Thursday, July 21, 2011

0 အခါလည္းေႏွာင္းခဲ့ၿပီ လြမ္း အဥၨလီ ေရး ... ခ်မ္းၿငိမ္း


တစ္ခါတစ္ရံ လသာတဲ့ညမွာဆို အတူတူတစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္မွီၿပီး အရသာခံဖို ့ခ်စ္သူကို ေအာက္ေမ့ႀကတယ္။ မိုးအံု ့တဲ့ညေနပိုင္းေတြက် အထူးသၿဖင့္ အိမ္နဲ ့အေ၀းႀကီးမွာ ေရာက္ေနတဲ့အခါဆို
အေမ့ရင္ခြင္မွာၿပန္ခိုခ်င္တဲ့စိတ္ၿဖစ္မိတယ္။ ဆီးႏွင္းေတြပိန္းပိတ္ေမွာင္ၿပီး တကယ္ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္
ခ်မ္းတဲ့ ေဆာင္းညေတြမွာက် ဘ၀ႀကင္ေဖာ္ရဲ ့ရင္ေငြ ့ကို လႈံခ်င္ႀကၿပန္တယ္။ အားလံုးအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္
ကခုန္ေလ့ရွိတဲ့ မီးပံုပြဲေတြက်ၿပန္ေတာ့ အိမ္က ကေလးေတြ၊ ညီအစ္ကိုေဆြမ်ိဳးေတြကို သတိရၿပန္တယ္။

ဘာအတြက္နဲ ့ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ၊ ဘာေတြလုပ္ေနေန လူ ့သဘာ၀အရ အရင္ပက္သက္
ဆက္ဆံခဲ့ဖူးတဲ့ အၿခားသူေတြကို အမွတ္တရရွိႀကတာခ်ည္းဘဲ။ ။

(ေတးေရးစိုင္းခမ္းလိတ္၏ ကိုေမာင္ေမာင္ (မဇၥ်ိမလိႈင္း)သို ့ဂုဏ္ၿပဳၿခင္းစာစုမွ..)


(၁)

ယခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း တစ္ခါတစ္ေလေပၚထြက္လာေသာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းေကာင္းအခ်ိဳ ့ႀကားရ
သည့္အခါ တစ္စံုတစ္ခုလိုအပ္ေနသလိုခံစားရပါသည္။ ထိုတစ္စံုတစ္ခုကို ေတြးေတာႀကည့္ေသာအခါ
သီခ်င္းတြင္ပါ၀င္ေသာ (Music)ဂီတအသံပိုင္းကို စဥ္းစားမိပါသည္။ ရံဖန္ရံခါေပၚထြက္လာေသာ ကိုယ္ပိုင္
သံစဥ္သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြမွာ (Vocal)အဆိုပိုင္း အားေကာင္းေသာ္လည္း (Instrument)တူရိယာပိုင္း
အားနည္းေနသည္ဟု ခံစားမိပါသည္။ ဆိုရလွ်င္ ဂီတတူရိယာေပါင္းစံု အသံစုစည္းမႈအားနည္းၿခင္း (ဥပမာ-
ေလမႈတ္တူရိယာ မပါ၀င္ၿခင္း)ႏွင့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လံုးအား စီမံေပါင္းစပ္မႈ (Agreement) အားနည္းၿခင္းတို ့
ကို ႀကားသိခံစားရပါသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးမွာ သူ ့ကိုအထူးသတိရမိေလသည္။ သူဆိုသည္မွာ အမ်ားကေခၚ
ႀကေသာ အဥၨလီေမာင္ေမာင္...။


(၂)

