Friday, December 21, 2012

0 “ ယခင္က အထုတ္႐ႈပ္ ေနာင္ဆက္၍မ႐ႈပ္ခင္ ခုအရင္႐ွင္းေနၾကခ်ိန္မွာ”

ကေလးသူငယ္ဆိုသည္မွာ ငိုတတ္သည့္အမ်ိဳးျဖစ္ၾကသည္ ။ ငိုျခင္းသည္ သူတို႔၏ ဘာသာစကားပင္ျဖစ္သည္။ ဗိုက္ဆာ၍ ငို သည္ ၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာအရာကိုလိုခ်င္၍ငိုသည္ ၊ ကိုယ္ခ်စ္ေသာ အမိ၊အဖ ၊ ကိုယ့္ကိုထိမ္းေက်ာင္းေသာသူတို႔အနားတြင္ မ႐ွိ၍ ငို သည္ ၊ အကိုအမ ႀကီးသူတို႔၏ အႏိုင္က်င့္ခံရ၍ ငိုသည္ စသည္ျဖင့္ ငိုျခင္းငိုပံုစံုလွသည္။ ထိုသို႔ ကေလးငယ္မ်ားငိုၿပီဆိုလွ်င္ လူႀကီး မိဘမ်ားက ေခ်ာ့ေမာ့၍ အငိုတိတ္ေအာင္ျပဳလုပ္ၾကသည္ ။ အခ်ိဳ႕ကေလးမ်ားက ငိုေၾကာ႐ွည္သည္။ ေခ်ာ့မရ ေမာ့မရ ငိုခ်င္းတေယာ ထိုး တတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာကေလးမ်ိဳးအငိုတိတ္ေစရန္ လူႀကီးမိဘမ်ားကေျခာက္လံုးလွန္႔လံုးကေလးမ်ား သံုးတတ္ၾကသည္။ “ေၾကာင္ႀကီးကိုက္လိမ့္မယ္” ဟူ၍တစ္မ်ိဳး ၊ “ပသွ်ဴးေခါင္းျပတ္ဖမ္းလိမ့္မယ္” ဟုတစ္ဖံုဟန္႔ၾကလွန္႔ၾကသည္။မ်ားေသာအား ျဖင့္ “ ဟဲ့-တိတ္တိတ္ေန ေဒေ၀ါလာေတာ့မယ္ေနာ္ ၊ ေဒေ၀ါကိုက္လိမ့္မယ္ ၊ ေဒေ၀ါႀကီးေရ လူေလးတိတ္ပါေတာ့မယ္ မကိုက္ပါနဲ႔ေနာ္”စသည္ျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ၾကသည္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားမွ ကေလးငယ္မ်ားအၾကားတြင္ ထိုေျခာက္လံုးလွန္႔လံုးမ်ားႏွင့္ အငိုတိတ္ခဲ့ၾကဘူးသူမ်ား မ်ားစြာ႐ွိခဲ့ၾကပါသည္။ စာဖတ္သူပရိသတ္လည္း ထိုေျခာက္လံုးလွန္႔လံုးမ်ားတြင္ အငိုတိတ္ခဲ့ရသူမ်ား ပါ၀င္ပါလိမ့္မည္။ ငိုေနရင္းႏွင့္ပင္ လူႀကီးမိဘတို႔ ေမာ္ၾကည့္၍ ေျပာတတ္ေသာ မိုးေကာင္းကင္ဆီသို႔ မ၀ံ့မရဲေမာ္ၾကည့္၍ ဘယ္အခ်ိန္တြင္မ်ား ေဒေ၀ါဆင္းလာပါမလဲ ဟု ေတြးခဲ့မိဘူးၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကေလးငိုတိုင္းလူႀကီးမ်ားကေျခာက္ၾကလွန္႔ၾကေသာ္လည္း ထိုသို႔ေျခာက္လွန္႔တိုင္း“ ေဒေ၀ါ” မလာ ခဲ့ပါ။ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားတြင္ ေဒေ၀ါ လူၾကမ္းမလုပ္ခဲ့သည္က ေသခ်ာခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀)ေက်ာ္“ျငိမ္၀ပ္-ပိျပား”ေနခဲ့ရေသာ သံဖေနာင့္ေအာက္ကလြတ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္း ေပၚသို႔စတင္ေလ်ာက္လွမ္းေနပါၿပီ ။ အစိုးရသစ္ (ယခင္လူမ်ားအတိုင္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ယခင္မူႏွင့္မတူေတာ့ေအာင္ နည္းနည္း ျပဳျပင္ ထားသည္ကိုလည္းအသစ္ဟုဆိုပါရေစ)ကလည္း မိဘျပည္သူမ်ားအတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာအစိုးရ
၊သန္႔႐ွင္းေသာအစိုးရျဖစ္ေစရမည္ဟု (သမၼတႀကီး၏စကားပဋိညာဥ္အရ)အတိအလင္းေျပာထားၿပီးျဖစ္သည္ ။ ဤသို႔ေသာ အခါေကာင္းသမယတြင္မွ အဘယ္ေၾကာင့္ တစ္ေန႔ တစ္မ်ိဳးမ႐ိုးႏိုင္ေအာင္ ျပည္သူတို႔၏ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈမ်ားက အဘယ္ေၾကာင့္ေပၚလာပါရသနည္း။ သက္တမ္းအားျဖင့္ႏုနယ္လွေသးေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရသစ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ဆႏၵျပမႈမ်ား အဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ေနရပါသနည္။

