Wednesday, September 14, 2011

0 "ဦးအိမ္ခင္"

ၿပဳိးၿပဳိးျပက္ျပက္ ၀ိုး၀ိုး၀င္း၀င္းရွိလွတဲ႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအုံႀကီးဟာျဖင္႔ ရုပ္ျမင္သံၾကားထဲမွာေတာင္ ရႈမၿငီး ၾကည္႔မ၀ေအာင္ က်က္သေရရွိလွပါေပတယ္။ အဟုတ္ေျပာတာပါ။ အခုရက္ပိုင္းအတြင္းမွာဆို ပိုလို႔ေတာင္ ၾကည္႔မ၀ျဖစ္ရတာေပါ႔။ ၾကည္႔လို႔မွ မ၀ေသးခင္ မီးကျပတ္ျပတ္သြားလို႔ ဆက္ၾကည္႔ခ်င္တာေတာင္ မၾကည္႔ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ နဂိုကမွ တေန႔လုံးမွာ မီးက ညဘက္သုံးနာရီသာ လာတာမဟုတ္လား။ ဆီေခၽြတာလိုက္လို႔ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ၁၅မိနစ္စီေလာက္ အခိုးခံရလည္း ၂ နာရီခြဲဆို ရုပ္ရွင္တစ္ကားစာေလာက္ေတာ႔ ၾကည္႔လို႔ရသေလ။ ဘာအလုပ္မွမလုပ္ပဲ မီးလာခ်ိန္ကို ရည္းစားနဲ႔ ခ်ိန္းေတြ႔သလို အျပည္႔ခ်န္ထားရတာေပါ႔။ အခုေတာ႔ တစ္ညကို ႏွစ္နာရီသာ ေပးပါေတာ႔မယ္တဲ႔။ ယေန႔မွစ ႏွစ္တစ္ရာတိုင္သည္ ျဖစ္သြားရင္ေတာ႔ ဒုကၡပါပဲ။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလို သတင္းအရွည္ႀကီးေတြ လာတဲ႔ေန႔ဆို ဇာတ္သိမ္းခန္းေလးေတာင္ မီလိုက္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ တကယ္။ တကယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ခင္းျပတဲ႔ ဆဒၵါန္ဆင္မင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုလည္း ေသာႏုတၳိုရ္ငိုခ်င္းနဲ႔တင္ `ကန္႔လန္႔ကာႀကီးရယ္ ေနပါဦး ကလို႔ေကာင္းေနတုန္း´ လုပ္ရေတာ႔မယ္။ တို႔ရြာသားေတြ အားလုံးသုံးတဲ႔ ဓူ၀ံအင္ဗာတာႀကီးေတာင္ ေဖ်ာ႔ေတာ႔လႈပ္ခတ္တဲ႔ ဓါတ္အားေလး မစို႔မပို႔နဲ႔ အားသြင္းရေတာ႔ ႏြားပိန္ကို အစာ၀ေအာင္မေကၽြးပဲ လွည္းၾကမ္းဆြဲခိုင္းသလိုျဖစ္ၿပီး တာ႔တာျပသြားရွာေပါ႔။ လူေတြကိုက ခက္ပါတယ္ေလ။ ေရရွည္ကို မၾကည္႔တတ္ၾကဘူး။ ကိုယ္လည္းပါတယ္။ အခုေန ခနတျဖဳတ္ မီးပ်က္တာကေလးပဲ ရိုးမယ္ဖြဲ႔ေနၾကတယ္။

