ ဘာမွလုပ္လို႕မရျပန္ဘူး။ အႏုပညာသမားဆိုတဲ့သူေတြထဲ ၈ ရက္နဲ႕အၿပီး ရိုက္မွ ဗီဒီယိုအႏုပညာကျဖစ္ေလရဲ႕။
အဲဒီအႏုပညာေတြထဲ  ငိုမဲ့မဲ့ ဖိနပ္မပါတဲ့ကေလးေတြအေၾကာင္းရံုးကေန အိမ္ကို တမ္းတမ္းမတ္မတ္ မျပန္ႏိုင္ပဲ ညေနဘက္အဆိုင္းစည္ပင္မွာတံျမက္စည္း၀င္လွည္းတဲ့ စာေရးႀကီးတေယာက္အေၾကာင္း မပါဘူး။
ဘာမွန္းမသိတဲ့ကားႀကီးေတြေပၚကဘယ္လုိလူေတြကေမြးၿပီးဘယ္လိုအလုပ္ေတြလုပ္ၿပီးခ်မ္းသာေနမွန္းမသိတဲ့ မင္းသားနဲ႕မင္းသမီးကမ်က္မွန္အမည္းႀကီးေတြကိုယ္စီနဲ႕ ကားေပၚကဆင္း၊ဟန္းဖုန္းကိုယ္စီကုိင္ၿပီး
ဘုေဘာက္ၾက၊အယုတၱအနတၱ ေအာက္လံုးေတြနဲ႕အခ်ီအခ်ရန္ျဖစ္၊ အေဖကအေဖကာရိုက္တာမရွိ၊အေမက အေမကာရိုက္တာမရွိ၊ အဲဒါမ်ိဳးမွ အႏုပညာ ျဖစ္ေနတဲ့တိုင္းျပည္မွာ ေနရတဲ့ အႏုပညာသမားတေယာက္ရဲ႕ ဒုကၡ။ အဲဒါမ်ိဳးကို မဖန္တီးတတ္ရင္ ေအာက္သြားၿပီ တံုးသြားၿပီလို႕အသတ္မွတ္ခံရတဲ့ဒုကၡ ။ မလုပ္စားတတ္ဘူးလို႕ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ဒုကၡ က ေလ်ာ့မယ္နည္းမယ္မထင္ဘူး။ ေရးခ်င္တာေတြအမ်ားႀကီး၊ရိုက္ခ်င္တာေတြအမ်ားႀကီး ဒီဘ၀ေတာ့၊ဒီတသက္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီလည္းမရႏိုင္၊ ငါလည္း ဒါေတြဖန္တီးႏိုင္ေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး လို႕သာ ဒီပရက္ရွင္က ၀င္သထက္၀င္လာတယ္။

ဒီမိုကေရစီ မ်ား တကယ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အဲဒီလိုအႏုပညာေတြကို ၿမိန္ၿမိန္ယွက္ယွက္ႏွစ္သက္ေနၾကတဲ့ အမ်ားစုႀကီး ဘယ္လိုမ်ားေရြ႕လ်ားသြားၾကပါမွာလိမ့္လို႕ ရင္ေလးရပါတယ္။
ညေနခင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း၊အေနာ္ရထာလမ္း၊တရုတ္တန္းနဲ႕ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္၊တာေမြေက်ာက္ေျမာင္းနဲ႕ ေတာင္ဥကၠလာ၊ေျမာက္ဥကၠလာမက်န္ ဆင္ေျခဖုံး ေတာင္ဒဂံုေျမာက္ဒဂံုလိႈင္သာယာေတြမွာပါ အစည္ကားဆံုးအရာကိုျပပါဆို ဘီယာဆိုင္ေတြပါပဲ။ ေယာက်္ားေတြနဲ႕အၿပိဳင္ ဆိုင္မွာ ၀ံ့၀ံ့ထည္ထည္ထိုင္ေနတဲ့ ျမန္မာမေတြဟာ ဒါကိုပဲ ေခတ္မီတယ္၊ဒါကိုပဲဒီမုိကေရစီေအာက္ေမ့ေနၾကပံုပါ။

လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ဒါေတြမရွိခဲ့ဘူး။ကၽြန္ေတာ့္အမေတြအေဒၚေတြမ်ားေလ သိပ္ရွက္တတ္ၾကသဗ်။ လမ္းထိပ္မွာ လဘက္ရည္ဆိုင္ရွိရင္ေတာင္ ေကြ႕ၿပီးေရွာင္ၿပီးေစ်းသြားၾကပါတယ္လို႕ေျပာတဲ့ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနတဲ့ ငတံုးလို႕သေဘာထားၾကတယ္။ခုမ်ားေတာ့ ေပါင္ရင္းေလာက္ပဲ ရွိတဲ့ ေဘာင္းဘီတိုေတြကို (ကန္ေတာ့ပါရဲ႕) ဖင္ၾကားညွပ္၀တ္ၿပီးဘီယာဆိုင္
ေရွ႕အေျပာင္းေျပာငး္အျပန္ျပန္ ေလွ်ာက္လိုက္၀င္ထိုင္လိုက္ေတာင္လုပ္ေနတယ္။
ပိုက္ဆံရွိတဲ့သူကလည္း ရွိသလို၊မရွိတဲ့သူကလည္း မရွိသလို ျမန္မာစာေပေလာကသားေတြနဲ႕ အႏုပညာသမားမ်ားရဲ႕ မူးယစ္ေသာက္စားမႈက တန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရးကိုလက္ကုိင္စြဲထားေလရဲ႕။
ေနရာတုိင္းမွာ အရက္ဆိုင္ဘီယာဆိုင္ရွိတယ္။ ၃၇လမ္းထိပ္ေလာက္ကေန ဟိုးပုဇြန္ေတာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမႀကီးတေလွ်ာက္ အရက္ဆိုင္ကင္းတဲ့ပလက္ေဖါင္းမရွိသေလာက္ပါပဲ။ သိပ္ကိုတန္ဖိုးရွိတဲ့ ဦးေႏွာက္ႀကီးေတြေလ ည ၈ နာရီေလာက္ကေန ေနာက္ေန႕မနက္ ၆ နာရီ ၇ နာရီ တခါတေလမ်ား ၈ နာရီအထိ လူစိတ္ကင္းမဲ့ေနေလရဲ႕ ။တြက္ၾကည့္ရင္ ၁၁ နာရီ ၁၂ နာရီ ေန႕တေန႕ရဲ႕တ၀က္တိတိ။

ဒီနည္းအတိုင္း ဘ၀ကိုေနမယ္ဆို အသက္ရဲ႕ သံုးပံုတပံုဟာ လူစိတ္ကင္းမဲ့စြာနဲ႕ ရွင္သန္ေနထိုင္ၾကေပါ့။
ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ကိုယ္က အမ်ားနဲ႕တေယာက္။အဲဒီအရက္၀ိုင္းေတြကေန ငါသိငါတတ္ငါလုပ္ေနတာ တိုင္းျပည္အတြက္ဘယ္ေလာက္အက်ိဳးမ်ားတယ္လို႕ ေအာ္ဟစ္ျငင္းခုန္သံေတြလည္း ညစဥ္ထြက္တတ္ပါရဲ႕။
`မေသာက္တတ္ဘူး´ ဆိုတာ အံ့ၾသစရာႀကီးကိုျဖစ္ခံရ၊ဟားစရာ ရယ္စရာႀကီးက ိုအျဖစ္ခံရတသက္လံုး Buddha ဘာသာအေဖအေမကေနေမြးလာၿပီး အေျခခံသီလျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလက်ိဳးတာကိုပဲ မရွက္မေၾကာက္၊ သိမ္ငယ္စိတ္အလ်င္းမရွိပဲ ဟားေနလိုက္ၾကတာ။အေနာက္ျပန္ေတြက ပိုဆိုးပါတယ္။ ဘာသာတရားကို မယဥ္ေက်းေသးေသာသူေတြအတြက္ သာလိုအပ္တဲ့အရာလို႕သတ္မွတ္ထားၾကပါသတဲ့။ ဒါ့ထက္မက နက္ရႈိင္းတဲ့၊ဒါ့ထက္မက ေလးနက္ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ အရာဆိုတာ သိသိနဲ႕ အဲဒီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ၀င္မဆန္႕မွာစိုးလို႕ ေရာေထြးလံုးခ်ာလိုက္ၾကျပန္တယ္။
မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ လူျဖစ္လာတာခ်င္းအတူတူ သဒၵါစိတ္အေျခခံျခင္းမွာကြာတယ္ တဲ့။ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳရေကာင္းမွန္းသိတာ၊တရားကိုတရားစစ္တရားမွန္ခြဲျခားသိတာ၊သံဃာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရေကာင္းမွန္းသိတာ သဒၵါစိတ္ေၾကာင့္တဲ့။

အျပင္က ဒုကၡေတြကို ၾကားရေတာ့ မခံခ်င္စိတ္နဲ႕ အထဲက ဒုကၡေတြကို ေရးလိုက္ပါသဗ်ာ ။
ႀကိဳက္ခ်င္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ခ်င္ေန ကၽြန္ေတာ္က ႏိုင္ငံေရးသမားလည္းမဟုတ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႕ လည္းလားလားမွမဆိုင္တဲ့ ေကာင္ဆိုေတာ့ ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္။ အဲဒါေတြမွ ဒီမိုကေရစီ ဆိုရင္ေလ ကၽြန္ေတာ္ ၈၈ တုန္းက ၂၁ ႏွစ္သားအာရ္အိုင္တီေက်ာင္းသားေလးဘ၀မွာေထာင္အက်ခံေတာင္းခဲ့ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တာ ဒီလိုေတြေနဖို႕၊ဒီလိုေတြျဖစ္ဖို႕မဟုတ္ဘူးဗ်။ ရင္နာလြန္းလို႕ပါ။