“ အရင္းစစ္ေသာ္ အျမစ္ေပၚ” ၊ “ ေညာင္ျမစ္တူးေသာ္ ပုတ္သင္ဥေပၚ” ဆိုသည့္ေ႐ွးစကားမ်ားသည္ အေၾကာင္းမဲ့ေပၚေပါက္ခဲ့ ၾကသည္မဟုတ္ပါ။ “မဟုတ္လွ်င္မေက်ာ္” ႏိုင္သကဲ့သို႔ “ မပုပ္ လွ်င္လည္း မေပၚ” ႏိုင္ပါ။ ဟုတ္လြန္းမက ဟုတ္ေနခဲ့သည့္အျပင္ ပုပ္လြန္းမက ပုပ္ေနခဲ့သည္က အမွန္ပင္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယခင္က ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္လြန္းသျဖင့္ ျငိမ္၀ပ္႐ံုမက ပိျပားေနခဲ့ရခ်ိန္တြင္ ရင္စည္း ကာ ခံေနခဲ့ရသမွ် ၊ အလွည့္သင့္သည့္အခါ ကုန္းထ႐ုန္းၾကြလာသည္က သဘာ၀သာလွ်င္ျဖစ္ပါေခ်သည္။ သက္တမ္းအားျဖင့္ႏုနယ္လွ ေသးေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရသစ္ကို ဤသို႔ေသာျပႆနာထုတ္မ်ားျဖင့္ လမ္းခင္းထားေပးခဲ့သည္မွာ ယခုအစိုးရ၏ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ ေသာ ယခင္န၀တ/နအဖ အစိုးရ ႏွင့္ ၎တို႔၏ အဆြယ္အပြား ခ႐ိုနီမ်ားပင္ျဖစ္ပါေခ်သည္။

န၀တအစုိးရသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲက်လုလုလက္ႏွစ္လံုးအလိုမွကယ္တင္ခဲ့ၿပီး၊ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမို ကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္အျဖစ္ အုတ္ျမစ္ အခိုင္အမာခ်ေပးႏိုင္ရန္ အတြက္ သမိုင္းေပးတာ၀န္ကို ႀကိဳးပမ္းထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္မွာ (၂၂) ႏွစ္ခန္႔မွ်ၾကာျမင့္သြားေသာဟူ၏။ ထိုဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ခိုင္မာသည့္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ကို ေရးဆဲြျပဌာန္းႏိုင္ရန္တိုင္းျပည္ ႏွင့္အ၀ွမ္း နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ( ႐ုပ္႐ွင္ႏွင့္ ဇာတ္သဘင္ပါမက်န္) ေခၚယူလွ်က္ အေျခခံဥပေဒႀကီးကို ေရးဆဲြေစခဲ့ သည္မွာ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အထိ ၁၃ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ၁၄ ႏွစ္ နီးပါးၾကာျမင့္သြားေသာဟူ၏ ။

ထိုအခ်ိန္အတြင္း အနာဂတ္ႏိုင္ငံ ေတာ္၏ စီးပြားေရးအေျခခံအုတ္ျမစ္ကိုခိုင္မာေစရန္အတြက္ပုဂၢလိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ား ျမန္မာ့စီးပြားေရးစြမ္းေဆာင္႐ွင္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ေျမေတာင္ေျမွာက္လုပ္ကိုင္ေစခဲ့ရာ ျမန္မာစီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္၊ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆံုးစာရင္း၀င္ဘီလွ်ံနာမ်ား အမ်ားအျပားေပၚ ထြက္လာေသာဟူ၏။ ထိုသို႔ႀကိဳးပမ္းရာတြင္ န၀တအဖဲြ႕၀င္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား၏သားသမီးမ်ားမွာလည္း လူငယ္တို႔ဘာသာဘာ၀ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကိုမလုပ္ခ်င္ၾကေသာ္လည္း မိဘမ်ား၏တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ကို တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွပါရမီျဖည့္ေသာအားျဖင့္ ၀င္ေရာက္လုပ္ ကိုင္ၾကရရာမွ တယ္လီပို႔လုပ္ငန္းပိုင္႐ွင္ႀကီးမ်ား ၊ ဆိုက္ဘာတက္လုပ္ငန္းပိုင္႐ွင္ႀကီးမ်ား ၊ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းအုပ္စုႀကီးမ်ား၏ ခ်ယ္ယာ မင္မ်ား ၊ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာမ်ား ၊ အစု႐ွယ္ယာအမ်ားစုပိုင္ဆိုင္သူမ်ား စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သြားၾကရ႐ွာသည္ဟူ၏။ န၀တအႀကီးအကဲ မ်ားႏွင့္နီးစပ္ေသာစီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ားမွာလည္း မသက္သာၾက႐ွာေပ။ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား၏တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္ျဖင့္ အတင္း အဓမၼတာ၀န္ေပးခ်က္အရ မဆလေခတ္ကႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ထားခဲ့ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလဲႊေျပာင္းယူၾကရၿပီး တိုးတက္ေစရန္ လုပ္ကိုင္ၾကရရာ အလြန္ပင္ပင္ပန္းႀကီးလွေသာဟူ၏။ ထိုအထဲတြင္ လုပ္ငန္း႐ွင္တစ္ဦးမွာမူ ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမွန္သမွ် တစ္ဦးတည္း နည္းပါး ဒိုင္ခံလဲႊေျပာင္းတာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ေပးရသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ ဦးပုဂၢလိက” ဟုပင္အမည္တြင္သြားေသာ ဟူ၏။

ထိုထိုေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ႏွင့္ ထိုထိုေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္တို႔၏ တိုင္းျပည္ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေစေရး ေခတ္မီႏိုင္ငံေတာ္ ႀကီးတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကေသာ စနက္မီးစာမ်ားသည္ ယခု ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္၏ အစိုးရ သို႔မဟုတ္ န၀တ၏ အေမြခံ အစုိးရကို ေလာင္ကၽြမ္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကုိယ္ခင္းသည့္လမ္း ကိုယ္ေလ်ာက္ရသည္မွာ မဆန္းသကဲ့သို႔ ကိုယ္ေထာင္သည့္ မိုင္း ကိုယ္နင္းမိသည္မွာလည္း ၀မ္းနည္းစရာမ႐ွိဟု ထင္ပါသည္။

ဤျပႆနာမ်ားကို မ်ိဳးေစ့ခ်ခဲ့သည္မွာ န၀တအစိုးရႏွင့္ ၎တို႔ႏွင့္ပတ္သက္ရာပတ္သက္ေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ဆိုသည္မွာ မည္သို႔မွ် အျငင္းထြက္ဖြယ္ရာမ႐ွိပါ။(ျမစ္ဆံုျပႆနာ၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ျပႆနာ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ျပႆနာ ၊ရခိုင္ျပည္နယ္ျပႆနာ စသည္တို႔မွာ စာေရးသူ၏ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ မၾကာခဏတင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္၍ အပ္ေၾကာင္း မထပ္လိုေတာ့ ပါ။) ယခု ေ႐ႊသဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းတြင္ ပိုက္လိုင္းျဖတ္သန္းရာ ေဒသခံ႐ြာမ်ားဆီက ကန္႔ကြက္သံေတြထြက္လာေနၿပီျဖစ္ ပါသည္။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဆီမွာလည္း ကလံုးထာ႐ြာ ျပႆနာေပၚေနပါသည္။ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္လည္း မျငိမ္ မသက္ အသံထြက္ေနပါသည္။ ဤျပႆနာမ်ားမွာ ထိုစီမံကိန္းမ်ားသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမ႐ွိေသာေၾကာင့္ဟု ေဒသခံမ်ား ၊ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက ေျပာၾကပါသည္။ တတ္သိပညာ႐ွင္မ်ားကလည္း ထိုသို႔ပင္ မွတ္ခ်က္ျပဳၾကပါသည္။ ဤအခ်က္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ စီမံကိန္းမ်ားကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္မည္ဆိုပါက ျပႆနာတစ္ရပ္မၿပီးျငိမ္းမီ ျပႆနာေပၚ ျပႆနာဆင့္၍ လာပါလိမ့္မည္။

၁၄. ၁၀. ၂၀၁၂ ေန႔စဲြျဖင့္ထုတ္ေ၀ေသာ Messenger News Journal တြင္ စာေရးသူက အစိုးရအဖဲြ႕အား “ႏိုင္ငံေတာ္ သို႔မ ဟုတ္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားသည္ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကမည့္ ကုမၸဏီမ်ား ႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုသည့္အခါ ထိုစာခ်ဳပ္ပါ သေဘာတူညီ ခ်က္မ်ားအား (ဥပမာအားျဖင့္ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကဲ့သို႔ အမ်ားျပည္သူမ်ားအားနစ္နာေစျခင္း၊ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္း သိမ္းေရးႏွင့္ ၿငိစြန္းျခင္းမရွိ ေၾကာင္း ေသခ်ာေစရန္) အမ်ားျပည္သူ သိ႐ွိေစရန္ ပြင့္လင္းျမင္ သာစြာ ထုတ္ျပန္ေပးမည္လား”၊ “ယခင္ အစိုးရကခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ေသာ စာခြၽန္ ေတာ္မ်ား၊စာခ်ဳပ္မ်ားတြင္တိုင္းျပည္အတြက္ျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူး တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္ထြန္းမႈထက္ ထိခိုက္နစ္နာမႈ ပိုမိုမ်ား ျပားေသာ စာခ်ဳပ္မ်ားအား ယခုဆက္ခံသူ အစိုးရက ပယ္ဖ်က္မည္လား၊ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုမည္လား၊ ယခင္အတိုင္း ဆက္လက္ လက္ခံရ မည္လား” ဆိုသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ပြင့္လင္းစြာ ေမးျမန္း ခဲ့ဖူးပါသည္။ ဤေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖသည္ “ အစိုးရက စီမံလုပ္ကိုင္တဲ့ စီမံ ကိန္းေတြကို ျပည္သူေတြကသေဘာမတူဘူးဆိုရင္ဘာဆက္လုပ္မွာလည္း ဘယ္လိုဆက္လုပ္မွာလည္း''ဆိုသည့္ေမးခြန္း ၏ အေျဖ ျဖစ္ ပါလိမ့္မည္” ဟုလည္း ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့ပါသည္ ။

