Monday, January 10, 2011

0 ျမန္မာႏို္င္ငံႏွင့္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာ

အာဏာရွင္တို႔၏ စီးပြားေရး တလြဲတေခ်ာ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ႏွင့္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕၏ ေခ်ာ့ျမႇဴေရး-ေပၚလစီကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ၊ အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့ေနသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ သန္းႏွင့္ခ်ီသည့္ တရားမဝင္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ႏွင့္ ဒုကၡသည္မ်ားကို လက္ညႇိဳးထိုးၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ထားသည့္ စီးပြားေရး-ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈကို အျပစ္ဆိုခ်င္သူမ်ား ရွိေနပါသည္။ သို႔ရာတြင္ စီးပြားေရး-ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္း ေျပာရာတြင္ ပညာရွင္အျမင္၊ စစ္အစိုးရဘက္မွ ေရွ႕ေန လိုက္သူမ်ားအျမင္ႏွင့္ စီးပြားေရး သမားမ်ား ဘက္မွ ေရွ႕ေနလိုက္သူမ်ားအျမင္တို႔မွာ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ႏွင့္ အႀကီးအက်ယ္ ကြဲလြဲေနပါသည္။

ႏွစ္ပတ္ ဗီဇာျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ႏွစ္ႀကိမ္-သံုးႀကိမ္သြားေရာက္၊ အဂၤလိပ္စကား ေျပာတတ္သည့္ ျမန္မာလူမ်ဳိး အနည္းငယ္ကို အင္တာဗ်ဴးၿပီး ေရးထုတ္လိုက္သည့္ စာတမ္းမ်ားမွာ မည္သို႔ အဆင့္ရွိမည္ကို နားလည္ယူႏိုင္သည္။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ႏိုင္ငံေရး ေနာက္ခံရွိသူ သို႔မဟုတ္ မရွိသူ အဆင့္ျမင့္ ပညာတတ္ ျမန္မာျပည္သားမ်ားကလည္း စစ္အုပ္စုအတြက္ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ ေပးေနၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ရွိေစ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း ျပဳတ္က်သြားခ်ိန္ႏွင့္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ခင္ၫြန္႔ ျပဳတ္က်သြားခ်ိန္မ်ားတြင္ အလားတူ ျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ားအျပား ေျမာင္းထဲေရာက္သြားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ စီးပြားေရး-ဒဏ္ခတ္မႈမ်ား ဘာေၾကာင့္ခ်မွတ္ထားပါသနည္း။ အေၾကာင္းတရားမ်ားမွာ …
(၁) ၁၉၈၈ ခုက ေက်ာင္းသားမ်ား ဦးေဆာင္သည့္ ဆႏၵျပပြဲမ်ားကို ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာႏွိမ္နင္းခဲ့မႈ၊
(၂) ၁၉၈၈ ခုေနာက္ပိုင္း လူ႔အခြင့္အေရး ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ား၊
(၃) ၁၉၉၆ ခုတြင္ ႏိုင္ငံျခား သံတမန္တဦးကို အက်ဥ္းေထာင္တြင္း၌ သတ္ျဖတ္ပစ္မႈ၊
(၄) အိုင္အယ္လ္အိုမွ မွတ္တမ္းယူထားသည့္ ၂ဝဝ၁ ခုေနာက္ပိုင္း အဓမၼလုပ္အားေပး ေစခိုင္းမႈမ်ား၊
(၅) ၂ဝဝ၃ ခုေနာက္ပိုင္း ေငြေၾကးခဝါခ်မႈႏွင့္ မူးယစ္ေဆးရေငြမ်ားကို တရားဝင္ စီးပြားေရးထဲ သြင္းမႈမ်ား၊
(၆) ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို ထပ္ခါတလဲလဲ ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္းမႈမ်ား၊
(၇) ၂ဝဝ၃ ခု ဒီပဲယင္း လူသတ္ပြဲ၊
(၈) ၂ဝဝ၇ ခု သံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္သည့္ ဆႏၵျပပြဲကို ရက္စက္စြာႏွိမ္နင္းမႈတို႔ ျဖစ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ၈ ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုကို ရက္ရက္စက္စက္ ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းခဲ့သည့္အခါ တာဝန္သိႏိုင္ငံ အားလံုးကျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ျခင္း၊ စီးပြားေရး-ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔ျခင္း၊ ကန္႔သတ္ျခင္း စသည့္ သင့္ေလ်ာ္ၿပီး ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံႏွင့္ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္တို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ၁၉၉၂ ခုမွ ၂ဝ၁ဝ ခုအထိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ခ်မွတ္ခဲ့သည္။

