Friday, January 6, 2012

0 “ေနာက္ျပန္မဆုတ္ပါ” လို႔ ေျပာဆိုတဲ့ အဆင့္ကေန ရဲရဲႀကီး ေရွ႕တိုးလာေစခ်င္ပါတယ္-
ေဆာင္းပါးရွင္-လြင္ေအာင္စိုး


Cartoon ..Gawpyar
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရဟာ ေနာက္ျပန္ မဆုတ္ေတာ့ပါဘူးလို႔ တိုင္းသိျပည္သိ ကမာၻသိ ေၾကညာထားတာဟာ အင္မတန္မွ ဝမ္းသာအားစရာ ေကာင္းလွတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြက္ အာဆီယံဥကၠဌျဖစ္လာဖို႔ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ခံရသလို၊ အေမရိကန္အပါအဝင္ အေနာက္အုပ္စုေတြနဲ႔လည္း ဆက္ဆံေရး တိုးတက္လာေနခဲ့ပါတယ္။ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္အခ်ိန္မဆို အျပဳသေဘာအျမင္ေတြ တိုးတက္လာေနခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ျပန္မဆုတ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာ အရင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရက က်င့္သံုးတဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ဘက္ဆီကို ျပန္မသြားေတာ့ပါဘူလို႔ အဓိပၸာယ္ရတာေၾကာင့္ ၾကားၾကားသမွ် နတ္လူသာဓု ေခၚရတဲ့ကိစၥ ျဖစ္သြားပါတယ္။ သိရၾကားရသူတိုင္း ဝမ္းသာေနခဲ့ၾကမွာပါ။ အေကာင္းဘက္ကို ပိုပိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္လာၾကမွာလည္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အာဏာရွင္စနစ္ကို လူထုက လက္မခံ-မႀကိဳက္၊ ႏိုင္ငံတကာက လက္မခံ-မႀကိဳက္တာေၾကာင့္ အင္မတန္မွ ခါးသီး ရြံရွာ ေအာ့ႏွလံုးနာစရာ နံေစာ္ ပုပ္ပြတဲ့ အေလာင္းေကာင္ႀကီးကို ျပန္လွည့္ မၾကည့္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသလို တခါတည္း သစ္စိမ္းခ်ဳိး အျပတ္ေျပာခ်လိုက္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ကုန္တဲ့အထိ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရရဲ႕ ေကာင္းသတင္းေတြ အဆက္မျပတ္ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ လူတိုင္းအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ သူရဲေကာင္းေတြအလား ထင္သာျမင္သာ ရွိခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ထဲကို စဝင္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ အထင္နဲ႔အျမင္ေတြ ကြာျခားသြားပါတယ္။ သမၼတရဲ႕ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ၂-၁-၂ဝ၁၂ ေန႔ ညေနပိုင္းမွာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာၿပီး ေနာက္တေန႔ လႊတ္ေပးလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ရာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနတဲ့ အထဲက ၃၃ ဦးသာ လြတ္ေျမာက္လာႏိုင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ လူတိုင္းရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ပ်က္ျပားသြားခဲ့ရၿပီး မေက်နပ္မႈေတြ၊ သံသယျဖစ္မႈေတြ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ တိုးပြားလာပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းရင္းေတြကို က်ေနာ္ နားလည္မိသေလာက္ သံုးသပ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လိုအပ္မယ္ ထင္တာကိုလည္း တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

အက်ဥ္းသားေတြကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးႏိုင္တာ သမၼတ တဦးတည္းရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္သာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ရွိေနတဲ့ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ ပါဝင္စြက္ဖက္မႈက အေျခအေနကို ရႈပ္ေထြးသြားေစပါတယ္။

ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆိုင္ရာကိစၥမွာ အဲဒီလိုေကာင္စီ မရွိေစဖို႔ (သို႔) တကယ္လို႔ မျဖစ္မေန ထားရရင္ေတာင္ အဆင့္ေလွ်ာ့ၿပီး ေကာင္စီရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို “ေထာက္ခံခ်က္”အစား ”အၾကံျပဳခ်က္” အဆင့္ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ သမၼတရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ေနာက္ဆံုးအတည္ (Final say) ျဖစ္ေအာင္ သမၼတလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို အျပည့္ဝဆံုးအဆင့္ထိ တိုးျမွင့္ေပးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီမွာ နာမည္ကိုက ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရးကို ဦးစားေပးထားတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ ရွိပါတယ္။ ပါဝင္သူေတြကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

1. သမၼတ
2. ဒုသမၼတ
3. ဒုသမၼတ
4. ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒
5. အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒
6. တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
7. ဒုတိယ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
8. ကာကြယ္ေရးဌာနဝန္ႀကီး
9. ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး

10. ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး

11. နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနဝန္ႀကီး

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕လက္ရွိအေနအထားမွာ ျပည္ပက်ဴးေက်ာ္ ရန္စမႈခံရတာ လံုးဝကို မရွိပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္က အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို က်ဴးေက်ာ္ဖို႔ ရန္စတာလည္း မရွိပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ႏိုင္ငံတကာ ျဖန္႔က်က္ထားတဲ့ အၾကမ္းဖက္သမားေတြနဲ႔လည္း မပတ္သက္ပါဘူး။ တပ္မေတာ္က တိုင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ စစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္သေဘာမ်ဳိးေတာ့ ရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာ အျခား ဆူပူေသာင္းက်န္းတာ မရွိပါဘူး။ (အေျခအေနကို ရႈပ္ေထြးေစတဲ့ ဗံုးေပါက္ကြဲမႈကိစၥကို ဒီေနရာမွာ ထည့္သြင္း မေဆြးေႏြးပါ။) သေဘာကေတာ့ တပ္မေတာ္အေနနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲေရးမွာ အဓိက ကာယကံရွင္အေနနဲ႔ ရွိေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ အဓိက အေထာက္အကူေပးရမယ့္ အဖြ႔ဲအစည္း (Institution) အျဖစ္ တည္ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

သမၼတရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ သူဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ (The Executive) ရဲ႕ အႀကီးအကဲ ျဖစ္ၿပီး ဝန္ႀကီးဌာနအားလံုးကို စီမံ ကြပ္ကဲသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံရသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ ဆိုတာက ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးေအာက္မွာ ရွိရတဲ့ အဖြ႔ဲအစည္းျဖစ္လို႔ သမၼတရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္ကို အလိုလို ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒအရ သီးျခား လြတ္လပ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္း အေနနဲ႔ ရပ္တည္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဒီကိစၥေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လုပ္ထားဖို႔ လိုအပ္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။

ေနာက္တပိုင္း စဥ္းစားရမွာက ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အျမန္ဆံုးလုပ္သင့္တဲ့ အေရးႀကီးဆံုး အမ်ဳိးသားေရးကိစၥေတြ (National issues) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥေတြမွာ ဘာေတြ လိုအပ္သလဲ၊ လုပ္ဖို႔ ရည္မွန္းထားတာ ဘယ္ကာလလဲ ဆိုတာကို စာရင္း (List) အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပပါမယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ့္အျမင္နဲ႔ သံုးသပ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

အနာဂတ္ ဆိုတာ မေဝးတဲ့ အနာဂတ္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ၿပီး အေျခခံအခ်က္ေတြ ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္တာနဲ႔အမွ် အနာဂတ္ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေအာင္ျမင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရႏိုင္ဖို႔ ဆိုရာမွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြက အရင္ဆံုး အာမခံခ်က္ ျပည့္ဝမွ ျဖစ္ႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တဖက္သပ္ တည္ေဆာက္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မရႏိုင္ပါဘူး။ ႏွစ္ဘက္စလံုးက တိုက္ရိုက္ပါဝင္မွ စတင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ဘက္ၾကားမွာ ယံုၾကည္မႈနဲ႔ အာမခံခ်က္ေတြ ရွိေနရပါမယ္။ ဒီအာမခံခ်က္ေတြဟာ တရားဥပေဒ ဘယ္ေလာက္ထိ ဘယ္လို စိုးမိုးေနသလဲ၊ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥေတြ အမွန္တကယ္ပဲ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးလို႔ ရေနၿပီလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြအေပၚ မူတည္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအပိုင္းမွာ အရင္တုန္းကနဲ႔ မတူေတာ့တဲ့အခ်က္က ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ဝိဝါဒ ကြဲျပားမႈ မရွိတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ အပါအဝင္ အရပ္ဖက္ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္း ထူးထူးျခားျခား ပဋိပကၡအသြင္ ရွိမေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရးဘက္ကို ပိုမိုဦးတည္လာေနတာလည္း ျဖစ္လို႔ ဒီအရွိန္အဟုန္ကို ဆက္လက္ ျမွင့္တင္ေပးဖို႔သာ လိုအပ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆံုး မရွိမျဖစ္ အျမန္ဆံုး လိုအပ္ခ်က္တခုကေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ အားလံုးကို လြတ္ေျမာက္ေစေရးျဖစ္ၿပီး တဆက္တည္းမွာ လြတ္ေျမာက္လာသူေတြရဲ႕ ဘဝသစ္ ျပန္လည္ထူေထာင္မႈကို အစိုးရက ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ အားေပးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို လစ္လ်ဴရႈလို႔ မျဖစ္ဘဲ အထူးေလးနက္စြာ ဆင္ျခင္ ေမွ်ာ္ျမင္ သံုးသပ္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ႂကြင္းက်န္ေနတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ တပ္မေတာ္နဲ႔ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတြၾကားမွာ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္း စစ္ပြဲေတြ ရပ္ဆိုင္းၿပီး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အာမခံခ်က္အျပည့္အဝနဲ႔ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ပါမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ တမ်ဳိးသားလံုး ရင္ၾကားေစ့ သင့္ျမတ္ေရးက ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးမွာလည္း တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ အာမခံခ်က္ ျပည့္ဝေနဖို႔က အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ၂ ခ်က္မရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ မိုးပ်ံေအာင္ ေကာင္းေနတဲ့ စီးပြားေရး ဥပေဒေတြ၊ လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြ ရွိရွိ၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြရွိရွိ အခက္အခဲ အမ်ားႀကီးကို မလိုအပ္ဘဲ ၾကံဳေတြ႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ-တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူအၾကား လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂ဝအတြင္း အေျခအေနမွန္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ နမူနာယူၾကည့္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

