Tuesday, August 4, 2009

0 အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ား၏တာ၀န္ အပိုင္း(၃)

ကြန္ျဖဴးရွပ္

ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ သေဘာတရားမ်ား

ကြန္ျဖဴးရွပ္၀ါဒ

တည္ေထာင္သူ - Kong Fu Tzu(孔夫子)

အမည္ -Kung Qiu,(…)or Kung Chin or Master Kung
လူမ်ဳိး -တ႐ုတ္လူမ်ဳိး၊ - အေရွ႕တိုင္းအေတြးအေခၚပညာရွင္
-Shang မင္းဆက္ မူးမတ္မ်ဳိး႐ိုးမွဆင္းသက္လာသူျဖစ္သည္၊
ေခတ္ -Zhou Era
အဓိကေဖၚထုတ္ခ်က္ - အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ၊ ႏိုင္င႔ံအက်ဳိး၊ လူေဘာင္အက်ဳိးကိုရည္ရြယ္ခဲ့။

The Chinese philosopher Confucius (551-471 BC)

ကြန္ျဖဴးရွပ္၀ါဒဟုေခၚတြင္ပါသည္။ စတင္တည္ေထာင္သူမွာ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး (Kong Qiu) ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ခရစ္မေပၚမီ (BC-551~471) အတြင္း ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ အယူအဆျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚ အားျဖင့္ ကမာၻေရွး အက်ဆံုးဟု သမိုင္းအေထာက္ အထာမ်ားအရ ယူဆရပါသည္။ ေဖၚထုတ္ခဲ့ေသာ သူ၏အမည္ ကိုအဆဲြျပဳ၍ ကြန္းျဖဴးရွပ္ ၀ါဒဟုေခၚဆိုပါသည္။
ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆႏွင့္ပတ္သက္၍သူ၏အျမင္ကိုေဖၚထုတ္ရာမွာ ကမာၻ၌ ပထမဦးဆံုး ေဖၚထုတ္ခဲ့သူတစ္ဦး ထဲ၌ အပါအ၀င္ျဖစ္သည္အျပင္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တိုင္ေအာင္ သူ၏အယူအဆမ်ားကို လက္ခံ အမီ ျပဳထားၾကပါသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ အဆိုအရ -

`အုပ္ခ်ဳပ္သူတေယာက္ဟာ မိမိမွခ်မွတ္ထားေသာစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း လိုက္နာသင္ယူရန္ျဖစ္ သည္ ဆိုတာကို စြဲစြဲျမဲျမဲယံုၾကည္ထားရပါလိမ့္မည္´
Confucius {Kong Qiu, September 28, (BC-511~471~479)}

ျပည္သူျပည္သားေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ၊ ထိေတြ႕ဆက္ဆံတဲ့အခါ ကိုယ္ရဲ႕ေသြးခ်င္း သားရင္းလို၊ ကိုယ့္နဲ႔ သက္ဆိုင္သူအျဖစ္ ေမတၱာတရားနဲ႔ျပဳမႈရမယ္လို႕ ကြန္ျဖဴးရွပ္က ဥပမာေပးတင္ျပထားပါသည္။


ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ လူ႕ဘ၀ႏွင့္ဒႆနအျမင္
ကြန္ျဖဴရွပ္သည္ လူႏွင့္လူသားတို႔က်င္လည္ေနက်ေသာ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေၾကာင္းကို အေလးထား ေတြးေခၚခဲ့ေလသည္။ ၎၏အေတြးအေခၚတြင္လူသားတို႔ႏွင့္သာသက္ဆိုင္ေသာ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ကိုယ္က်င့္တရား စသည္တို႔ကိုသာ ေလ့လာ ေဆြးေႏြးတင္ျပထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္၊ ကြန္ျဖဴရွပ္သည္ လူသား တို႔၏ ပင္ကိုယ္သေဘာ သဘာ၀မွာ ေကာင္းသည္၊ ဆိုးသည္ဟူေသာ ျပႆနာကိုမႈကာ ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္း မရွိေပ။ လူသဘာ၀ႏွင့္ပတ္သက္ ၍ကြန္ျဖဴရွပ္က လူတို႔သည္ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ တူညီမႈရွိၾကသည္ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။