၁၉၉၆ ခု ဇြန္လ ၂၂ ရက္တြင္ ဒိန္းမတ္၊ ေနာ္ေဝ၊ ဖင္လန္၊ ဆြီဒင္ ႏွင့္ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ေကာင္စစ္ဝန္ (ဂ်ိမ္းလင္ ဒါနစ္ခိုးလ္) ကို မိတၲဴပို႔စက္ (ဖက္စ္စက္) လက္ဝယ္ေတြ႔ရွိမႈ ဟူေသာ ရာဇဝတ္မႈျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဖမ္းဆီးအက်ဥ္းခ်ၿပီး ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းခဲ့၍ ေသဆံုး သြားခဲ့သည္။ ၁၉၉၆ ခု ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႏွင့္ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္တို႔မွ ေက်ာင္းသား တေထာင္ေက်ာ္ ဆႏၵျပခဲ့ရာ ရာႏွင့္ခ်ီ၍ အဖမ္းခံရၿပီး ေက်ာင္းအားလံုး ပိတ္ပစ္ခဲ့သည္။
(ကားလ္စ္ဘဂ္) ကုမၸဏီ (ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ) က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္ အစီအစဥ္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီး (ဟင္နီကင္) ကုမၸဏီ (နယ္သာလန္) က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေဒၚလာသန္း ၃ဝ ရင္းႏွီးထားမႈမွ ဆုတ္ခြာေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။ ၁၉၉၇ ဇန္နဝါရီ ၂၈ ရက္တြင္ (ကိုဒတ္)၊ (အက္ပယ္လ္)၊ (ေဝါ့လ္ဒစ္စနီ) ႏွင့္ (ပက္ပ္ဆီ) ကုမၸဏီမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လံုးဝ ႐ုပ္သိမ္းေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ၾကသည္။

ဥေရာပ-သမဂၢက ၁၉၉၆ ခု ေအာက္တိုဘာလတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ လက္နက္ပိတ္ဆို႔မႈကိုလည္းေကာင္း၊ ဘံုရပ္တည္ခ်က္ ကိုလည္းေကာင္း သေဘာတူခ်မွတ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အီးယူ၏ ဘံုရပ္တည္ခ်က္ထဲတြင္ လက္နက္မ်ားႏွင့္ လက္နက္ နည္းပညာမ်ား ေရာင္းခ်မႈ သို႔မဟုတ္ လႊဲေျပာင္းေပးမႈကို တားျမစ္ျခင္း၊ စစ္အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ား မိသားစုမ်ား လက္ေဝခံ အေပါင္း အသင္းမ်ားအေပၚ ဗီဇာ ကန္႔သတ္ျခင္း၊ စစ္အစိုးရ အရာရွိမ်ား၏ ပင္လယ္ရပ္ျခား ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ပိတ္ဆို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမ်ား ပါဝင္ခဲ့သည္။

၁၉၉၆ ခု စက္တင္ဘာ ၃ဝ ရက္တြင္ အေမရိကန္သမတ ကလင္တန္က ၁၉၉၇ ႏိုင္ငံျခား လုပ္ငန္း ခန္႔ခြဲမႈ ဥပေဒၾကမ္းကို လက္မွတ္ထုိး အတည္ျပဳၿပီး ကယ္ဆယ္ေရး-အကူအညီႏွင့္ မူးယစ္ေဆးဝါး-ဆန္႔က်င္ေရ းရည္ရြယ္ခ်က္မွလြဲ၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႔ အေမရိကန္၏ အကူအညီကို တားျမစ္လိုက္သည္။ အီးယူမွ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေပးထားသည့္ ေလ့လာ ခ်က္တခုအရ ျမန္မာျပည္တြင္ အဓမၼ လုပ္အားေပး ေစခိုင္းခံရသူ ၈ဝဝဝဝဝ (ရွစ္သိန္း) ရွိေနေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ ၁၉၉၇ ခု မတ္လ ၂၅ ရက္တြင္ အီးယူ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အေထြေထြဦးစားေပး စနစ္ GSP အက်ဳိး ခံစားခြင့္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ပစ္ဖို႔ မဲေပး ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီသို႔ တိုးတက္မႈ ကင္းမဲ့ေနျခင္းကို ေထာက္ျပလ်က္ ကေနဒါႏိုင္ငံကလည္း ၁၉၉၇ ခု ဇူလိုင္ ၂၈ ရက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ GSP အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ားကို ဖယ္ရွားပစ္ခဲ့သည္။