ေနာင္က်ရင္ ဓါတ္အားေတြ လွ်ံက်လာတာကို ႀကိဳေတြးၿပီး မုဒိတာပြားထားႏွင္႔ပါလား။ အခုဆို အမ္းေခ်ာင္းေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းႀကီးကို ႏိုင္ငံေတာ္က တည္ေဆာက္ေနတာ ႏွစ္ေတာင္ အေတာ္ၾကာေပါ႔။ ၿပီးသြားရင္ မီးလာမယ္။ အခုေတာ႔ သည္းညည္းခံထားဦး။ အားလုံးေကာင္းဖို႔ လုပ္ေနတာပါ။ ဟုတ္တယ္မလား။ မီးလာတဲ႔အခ်ိန္ေတြ နည္းသြားရင္ မီတာခေတြ သက္သာသြားမယ္ေလ။ ဒါဆို အဲဒီေငြေတြကို စုမိေဆာင္းမိ္ေအာင္ႀကိဳးစား၊ ဆင္း ရဲႏြမ္းပါးမႈေတြ ေလ်ာ႔က်သြားမွာေပါ႔။ ခြိ ခြိ။ ေျပာရင္းနဲ႔ေတာင္ ရယ္ခ်င္လာၿပီ။ မီးသာမလာတာ မီတာခက မသက္သာတာ အံၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ဗ်။ အမ္းမွာ မီးသီးမီးေခ်ာင္းထြန္းရုံ တစ္ည သုံးနာရီရတဲ႔မီတာခဟာ ေလာက္ကိုင္မွာ ၂၄ နာရီ ထမင္းဟင္းခ်က္၊ ေရတင္၊ အဲယားကြန္းဖြင္႔၊ မီးပူတိုက္ သုံးခ်င္တိုင္းသုံး မီတာခနဲ႔ အတူတူပဲဗ်ာ။ မယုံမရွိၾကနဲ႔။ အပိုမေျပာပါဘူး။ ဒီ႔ထက္ပိုၿပီး ရယ္စရာေကာင္းတာ ေျပာျပရဦးမယ္။ နဂိုက တစ္ညသုံးနာရီရေနတဲ႔ လွ်ပ္စစ္မီးဟာ အခု တစ္ညႏွစ္နာရီ ျဖစ္သြားရတဲ႔အေၾကာင္းကေတာ႔ ´၂၄ နာရီ မီးအလင္း၊ ၾကိဳက္သေလာက္သုံး၊ က်သေလာက္ရွင္း´ဆိုတဲ႔ စံနစ္ကို ကူးေျပာင္းရင္း ျဖစ္သြားတာပါတဲ႔။ ႏိုင္ငံေတာ္က အစိုးရႏႈန္းထားနဲ႔ ႏွစ္နာရီေပးမယ္။ က်န္တာ ကိုယ္႔ဘာသာ အျပင္ႏႈန္းထားနဲ႔ရွင္း ဆိုတဲ႔စံနစ္ႀကီးေၾကာင္႔ အစိုးရေဆးရုံႀကီးေတြကေပးေဆာင္ရတဲ႔မီတာခေတြဟာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိတက္သြားပါတယ္။ (ဒါေတာင္ တစ္နာရီပဲ ပိုသုံးေသးတာ) လူနာေတြမွ ဆင္းရဲတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဆရာ၀န္ေတြလည္း ဆင္းရဲတာပဲ။ ေဆးရုံႀကီးလည္း ဆင္းရဲတာပဲ။ မီးလာရုံနဲ႔ ပလပ္ေပါက္ထဲ လက္ထိုးၿပီး ကိုယ္႔ဗိုက္ထဲ အားျဖည္႔လို႔ ရတာလည္းမဟုတ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ဆီမီးတစ္ေထာင္ လွဴမယ္႔ကတိေတြေပးေပးၿပီး ခနခနလိုခ်င္တာေတြ လာလာဆုေတာင္းတဲ႔အမ်ဳိးသမီးႀကီးကို လူရႊတ္တစ္ေကာင္ ေသာလႊတ္လိုက္သလို `ေမွာင္ေမွာင္ပဲ ေနပါရေစေတာ႔ တကာမႀကီးရယ္´ လို႔ ေျပာခ်င္လာတယ္။ ေလာကသဘာ၀ အလင္းရွိရင္ အေမွာင္လည္း ရွိရတာပဆိုၿပီး သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္လုပ္ေနတယ္ေလ။ လမင္းႀကီးထိန္ထိန္သာေနရင္ေတာင္ ဆရာၿငိမ္းသီခ်င္းထဲကအတိုင္း `ေမွာင္မိုက္မိုက္ ေခ်ာင္ႀကိဳက္လွတဲ႔အခါ၀ယ္ ေလာကြတ္ ေခ်ာ္ေတာ္မူအားတယ္´ လို႔ မာမာေအးအလြမ္းေျပ ဟစ္လို႔လည္း ေကာင္းတာပဲ။