ဤေမးခြန္းမ်ားအတြက္ အေျဖသာ အစိုးရအဖဲြ႕တြင္ အသင့္႐ွိခဲ့လွ်င္ ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အေျဖသိလွ်က္ ေျဖရန္ခက္ ဆိုသည့္ အေျခအေန တြင္႐ွိမေနခဲ့လွ်င္လက္ပံေတာင္းေတာင္ျပႆနာသည္ယခုအခါ ေအးခ်မ္းစြာ ေျဖ႐ွင္းေျပလည္ၿပီးျဖစ္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိ ပါသည္။ ယခုေတာ့ျဖင့္ စာေရးသူ၏ အသံကပဲ တိုးလြန္း၍ မၾကားေလသည္လား ၊ ၾကားေသာ္လည္း အေရးယူစရာမဟုတ္ဟုမ်ား ထင္ ျမင္ယူဆၾက၍လား ဟုေတာ့မသိႏိုင္ေတာ့ပါ။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ျပႆနာကေတာ့ လူၾကား၍မေကာင္း သူၾကား၍မေလ်ာ္ျဖစ္သြားခဲ႔ ရပါေတာ့သည္။

စာေရးသူသိလိုသည့္ေမးခြန္းကို သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္႐ွိသူမ်ားကေျဖဆိုျခင္းမ႐ွိခဲ့ပါ။ စကားျဖင့္လည္းမေျဖခဲ့ ၊လုပ္ရပ္ျဖင့္လည္း မ႐ွင္းခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အေျဖထုတ္ လာၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ ယခုျဖစ္ေပၚေနေသာ ပဋိပကၡမ်ားသည္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ား၏ ေနာက္ဆက္တဲြျပႆနာမ်ား သာ ျဖစ္ၿပီး ယင္းတို႔သည္ ယခင္အစိုးရလက္ ထက္က ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို ျပည္သူတို႔ သိခြင့္မရခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာလာၾကပါသည္။ ယခင္ အစိုးရ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ သည့္ စာခ်ဳပ္မ်ားအားလံုးကို ျပည္သူမ်ားက လက္ခံရမည္ဆိုသည္မွာ မွ်တမႈမ႐ွိဘဲ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ ျပန္သံုးသပ္ခြင့္႐ွိသင့္သည္ဟု ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကေျပာေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည့္သတင္းကို ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ 7 days news journal တြင္ ဖတ္လိုက္ရပါသည္။ ထိုသို႔အမွန္တရားမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုလာၾကသည့္အတြက္မ်ားစြာ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္မိပါသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုသတင္းတြင္ပင္ ႐ွမ္းအမ်ိဳးသားပါတီႀကီးႏွစ္ခုက ႐ွမ္းျပည္နယ္တြင္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားကို ၂၀၁၅မတိုင္မီအခ်ိန္ထိ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းမျပဳရန္၊ျပဳပါက ပါတီမ်ားပူးေပါင္းကန္႔ကြက္သြားမည္ဟု သေဘာထားထုတ္ျပန္ေၾကျငာေၾကာင္းကိုလည္း ဖတ္လိုက္ရပါ သည္။ တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ထိုအခ်က္ကို မူေသမကိုင္စဲြၾကပါရန္ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္ေလးစားစြာ ေမတၱာ ရပ္ခံလိုပါသည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခု ၊ေဒသဆိုင္ရာနယ္ေျမတစ္ခု ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားသည္ အသက္ျဖစ္ပါသည္။ “အသက္႐ႈသည္ကို ရပ္ထား၍မရ”သကဲ့သို႔ စီမံကိန္းမွန္သမွ်ကိုလည္း ရပ္ထား၍မရႏိုင္ပါ။မည္သို႔ပင္အသက္႐ႈရခက္ျခင္း၊ အသက္႐ႈၾကပ္ ျခင္းျဖစ္ေနေသာ္လည္း ႐ႈေတာ့-႐ႈေနရမည္သာျဖစ္ပါသည္၊ အသက္႐ႈေခ်ာင္ကာမွ ျပန္၍႐ႈမည္ဆို၍ မရစေကာင္းပါ။ စီမံကိန္းမ်ားသည္ ျပႆနာမဟုတ္ပါ၊ စီမံကိန္းကိုမည္သို႔အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဆိုသည္ကသာ ျပႆနာျဖစ္ပါသည္။ ယခုျဖစ္ေပၚေနေသာ အေၾကာင္း ျခင္းရာမ်ားကို သာဓကယူ၍ စီမံကိန္းမ်ားဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမ်ားျဖင့္ႀကိဳတင္ညွိႏႈိင္းေျဖ႐ွင္းကာဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားၾကရန္ျဖစ္ပါသည္။

ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမ႐ွိဘဲလုပ္ေဆာင္ေသာစီမံကိန္းမ်ားသည္ ေဒသဆိုင္ ရာ အက်ိဳးစီးပြား၊သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္တို႔ကို ထိခိုက္နစ္နာေစမႈမ်ားယူေဆာင္လာမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပြင့္လင္းျမင္သာစြာျဖင့္ စနစ္တက် ေကာင္းမြန္စြာစီမံလုပ္ေဆာင္ေသာ စီမံကိန္းမ်ားသည္ ေဒသဆိုင္ရာ အသီးသီးအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံ၏ အေ႐ွ႕ဘက္ကမ္းေျခႏွင့္ အေနာက္ဘက္ကမ္းေျခကို ဆက္သြယ္ေသာ ရထားလမ္းမႀကီး (The transcontinental railroad)ကို ၁၈၃၀တြင္ စတင္စီမံကိန္းေရးဆဲြခဲ့ၿပီး ၁၈၆၂တြင္ သမၼတလင္ကြန္း လက္မွတ္ေရးထိုးအတည္ျပဳေပးခဲ့ ကာ ၁၈၆၃တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုလမ္းမေဖာက္လုပ္မီက နယူးေယာ့ခ္မွ ဆန္ဖရန္စစၥကိုသို႔ ေရလမ္းျဖင့္ (၃)လၾကာေအာင္ သြားလာၾက ရပါသည္။ မီးရထား လမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးေနာက္ ထိုခရီးကို (၈)ရက္မွ်ျဖင့္ ေျမေၾကာ႐ံႈ႕ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ထို႔ျပင္ အေ႐ွ႕အေနာက္ ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈမ်ားအလြန္လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ခဲ့ပါသည္။ ထိုမွ်အက်ိဳး႐ွိလွေသာမီးရထားလမ္းႀကီးအား ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရာတြင္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ ရေသာေဒသဆိုင္ရာပဋိပကၡမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမ႐ွိ၍ ရထားလမ္းမ်ားေဖာက္လုပ္ျခင္းကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရပါက ယခုကဲ့သို႔ေသာအေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအား ျမင္ေတြ႕ရပါမည္လားဆိုသည္ကို ေတြးခ်င့္ေထာက္ဆၾကေစလိုပါသည္။

ထုိ႔အျပင္ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနတည္ျငိမ္သည့္အေျခအေနေရာက္မွသာလွ်င္ ထိုအျငင္းပြားေစႏိုင္သည့္စီမံကိန္းမ်ားအားေဆာင္ ႐ြက္သင့္သည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္းေမတၱာရပ္ခံလိုပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္မႈရ႐ွိသည္ဆိုသည္မွာ အဆင့္ အမ်ိဳး မ်ိဳး႐ွိပါသည္။

(၁)ႏိုင္ငံတြင္းျဖစ္ပြားေနသည့္ ဆႏၵျပမႈပဋိပကၡမ်ားေလ်ာ့ပါးသြားသည္ကို ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္သည္ဟုဆိုလိုပါသလား ၊

(၂) တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ၿပီးသည့္အေျခအေနကို ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္သည္ဟုဆိုလိုပါသလား

(၃)သက္တမ္း တစ္ခု တြင္အစိုးရအဖဲြ႕ (သည္တစ္ဖဲြ႕ျပဳတ္လိုက္ ဟုိတစ္ဖဲြ႕တက္လိုက္ျဖင့္) အေျပာင္းအလဲမမ်ားသည္ကို ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္သည္ ဟုဆိုလိုပါသ လားစသည္ျဖင့္ အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိပါသည္။

ထိုအခ်က္မ်ားကို စံထား၍ ပတ္၀န္းက်င္ႏိုင္ငံမ်ားကို (လတ္တေလာတြင္ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ျပႆ နာမ်ား) ေလ့လာၾကည့္ပါက ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးတည္ျငိမ္မႈမ႐ွိဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုႏိုင္ငံအသီးသီးတြင္ ႏိုင္ငံ့ စီးပြားေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားကို မလဲြမေသြဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေနရသည္သာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနတည္ျငိမ္သည့္ အေျခအေနေရာက္မွသာလွ်င္ ထိုအျငင္းပြားေစႏိုင္သည့္စီမံကိန္းမ်ားအားေဆာင္႐ြက္သင့္သည္ ဟူေသာ အခ်က္အား တရားေသမဆုပ္ကိုင္ပါရန္ေလးစားစြာျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ႏိုင္ငံေရးမတည္ျငိမ္ေသး၍ အာဏာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္ ဟူ၍ေၾကြးေၾကာ္ကာ တိုင္းျပည္ကို ဒုကၡတြင္းထဲက်ေစခဲ့ေသာ စစ္အစိုးရ၏ သေဘာထားကို ထင္ဟပ္သကဲ့သို႔ ျဖစ္မည္ ကို စိုးရိမ္မိပါသည္။ အစိုးရ ၊သက္ဆိုင္ရာစီမံကိန္းတာ၀န္႐ွိသူတို႔ႏွင့္ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား၊ပါတီမ်ား ၊ လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ားက စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေကာင္းအဆိုး၊အက်ိဳးအျပစ္ စသည္တို႔ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ ၊ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ (တိုင္း/ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား)တို႔အတြက္အက်ိဳးအျမတ္၊ေဒသခံျပည္သူတို႔အတြက္အက်ိဳးအျမတ္၊ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူတို႔အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ စသည္တို႔ကို ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ ထုတ္ေဖာ္ညွိႏႈိင္းၾကလွ်က္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားၾကေစရန္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္ ။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးႏွင့္အစိုးရအဖဲြ႔အေနျဖင့္လည္း ျပည္သူတို႔၏အက်ိဳးစီးပြားကို အစဥ္အျမဲေ႐ွး႐ႈၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံ ေတာ္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္မည္ဆိုလွ်င္ ေဒသခံတို႔အား နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေ႐ွးဦးစြာ႐ွင္းလင္း အသိေပးရမည္မွာ အစိုးရႏွင့္ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔၏ တာ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္အာဏာ႐ွင္ေခတ္ကလုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ျဖစ္ေသာ အစုိးရ က ဘာကိုလုပ္လုပ္ ျပည္သူတို႔ကလက္ခံရမည္ ဆိုသည္မွာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရအတြက္မူ မွန္ကန္ေသာလုပ္ထံုးလုပ္နည္း မဟုတ္ပါ။ ဤ ေနရာတြင္ အေၾကာင္းသင့္၍ မေလး႐ွားႏိုင္ငံတြင္ ေျမေအာက္ဥမင္လမ္း ေဖာက္လုပ္သည့္ စီမံကိန္းအေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါသည္။