ကြန္ျဖဴရွပ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေခတ္အခ်ိန္ကာလ၌ မွဴးမတ္မ်ဳိး႐ိုးမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားသာ အက်င့္စာရိတၱ မည္သို႔ ပင္ရွိေစကာမႈ ျမင့္ျမတ္ေသာသူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ထိုေခတ္အခါ၌ ယူဆထားၾကေလသည္။ ၎အယူအဆအား ကြန္ျဖဴရွပ္ က ပထမဆံုးဆန္႔က်င္ေတာ္မွန္ခဲ့ေလသည္။

ကြန္ျဖဴရွပ္၏ အယူအဆမွာ …

မည္သူမဆို အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ပါက လူႀကီးလူေကာင္း ျမင့္ျမတ္သူ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုဆိုပါသည္။

သူသည္ဆင္းရဲမႈႏွင့္လည္းေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရဘူသည္ ထို႔ေၾကာင္လည္း ဆင္းရဲသားတို႔၏ဘ၀ကိုလည္း စာနာ နားလည္ခဲ့ ပါသည္။ မူးမတ္မ်ဳိး႐ိုးမွဆင္းသက္လာသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူးမတ္တို႔၏ဘ၀ကိုလည္း သိျမင္နားလည္ခဲ့ ေလသည္။

ကြန္းျဖဴးရွပ္သည္ မူးမတ္တို႔ကို စက္ဆုတ္ရြံ႕ရွာ၏။ မူးမတ္တို႔သည္ မည္သည့္အလုပ္ကိုမွ် မယ္မယ္ရရ လုပ္ကိုင္ ၾကျခင္း မရွိဘဲပ်င္းရိစြာေနထိုင္ၾကသည့္အျပင္ စည္းဇိမ္က်စြာ ေနထိုင္ရေရးကိုသာ အျမဲတေစႀကံ စည္ေန ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၎တို႕ ရ သည္ စည္းဇိမ္က်စြာေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္သူျပည္သားေတြအေပၚ--

အခြန္တိုးေကာက္ခံေစျခင္း၊ အဓမၼခိုင္းေစျခင္း၊ စစ္ဆင္တိုက္ခိုက္ျခင္း၊ စသည္တို႔ကိုသာ ျပဳလိုျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္း ၾက၏။ ထိုလုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူျပည္သားတို႔မွာ အလြန္အမင္းဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ မူးမတ္မ်ဳိးသာလွ်င္ လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္သည္ဟူေသာ အယူအဆအားလက္မခံဘဲ ေတာ္လွန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏သေဘာအရ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ပင္ကိုသေဘာသဘာ၀ တူညီသည္ျဖစ္ရာ တဦး တေယာက္ ေသာသူသည္ ကိုယ္က်ဳိးမၾကည့္ တရားမွ်တ၍ သနားက်င္နာတတ္ေသာသူျဖစ္လွ်င္ လူႀကီးလူေကာင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမြးဇာတိက အဆံုး အျဖတ္မေပး၊ အက်င့္စာရိတၱက အဆံုးအျဖတ္ေပးသည္ဟု ကြန္းျဖဴးရွပ္ ကဆိုပါ၏။