၁၉၈၀ ၀န္းက်င္ႏွစ္မ်ားမွာ ခိုင္ထူးသီခ်င္းမ်ား အလြန္ေအာင္ၿမင္ေနပါ၏။ မင္းသိပါ၏၊ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္
ပန္းတစ္ဆုပ္၊ ေလးၿမားတစ္လက္နဲ ့သီခ်င္းသည္၊ အဥၨလီ၊ ေနညိဳခ်ိန္အေတြး၊ အိမ္အလြမ္း.. ခိုင္ထူး၏
အားပါေသာ ဆိုဟန္မွာ လူငယ္ထုကို လႊမ္းမိုးသြား၏။ ထို ့ေနာက္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ အဆိုေတာ္ခင္ေမာင္
တိုး၏သီခ်င္းမ်ား ဆက္တိုက္ပ်ံ ့လြင့္လာၿပန္သည္။ အဥၨလီအတြက္ ဂီတဥၨလီ၊ ေစာင္းႀကိဳးရႈိက္သံ၊ ႀကိဳးမဲ့
ခ်ည္တိုင္.. သီခ်င္းေတြ နားေထာင္ရင္း ေတးေရးသူ ေမာင္ေမာင္ဆိုသူကို ဦးညႊတ္ေလးစားေနမိသည္။
ဒီလိုနဲ ့ေမာင္ေမာင္ေရးေသာသီခ်င္းေတြကို ဂရုတစိုက္နားေထာင္ၿဖစ္ခဲ့သည္။ သိပ္မႀကာပါ။ သႀကၤန္မိုး
ဇာတ္ကားရံုတင္သည္။ ဇာတ္လမ္းစၿပေတာ့ စာတမ္းထိုးသည့္အခါ မင္းသမီး၊ မင္းသားအမည္ကို အရင္မထိုး။
ဇာတ္ကားကိုဖန္တီးေသာ ဂီတမႈးမ်ား၏အမည္ကို အရင္ထိုး၏။ သည္မွာ ကိုေမာင္ေမာင့္နာမည္ကို ၿမင္ရ
သည္။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈကိုေဖာ္က်ဴးေသာ ေတးသံစံုဇာတ္ကားမို ့ဂီတမႈးေတြအမည္ ဦးစားေပးေရးထိုးပံု
ရသည္ဟုနားလည္ခဲ့သည္။ သႀကၤန္မိုးဇာတ္ကားႏွင့္အတူ ကိုေမာင္ေမာင္ေရးေသာ သႀကၤန္မိုးသီခ်င္းမွာ
ၿမန္မာၿပည္တစ္၀န္း ပ်ံ ့လြင့္သြားပါေတာ့သည္။ လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားမွာ “မိုးေၿပးေလးေရ သႀကၤန္မိုးေၿပးေရ
စိုရံုဖ်န္းပက္ဦး”ၿဖစ္ကုန္ပါသည္။ သည့္ေနာက္ ခင္သန္းႏုႏွင့္ ဇင္၀ိုင္းပါ၀င္ေသာ မမစိမ္းဇာတ္ကား၊ ေမသန္းႏုႏွင့္ ဇင္၀ိုင္းပါ၀င္ေသာ ဒ႑ာရီဇာတ္ကား ႀကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ ့ဖြယ္လူငယ္တို ့၏ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာဖြဲ ့ကို ရိုက္ကူးထားေသာ ဤဇာတ္ကားမ်ားက ရင္ကို တစ္ခါတည္းစြဲသြားေစပါသည္။ ထိုဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္အတူ ကိုေမာင္ေမာင္ေရးဖြဲ ့ေသာ ရိုးရိုးေလး၊ ႏွင္းဆီပန္သူ၊ ပန္းခ်စ္သူ၊ မေၿဖသာပါဘူး၊ ရြာမယ္ဆိုရင္ေလ၊ ဒ႑ာရီ၊ သစၥာေတာ္ဦးသီခ်င္းေတြက ရင္ကို လႈပ္ခတ္ေစခဲ့သည္။

ေႀသာ္.. ဂီတအႏုပညာရွင္ကိုေမာင္ေမာင္၊ ဂီတအသံသစ္ေတြဖန္တီးဖို ့၊ သီခ်င္းေကာင္းေတြေရးသားဖို ့ဤေၿမကမာၻမွာ လူၿဖစ္လာသည္ဟုဆိုထိုက္ေသာကိုေမာင္ေမာင္၊ သူ၏အႏုလက္ရာေတြထဲမွာ လူငယ္ဘ၀မ်ားယစ္မူးခဲ့ရသည္။ ၿငိမ့္ၿငိမ့္မူးမူး ႀကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ ့ဖြယ္သံစဥ္မ်ား...