၁၉၉၇ ခု စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္တြင္ (တက္ဆာကို) အေမရိကန္ ေရနံကုမၸဏီက ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရဲတံခြန္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႔ေျမမွ ၄င္း၏ ရွယ္ယာ ၄၂. ၉% ကို (ပက္ထ႐ိုးနာ့စ္) မေလးရွားကုမၸဏီ ႏွင့္ (ပရီမီယာ) ေရနံ ၿဗိတိသွ် ကုမၸဏီ သို႔ ေဒၚလာသန္း ၂၆ဝ ျဖင့္ ေရာင္းပစ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ယခင္ေခ်းေငြမ်ားကို ျပန္မဆပ္သျဖင့္ ၁၉၉၈ ခု စက္တင္ဘာ ၄ ရက္တြင္ ကမၻာ့ဘဏ္က ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ဘ႑ာေရး အဆက္အသြယ္မ်ားကို ျဖတ္ေတာက္လိုက္သည္။

၂ဝဝ၃ ခု ေမလ ၃ဝ ရက္ေန႔ ညေနတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေထာက္ခံသူမ်ားကို ၾကံ႔ဖြတ္အသင္း၏ လက္ကိုင္တုတ္ျဖစ္ေသာ စြမ္းအားရွင္မ်ားက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ တိုက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ (နအဖ) က လူသတ္သမားမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္မႈက်ဴးလြန္သူမ်ားကို အေရးယူမႈ မရွိခဲ့ဘဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အျခားသူ ၁၉ ဦးကိုသာ ဖမ္းဆီးထိန္း သိမ္းခဲ့ၿပီး တႏိုင္ငံလံုးရွိ (အဲန္အယ္လ္ဒီ) ပါတီ ႐ံုးမ်ားကိုလည္း ပိတ္ပစ္ခဲ့သည္။

၂ဝဝ၃ ခု ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔တြင္ အေမရိကန္သမတ (ဘြတ္ရွ္) အစိုးရက ၾကံ႔ဖြတ္ အသင္းဝင္မ်ားကိုပါ ဗီဇာပိတ္ဆို႔ လိုက္သည္။ ၂ဝဝ၃ ခု ဇြန္လ ၁၁ ရက္တြင္ အေမရိကန္ အထက္လႊတ္ေတာ္က ‘၂ဝဝ၃ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ အက္ဥပေဒ’ ကို ခ်မွတ္လိုက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ကုိ မျဖည့္ဆီးမခ်င္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သြင္းကုန္ အားလံုးကို တားျမစ္ျခင္း၊ ျမန္မာ စစ္အစိုးရ၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား အစိုးရႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သူမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ပိတ္ဆို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ လက္ရွိ ဗီဇာတားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ဘ႑ာေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေငြေခ်းမႈ တားျမစ္ခ်က္ တို႔ကို ဥပေဒအျဖစ္ အသက္သြင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လိုက္သည္။

၂ဝဝ၃ ခု ဇြန္လ ၁၆ ရက္တြင္ အီးယူ-ေကာင္စီက ပစ္မွတ္ပုဂၢဳိလ္မ်ား စာရင္းကို တုိးခ်ဲ႔လိုက္ၿပီး ဝန္ႀကီးမ်ား၊ ဒုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ဝန္ႀကီးေဟာင္းမ်ားႏွင့္ အထက္တန္း စစ္အရာရွိမ်ား၏ မိသားစုဝင္မ်ားကို ထည့္သြင္းလိုက္သည္။ ၂ဝဝ၃ ခု ဇြန္ ၂၄ ရက္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက စီးပြားေရး အကူအညီအားလံုး ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ေနဆဲ စီမံကိန္းမ်ားမွလြဲ၍ တရားဝင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး-အကူအညီ ODA အသစ္ေပးမႈကို ရပ္တန္႔လိုက္သည္။ ၂ဝဝ၃ ခု ဇြန္လ ၂၅ ရက္ တြင္ အီးယူက ခရီးသြားလာေရး ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္မႈကို တိုးခ်ဲ႕ကာ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားမွ အႀကီးတန္း မန္ေနဂ်ာမ်ား၊ ျမန္မာစစ္အစိုးရႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ထည့္သြင္းလိုက္သည္။