ကြန္ျဖဴးရွပ္က လူသားအားလံုးသည္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္သာမက လူတို႔သည္တဦး တေယာက္ တည္းေန၍မရဘဲ အဖြဲ႕အစည္းအသိုင္းအ၀န္းႏွင့္ေနထိုင္ၾကရသည္ဟုေဖၚျပခဲ့ပါသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ သေဘာအရ လူဟူ သည္ လူမႈဆက္ဆံေရး သတၱ၀ါျဖစ္ သည္ဟုဆိုပါ၏။ လူတို႔သည္ လူ႕ေဘာင္ႏွင့္ကင္းကြာ၍ မတည္ရွိႏိုင္။ လူသားတို႔အျပဳ အမူအက်င့္အၾကံတို႔သည္၎ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းဟူသည္၎ လူသား အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံေနထိုင္ ျခင္းသာျဖစ္သည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္က လူသားအားလံုးသည္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္သာမက လူတို႔သည္တဦးတေယာက္ တည္းေန၍မရဘဲ အဖြဲ႕အစည္း၊ အသိုင္းအ၀န္းႏွင့္ေနထိုင္ၾကရသည္ဟု ေဖၚျပခဲ့ပါသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ သေဘာအရ လူဟူသည္ လူမႈဆက္ဆံေရး သတၱ၀ါျဖစ္သည္ဟုဆိုပါ၏။ လူတို႔သည္ လူ႕ေဘာင္ႏွင့္ကင္းကြာ၍ မတည္ရွိႏိုင္သကဲ့သို႔ လူသားတို႔၏ အျပဳအမူအက်င့္အၾကံတို႔သည္ လည္း လူေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းဟူသည့္ လူသားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံေနထိုင္ျခင္းသာျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္လူသည္ လူေဘာင့္အဖြဲ႕အစည္းမွခြဲထြက္၍ တသီးပုဂၢလေနထိုင္ျခင္းသည္ မသင့္ေလွ်ာ္သကဲ့သို႔ အမ်ားစုလုပ္ကိုင္ သကဲ့သို႔ အမ်ားစုလုပ္ေဆာင္သည့္အတိုင္းလိုက္၍ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္လည္း မသင့္ေလွ်ာ္ ပါေခ်။

အမ်ားစုလက္ခံေသာ ထံုးဓေလ့မ်ားသည္ ဆင္းရဲဒုကၡကိုျဖစ္ေပၚေစလွ်က္၎၊ အက်င္သီလကို ပ်က္ျပားေစ လွ်က္၎၊ ယင္းထံုးဓေလ့မ်ားကို လိုက္နာျခင္း မျပဳသင့္ဘဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ႀကိဳးစား ရမည္ဟု ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏အလုိအရ လူသားတို႔၏ အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံေရးတြင္လိုက္နာအပ္ေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ား သည္ အျခားအရာမ်ားတြင္ အရင္းမခံဘဲ လူသားတို႔၏ ပင္ကိုယ္အတြင္းသေဘာ၌ အရင္းခံသည္ဟု ဆိုပါသည္။

လူသားတစ္ေယာက္အား လူဟုသတ္မွတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ ထိုလူသား၏ အတြင္းသေဘာ လူသား၏ စိတ္ထားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုဆို၏။ လူသားစိတ္ထားအရ က်င့္ၾကံဆက္သြယ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

လူသားစိတ္ထား (Jen) သည္ လူသားအခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္ရာတြင္ ထိန္းေၾကာင္း လမ္းၫႊန္မႈျပဳ သည့္ သေဘာျဖစ္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ လူသားတို႔အျပဳအမူ၏ လမ္းၫႊန္းမႈျပဳသည့္ သေဘာတရားကို သဘာ၀ တြင္၎၊ သဘာ၀ လြန္အင္အားနတ္ဘုရားတြင္၎ ရွာေဖြျခင္းမျပဳဘဲ လူသားတို႔၏ အတြင္းသေဘာ တြင္သာအေျခခံျခင္း ျဖစ္၍ လူသားတို႔ကို အေလး အျမတ္ထားေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ လူသား ပဓာန၀ါဒျဖစ္၏။