ဒီစာကိုဖတ္ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ အေမႀကီးကား၊ စကၤာပူ၊ ၾသစေၾတးလ်ား က သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ႔ `ေကာင္းတယ္။ နည္းေတာင္ နည္းေသး။ တို႔လိုမွ စြန္႔စြန္႔စားစား အျပင္ထြက္ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္မွ မရွိတာ´ လို႔ ျပဳံးစိစိျဖစ္ကုန္ၾကေရာ႔မယ္ေနာ္။ ဟုတ္ေတာ႔ ဟုတ္ပါရဲ႔ေလ။ ဘူတန္လို ႏိုင္ငံေသးေသးေလးသြားတုန္းကေတာင္ အျပတ္အေတာက္မရွိတဲ႔ မီးကို မီတာခမေပးရပဲ (ကၽြန္ေတာ္႔အိမ္ကို မီတာဘီလ္ လုံး၀မလာပါ) ကမုတ္ေပၚထိုင္ခ်တ္တင္လုပ္ခဲ႔တာဆိုေတာ႔ အဲဒီအရသာေတြ တသသနဲ႔ ဘယ္ေမ႔ပါ႔မလဲ။ `သူတို႔ဆီနဲ႔ ကိုယ္႔ဆီ လူျဖစ္က်ဳိးနပ္ပုံခ်င္း တယ္ကြာလွသကိုး´ လုိ႔လည္း အံ႔ခ်ီးမကုန္ ရွိခဲ႔ပါရဲ႔။ လူေမႊးလူေတာင္ဆိုတဲ႔ အေဆာင္အေယာင္ အခြင္႔အေရးေတြကိုလည္း ခုံမင္အားက် ျဖစ္ခဲ႔ပါရဲ႔႔ေလ။

သို႔ေသာ္ျငားလည္း ကိုယ္မတတ္ႏိုင္တဲ႔ ကိစၥေတြမွာ `တရားနဲ႔ေျဖ။ တရားနဲ႔ေျဖ´ လို႔ သူမ်ားေတြကို ေဖ်ာင္းဖ်ခဲ႔သလို ကိုယ္႔ဘာသာလည္း တရားေလးနဲ႔ ေျဖႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ အံ႔ၾသစရာႀကီးဗ်ာ။ တကယ္ေျပတယ္ဗ်ဳိ႔႔။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ကိုယ္႔လိုပဲ အေမွာင္ထဲမွာ ခၽြတ္ျခဳံက်ေနတဲ႔သူေတြကိုပါ တရားနဲ႔ ေျဖႏိုင္ေအာင္ ဓမၼလက္ေဆာင္ေပးလိုက္ရပါတယ္။ ဒီတခါေဟာမယ္႔ ဇာတ္ေတာ္ကေတာ႔ နိဂမ၀ါသီတိႆ မေထရ္ႀကီးရဲ႔႕ ဇာတ္ေၾကာင္းပါပဲ။ ကဲ .. တရားနာပရိသတ္ႀကီးေရ။ အနႏၱငါးပါး အရင္ ကန္ေတာ႔လိုက္ၾကပါဦး။