မေလး႐ွားႏိုင္ငံသည္ ႏွစ္စဥ္ အပူပိုင္းမုန္တိုင္းမ်ား က်ေရာက္မႈဒဏ္ခံရေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္ ။ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ေတာ္သည္ ေရမ်က္ႏွာျပင္အနိမ့္အျမင့္ မတူညီေသာ ျမစ္ႏွစ္သြယ္ၾကားတြင္ တည္႐ွိေသာေၾကာင့္ ထိုသို႔အပူပိုင္းမုန္တိုင္းက်ေရာက္တိုင္း ေရလႊမ္းမိုးမႈ ဒဏ္ကို ျပင္းထန္စြာခံရပါသည္ ။ ထို႔အျပင္ၿမိဳ႕ေတာ္သည္ အလြန္အမင္း လမ္းပိတ္ဆို႔ျခင္းျပႆနာကိုလည္း ႀကံဳေတြ႕ေနရပါသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ထုိျပႆနာ(၂)ရပ္ကို တစ္ျပိဳင္နက္ေျဖ႐ွင္းရန္အတြက္ ေျမေအာက္ဥမင္တစ္ခုကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည္ ။ ဤေျမေအာက္ဥမင္ကို သာမန္အေျခအေနတြင္ အသြားအျပန္ ကားလမ္းႏွစ္ထပ္ ႏွင့္ ေအာက္ဆံုးထပ္ကို ရထားလမ္း အျဖစ္ အသံုးျပဳ ပါသည္ ။ အပူပိုင္းမုန္တိုင္းက်ေရာက္၍ ျမိဳ႕ေတာ္ကို ေရလွ်ံသည့္အခါ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းအတြင္းမွ ယာဥ္မ်ားကို ေျမျပင္ေပၚသို႔ အနီးဆံုး ထြက္ေပါက္မွ အျမန္ဆံုးထြက္ေစ၍ ထိုဥမင္ကို ေရစြန္႔ထုတ္ပိုက္လိုင္းအျဖစ္အသံုးျပဳပါသည္ ။ ၿမိဳ႕ေတာ္အာဏာပိုင္တို႔၏ ညဏ္ အေျမွာ္အျမင္ႀကီးမႈေၾကာင့္ ထိုဥမင္ေဖာက္လုပ္ၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္း ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ မႈ မျဖစ္ေပၚေတာ့ျခင္း ၊ျမိဳ႕ေပၚတြင္ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမျဖစ္ပြားေတာ့ျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကုိ ခံစားခဲ့ရပါသည္ ။

ထိုမွ် အက်ိဳးေက်းဇူးျဖစ္ထြန္းေသာ ေျမေအာက္ဥမင္ကိုေဖာက္လုပ္ခဲ့ရာတြင္ မေလး႐ွားအစိုးရသည္ ေအးခ်မ္းစြာ ပဋိပကၡကင္း စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္မဟုတ္ပါ ။ ၾကီးမားေသာ ျပႆနာပဋိပကၡကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ မေလး႐ွားႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ ၎တို႔၏ အိမ္ယာ အေဆာက္အဦးမ်ားေအာက္ (ေျမေအာက္မွ ) ဥမင္တူးေဖာ္သည္ကိုခြင့္မျပဳခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ။ (မေလး ႐ွား ႏိုင္ငံတြင္ ေျမပိုင္ဆိုင္သည္ဆိုသည္မွာ ေျမေပၚကိုသာ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေျမေအာက္ကိုပါ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္) သို႔ျဖစ္၍ မေလး႐ွားအာဏာပိုင္မ်ားသည္ တုိင္းျပည္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ အလြန္အေရးပါလွေသာ စီမံကိန္းကိုလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ျပည္သူ တို႔ပိုင္ ေျမေအာက္မွ ေဖာက္လုပ္၍မရဘဲ အစိုးရပိုင္ေျမမ်ားေအာက္မွသာ ေကြ႔ေ႐ွာင္ေဖာက္လုပ္ရျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူလရည္မွန္း သည္ထက္ ကုန္က်စာရိတ္မ်ားပိုမိုမ်ားျပားကာ ၊မူလခန္႔မွန္းသည္ထက္ ပိုမိုၾကာျမင့္ခဲ့ရသည္ဟု သိ႐ွိရပါသည္။ ထိုသို႔ မိမိ၏ေနအိမ္ အေဆာက္ အဦး၊မိမိ၏အက်ိဳးစီးပြားတို႔ကို ထိခိုက္ျခင္းမ႐ွိေသာ ေျမႀကီးေအာက္မွျဖတ္သန္း၍ ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳး႐ွိမည့္ စီမံကိ္န္းကိုပင္ ခြင့္မျပဳခဲ့ၾကေသာ မေလး႐ွားႏိုင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါက မိမိတို႔ပိုင္ လယ္ယာ၊ အိမ္ျခံစသည္တို႔ကို သိမ္းယူျခင္း၊ဖယ္႐ွားျခင္း ခံရ၍ မိမိတို႔အက်ိဳးစီးပြားပ်က္ျပား၍ ဆႏၵျပၾကေသာ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားကို အျပစ္ဆိုဖြယ္ရာမ႐ွိပါ။)