ဤလူသားစိတ္ထား (Jen) သည္ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ အေတြးအေခၚတြင္ အေျခခံတရားျဖစ္ၿပီး ၎တရားမွ၏ ၎၏ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆမ်ားကို ဆင္ျခင္ဆြဲယူထားေၾကာင္း ေတြ႕ရ၏။ တဦးတေယာက္ေသာ သူသည္ လူသားစိတ္ထား ရွိပါက ယင္းလူသားသည္ၿပီးျပည့္စံုေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရား ကိုရရွိၿပီးျဖစ္သည္ဟု ကြန္ျဖဴးရွပ္က ယူဆထားခဲ့ပါ၏။

ကိုယ္က်င့္တရားပညာ

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏၀ါဒတြင္ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားကိုအေျခခံ၍ ေလ့လာေဆြးေႏြးထားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ မိမိေနထိုင္ေသာေခတ္ကာလ တ႐ုတ္ျပည္ႀကီးတြင္ က်ဳိမင္းဆက္ ပ်က္သုန္းၿပီးေနာက္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ စနစ္ မရွိေတာ့ဘဲ ၿမိဳ႕စားနယ္စားမ်ားသည္ သူတလူငါတမင္းျဖင့္ အားၿပိဳင္ေသာ အာဏာ လုေနေသာအခ်ိန္ျဖင့္ေလရာ တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္ ဒုကၡအေပါင္းႏွင့္ ရင္ဆို္င္ၾကရေလသည္။ ကိုယ္က်င့္ တရားပ်က္ဆီးေနေသာ အခ်ိန္ကာလ လည္းျဖစ္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ားကို ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲလိုေသာ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ား ကိုအေျခခံ၍ ေတြးေခၚေဟာေျပာထားသည္မွာ အခ်ိန္အခါႏွင့္ တထပ္တည္း က်စြာျဖင့္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္သည့္ျပင္ လြန္စြာမွလည္း သဘာ၀က်လွေပသည္။
ကြန္ျဖဴးရွပ္၏အလုိအရ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းေကာင္းမြန္ေစရန္ လူတဦးခ်င္းစီ၏ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ ေရးသည္ အလြန္အေရးႀကီးသည္ဟုယူဆ၏။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းေနထိုင္ၾကေသာလူသားတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံရာတြင္ တ႐ုတ္ဘာသာ အားျဖင့္ (Jen)ဟုေခၚေသာ လူသားစိတ္ (သို႔မဟုတ္) လူလူခ်င္း စာနာစိတ္ရွိ ရမည္ဟုဆိုပါသည္။
ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ ကိုယ္က်င့္အျမင္တြင္ (Jen) သည္ (Human Heartedness)၊ လူသားစိတ္ထား (Yi)(Righteousness)၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းသေဘာ၊ (Li)(Ritual)သည္ ပူေဇာ္ပသျခင္း၊ (Chih)(Wisdom) အသိပညာစသည့္ သေဘာတရားမ်ားကို လက္ခံထား ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။

(Hsin)(Good Father or Sincerety) ေကာင္းေသာယံုၾကည္မႈဟူေသာ အယူအဆကို ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ ေနာက္လိုက္မ်ားက ထပ္မံျဖည့္စြတ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ကြန္ျဖဴးရွပ္အေနႏွင့္ (Jen) (Yi)(Li) and (Chih) ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရား (၄)မ်ဳိးကိုသာ တင္ျပခဲ့ပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ ကိုယ္က်င့္တရားအျမင္တြင္ (Jen) ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားသည္ အဓိက ျဖစ္ပါ၏။ (Jen) ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားသည္(Hsiao) (Filial Platy) မိဘကို ကိုးကြယ္႐ိုေသျခင္း (Ti)သည္ ညီအကိုတို႔ ၏ခ်စ္ျခင္းဟူေသာ သေဘာ တရားတြင္အေျခခံသည္။ (Hsiao) ဟူေသာမိဘကို ကိုးကြယ္႐ိုေသမႈတြင္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို မပ်က္မဆီး၊ အက်ဳိးမယုတ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္လည္း မိဘကို ကိုးကြယ္ ႐ိုေသသက္ေရာက္ သည္ဟုဆိုပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိခႏၶာကိုယ္သည္မိဘထံမွရရွိထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။ မိမိႀကီးပြါး တိုးတတ္ ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ျခင္းျဖင့္ မိမိ၏မိဘမ်ဳိးအမည္ကို ထင္ေပၚေၾကာ္ၾကားေစျခင္းသည္လည္း မိဘကို႐ိုေသ သမႈျပဳရာေရာက္သည္ ဟုဆိုပါသည္။ ဤတြင္မိဘတို႔ကို ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးစလံုးခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳစုရမည္ဟူေသာ သေဘာသက္ေရာက္ေပသည္။