၈၈ မတိုင္ခင္ကာလေတြမွာ ကိုေမာင္ေမာင္အပါအ၀င္ မဇၥ်ိမလိႈင္းအဖြဲ ့သားေတြကို အင္းလ်ားတံတားၿဖဴဘက္မွာ ေတြ ့ရတတ္သည္။ ခရမ္းၿပာအေဆာင္မွာေနႀကမွန္းသိရသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ တဲပုတ္ႀကီးပမာဖြင့္လွစ္ထားေသာ ၿမေမတၱာၿခံထဲကလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ စုဖြဲ ့ထိုင္ေနႀကတာ ၿမင္ေတြ ့ရပါသည္။

သည္အခ်ိန္မွာ မဇၥ်ိမလိႈင္းသည္ အထင္ကရတီး၀ိုင္းႀကီးၿဖစ္ေနပါၿပီ။ ကိုခင္ေမာင္တိုး၏အသံ ႀသရွရွနဲ ့
ကိုရဲလြင္၊ ကိုေန၀င္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္တို ့၏ေတးသီခ်င္းမ်ား လူငယ္တို ့၏ရင္ထဲ အရွိန္အဟုန္ၿပင္းစြာ စီးဆင္း
ေနရာယူထားခဲ့ပါၿပီ။ မဟာဆန္သူ၊ ႀကိဳးႀကာသံ၊ မ်က္သြယ္၊ ေရာင္စဥ္ခုနစ္သြယ္ စီးရီးေတြက ခ်ည္ေႏွာင္တုတ္ဖြဲ ့ထားႀကသည္။ အထူးသၿဖင့္ သံစဥ္ဖန္တီးမႈဆန္းသစ္ေသာ၊ လွပထူးၿခားေသာ ကိုေမာင္ေမာင့္သီခ်င္းေတြကိုစြဲလမ္းခဲ့ရပါ၏။ ကိုေမာင္ေမာင့္သီခ်င္းမ်ားသည္ ၿမန္မာရနံ ့စကားလံုးတို ့ၿဖင့္ ထံုသင္းကာ သံစဥ္ပိုင္းကၿငိမ့္ေညာင္းေၿပၿပစ္ၿပီး တီးကြက္မ်ားက ဆန္းသစ္ၿမဴးႀကြေနေပသည္။ သံစဥ္ႏွင့္စာသား တစ္ထပ္တည္းက်သလို တီးကြက္တီးလံုးအရ စာတစ္လံုးခ်င္း ခြင္က်လြန္း၍ အံ့ႀသခဲ့ရသည္။ ကိုေမာင္ေမာင္ေရးခဲ့ေသာသီခ်င္းမ်ားတြင္ အေႀကာင္းအရာကို ေဘာင္ခတ္မထား၊ အခ်စ္သီခ်င္းမ်ားသာမက ဘ၀ဒသနပါ၀င္ေသာ၊ တရားဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ လူ ့ဘ၀ေမးခြန္းမ်ားကို သီခ်င္းထဲ ထည့္သြင္းေရးဖြဲ ့ထားပါသည္။ ကိုေမာင္ေမာင္ေရးခဲ့ေသာအခ်စ္သီခ်င္းမ်ားတြင္ စာသားႏုရြမႈအပိုင္းကို ေအာက္ပါသီခ်င္းမ်ား၌ ၿမင္ေတြ ့ရပါမည္။