အသိဥာဏ္ပညာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတရပ္ျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႕ `စာနာစိတ္´နဲ႕ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႕ပါဗ်ာ။  အဲဒီလို တန္ဖိုးမဲ့တဲ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ခ်င္လုိ႕မဟုတ္ရပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ လက္၀ဲ၀ါဒီ၊မာ့ခ္စ္၀ါဒီမဟုတ္ေပမယ့္ အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ အလွ်ံပယ္စားသံုးမႈ ကို မယံုၾကည္မလက္ခံပါဘူး။ အဲဒါကေန ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုေပးတာ ကမၻာကိုေပးတာ အပ်က္အစီး(damage) ေတြပါ။

ဒီလထုတ္ စံပယ္ျဖဴမွာ Asian Fortune ထဲက ဆီြဒင္ပညာရွင္ ဟယ္လင္နာေနာ္ဘတ္ခ်္ေဟာ့ခ်္ Helena Norberg Hodge ရဲ႕အင္တာဗ်ဴးကိုဖတ္မွ ငါ့လိုခံစားေနရတဲ့သူေတြ ကမၻာအ၀ွမ္းရွိေနပါေသးလား လို႕ စိတ္နည္းနည္းေအးရပါတယ္။
မိသားစုေတြဟာ အၿပိဳင္အဆိုင္သံုးၾကတယ္။မိသားစုတြင္းမွာကို ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြရွိလာတယ္ ဒီလိုနည္းနဲ႕ လူေတြဟာ အတၱအက်ိဳးစီးပြားကိုပဲေရွ႕ရႈၿပီး ကိုယ္က်င့္တရားေတြပ်က္ျပားလာရတယ္တဲ့။
ဂလိုဘယ္လ္လုိက္ေဇးရွင္းတလမ္းေမာင္းျဖစ္ေနတဲ့အားနည္းခ်က္၊ အလွ်ံပယ္စားသံုးမႈစနစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ လူေတြရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားေတြပ်က္ျပားတာ၊ မီဒီယာေတြေၾကာင့္ အဆိပ္အေတာက္ သင့္မႈေတြကို ေဆြးေႏြးထားတာ သိပ္ကိုအားရစရာပါ။ သေဘာက်တာက သူစံျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဂႏၵီ နဲ႕ Buddha ပါ။ ကမၻာႀကီးလြဲေနတယ္ လို႕ျမင္တဲ့ ပညာရွင္တေယာက္ပါ။
မူရင္းျဖစ္ျဖစ္၊ဘာသာျပန္ျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္ၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။
အမတို႕  ေစာင့္သူ  ေတြဖတ္ရေတာ့ စိတ္ပ်က္ရ ၊ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသလို ၊ ဒုကၡသည္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး အေၾကာင္းကိုလည္း ခ်ိန္ထုိးစဥ္းစားၾကည့္ရင္း စာေတြခ်ေရးျဖစ္ျပန္တယ္။
အင္း သက္ျပင္းေတြအႀကိမ္ႀကိမ္ခ် ၿပီး ဒုကၡ ဒုကၡ လို႕ညည္းရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လည္းဆင္ျခင္မိျပန္တယ္ ။
အဲဒီ ဒုကၡသည္ေတြ အဲဒီ ေစာင့္ေနၾကတဲ့သူေတြထဲ`သိ´ တလံုး ပိုတဲ့သူေတြရဲ႕  ဒုကၡ က ပိုႀကီးမယ္ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ . . .။

ခ်စ္ခင္စြာ
ခ်ိဳတူးေဇာ္

1 comment:

  1. ုကိုခ်ုိတူးေဇာ္ေရးတာသိပ္မွန္ပါတယ္။ တကယ္.ဒုကၡသယ္ေတြဆိုရင္ျပည္ပကိုမထြက္နွုိင္ပါဘူး။ အထူးသျဖင္.မေလးရွားေပ့ါ၊ ထိုင္းေလာက္ကေတာ့ထားပါေတာ့၊ အခုေတာ့မေလးရွားမွာဒုကၡသည္လုပ္ျပီးျပည္ပထြက္ၾကတာတရား၀င္လာျပီးအလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြေတာင္အားက်၇တယ္။အခြန္လည္းေဆာင္စရာမလိုleviလည္းေပးစရာမလို လစာက်ေတာ့လည္းတူတူ တခ်ုိဳ.ဆိုလစာေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ေနရာေတြေတာင္ရၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ဒုကၡသည္ဆိုျပီးသနားဘို့.မလိုပါဘူး။

    ReplyDelete

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.