မိဘမ်ားကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ မိဘတို႕၏ အထမေျမာက္ခဲ့ေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားသည္ မိမိ၏ရည္မွန္းခ်က္ မ်ားျဖစ္လာရပါမည္။ ဤအခ်က္သည္မိဘမ်ားကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ မိဘကိုရွိးခိုးပူေဇာ္ျခင္းထက္ ပို၍အေရး ႀကီးသည္ဟု ကြန္ျဖဴးရွပ္ကဆိုပါသည္။

မိဘတို႔အားကိုးကြယ္႐ိုေသျခင္းတည္းဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းထက္ တရားေလ့က်င့္ရာမွာ (Ti) ဟူေသာ ညီအကိုတို႔၏ ခ်စ္ျခင္းဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားကိုရရွိမည္ျဖစ္ေပသည္။


ဆိုလိုသည္မွာ မိဘကိုခ်စ္ခင္႐ိုေသရာမွ ညီအကုိေမာင္ႏွမမ်ားကိုလည္း ခ်စ္ခင္႐ိုေသတတ္လာမည္ျဖစ္ ေပသည္။ ဤသို႔ ေသာခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား၏ လမ္းၫြန္းခ်က္အရ အျပဳအမူသည္ (Jen) အရ ျပဳမူျခင္ းျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ (Hsiao) (Ti) တို႔ကို ေလ့က်င္ရာမွ (Jen) ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားကို ရရွိမည္ဟုဆိုပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ (Jen) ႏွင့္ (Yi)အျပင္ (Li)ကိုလည္း သူ၏ကိုယ္က်င့္တရားအျမင္တြင္ လက္ခံထားေလသည္။ ကြန္ျဖဴရွပ္၏ ကိုယ္က်င့္တရားအျမင္တြင္ေတြ႕ရေသာ (Li) သည္ ဘာသာေရးတြင္ ပူေဇာ္ ပသျခင္းဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား လုပ္ထံုး လုပ္နည္း မ်ားဟူေသာ က်ယ္၀န္းသည္အဓိပၸါယ္ကိုေဆာင္၏။

ဥပမာအားျဖင့္ မိဘမ်ားသည္ သားသမီးတို့အေပၚ ခ်စ္ေမတၱာထားရမည္။ သားသမီးမ်ာူကလည္း မိဘကို ခ်စ္ခင္႐ိုေသၾကရမည္။ ညီငယ္မ်ားသည္အကိုမ်ာူကို႐ိုေသရမည္။ အကိုမ်ားကလည္းညီငယ္မ်ား ကိုခ်စ္ခင္ ၾကရမည္။ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း သစၥာရွိရမည္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကို ႐ုိေသေလးစားရမည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ကလည္း တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚ ဂ႐ုဏာ ေမတၱာ ထားၾကရမည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ (Li)ကို အေလးအျမတ္ထားျခင္းအားျဖင့္လူသားတို႔၏ စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေရးကိုသာမက ယဥ္ေက်းမႈရွိရန္ကို လည္းအေလးထားေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ တဦးတေယာက္ေသာသူသည္ ေျဖာင့္မတ္စြာ က်င့္ၾကံ ရမည္ သာမက အေျခအေနႏွင့္ ေလွ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေသာအျပဳအမူကိုလည္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာျပဳမူတတ္ရေပမည္။ ကြန္ျဖဴရွပ္အလိုအရ (Jen) (Yi) (Li) တို႔ကို သိရွိနားလည္ရန္လိုသည္။ (Jen) ကိုသိမွသာ (Yi)ႏွင့္ (Li)ကိုသိရွိ နားလည္မည္။ ထုိနည္းအတိုင္းပင္ (Yi)ႏွင့္(Li) ကိုသိမွသာ ၎ႏွင့္ပတ္သက္ေသာသေဘာသဘာ၀ကို နားလည္ေပ လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ အသိပညာ လိုအပ္ေၾကာင္း ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ (Chin) အသိဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားကိုလည္းလက္ခံထားေလသည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ အလုိအရ (Jen) (Yi) (Li) တို႔ကိုသိရွိနားလည္မည္။