မႈန္နံ ့သာၿခယ္ မို မို ့ပါးၿပင္ထက္မွာ ခိုတြယ္ႏိုင္စြမ္းမယ့္ မ်က္ရည္စမ္းရယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေန ့ရက္ေလးကိုႏြမ္းေအာင္ ငိုသံနဲ ့အဆံုးမသတ္လိုက္ပါနဲ ့... (ဂ်က္ၿမေသာင္း ဆို - မႀကားရက္လို ့ပါေလ)

တကယ္ဘဲ၀မ္းနည္းမိတယ္ တို ့ရင္ထဲကခ်စ္သူရယ္ ခရမ္းၿပာပန္းေလးတစ္ပြင့္မို ့ ပန္းလို ့သူမၿမင္ဘူးကြယ္.

.. (မီမီ၀င္းေဖ ဆို - မေၿဖသာပါဘူး)

ႏွစ္ဦးသားေတြ ့ရင္ ကေလးေလးတစ္ေယာက္လို တိုးေ၀ွ ့ခၽြဲတတ္သူရယ္ ခ်စ္တဲ့ရင္ခြင္ ေခါင္းေလး၀ွက္လို ့

ပန္းေမြ ့ရာမွာ နားခ်င္ေသးတယ္ဆိုသူရယ္၊ ခ်စ္သူ ့မ်က္ႏွာ အိပ္စက္တဲ့အခါ တေရးေရးစိုက္လို ့ႀကည့္ရင္း

သူ ့ရဲ ့ရင္ခြင္ ခ်မ္းေၿမ့သြားလို ့ပန္းသမွ်ေၿခရာ အႏြမ္းေတြ လြင့္ၿပယ္ပါေစကြယ္... (မီမီ၀င္းေဖ ဆို - တစိမ့္စိမ့္

ရင္ထဲမယ္)

ဇာတိမ္ကန္ ့လႊာ ပိတ္ဆီးကာေစ မွိန္ေပမယ့္ ထြင္းလို ့ထိုးေဖာက္ႏိုင္ရံုေလး ကိုယ္ေယာင္ၿပသလို မထည္၀ါလည္းေလ အာရံု၀ယ္ရွင္းရွင္း တို ့ကၿမင္ေနရင္း ခ်စ္ေသာသူရယ္ ေမာင့္အနားမွာကြယ္ ရင္ခြင္မွာ လႊဲခို ယီးေလးယိုႏြဲ ့လို ့ ထိုစဥ္က ရႊန္းစိုလၿပည့္ည၀န္းမို ့ အခါခါၿပန္တမ္းတ လြမ္းညမွတ္တမ္းအို... (ဒင္းနစ္ ဆို - လမင္းသာ

ခ်ိန္)

“အဥၨလီေမာင္ေမာင္ဟာ စႏၵယားဆရာမို ့လားမသိဘူး။ သူ ့သီခ်င္းေတြကိုတီးရင္ တစ္လံုးက်န္ရင္ က်န္သလိုသိပ္သိသာတယ္။ တီးကြက္တစ္လံုးခ်င္းကို စာသားတစ္လံုးခ်င္းနဲ ့ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာေႀကာင့္ တစ္လံုးဆို တစ္လံုး က်န္ခဲ့ရင္သိသာပါတယ္”ဟု ဂီတႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ရွိသည့္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ေၿပာဖူးပါသည္။ ကိုေမာင္ေမာင္သည္ ယင္းသို ့စကားလံုးတစ္လံုးခ်င္း တြဲသီထားေသာ အခ်စ္သီခ်င္းမ်ားသာမက...