အဲဒီမေထရ္ႀကီးရဲ႕ ဘြဲ႔မည္ဟာ `ေက်းရြာနိဂုံး၌သာ ေနထိုင္သူ´ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါသတဲ႔။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ေတာေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနတဲ႔ တိႆမေထရ္ႀကီးဟာ ရဟန္း၀ါ ငါး၀ါရကတည္းက ဘုရားရွင္ထံ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ား ေတာင္းယူၿပီးေတာ႔ မိမိေမြးဖြားႀကီးျပင္းရာ ေတာရြာကေလးကိုျပန္လို႔ တရားအားထုတ္ေတာ္မူသတဲ႔။ သာ၀တၳိျပည္မွာ အနာတပိဏ္သူေ႒းႀကီး အလွဴႀကီးေပးတုန္းကလည္း မလာဘူး။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီး အလွဴႀကီးေပးလည္း မႀကြဘူး။ ေကာသလမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ အလွဴႀကီးေတြ ေပးတာေတာင္ တစ္ခါမွ ၾကြမလာပါဘူးတဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ သူ႔ကို ေတာမွာပဲ ေနတဲ႔ဘုန္းႀကီး `ဦးအိမ္ခင္´ ရယ္လို႔ ေငါ႔ေတာ႔ေတာ႔ နံမည္ေပးထားၾကပါသတဲ႔။

တကယ္ေတာ႔ မေထရ္ႀကီးဟာ ရပ္ရြာသံေယာဇဥ္ႀကီးလြန္းလို႔၊ ေမြးရပ္ကမခြာႏိုင္လို႔ အိမ္သတိရပစၥေယာ လုပ္ၿပီး ေတာကမခြာ ေနတာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ႔။ ရဟႏၱာအေလာင္းအလ်ာမို႔ တြယ္တာမႈသံေယာဇာဥ္ဆိုတာလည္း သူ႔မွာ မရွိသေလာက္ပါပဲတဲ႔။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ စြဲၿမဲခံယူေနတာ တစ္ခုေတာ႔ ရွိပါသတဲ႔။

`သဓေမၼာ မိမိ၏မ်ဳိးႏြယ္၊ ရပ္ရြာ၊ ရိုးရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈတို႔သည၊္ ပိဂုေဏာ ဂုဏ္မဲ႔သည္ဟု ထင္ရေစကာမူ၊ သုနိ႒ိတာ အဆမ်ားစြာ ပို၍တိုးတက္သည္ဟု ထင္ရေသာ၊ ပရဓမၼာ သူတပါးတို႔၏ မ်ုိးႏြယ္၊ ရပ္ရြာ၊ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ထက္၊ ေသေယ်ာ ျမတ္၏´ လို႔ ဆိုပါသတဲ႔။ `ေသေရာဟယ္ ေသေရာ ေသေရာ´ လို႔ေျပာရင္ `ျမတ္ေလစြ ျမတ္ေလစြ ျမတ္ေလစြ´ လို႔ အနက္ျပန္ရမယ္ေနာ္။ ေစာေစာက စကားကိုေတာ႔ မႏၱေလးသားေတြက ၀မ္းသာအယ္လဲ ေထာက္ခံၾကပါလိမ္႔မယ္။ ရဟႏၱာျဖစ္ခါနီးတာေတာင္ ေဒသစြဲက မကင္းေသးပဲကိုးလို႔ အထင္လြဲကုန္ရင္ ငရဲႀကီးကုန္မွာစိုးလို႔ ဆက္ရွင္းျပပါရေစဦး။

