ဒီေန႕ သတင္းစာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ (၁၃) ႀကိမ္ေျမာက္ စကၤာပူ-ကူမင္း မီးရထားလမ္းအထူးအစည္းအေ၀း က်င္းပတာ ေတြ႕တယ္ဗ်..... ရထားပို႕ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီး ေတြကိုယ္တိုင္ တက္တာဆိုေတာ့ ေပါ့ေသးေသး မဟုတ္ေခ်ဘူး.... ဒါေပမဲ့ စကၤာပူကေန ကူမင္းရထားလမ္းေဖာက္တာ ငါတို႕ႏုိင္ငံနဲ႕ ဘာဆိုင္လို႕လည္းေပါ့ နည္းနည္းေတာ့ စဥ္းစားသြားတာနဲ႕ အင္တာနက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လားလား ျမန္မာျပည္ထဲကေန တစ္ပိုင္းပိုင္းျဖတ္မဲ့ မီးရထားလမ္းပါတကားဆိုတာ ေျမပံုၾကည့္လိုက္ပီးမွ သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္... သူတို႕အေခၚအရေတာ့ စကၤာပူ-ကူမင္း ရထားလမ္းေၾကာင္း (SKRL) ဆိုပဲ....
ဖတ္လိုက္ရတဲ့ သတင္းေတြ အရေတာ့ စကၤာပူ-ကူးမင္း ျမန္ႏႈန္းျမင့္ မီးရထားလမ္းဟာ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ေန႕မွ စတင္ေဖာက္လုပ္ေနပါတယ္။ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းဟာ ေနာင္အနာဂါတ္မွာ စကၤာပူႏွင့္ ကူမင္းကို သြားလာခ်ိန္ ၁၀ နာရီေအာက္ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ တရုတ္အစိုးရကေတာ့ ၎မီးရထားလမ္းကို လာမည့္ ၂၀၂၀ မွာ စတင္အသံုးျပဳႏိုင္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းဟာ ယူနန္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကူမင္းမွ စတင္ၿပီး လာအို နယ္စပ္ၿမိဳ႕ မိုဟန္ႏွင့္ တရုတ္နာမည္ႀကီး ခရီးသြားၿမို႕ Wangrong ကိုျဖတ္သန္းၿပီး၊ လာအိုႏိုင္ငံ ၿမိဳ႕ေတာ္ Vientiane မွာ အဆံုးသတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိုဟန္ ရထားေထာက္ပံ့ပို႕ေဆာင္ေရးဌာန အေနျဖင့္လည္း ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့ပါတယ္။
အစိုးရအျခင္းျခင္း Trans-Asian ရထားလမ္း ကြန္ယက္ သေဘာတူညီမႈအရ ကူမင္း - စကၤာပူ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းဟာ Trans-Asian ရထားလမ္းကြန္ယက္၏ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ အလယ္ဗဟိုက်ၿပီး ဘန္ေကာက္၊ ကြာလာလန္ပူကို ျဖတ္သန္းသြားၿပီး စကၤာပူအေရာက္ စုစုေပါင္း အကြာအေ၀း ကီလိုမီတာ 3,900 မွာအဆံုးသတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးဆံုးသြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္မ်ားအား ၁၀ နာရီထက္ ေလ်ာ့နည္းသည့္ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာပင္ စကၤာပူႏွင့္ ကူမင္းအား ရထားျဖင့္ သြားလာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ယူနန္လူမႈသိပၸံ အကယ္ဒမီ၏လက္ေအာက္တြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏွင့္ ဆိုသည့္ သုေတသန ျပဳလုပ္ေနသည့္ Cheng Tiejun အဆိုအရ Trans-Asian ရထားလမ္းကြန္ယက္ မဟာ မဲေခါင္ေဒသတြင္းရွိ တိုင္းျပည္မ်ားအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ေ၀းကြာေနတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
ASEAN ၏ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အရွိန္ျမင့္ေနျခင္းသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အဖြဲ႕၏ မဟာဗ်ဴဟာေျမက္ အေရးပါသည့္ ေနရာသို႕ ျမင့္မားလာေစပါသည္။ တရုတ္-အာစီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ေရး ဧရိယာသည္ လူမ်ားျပဳလုပ္ထားသည့္ ကုန္သြယ္မႈ အတားအဆီး အားဖယ္ရွားခဲ့ေသာ္လည္း Trans-Asian ရထားလမ္းကြန္ယက္ႏွင့္ အျခားေသာ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ားအတြက္ သဘာ၀အတားအဆီးမ်ားကိုမူ ဖယ္ရွားရန္လိုအပ္ပါသည္။