ေရစီးရဲ ့သေဘာလည္း ေစာေႀကာေသခ်ာစြာ ငါမသိ လိႈင္း၀ဲဂယက္အထာကိုလည္း မကၽြမ္း သက္လံုကလည္းမေစ့နဲ ့ သို ့ေသာ္လည္းေလ ၿမစ္ထဲကို ငါခုန္ခ်ခဲ့၏... (ေႏြအိပ္မက္)

လူမႈေရးဘ၀ရဲ ့ေပ်ာ့ကြက္ေတြကို နင္းေခ်ေနရင္း ဟန္ေဆာင္ၿခင္းညရဲ ့ ေထာင္ေခ်ာက္အတြင္း၀ကို ေငြနဲ ့ဖံုးကြယ္လို ့ ကြယ္ကာရယ္ ေလာကငရဲကို ကြန္းခိုစခန္းေယာင္ေယာင္၊ ထင္ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ဖန္ဆင္းထားတယ္

... (ရာၿပည့္ ဆို - ၿပဌာန္းခ်က္)

စိန္ေခၚေနတဲ့လမ္း နကၡတ္နဲ ့စီးခ်င္းထိုးကာ ၿပန္လွန္ပစ္ၿပီးေတာ့ အေမအို ေမွ်ာ္မယ္မွန္းလည္း သိလ်က္နဲ ့ခရီးႀကမ္းဖ်က္ကာ ၿပန္မလာႏိုင္ေသးခင္... (ခိုင္ထူး ဆို - အိမ္အလြမ္း)

မ်ိဳးဆက္ရဲ ့အားမာန္တစ္ခုပါ လမ္းေႀကာင္းမွန္ေရြးခ်ယ္ၿခင္း အမ်ားနည္းတူ သက္လံုမေကာင္းရင္ ေမြးဖြားရာအရပ္ဆီ မိုင္ေထာင္ခ်ီပ်ံေနရင္း ႀကိဳးႀကာငွက္တခ်ိဳ ့ေလ ခ်ီလာစဥ္က်န္ရစ္ၿပီ... (ခင္ေမာင္တိုး ဆို - ႀကိဳးႀကာသံ)

အစရွိသည့္ အေတြးအေခၚပါသည့္ ဒသနဆန္ေသာသီခ်င္းမ်ားကို ေရးခဲ့ရံုမက ပို၍နက္ရိႈင္းေသာ တရားဓမၼဆန္သည့္ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္ေရးဖြဲ ့ခဲ့ပါသည္။

ဆည္းလည္းေလးမ်ားၿပတဲ့တရားသံကို စမ္းေခ်ာင္းေလးတို ့ဇြဲနဲ ့အားမာန္နဲ ့ ေပါင္းစပ္ၿပီးက်င့္ခဲ့ရင္ ေအးၿငိမ္းတဲ့ သစ္ရိပ္မွာ စြန္ ့လႊတ္မႈနဲ ့ခြင့္လႊတ္စဥ္ ၿငိမ္းသြားလိမ့္မယ္တဲ့... (ခင္ေမာင္တိုး ဆို - ဆည္းလည္းလိႈက္သံ)

ေရဟာတကယ္ဆို အေရာင္အဆင္းမဲ့ ဆိုးတဲ့အေရာင္အတိုင္း လိုက္လို ့သာ စြန္းရစ္ထင္သလိုဘဲ တြယ္တာၿငိတဲ့အာရံုေနာက္လိုက္က လူရဲ ့သေဘာလည္း ေရအတိုင္းဘဲ ေရာင္စံုစြန္းထင္းခဲ့တဲ့စိတ္ကို ၿဖဴစင္ေအာင္ ၿပန္ဖြပ္ဦးမယ္... (ဒင္းနစ္ ဆို - ၿငိမ္သက္ၿခင္း)