အသိေပးခ်င္သည္မွာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးႏွင့္အစိုးရအဖဲြ႕သည္ တိုင္းျပည္အတြက္အက်ိဳး႐ွိမည့္ စီမံကိန္း မ်ားကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္သည္ျဖစ္ေစကာမူ ျပည္သူမ်ားသိ႐ွိနားလည္ ေအာင္ႀကိဳတင္အသိေပးျခင္း ၊ ျပည္သူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာမႈမ႐ွိ ေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္႐ြက္ျခင္း ၊ လုပ္ငန္းစဥ္အစ အဆံုးကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာေဆာင္႐ြက္ျခင္း တို႔အား ေက်ေက်လည္လည္ညွိႏႈိင္း ေဆာင္႐ြက္ၿပီးမွသာ ေဆာင္႐ြက္သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားျပားလွ၍ တိုင္းျပည္အတြက္လည္း ေက်းဇူးမ်ားစြာ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို ဆိုင္းငံ့ျခင္း၊ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း ၊ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုျခင္း ၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္း စသည္တို႔ကို သက္ဆိုင္ရာကုမၸဏီမ်ား၊ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ညွိႏႈိင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားျပဳသင့္ပါေၾကာင္း ေမတၱာရပ္ခံတိုက္တြန္းလိုပါသည္။(မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ ျဖစ္ေပၚေျပာင္း လဲမႈမ်ားကို သေဘာေပါက္နားလည္ေသာ စီးပြားဖက္ကုမၸဏီမ်ား ၊အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းပီသေသာႏိုင္ငံမ်ား အေနျဖင့္လည္း ထိုသို႔ညွိႏႈိင္း လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအေပၚလက္ခံႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္)။

ယခုအခါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဥကၠဌအျဖစ္တာ၀န္ယူမည္ျဖစ္ေသာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ပဋိပကၡ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မ႐ွင္သည္ စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဒီဇင္ဘာလ (၆) ရက္ေန႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္၌ သတင္းစာ႐ွင္းလင္းပဲြတြင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ရာ၌ “ျပႆနာဆိုတာခုလည္း ႐ွိမွာပဲ၊ ေနာင္လည္း႐ွိမွာပဲ ။ ဒီျပႆနာေတြကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္းေျဖ ႐ွင္းမယ္ဆိုတာက အေရးႀကီးတယ္ ၊ ေျဖ႐ွင္းပံုေျဖ႐ွင္းနည္းကို နားလည္ရ မယ္” ဟုထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေကာ္မ႐ွင္က “ေရ႐ွည္အကိ်ဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး အႀကံျပဳသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုတ္ေဖာ္ သည့္အခ်က္မ်ားကိုလည္းအမွန္အတိုင္းသာေဖာ္ထုတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊လူတိုင္းႀကိဳက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ေကာ္မ႐ွင္၏တာ၀န္ သည္လူတိုင္းႀကိဳက္တဲ့အေျဖကို႐ွာေဖြရန္မဟုတ္၊အေကာင္းဆံုးအေျဖကို႐ွာေဖြရန္သာျဖစ္ေၾကာင္း” ျပတ္သားစြာေျပာဆိုထားၿပီးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ျပႆနာကိုအေကာင္းဆံုးနည္းျဖင့္ ေျဖ႐ွင္းလိုသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ ဤစကားမ်ားသည္မ်ားစြာ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္႐ွိပါသည္။ ျပႆနာကို အစမ႐ွည္ ႐ွည္ေအာင္ဆဲြထုတ္လိုသူမ်ားအတြက္ကေတာ့ ဤစကားကို တစ္လဲြအဓိပၸါယ္ေကာက္ စရာ႐ွိပါသည္။

အခ်ိဳ႕ကလည္း “ေဒၚစုက ျပည္သူေတြဘက္က မရပ္တည္ဘူး ၊ ျပည္သူေတြ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၾကရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ” ဘာဘာညာညာစသည္ျဖင့္ အခၽြန္ျဖင့္ေျမွာက္ၾကပါသည္။ မိမိတို႔အျမင္ ၊ မိမိတို႔အယူအဆအေတြးအေခၚမ်ားကို ေ႐ွ႕တန္းတင္ ပဲြထုတ္ရန္ ျပည္သူကို အႏၱရာယ္လမ္းေပၚသို႔တြန္းပို႔သည့္ အတို႔အေထာင္မ်ား လုပ္လာၾကပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကက်ျပန္ေတာ့လည္း ဒီလိုျပည္သူေတြ က တစ္ဆိတ္႐ွိ လမ္းေပၚထြက္ဆႏၵျပေနၾကရင္ အစိုးရက ဘာမွလုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး ။ အစိုးရစီမံကိန္းေတြကို တစ္ဖက္သတ္ ဖ်က္သိမ္းေနရင္ ေနာက္ထပ္လာဖို႔ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြမလာမွာ စိုးရတယ္။ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြမလာရင္ တိုင္းျပည္ပဲ ဒုကၡေရာက္မွာ ၊ အစိုးရက ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလပဲ႐ွိေသးတာ သက္တမ္းကႏုနယ္ေသးတယ္ ၊ အစိုးရကို ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္မေပးရင္ ၊ အစိုးရက အက်ပ္႐ိုက္လို႔ ထြက္ေပါက္မ႐ွိရင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သြားရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ခံခဲ့ရတာ မမွတ္ေသးဘူးလား” စသည္ျဖင့္ “ပို႔ၾကေဆာင္ၾက ” ေျခာက္လွန္႔ၾကျပန္ပါသည္။