မေထရ္ႀကီးရဲ႔သေဘာထားက သည္လိုပါတဲ႔။ သူဟာ ဤေဒသ ဤနိဂုံး ဤမိဘမ်ဳိးနြယ္၌ လူျဖစ္လာရျခင္းမို႔ အဲဒီေဒသ အဲဒီနိဂုံးက မိဘေဆြမ်ဳိးေတြကို ေက်းဇူးတုန္႔ျပန္ရပါမယ္ တဲ႔။ မိမိအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အဲဒါေတြကို ပစ္ပယ္ၿပီး သာသည္႔ေျမသို႔ ၾကြသြားခဲ႔ရင္ ေက်းဇူးကန္းရာေရာက္တယ္ လို႔ ျမင္ပါသတဲ႔။ ဘယ္လိုေက်းဇူးဆပ္သလဲဆိုေတာ႔ အရပ္တပါးမသြားပဲ အဲဒီရပ္ရြာမွာတင္ ရဟန္းကိစၥၿပီးေျမာက္ေအာင္ တရားအားထုတ္လို႔ ေနပါသတဲ႔။ ဒီမွာလည္း ရပ္ရြာေက်းဗူးဆပ္ေပးဖို႔ဆိုၿပီး `ေဆးရုံေဆာက္ေပးပါ။ လမ္းခင္းေပးပါ။ ေက်ာင္းေဆာက္ေပးပါ။´ လို႔ ဟိုလူ႔ပူဆာ ဒီလူ႔ပူဆာ မလုပ္ဘူးေနာ္။ ဘုန္းႀကီးပီပီ ဘုန္းႀကီးကိစၥကိုသာ လုပ္ၿပီး ေက်းဇူးဆပ္တာ အင္မတန္ အတုယူစရာေကာင္းပါတယ္။ (ဘုန္းႀကီးစာခ်တယ္လို႔ ကေလာ္တုပ္ခံရေတာ႔မွာပဲ)

ဒီေနရာမွာ နည္းနည္းေလာက္ေတာ႔ နားေထာင္ၾကည္႔ပါ ဟစ္ေဟာ႔ပ္သီခ်င္းလို႔ အေလးအနက္ထားေျပာခ်င္တာကေတာ႔ အရင္တေခါက္ကေျပာခဲ႔သလို မေထရ္ႀကီးရဲ႕ ရဟန္းအလုပ္၊ အသက္ေမြးမႈ၊ ၀မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ခံယူခ်က္သေဘာထားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္မယ္ေလး။ လုိရင္းေရာက္ေအာင္ မနည္းရုန္းယူရတယ္။ ႏို႔မို႔ ဗုဒၶစာပန္းခ်ီေတြ ေရးမလို႔လားလို႔ အေငါ႔ခံရဦးမယ္။ လူေတြဟာ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ႔အခါ၊ အသက္ေမြးမႈျပဳတဲ႔အခါ၊ ၀မ္းစာရွာတဲ႔အခါ ဆက္စပ္လာတဲ႔ အက်ဳိးတရားသုံးပါးရွိပါတယ္တဲ႔။ လာဘလို႔ေခၚတဲ႔ ေငြေၾကးဥစၥာရယ္၊ သကၠာရလို႔ေခၚတဲ႔ အမ်ားကအသိအမွတ္ျပဳရိုေသေလးစားမႈရယ္၊ သိေလာကလို႔ေခၚတဲ႔ ထင္ရွားေက်ာ္ေဇာမႈရယ္ပါတဲ႔။

ေလာကမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ သူသူကိုယ္ကုိယ္ ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ ျပည္႔စုံခ်င္ၾကတဲ႔သူခ်ည္႔ပါပဲတဲ႔။ အဲသလိုျပည္႔စုံဖို႔ ေတာင္႔တရုံတင္မဟုတ္ဘူး။ အားထုတ္ႀကိဳးစားၾကတာလည္း ဓမၼတာပါပဲတဲ႔။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း အဲသလို ႀကိဳးစားအားထုတ္ရာမွာ တရားသျဖင္႔ရေအာင္ အားထုတ္တာမဟုတ္ပဲ အတင္းအဓမၼႀကိဳးစားအားထုတ္လာခဲ႔ရင္ေတာ႔ အဲဒါ သမၼာအာဇီ၀ မမည္ေတာ႔ပါဘူးတဲ႔။ တခ်ဳိ႔ကေတာ႔ ေငြေၾကးထက္ ရာထူး႒ာနႏၱရကို အေရးစိုက္အားထုတ္ပါသတဲ႔။ ဒီေနရာမွာလည္း တရားသျဖင္႔ႀကိဳးစားတာနဲ႔ အတင္းအဓမၼႀကိဳးစားတာ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပန္တာပဲ။ မရေသးေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ရေအာင္ ႀကိဳးစားတာတင္ ဘယ္ကပါ႔မလဲ။ ရၿပီးေသာစည္းစိမ္ဥစၥာေတြ သူမ်ားလက္ထဲ လႊဲေပးရမွာစိုးလို႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ပန္းႀကီးစြာနဲ႔ မင္းတို႔ပရိယာယ္ ေရႊဥာဏ္ျခယ္လုပ္ေနၾကရသလဲဆိုတာလည္း သေဘာေပါက္တယ္ေနာ္။ သံေ၀ဂယူၾက။ တခ်ဳိ႔က်ေတာ႔ ေငြေၾကးလည္း မမက္ပါဘူး။ ရာထူးလည္း မမက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ နံမယ္ေလးေတာ႔ ႀကီးခ်င္ေသးတာတဲ႔။ သူမ်ားေျမွာက္ေပးတိုင္း ေပါက္ကရေတြ ေရးေရးေနတဲ႔ ဆရာ၀န္ကေလးတစ္ေယာက္လိုေပါ႔။ ဟိုလူကသိ၊ ဒီလူကသိဆို သူ႔မွာ သြားႀကီးကိုၿဖီးလို႔၊ ေသာက္ညင္ကပ္တဲ႔သူေတြ ဘယ္ေလာက္ေပါသလဲဆိုတာက်ေတာ႔ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာ။ အဲဒီထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈအတြက္ အတင္းအဓမၼလုံ႔လစိုက္ၿပီး ေၾကာ္ျငာလိုက္၀င္ေနျပန္ရင္လည္း အဲဒါ မဟုတ္ေသးပါဘူးတဲ႔ဗ်ား။

တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီအက်ဳိးတရားသုံးပါးဟာ တရားသျဖင္႔ရလာတာမဟုတ္ပဲ ကာယဒုစရိုက္ ၀ဇီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္ေတြနဲ႔ရလာခဲ႔တယ္ဆိုရင္ ေလာကခ်မ္းသာကိုရတယ္လို႔ ကိုယ္႔ဘာသာထင္ဦးေတာ႔ အဲဒီခ်မ္းသာထဲမွာ ကိုယ္႔ကို ၿဖဳိဖ်က္မယ္႔ ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆတို႔ အစဥ္တြဲလ်က္ပါလာပါသတဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ စစ္မွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြားကို လိုလားသူတိုင္းဟာ အဲဒီအက်ဳိးသုံးပါးအေပၚ အယုတ္အလြန္မရွိ၊ မွ်တရုံနဲ႔ ေက်နပ္ရပါသတဲ႔။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းလိုက္တဲ႔ အယူအဆ အဆုံးအမတရားေတာ္ပါလိမ္႔ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ တရားနဲ႔ေျဖတာ ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာတာ။ အဲဒီမေထရ္ႀကီးကေတာ႔ လာဘ၊ သကၠာရ၊ သိေလာကဆိုတဲ႔ တရားသုံးပါးစလုံးအေပၚ မွ်တရုံနဲ႔ ေက်နပ္ႏိုင္လို႔ ေမြးရပ္ဇာတိက မခြာပဲ တုန္႔ျပန္ေက်းဖူးျပဳႏိုင္ေအာင္ ရဟန္းတရားမ်ား အားထုတ္ေနခဲ႔ျခင္းပါတဲ႔။