၁၉၈၈ မုန္တိုင္းထန္ကာလ ေနာက္ပိုင္း ၉၀ ၀န္းက်င္ႏွစ္ေတြမွာ ဗိုလ္တေထာင္ Y.M.C.A အနီး ၄၇ လမ္းလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ နံနက္တိုင္းလိုလို ကိုေမာင္ေမာင့္ကို ေတြ ့ရတတ္သည္။ ကိုခင္ေမာင္တို းႏွင့္အတူ ၿမင္ေတြ ့ရေသာကိုေမာင္ေမာင္မွာ က်န္းမာေရးေကာင္းပံုမရ။ သို ့ပါေသာ္လည္း လက္ထဲမွာ ေဆးေပါ့လိပ္ႏွင့္ပါ၀ါမ်က္မွန္ထူထူေအာက္မွ အၿမဲတေစ ေတြးေတြးဆဆႀကည့္တတ္ေသာ ကိုေမာင္ေမာင့္မ်က္လံုးေတြမွာ ရီေ၀မႈန္မိႈင္းယွက္သန္းေနပါသည္။ စကား၀ိုင္း၌ ကိုေမာင္ေမာင္သည္ စကားသိပ္မေၿပာ၊ တစ္စံုတစ္ရာကို အေလးအနက္ထား စဥ္းစားေနဟန္သာ ၿမင္ေတြ ့ရေလ့ရွိသည္။ ေနာက္ေတာ့ မႏ ၱေလးၿပန္သြားတာ ႀကားသိရ၏။

သီခ်င္းအသစ္ေတြလည္း မေတြ ့ရ။

၁၉၉၅ မတ္လ ေနပူပူေလာင္ကၽြမ္းေသာတစ္ေန ့တြင္ သတင္းစာမွာ နာေရးေႀကာ္ၿငာေတြ ့ရ၏။

ဦးေမာင္ေမာင္ (အဥၨလီ)

အသက္ ၄၇ ႏွစ္

ႏွေၿမာတသစိတ္ၿဖင့္ ေႀကကြဲရေလသည္။

(၄)

တစ္စြန္းတစ္စၿပန္လည္ႀကားသိရေသာသတင္းေတြအရ ကိုေမာင္ေမာင္မကြယ္လြန္မီ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေတြ
အေႀကာင္း ရံဖန္ရံခါစဥ္းစားေနမိပါသည္။ ေနာက္ဆံုး သံုး ေလး ႏွစ္ေတြမွာ ကိုေမာင္ေမာင္ဘယ္လိုေနထိုင္ခဲ့
ပါသလဲ။ လူသူအေပါင္းအသင္းနဲ ့ေ၀းရာမွာ ဘာ့ေႀကာင့္ သူေနခ်င္ခဲ့တာလဲ။ သူ ့ဂီတအႏုပညာကို သူ ယံုႀကည္ၿမတ္ႏိုးသေလာက္ ခြဲၿခားဆက္ဆံခံရေသာ၀န္းက်င္ကို နာႀကည္းခဲ့ေလသလား။ ရန္ကုန္မွ မႏ ၱေလးၿပန္သြားတိုင္းၿပန္သြားတိုင္း ခါးသီးနာက်င္မႈမ်ားနဲ ့ႀကံဳခဲ့ရပါသလား။ အဥၨလီသီခ်င္းကို က်ပ္သံုးရာ့ငါးဆယ္ၿဖင့္သာ ေရာင္းခဲ့ရၿပီး သီခ်င္းေရးခ ေထာင္ဂဏန္းမွ်သာရေသာ သူ ့ဘ၀အေၿခအေနႏွင့္ ဘ၀ရပ္တည္မႈကို ဂီတစာဆိုႀကီးၿမိဳ ့မၿငိမ္းမကြယ္လြန္မီ ေနာက္ဆံုးခံစားမႈေတြႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေနခဲ့ပါသလား။ ၿမိဳ ့မၿငိမ္းဆံုးေတာ့ ၄၆ ႏွစ္၊ ကိုေမာင္ေမာင္ဆံုးေတာ့ ၄၇ ႏွစ္။ သမီးေလးေတြကို ေန ့စဥ္ ေက်ာင္းႀကိဳပို ့လုပ္ကာ မိသားစုတာ၀န္ ဘာ့ေႀကာင့္ သူ ေက်ပြန္ခဲ့ခ်င္တာပါလဲ။ ပဲေလွာ္ေခ်ာင္ထဲက တေယာကိုထြန္းရဲ ့အိမ္ေလးမွာ ဘာ့ေႀကာင့္ တစ္ေယာက္တည္း သြားေနခဲ့ပါသလဲ။ အေၿဖကေတာ့ ကာယကံရွင္ ကိုေမာင္ေမာင့္ထံမွာသာ ရွိပါလိမ့္မည္။