Trans-Asian ရထားလမ္း ကြန္ယက္ ၿပီးစီးသြားပါက ဗီယက္နမ္ ႏွင့္ ကေမာၻဒီးယားအေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာသို႕ ရထားျဖင့္သြားလာႏိုင္ၿပီး တရုတ္အေနျဖင့္မူ သန္း 300 နီးပါးရွိသည့္ မဲေခါင္ျမစ္၀ွမ္းေဒသတြင္း၏ ႏိုင္ငံမ်ားရွိ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ကူးလူးဆက္သြယ္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယားတို႕ အေနျဖင့္လည္း ကမာၻလံုးဆိုင္ရာ အေရးပါမႈျဖစ္သည့္ အဆိုပါ ရထားလမ္းကြန္ယက္မွတစ္ဆင့္ စြမ္းအင္ႏွင့္ အျခားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ပို႕ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ရထားလမ္းကြန္ယက္သည္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူမႈႏွင့္ လူမ်ား ေရြ႕ေျပာင္းမႈအား လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစၿပီး၊ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာမ်ားအား လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအား ျမင့္မားေစၿပီး ပို၍တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းသည့္ ပထ၀ီ၀င္ႏိုင္ငံေရး ပါတ္၀န္းက်င္အား ေဖာ္ေဆာင္မႈကို ကူညီႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဖတ္ရတာေတာ့ အဆင္ကို ေခ်ာေနတာပဲ..... ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း၊ ေလာင္စာဆီ-ဓါတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းကလည္း သြယ္တန္းဦးမယ္.... စာေတြထဲမွာ ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးက ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္းႀကီးေတြ အသီးသီးနဲ႕ အားရစရာႀကီးေပါ့ဗ်ာ.... ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ ၂၀ အေတြ႕အႀကံဳက ေျပာထားတာက စာအုပ္ထဲက စီမံကိန္းဟာ စာအုပ္ထဲမွာပဲ မစားရ၀ခမန္းပဲ... လက္ေတြ႕မွာေတာ့ အဲ့ဒိ မစားရ၀ခမန္းကို စားသြားတာ ဘယ္သူေတြလဲ ဆိုတာ အားလံုးလဲ သိတာပါပဲ.... ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ဒီလို စီမံကိန္းေတြ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အခုက ဒီမိုကေရစီအစိုးရဆိုေတာ့ ပြင့္လင္းမႈ ရွိေစခ်င္တာပါပဲ....
ဘာေတြလုပ္မယ္ ဘယ္ဟာေတြ ဘယ္လိုဆိုတာေတြေပါ့.... ဒီလို စီမံကိန္းႀကီးေတြ စတင္လာၿပီဆိုရင္ ထံုးစံအတိုင္း အဓမၼလုပ္အားေပးမႈတို႕ လုပ္အား ေခါင္းပံုျဖတ္မႈတို႕ ေအာ္လာမွာ မလြဲဘူး... လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ သဘာ၀ပါတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ၊ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေဒသမ်ား ပ်က္စီးမႈ၊ ရွားပါး သားရဲ တိရိစာၦန္မ်ား ေနထိုင္ရာ ေနရာမ်ား က်ဥ္းေျမာင္းသြားမႈ စတာေတြပါ ထိမ္းသိမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ေတာ့ ဒိမိုကေရစီ အစိုးရေခာတ္ ေရာက္ေနပီပဲ ငါတုိ႕က ဒါမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူးလုိ႕ ျပည္သူေတြကို အသိေပးေစခ်င္တာပါပဲ..... ႏိုင္ငံေတြ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႕ တစ္ႏိုင္ငံ ကူးလူးဆက္ရွက္လို႕ ရလာပီဆိုရင္ မလိုလားအပ္တဲ့ လူမႈေရးအရႈပ္အရွင္း၊ လူေမွာင္ခိုေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈမတူတာေတြ ဘယ္လိုထိမ္းသိမ္းမယ္ ဆိုတာေတြကအစ အခုကတည္းက ျပင္သင့္တယ္လို႕ ျမင္မိတာေလး လွ်ာ နည္းနည္းရွည္ၾကည့္မိတယ္.....
james mmt Facebook
0 comments:
Post a Comment
လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္