ထိုနည္းအတိုင္းပင္ (Yi) ႏွင့္(Li) ကိုသိမွသာ ၎ႏွင့္ပတ္သက္ေသာသေဘာသဘာ၀ကို နားလည္ေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ အသိပညာလိုအပ္ေၾကာင္း ေဟာေျပာ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ကြန္းျဖဴးရွပ္သည္လူ႕ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ျခင္းအေပၚအေျခခံ၍ယင္းေခတ္တြင္ပ်က္ဆီးယိုယြင္းေနေသာ လူမႈေရးႏွင့္ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရာတြင္ ဇြဲလုံ႔လေလွ်ာ့ဘဲ ေဆာင္ရြက္ရန္တိုက္ တြန္းခဲ့ပါသည္။

ဤတြင္ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ မည္သည့္အက်ဳိးေမ်ာ္လင့္ခ်က္မွမရွိဘဲ (Doing for Nothing) ျပဳလုပ္ျခင္း ဟူေသာသေဘာကို လက္ခံထားေလသည္။ (Doing for Nothing) သည္ တာအို၀ါဒီတို႔လက္ခံထားေသာ (Doing Nothing) ဘာမွ်မလုပ္ျခင္းႏွင့္ မတူညီေပ။ (Doing Nothing) ဘာမွ်မလုပ္ျခင္းဟူေသာ တာအို၀ါဒီတို႔၏ အယူအဆကို ကြန္ျဖဴးရွပ္ကလက္မခံေပ။ သူ၏အဆိုအရ လူတိုင္းဘာမွ်မလုပ္ျခင္းဟူသည္မျဖစ္ႏိုင္။ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္၍ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ အလုပ္မ်ားရွိေလသည္။ သို႔ေသာ္ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ အလုပ္မ်ားကိုျပဳလုပ္ရာ၌ မည္သည့္အက်ဳိးကိုမွ်ေမွ်ာ္ကိုးျခင္းမျပဳရ။ ျပဳလုပ္သင့္ေသာအလုပ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ပင္ တန္းဖိုးရွိ ေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိျပဳလုပ္ေသာ အျပဳအမူသည္ အက်ဳိးရွိမရွိ၊ ေအာင္ျမင္မႈရ/မရဆိုသည္မွာ ကံၾကမၼာ အရပင္ျဖစ္၏။ ကြန္ျဖဴူးရွပ္အလိုအရ (Ming)သည္ ေကာင္းကင္ဘံု၏ စီရင္ဆံုးျဖတ္ခ်တ္ အတိုင္းျဖစ္လိမ့္မည္။ “ကၽြႏု္ပ္တို႔ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၏ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ (Ming)သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏လက္ထဲ၌မရွိေပ” ဟုဆိုပါ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ေအာင္ျမင္မႈ/မေအာင္ျမင္မႈတို႔အတြက္ ပူပင္ေသာကေရာက္ေနစရာမလို။ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္ သည္ကိုသာ လုပ္ျခင္းသည္ (Ming) သိျခင္းျဖစ္၏။ ၎ကိုနားလည္သိရွိျခင္းသည္ ျမင္ျ့မတ္ ေသာသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးေသာလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္ဟုဆိုပါသည္။