တကယ္ေတာ့ ဂႏ ၳ၀င္ သႀကၤန္မိုးသီခ်င္းကိုေရးခဲ့ေသာ ကိုေမာင္ေမာင္သည္ မူလတန္းေက်ာင္းသား ဘ၀ တည္းက စႏၵယားပညာကို ႏိုင္ငံတကာသံုးဂီတသေကၤတၿဖင့္စနစ္တက်သင္ႀကားခဲ့သူ၊ ၿမန္မာမႈအႏုပညာ
အေပါင္း ခေညာင္းေသာ မႏ ၱေလးေရႊၿမို ့ေတာ္ႀကီးမွာ ဂီတပညာရွင္မ်ားၿဖစ္ေသာ ၿမိဳ ့မၿငိမ္း၊ဓားတန္းဦးသန္ ့၊စႏၵယားဦးသိန္းေမာင္တို ့၏ အႏုပညာအေမြဆက္ခံသူ အႏုပညာမ်ိဳးဆက္၊ ၿမိဳ ့မတူရိယာတီး၀ိုင္းႀကီးမွာ စႏၵယားတီးခဲ့သူ၊ ဂႏ ၳ၀င္ (Classical) ဂီတကို စႏၵယားႏွင့္ ဂီတာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ တီးခတ္ႏိုင္သူ၊ ၿမန္မာသီခ်င္းႀကီးသီခ်င္းခန္ ့မ်ားကို ေခတ္ေပၚဂီတာႏွင့္ တီးခတ္ႏိုင္စြမ္းရွိသူ၊ သတင္းစာဆရာ စာေရးဆရာမႀကီးလူထုေဒၚအမာ၏ တူသားၿဖစ္ရံုမက သစ္လြင္ဆန္းသစ္ေသာ သီခ်င္းႏွင့္ ဂီတသံစဥ္မ်ိဳးေစ့မ်ားကို ကမာၻေၿမေပၚႀကဲပက္ထြန္ယက္ခဲ့သူပါရမီရွင္ အႏုပညာသည္ၿဖစ္ပါသည္။



(၅)

လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ့္ေကာင္းကင္ ကိုယ္ၿမင္ေအာင္ႀကည့္ရမွန္းမသိ၊ ႀကည့္ႏိုင္စြမ္းမရွိခ်ိန္မွာ ကိုေမာင္ေမာင္ကေတာ့ သူ ့ေကာင္းကင္ သူၿပန္ၿမင္ခဲ့ရံုမက ကိုယ္တိုင္ပင္ စိတ္တိုင္းက် ေရာင္စံုၿခယ္ တက္ ေရးဆြဲခဲ့သူၿဖစ္သည္ကို သူ ့ဂီတအႏုပညာက သက္ေသခံေနပါသည္။

(၆)
ကိုေမာင္ေမာင္ဆံုးၿပီးေတာ့ ဘာ့ေႀကာင့္ရယ္မသိ၊ ကိုေမာင္ေမာင့္ဇနီးကကိုေမာင့္ေမာင့္အဆုတ္အား
ရိုက္ထားေသာဓာတ္ပံုကို ေတးေရးကိုေန၀င္းထံ ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။ ။



ခ်မ္းၿငိမ္း

(7 DAY NEWS ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၀၊ အမွတ္ ၁၈၊ ဇူလိုင္ ၂၁၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ထုတ္မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္)

မွ်ေ၀ေသာ ကိုေအာင္မ်ိဳးထြန္းအားေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္..

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.