အားလံုးကို ျခံဳၾကည့္ရင္ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းမႈ၊ စီးပြားေရး ျဖစ္ထြန္းမႈနဲ႔ လံုျခံဳေရး+ကာကြယ္ေရး ဆိုတဲ့ ၃ ခုမွာ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းမႈက အခရာပါပဲ။ အဓိကအက်ဆံုး အရင္ဆံုး လုပ္သင့္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ လမ္းစေလွ်ာက္ေတာ့မယ့္ ကေလးငယ္တဦးကို ေအာက္ေျခခိုင္ေအာင္ အရင္ ေလ့က်င့္ေပးသလိုပါပဲ။ အေျခခံက်က် လိုအပ္ခ်က္ေတြကို တည္ၿငိမ္တဲ့ အေနအထားနဲ႔ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ လုပ္သြားႏိုင္မွသာ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစိုးရအေနနဲ႔ အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား ေကာ္မရွင္ကို ဖြဲ႔စည္း လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ္။ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို တစိတ္တပိုင္း ခြင့္ျပဳထားၿပီးၿပီ။ မီဒီယာဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပ ေဆြးေႏြးၿပီး အတည္ျပဳဖို႔ ရွိေနၿပီ။ စာေပစိစစ္ေရးကို မထားဖို႔ အသံေပးေနၿပီ။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေဝးခြင့္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္း လွည့္လည္ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကို သမၼတက အတည္ျပဳေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈ ဥပေဒကို လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမွာ သေဘာတူ အတည္ျပဳႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနၿပီ။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဥပေဒေရးရာနဲ႔ အထူးကိစၥရပ္ေတြအေပၚ ေလ့လာဆန္းစစ္ သုံးသပ္ေရး ေကာ္မရွင္ကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ လိုအပ္ခ်က္အရ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး အစရွိတဲ့ က႑ေတြမွာလည္း ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ ႏိုင္ငံသမၼတ အေနနဲ႔ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာေတြကို ျပန္ေခၚတဲ့အေၾကာင္း ေၾကညာေပးခဲ့ၿပီးၿပီ စသျဖင့္ အစိုးရဘက္က လိုအပ္တာေတြကို လုပ္ေပးေနေၾကာင္း ေစာဒက တက္စရာေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။

အဲဒါေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ပကတိလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအျဖစ္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳ အားေပး ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း လက္ေတြ႔မွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ပကတိလိုအပ္ခ်က္အျဖစ္ အမွန္တကယ္ ရွိမလာေသးပါဘူး။ ကြင္းဆင္းေလ့လာၾကည့္ပါ။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသံေတြကို ထဲထဲဝင္ဝင္ နားေထာင္ၾကည့္ပါ။

တခ်ဳိ႕ဥပေဒေတြဟာ ဥပေဒအျဖစ္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မစတင္ႏိုင္ေသးပဲ ရွိေနပါတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဆိုရင္လည္း စာထုတ္ၿပီး ေတာင္းဆိုေနတာနဲ႔ အင္းစိန္ေထာင္ကို တႀကိမ္ သြားေရာက္ စစ္ေဆးၾကည့္ရႈတာပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ဝိဝါဒ ကြဲလြဲမႈ မရွိေတာ့ေပမယ့္လည္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အျပည့္အဝ မေပးႏိုင္ေသးတာက အေတာ္ရွင္းေနတဲ့ ကိစၥပါ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားကိစၥဟာ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈကိစၥေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္ ပတ္သက္ေနပါတယ္။

တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈအပိုင္းကို တခါ ထပ္မံၾကည့္ရင္လည္း ကေန႔ ဒီမိုကေရစီေခတ္နဲ႔ မေလ်ာ္ညီေတာ့တဲ့ တည္ဆဲဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္၊ ဖ်က္သိမ္းတာေတြ မလုပ္ရေသးပါဘူး။ ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ ဥပေဒေတြက လိုအပ္တာထက္ ပိုမို မ်ားျပားေနလြန္းတာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို အျမဲတမ္း ၿခိမ္းေျခာက္ရာ ေရာက္ေနတာကိုလည္း ျပဳျပင္သင့္ပါတယ္။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕အစိုးရဟာ ေနာက္ျပန္ မဆုတ္ေတာ့ပါဘူးလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာဆိုေနေပမယ့္လည္း ကိုယ္တိုင္က ေရွ႕ကို တလွမ္းမွ တက္မလာေသးပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ တိုးထြက္လာဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ တို႔တိတို႔တိ စမ္းတဝါးဝါး မေသမခ်ာ စြန္႔စားရတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္သူေတြက၊ ႏိုင္ငံတကာက လက္ခံၾကတာ ေသခ်ာၿပီးသား ျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ရဲရဲႀကီး ေလွ်ာက္လွမ္းလာဖို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြင္ေအာင္စိုး

၅-၁-၂ဝ၁၂


0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.