၂ဝဝ၃ ခု စက္တင္ဘာ ၁၉ ရက္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ မီးယပ္ေရာဂါအတြက္ အႀကီးစား-ခြဲစိတ္ကုသမႈ ခံယူခဲ့ၿပီး ျပန္လည္ နလံထသည့္အခါ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသည္။ ၂ဝဝ၃ ခု ႏိုဝင္ဘာ ၁၉ ရက္တြင္ အေမရိကန္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနက အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု မ်ဳိးခ်စ္အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၁၁၁ အရ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာဘဏ္ ႏွစ္ခုကို ေငြမည္းခဝါခ်မႈအတြက္ စိုးရိမ္ရသည့္အဆင့္ သတ္မွတ္လိုက္သည္။ ၂ဝဝ၄ ခု ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္တြင္ အီးယူေကာင္စီက ခရီးသြားလာေရးပိတ္ပင္မႈကို တိုးခ်ဲ႕ကာ ျမန္မာ စစ္တပ္၏ အဆင့္နိမ့္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို ထည့္သြင္းလိုက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ဘ႑ာေငြေခ်းငွားမႈ သို႔မဟုတ္ အေႂကြးေပးမႈကို တားျမစ္လိုက္သည္။

ဆႏၵျပ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၂ဝဝ၇ ခု စက္တင္ဘာလတြင္ ေသြးထြက္သံယို ႏွိမ္နင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂ဝဝ၈ ခု ဇူလိုင္ ၂၉ ရက္တြင္ စစ္အုပ္စု၏ ဒီမိုကေရစီဆန္႔က်င္ေရး JADE အက္ဥပေဒကို ခ်မွတ္လိုက္သည္။ ထိုကာလက ေက်ာက္မ်က္ ရတနာမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဝင္ေငြရရာ တတိယ အႀကီးဆံုး ဇာစ္ျမစ္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ယင္းသို႔ ခ်မွတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံသည္ ၁၉၈၈ ခုကတည္းက ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာပို႔ကုန္မ်ား တားျမစ္မႈႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ အႀကီးတန္း စစ္အုပ္စု ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚ ဗီဇာကန္႔သတ္မႈမ်ားကို ဆက္လက္ထိန္းထားလ်က္ ၂ဝဝ၇ ခု ေအာက္တိုဘာလတြင္ ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ မိသားစုမ်ားအေပၚ ဘ႑ာေရး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ထုတ္ျပန္ ေၾကညာလိုက္သည္။ ကေနဒါ ႏိုင္ငံကလည္း ၂ဝဝ၇ ခု ႏိုဝင္ဘာလတြင္ စီးပြားေရးဒဏ္ခတ္အေရးယူမႈမ်ား ခ်မွတ္လိုက္ၿပီး လူသားခ်င္း စာနာေရး ပစၥည္းမ်ား မွလြဲ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္မ်ားကို ပိတ္ပင္လိုက္သည္။

ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ စီးပြားေရးဒဏ္ခတ္အေရးယူမႈ
- ဆင္းရဲမြဲေတမႈအတြက္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈမ်ားကို အျပစ္တင္သူမ်ားရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ ဟုဆိုသည့္ တံခါးပိတ္ စီးပြားေရး ေပၚလစီေအာက္တြင္ ၁၉၈၇ ခုကတည္းက ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အနိမ့္ဆံုး ႏိုင္ငံ LDC ျဖစ္ေနခဲ့ရာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈမ်ားထက္ ေစာခဲ့ၿပီး၊ ယခုအႏွစ္ ၂ဝ ၾကာ တံခါးဖြင့္ေစ်း ကြက္စီးပြားေရး ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ္လည္း LDC အဆင့္မွ မလြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ခဲ့ေပ။
- ဆူးအက္တူးေျမာင္းေၾကာင့္ အေစာပိုင္းႏွစ္ကာလမ်ား၌ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဆန္တင္ပို႔မႈျဖင့္ ခ်မ္းသာခဲ့ရာ သဘာဝ သယံဇာတမ်ားမွာ မတို႔ထိဘဲ ရွိခဲ့သည္။
- ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂ဝဝ၇-၂ဝဝ၈ တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ တင္ပို႔မႈမွ အေမရိကန္-ေဒၚလာ သန္း ၂၆ဝဝ ခန္႔ရခဲ့သည္။ ေရႊဓာတ္ေငြ႔သိုက္မွ ႏွစ္ ၂ဝ စာခ်ဳပ္ျဖင့္ ေဒၚလာ သန္း ၂၄ဝဝဝ (တႏွစ္လွ်င္ ေဒၚလာ သန္း ၁၂ဝဝ) ရထားသည္။ (ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန စစ္ပစၥည္းဝယ္ယူေရး ညႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ံုးက ၄ဝ%၊ စစ္အုပ္စုဘက္သားမ်ားက ၆ဝ% ပိုင္သည့္) ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ဦးပိုင္လိမိတက္က ေက်ာက္မ်က္ ရတနာေရာင္းခ်မႈ ၆ဝ% ကိုရရွိသည္။ ေျခာက္လတႀကိမ္ ေက်ာက္မ်က္ ေရာင္းခ်မႈမွ ဝင္ေငြ ေဒၚလာသန္း ၁ဝဝ ခန္႔ရသည္။
- ႏိုင္ငံျခားေငြ အရံ ေဒၚလာသန္း ၆ဝဝဝ ေက်ာ္ရွိေနရာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူတို႔၏ဘဝမ်ားကို ေျပာင္းလဲသြား ေအာင္ လုပ္ႏိုင္သည့္ ဘ႑ာေရး ရင္းျမစ္မ်ားရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ စစ္အုပ္စုသည္ ေျမာက္ကိုးရီးယား အကူအညီျဖင့္ ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္း ကြန္ယက္ႀကီးကို ေဒၚလာသန္း ၃ဝဝဝ သံုးစြဲ တည္ေဆာက္ေနသည္။ ျမန္မာ ေလတပ္အတြက္ ႐ုရွား လုပ္ အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉ ေလယာဥ္မ်ားဝယ္ရန္ ယူ႐ိုေငြ သန္း ၄ဝဝ သံုးခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ က်န္းမာေရးအတြက္ အစိုးရအ သံုးစရိတ္မွာ ဂ်ီဒီပီ၏ ၁% မရွိဘဲ ပညာေရးအတြက္လည္း ၂% မရွိခဲ့ေပ။ တခ်ိန္တည္းတြင္ စစ္အသံုးစရိတ္မွာမူ (၂ဝဝ၃-၂ဝဝ၄ တြင္) ၄ဝ% ေက်ာ္ခဲ့သည္။
- ဝီကီလိက္ ေၾကးနန္းမ်ားအရ စစ္အစိုးရသည္ ေရနံႏွင့္ဓာတ္ေငြ႔မွ ဝင္ေငြမ်ား တိုးတက္ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာ ျပည္သူတို႔၏ဘဝကို တိုးတက္ေအာင္ ဘာမွမလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း တ႐ုတ္သံအမတ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ၂ဝဝ၈ ခု ဇန္နဝါရီ ၁၈ ရက္တြင္ ဝန္ခံခဲ့သည္။

က်န္းမာေရး ပညာရွင္မ်ားကလည္း စီးပြားေရးဒဏ္ခတ္မႈ၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို ေဆြးေႏြးျငင္းခံုၾကပါသည္။ ျပင္းထန္သည့္ ဆင္ဆာျဖတ္ စိစစ္မႈေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားသာမက စီးပြားေရး ညႊန္းကိန္းမ်ားႏွင့္ က်န္းမာေရး စာရင္းအင္းမ်ား အပါအဝင္ အခ်က္အလက္ အားလံုးကို အျမဲယံုၾကည္ႏိုင္စြမ္းမရွိ သို႔မဟုတ္ အားကိုးႏိုင္ျခင္း မရွိ ျဖစ္ေနပါသည္။ စီးပြားေရး ဒဏ္ခတ္မႈဆန္႔က်င္ေရး ဂိုဏ္းသားမ်ားက စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား ေသဆံုးေနရသည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ WHO/UNICEF မွအခ်က္အလက္မ်ားအရ ၅ ႏွစ္ေအာက္ ကေလး သူငယ္ ေသဆံုးႏႈန္းမွာ ၁၉၉ဝ ခုတြင္ လူ ၁ဝဝဝ ၌ ၁၂ဝ-၁၃ဝ ရွိၿပီး၊ ၂ဝဝ၈ ခုတြင္ ၉၇-၉၈ သို႔ က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။