(Ming) ကိုသိရွိျခင္းျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ကမာၻႀကီး၏အေျခအေနသည္ မလြဲမေသြ သေဘာေဆာင္ေၾကာင္း အသိ အမွတ္ ျပဳမည္ျဖစ္၍ မိမိေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ေအာင္ျမင္မႈရွိ/မရွိ ဂ႐ုျပဳမည္မဟုတ္ေပ။ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ဳိးသည္ မည္သည့္အခါမွ် ဆံုး႐ႈံးျခင္းမရွိဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ တာ၀န္၀တၱရာမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္၍ ေအာင္ျမင္သည္ ျဖစ္ေစ မေအာင္ျမင္ သည္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္က်င့္တရားအရ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏တာ၀န္ေက်ၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ထုိေအာင္ျမင္မႈ၊ ဆံုး႐ႈံးမႈတို႔တြက္ စိတ္ပူပင္ေသာကမရွိေသာ ေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုရႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္က -

(မန္႔)ဆိုသည္မွာ….

၁။ ပညာရွိေသာသူမ်ားသည္ သံသယမွကင္း၏။
၂။ ေကာင္းျမတ္ေသာသူမ်ားသည္ ပူပင္ေသာကကင္း၏။
၃။ ရဲ့ရင္ေသာသူမ်ားသည္ ေၾကာက္ရႊံ႕ျခင္းမွကင္း၏။
၄။ ျမင့္ျမတ္ေသာသူမ်ားသည္ အစဥ္ေပ်ာ္ရႊင္ရ၏။
၅။ ေသးႏုတ္ေသာသူမ်ားမွာမူ အစဥ္အျမဲစိတ္ဆင္းရဲရ၏၊ ဟူ၍မိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။


ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚ

လူကိုတန္းဖိုးထားေတြးေခၚတတ္ေသာ ကြန္ျဖဴးရွပ္သည္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာျပႆနာရပ္မ်ားကိုလည္း လူမႈဆက္ဆံ ေရး ႐ႈေထာင့္မွ သံုးသပ္႐ႈျမင္ေလ၏။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏အေျခခံမွာ ဖခင္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာမိသားစုျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံဆိုသည္မွာ မိသားစုကိုတိုးခ်ဲ႕ထားျခင္း သာျဖစ္သည္ဟု ကြန္ျဖဴးရွပ္ကယူဆ၏။

ကြန္ျဖဴးရွပ္က ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအေပၚ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရရွိႏိုင္ေစရန္ ႄကိုးစား အားထုတ္ရမည္။ ထိုသို႔ေသာအစိုးရသည္ စြမ္းရည္ရွိသူမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ အစိုးရမ်ဳိးျဖစ္ရမည္။ စြမ္းရည္ရွိႏိုင္ရန္မိဘမ်ဳိး႐ိုးအေပၚအေျခမခံဘဲ အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ အသိပညာေပၚတြင္ အေျခခံရမည္။ အသိပညာႏွင့္ စာရိတၱေကာင္းမြန္ ေရးမွာလည္း သင့္ေတာ္ေသာပညာ သင္ၾကား ေလ့လာေရးတြင္ အေျခခံသည္ ဟုဆိုပါသည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚသည္ ၎၏ကိုယ္က်င့္တရား၊ အယူအဆႏွင့္ မိ႐ိုးဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာ တို႔တြင္ အေျခခံထားေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ အုပ္စိုးသူမ်ားသည္ ေကာင္းေသာအက်င့္စာရိတၱရွိျခင္းႏွင့္ အသိပညာရွိျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္ေသာ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္၏အဆိုအရ အုပ္ခ်ဳပ္သူတြင္ ေအာက္ပါအေျခခံတာ၀န္၀တၱရား (၉) ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ရမည္ ဟုဆို၏။-