ကဲ.. ဇာတ္ေတာ္ေပါင္းၾကပါစို႔။ နိဂမ၀ါသီတိႆမေထရ္ႀကီးကို ဦးအိမ္ခင္ႀကီးရယ္လို႔ စကားတင္းဆိုၾကတဲ႔ သံဃာအေပါင္းတို႔ကို ဘုရားရွင္က သု၀ေက်းမင္းဇာတ္ကို ေဟာေတာ္မူပါသတဲ႔။ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းရာ ေရသဖန္းပင္ႀကီးေပၚမွာ သဖန္းသီးမ်ားကုန္ေတာ႔ သဖန္းညြန္႔၊ သဖန္းညြန္႔ကုန္ေတာ႔ သဖန္းရြက္ သဖန္းေခါက္တို႔ကို မွီ၀ဲေနထိုင္တဲ႔ အေလာင္းေတာ္ေက်းမင္းကို အရွင္ အာနႏၵာအေလာင္း သိၾကားမင္းက ဟသၤာအသြင္ဖန္ဆင္းၿပီး `အသင္ေက်းမင္း ဤေလာက၌ စိမ္းစိုေသာ အရြက္ရွိသည္႔ အပင္မ်ားစြာရွိပါလ်က္ ေရသဖန္းငုတ္တို၌ အဘယ္ေၾကာင္႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ရပါသနည္း´ လို႔ ေမးသတဲ႔။ ဒီအခါ ေက်းမင္းက`ဤသဖန္းပင္ႀကီး စည္ပင္ေ၀ျဖာႀကီးမားေသာအခါ၌ ငါတို႔သည္ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာ စားေသာက္ခဲ႔ၾကကုန္၏။ ယခုမူ ငါတို႔ေၾကာင္႔ပင္ သီးကင္းေျခာက္ေသြ႔ရေခ်ၿပီ။ ထိုအခါမွ ေရသဖန္းပင္ကို စြန္႔ပစ္သြားမည္ဆိုပါက ေရသဖန္းပင္အေပၚ၌ ေက်းဇူးကန္းရာ ေရာက္ေပလိမ္႔မည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ငါ႔အတြက္ အာဟာရတို႔ကို မွ်တေအာင္ ရရွိသုံးေဆာင္ႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လုံး ဤသဖန္းပင္ကို စြန္႔မည္မဟုတ္။´ လို႔ ေျဖပါသတဲ႔။ တရားေတာ္အဆုံးမွာေတာ႔ မေထရ္ႀကီးလည္း ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါေတာ႔တယ္။

လက္စသတ္ေတာ႔ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္နဲ႔ ေပၚလစီကားလာရိုက္ေနတာကိုး လို႔ သေဘာေပါက္ကုန္ၾကၿပီ။ ဟုတ္သားပဲ။ ကိုစိုးသူေတာင္ ေလဆိပ္က ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးျမင္တာနဲ႔ ဆူဇီႏိုက္ႀကီးကို ပစ္ၿပီး လွည္႔ျပန္လာေသးတာပဲ။ (အျပင္မွာ တကယ္ထြက္သြားေတာ႔ အဲဒီဆိုင္းဘုတ္ႀကီး ဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ္႔) တတိယႏွစ္တုန္းက ဆရာႀကီးဦးသန္းေအး ေျပာဖူးတဲ႔ စကားတစ္ခြန္းကို ခုထိမွတ္မိေနပါေသးတယ္။ `တဆိတ္ရွိ brain drain, brain drain နဲ႔။ What about undrained brain? တဲ႔။ အလို႔ နလို႔ အစြမ္းအစမရွိလို႔ သတၱိမရွိလို႔ လို႔မ်ား ထင္ေနသလားမသိပါဘူးေနာ္။ ေျပာမနာဆိုမနာ သူငယ္ခ်င္းေတြက `အဲဒီေကာင္ ေသာက္ရူးမို႔လို႔ အဲဒီမွာ ဒုကၡခံေနတာ´လို႔ အားေပးလာရင္ ´ကၽြန္ေတာ္ ေသာက္ရူး မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ေသာက္ေကာင္းပါ။ ေသာက္ေကာင္းပါ။´ လို႔ ေျပာျပလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဘြဲ႔ရဖို႔ ဘုန္းႀကီး၀တ္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ နီးစပ္ေနၿပီလား မေျပာတတ္ပါဘူး။
Soe Min Facebookမွ

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.