ဗဟိုစာရင္းအင္းအဖြဲ႔၏ စာရင္းမ်ားအရလည္း ၅ ႏွစ္ေအာက္ ကေလး-သူငယ္-ေမြးကင္းစ ေသေပ်ာက္ႏႈန္းမွာ ၁၉၉ဝ အဆင့္ႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ က်ဆင္းသြားသည္ကို ျပခဲ့သည္။ ဗီတာမင္ေအ ျဖည့္စြက္တိုက္ေကြၽးျခင္း အပါအဝင္ ကာကြယ္ေဆး ေပးမႈႏႈန္း ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ လူ႔သက္တမ္းမွာ ၅၉ ႏွစ္မွ ၆၂ ႏွစ္သို႔ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ (အိတ္ခ်္အိုင္ဗီ) ျဖစ္ပြားမႈမွာ ၉ဝ စုႏွစ္မ်ား ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ၁. ၅% မွ မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားအတြင္း ဝ ၇၄% သို႔ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေလ၏။

စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈဆန္႔က်င္ေရးသမားမ်ား ေျပာသလို ယင္းဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ကေလးငယ္မ်ား ေသဆံုးေန သည္ဆိုပါက အထက္ပါ ကိန္းဂဏန္းမ်ားမွာ မယံုႏိုင္စရာျဖစ္ေနေလ၏။ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားက ျပည္သူလူထု၏ က်န္းမာေရး အဆင့္အတန္းကို ပ်က္ျပားေစသည္ျဖစ္ေစ၊ တိုးတက္ေစသည္ျဖစ္ေစ၊ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းမွစ၍ ျမန္မာျပည္၏ က်န္းမာေရးစနစ္မွာ ကမၻာေပၚရွိ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၉၂ ႏိုင္ငံအနက္ အဆင့္ ၁၉ဝ ရွိသည္ဟု ကမၻာ့က်န္မာေရး အစီ ရင္ခံစာတြင္ သတ္မွတ္ထားသည္။

၂ဝ၁ဝ ခု ကမၻာ့က်န္းမာေရး စာရင္းအင္းမ်ားတြင္ ပါရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ကို စာရင္းထဲတြင္ ကပ္လ်က္ ရွိသည့္ ‘မ’ ႏွင့္စေသာႏိုင္ငံတႏိုင္ငံႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွပါသည္။
- (ဂ်ီဒီပီ) ထဲတြင္ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ ရာခိုင္ႏႈန္း။ (မိုဇမ္ဘစ္) ၅႕၉ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္)၊ ျမန္မာ ၂႕၁ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၁႕၉ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊
- က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ စုစုေပါင္းထဲတြင္ အေထြေထြ အစိုးရပိုင္း၏ အသံုးစရိတ္ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ (မိုဇမ္ဘစ္) ၇၁႕၉ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၇၁႕၈ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊ ျမန္မာ ၁၃႕၄ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၁၁႕၇ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊
- က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ စုစုေပါင္းထဲတြင္ ပုဂၢလိကပိုင္း၏ အသံုးစရိတ္ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ (မိုဇမ္ဘစ္) ၂၈႕၁ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၂၈႕၂ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊ ျမန္မာ ၈၆႕၆ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၈၈႕၃ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊
- အေထြေထြ အစိုးရအသံုးစရိတ္ စုစုေပါင္းထဲတြင္ က်န္းမာေရးအတြက္ အသံုးစရိတ္ရာခိုင္ႏႈန္း၊ (မိုဇမ္ဘစ္) ၁၇႕၉ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၁၂႕၆ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊ ျမန္မာ ၁႕၂ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ဝ႕၉ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊
- က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ စုစုေပါင္းထဲတြင္ ျပင္ပရင္းျမစ္မ်ားပါဝင္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ (မိုဇမ္ဘစ္) ၂၆႕၄ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၅၇႕၈ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)၊ ျမန္မာ ၁႕၁ (၂ဝဝဝ ခုႏွစ္) ႏွင့္ ၇႕၆ (၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္)။

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ပိုမိုတိုးျမႇင့္ကုန္သြယ္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဆီ ဦးတည္သြားဖို႔ အလားအလာမရွိေပ။ အေၾကာင္းမွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအမ်ားစုကို စစ္အုပ္စုႏွင့္ လက္ေဝခံ ေရာင္းရင္းမ်ားက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ေရး တိုးျမႇင့္မႈမွ ေပါက္ဖြားလာမည့္ ဓနဥစၥာမ်ားသည္ သာမန္လူတန္းစားမ်ားထံ လွ်ံက် စီးထြက္သြား လိမ့္မည္ဟု ယူဆစရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမၻာ့ဘဏ္သို႔ အေႂကြဆပ္ရန္ ပ်က္ကြက္ထားသျဖင့္ ႏိုင္ငံစံု ဌာနစံုမွ ေငြေခ်းငွားမႈ အကူအညီရဖို႔ အရည္အခ်င္း မကိုက္ညီေပ။ သို႔ျဖစ္၍ စစ္အစိုးရကိုယ္၌က စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို တကယ္တန္း ခ်မွတ္ထားသူ ျဖစ္ေနပါသည္။

စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈမ်ားက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အက်ဳိးျပဳခဲ့သည္ ဟူေသာ အဆိုမွာ လက္ခံႏိုင္စရာ ျဖစ္သည္။ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊထံ သူမ စာေရးၿပီး စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဖယ္ရွားေရး အတြက္ ကူညီမည္ဟု ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ သူမ လြတ္လာၿပီးေနာက္တြင္ ‘ျပည္သူလူထုက စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို တကယ္ ဖယ္ရွားေစလိုလွ်င္ က်မ စဥ္းစားေပးပါမည္’ ဟုေျပာခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဖယ္ရွားလိုက္လွ်င္ ဆႏၵျပပြဲမ်ားကို မၿဖိဳခြင္း မႏွိမ္နင္းေတာ့ဟု မည္သူက အာမခံႏိုင္မည္နည္း။ အဓမၼလုပ္အားေပး လုပ္ရပ္မ်ား မျပဳလုပ္ေတာ့ဟု မည္သူက အာမခံႏိုင္မည္နည္း။ လူ႔အခြင့္အေရး ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ား လံုးလံုးမရပ္ေသာ္မွ ေလ်ာ့က်သြားၿပီလား။ ၂ဝ၁ဝ ခု ႏိုဝင္ဘာ ၁၈ ရက္တြင္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံ တတိယ-ေကာ္မတီက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနဆိုင္ရာဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အတည္ျပဳခ် မွတ္စဥ္က ျမန္မာျပည္တြင္ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေန တိုးတက္လာၿပီဟု ၁၉၂ ႏိုင္ငံထဲတြင္ တႏိုင္ငံကမွ မေျပာခဲ့ပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနာက္ထပ္ အတုိက္ခိုက္မခံရဖို႔ သို႔မဟုတ္ အဖမ္းမခံရဖို႔ သို႔မဟုတ္ လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္မခံရဖို႔ မည္သူက အာမခံႏိုင္သနည္း။ ၂ဝဝ၃ ခု ေမ ၃ဝ ရက္ လူသတ္ပြဲကို စြမ္းအားရွင္အမည္ခံ၍ ၾကံ႔ဖြတ္အသင္းက စီစဥ္ ႀကီးမွဴးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းၾကံ႔ဖြတ္အသင္းမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီတြင္ ၾကံ႔ဖြတ္ပါတီအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ၾကံ႔ဖြတ္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားသည္ အစိုးရအဖြဲ႔ထဲတြင္လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္လည္းေကာင္း ဆက္ထိုင္ေနၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို အမွတ္ရေစလိုပါသည္။

ဘြင္းဘြင္း-ရွင္းရွင္း ေမးစရာမ်ားရွိသည္႕႕႕
၁။ ၁၉၈၈ ခု စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္မွစတင္ခဲ့သည့္ လက္နက္ပိတ္ဆို႔မႈသည္ အရပ္သားျပည္သူ သန္း ၅ဝ ကို ထိခိုက္ ေနသလား။
၂။ ၁၉၉၆ ခု ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္မွစတင္ခဲ့သည့္ အေကာင္ႀကီးႀကီး ၄ဝဝ ေက်ာ္ကို ဗီဇာပိတ္ပင္ျခင္းသည္ ျပည္သူ လူထုကို ထိခိုက္နစ္နာေနသလား။
၃။ ၁၉၈၉ မွစတင္ခဲ့သည့္ အေမရိကန္-ေဒၚလာသံုး ဘဏ္လုပ္ငန္း ကန္႔သတ္ခ်က္သည္ ျမန္မာအမ်ားစုကို ထိခုိက္ေနသလား။

စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈသည္ ယခုအခ်ိန္ထိ အလုပ္ျဖစ္ပံုမရပါ။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္ေရး ဂိုဏ္းသားမ်ားကို လက္ညႇဳိးထိုး အျပစ္ဆိုေနပါသနည္း။ ထိေတြ႔ဆက္ဆံေရးေပၚလစီ က်႐ႈံးသြားသည္ မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္၊ အာဆီယံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔က ျမန္မာျပည္အတြင္းသို႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ေလာင္းထည့္ေနျခင္းေၾကာင့္ အေနာက္အုပ္စု၏ ပိတ္ဆို႔ တားျမစ္မႈမ်ား သိပ္မထိေရာက္ဘဲ ျဖစ္ေနသည္။

တ႐ုတ္ျပႆနာ
“အေနာက္တိုင္း၏ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာစစ္အစိုးရသည္ တ႐ုတ္ျပည္အေပၚ ပိုမွီခိုလာရသည္ျဖစ္၍ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ႐ုပ္သိမ္းလိုက္ပါက တ႐ုတ္အေပၚမွီခိုမႈ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္” ဟု ယူဆခ်က္မ်ား ရွိေနသည္။ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား မစတင္မီ ၁၉၈၈ ခုကတည္းက ၁၉၈၈ ခု ၾသဂုတ္ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ယူနန္ျပည္နယ္ ဒုအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ တရားဝင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ဖို႔ သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးမႈ၊ ထုိ႔ေနာက္တြင္ လက္နက္ေရာင္းခ်မႈမ်ားႏွင့္ ၁၉၈၉ ခု ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ၿပိဳကြဲမႈတို႔ႏွင့္အတူ ျမန္မာႏွင့္ တ႐ုတ္အၾကား ဆက္ဆံေရး ႀကီးမားစြာ ေႏြးေထြးလာခဲ့သည္။ ၁၉၈၉ ခုမွစ၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ျမန္မာစစ္အစိုးရ၏ စစ္ပစၥည္း ကရိယာ ၉ဝ% ကို ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၂ဝဝ၇ ခု ႏိုဝင္ဘာ ၁၇ ရက္တြင္ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန ေျပာေရး ဆိုခြင့္ရွိသူ (က်င္ကန္း) က “ၿငိမ္းခ်မ္း တည္ၿငိမ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္လာဖို႔ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္သည္၊ သုိ႔ရာတြင္ စီးပြားေရး-ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဆန္႔က်င္သည္” ဟု ထပ္ေလာင္းေျပာခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ရကား စီးပြားေရး-ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဖ်က္သိမ္းလိုက္ပါက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ဝမ္းသာပါလိမ့္မည္။

စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကုိ မည္သူတို႔က ဖယ္ရွားေစခ်င္ပါသနည္း။ ထိုသူတို႔က စိတ္ရင္းေစတနာျဖင့္ ေျပာသည္ ဆိုျခင္းမွာ သံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရွိပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
(၁) ၄င္းတို႔မွာ အျမတ္အစြန္း ရဖို႔အတြက္သာ စီးပြားေရး လုပ္လိုသူမ်ား ျဖစ္ၾက၍
(၂) စစ္အစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံစံုကုမၸဏီႀကီးမ်ား၏ ေပးစာကမ္းစာ စားေနသူမ်ားျဖစ္ၾက၍
(၃) ပညာရွင္ ေလ့က်င့္ခန္း သက္သက္လုပ္ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾက၍ ျဖစ္ပါသည္။

မူအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ အေနာက္အုပ္စု၏ စီးပြားေရး-ပိတ္ဆို႔ဒဏ္ခတ္မႈမ်ားမွာ ကိုယ္က်င့္သိကၡာဆိုင္ရာ တာဝန္ဝတၱရား တခုအျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခအေနကို ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အျပင္းထန္ဆံုး အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ မေက်နပ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီသည့္ ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းကို ၾကည့္လွ်င္ အာရွတိုက္သားတို႔သည္ ဘိုးေဘးတို႔၏ ကိုယ္က်င့္တရား တန္ဖိုးစံမ်ားကို ဂုဏ္ယူသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါမည္။ အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့သည္ လူသားဝါဒ အေပၚအေျခခံသည္ဟုဆိုၿပီး က်င့္ဝတ္ႏွင့္ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္မႈကို က်င့္သံုးပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္မူ ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားသည့္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ အေရွ႕တိုင္းတို႔သည္ သမိုင္းကို ေမ့ပစ္လိုက္ၿပီး ကိုယ္က်င့္ သိကၡာႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားၾကပါသည္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၃-၁၂-၂ဝ၁ဝ
(ဂါမဏိ ဘာသာျပန္သည္)
pale-thwae.blogspot.com/မွ

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.