1. မိမိ၏အက်င့္စာရိတၱကို အျမဲတေစေကာင္းမြန္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေနရမည္။
2.အေရးေပးထိုက္တဲ့သူကို အေရးေပးရမည္။
3.မိမိ၏ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားအား ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးရမည္။
4.၀န္ႀကီးမ်ားအား႐ိုေသေလးစားရမည္။
5. အရာရွိအရာခံအားလံုး၏ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ အေရးတယူဂ႐ုျပဳရမည္။
6.တိုင္းသူျပည္သား သာမန္ျပည္သူမ်ားအား ဖခင္သဖြယ္ဂ႐ုျပဳရ ေစာင့္ေရွာက္ရမည္။
7. အသံုး၀င္ေသာ လက္မႈပညာရပ္မ်ားအားလံုးကို တိ္ုးတတ္ေအာင္ အားေပးခ်ီးျမႇင့္ရမည္။
8.ႏိုင္ငံျခားတိုင္းတပါးသားမ်ားကို ပ်ဴငွာစြာ ဆက္ဆံရမည္။
9.အိမ္နီးနားခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားမွ မင္းညီမင္းသားမ်ားႏွင့္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းသဖြယ္ ဆက္ဆံရမည္ ဟူ၍ ျဖစ္ သည္။

ကြန္ျဖဴးရွပ္က-

အုပ္ခ်ဳပ္သူသည္ မိမိ၏အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ေအာင္ အျမဲတေစ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရမည္ ဟူေသာ အခ်က္သည္ အလြန္မွ ပင္အေရးႀကီးပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤသို႔ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္မွသာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အေနႏွင့္ မိမိ၏အက်င့္ စာရိတၱအားျဖင့္ မိမိအရာရွိ အရာခံမ်ားႏွင့္ မိမိ၏တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအတြက္ စံျပျဖစ္ ေပလိမ့္မည္။
ထို႔ျပင္ အစိုးရေကာင္းတို႔တြင္ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ စား၀တ္ေနေရးလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပည္စံုလံု ေလာက္ ေအာင္ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးအတြက္ စစ္အင္အားလံုေလာက္စြာထားရွိရမည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးတြင္ ျပည္သူတို႔၏ ယံုၾကည္ ကိုးစားမႈကိုရယူႏိုင္ရမည္။
တႀကိမ္၌ ကြန္ျဖဴးရွပ္၏တပည့္တေယာက္ကမွ ၎အား ႏိုင္ငံကိုအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရရွိပါ မည္သည့္အရာကို ဦးစြာ ေဆာင္ရြက္ရမည္နည္းဟု ေမးေသာအခါ--

ကြန္းျဖဴရွပ္က

"ပထမဦးစြာ ပညက္မ်ားကိုျပင္ဆင္ရမည္ "ဟုဆိုကာ "ပညက္ျပင္ဆင္မႈဆိုင္ရာသီအိုရီ "ကိုတင္ျပခဲ့ေလ၏။

ပညက္ျပင္ဆင္မႈဆိုင္ရာသီအိုရီ
Rectification Names Theory
ပညက္တိုင္းသည္ ၎ရည္ၫြန္းေသာအရာ၏ အႏွစ္သာရကိုေဖာ္ၫြန္းသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ပညက္ႏွင့္ တကယ့္ ျဖစ္စဥ္ အၾကားမွာ ကိုက္ညီမႈရွိရမည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူဟူေသာ ပညက္ေဖၚၫြန္းသည့္ ဂုဏ္အရည္ အခ်င္းကို ပိုင္ဆိုင္ရမည္။ သို႔မွသာ စစ္မွန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္သူျဖစ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္သူဟူေသာဂုဏ္အဂၤါႏွင့္ ကိုက္ညီေပမည္။

အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ား၏တာ၀န္ အပိုင္း(၄) ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။


0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.