ျမန္မာျပည္ဇာတ္လမ္းသ႐ုပ္ကေတာ့ ဘုရားေစာင္းတန္းက ေဆးဒါန္းပန္းခ်ီကားမ်ားကဲ့သို႔ “ ငရဲခန္းကလည္းေျခာက္လြန္း သည္ ၊ ဘံုခန္းကလည္း ေျမွာက္လြန္းသည္” ေတာ့ျဖစ္ေနပါသည္။ “ ပို႔သူ ၊ေဆာင္သူမ်ား” ႐ွိသကဲ့သို႔ ၊ “တို႔သူ၊ ေထာင္သူ” ေတြကလည္း မ်ားျပားလွပါသည္။ ျပႆနာျဖစ္၍ တကယ္တမ္းခံၾကရေတာ့ ရဟန္း႐ွင္လူျပည္သူေတြသာ ျဖစ္ေနရသည္မွာလည္း ရင္နာဖြယ္ေကာင္း လွပါသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ျဖစ္သင့္သည္မွာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မ႐ွင္၏ အစီရင္ခံစာထြက္ေပၚလာခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းရန္မွလဲြ၍ အျခား မ႐ွိပါ။ ထိုစံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အစီရင္ခံစာအေပၚတြင္သာ ေ႐ွ႕ကို ဘာဆက္လုပ္ရမည္ ၊ဘယ္လိုဆက္လုပ္ၾကမည္ ဆိုသည္ကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႕၏ အစီရင္ခံစာသည္ တရားသျဖင့္ ျဖစ္သည္ ၊ မျဖစ္သည္ကို ျပည္သူအားလံုးသိ႐ွိၿပီး ခ်ိန္ ၾကမွ ဆံုးျဖတ္ရမည့္ကိစၥကို အေစာႀကီးႀကိဳတင္၍ ကိုယ္လိုရာဆဲြကာ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးေနၾကသည္မွာေတာ့ မသင့္ေလ်ာ္ပါဟု ေျပာခ်င္ပါ သည္။

ျပည္သူေတြဆႏၵျပေနသည္မွာ အပိုေလာဘေတြႏွင့္မလိုေဇာၾကြ ေနၾက၍ ဆႏၵထြက္ျပေနၾကျခင္းမဟုတ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာ လွပါသည္။ ယခင္အစိုးရမတရားလုပ္ခဲ့သမွ်ကို ေခါင္းငံု႔ရင္စည္းခံခဲ့ရရာမွ ယခုေျပာင္းလဲလာသည္ဆိုသည့္အခ်ိန္တြင္ “ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပည္သူေတြတင္ေျမွာက္ထားတဲ့ ျပည္သူ႔အစိုးရပါ”ဟု တြင္တြင္ေအာ္ေနေသာ အစိုးရအား ျပည္သူတို႔၏ နစ္နာမႈမ်ားအတြက္တရားမွ်တမႈကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးပါရန္ထုတ္ေဖာ္ေတာင္းဆိုေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူတို႔၏လိုလားခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ေတာင္း ဆို႐ံုမွ် ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ “ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္သြားမယ္ေနာ္” ေျခာက္လွန္႔ရပါသနည္း။ မ်က္ေထာင့္နီရပါသနည္း။ နဖူးေၾကာ တင္းရပါ သနည္။ “ အပို႔အေဆာင္၊အတို႔အေထာင္” ေတြၾကားထဲမွာမွ ကေလးသူငယ္ကို “ေဒေ၀ါ” ႏွင့္ေျခာက္သကဲ့သို႔ ျပည္သူမ်ားအား “ ေနာက္ေၾကာင္းေဒေ၀ါ” ႏွင့္လွန္႔သူေတြကလည္း ေပၚထြက္လာပါသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဤအခ်ိန္အခါက်ကာမွ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္စကားေတြ ထြက္လာရပါသနည္း။ ဘယ္သူ ေတြကမ်ား ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ခ်င္ေနရျပန္ပါသနည္း။ သမၼတႀကီးက ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ပါ ဟုဆိုခဲ့၏ ။ စံုစမ္းေရး ေကာ္မ႐ွင္သတင္းစာ႐ွင္းလင္းပဲြတြင္ “ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ ႏိုင္၊ မလွည့္ႏိုင္ဆိုတာက ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာပဲ႐ွိ တယ္၊ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေေယာက္ရဲ႕ လက္ထဲမွာမွ မ႐ွိပါဘူး”ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားခဲ့သည္ကို ၾကားခဲ့ရပါသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္မွ ႏိုင္ငံေရးကၽြမ္းက်င္သူအခ်ိဳ႕ကလည္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လွည့္မွာစိုးရိမ္မိေၾကာင္း ေျပာဆိုေနၾကသည္ကို ၾကားေနရပါ သည္။ အခ်ိဳ႕ကဆိုလွ်င္ တစ္ခါခံဖူးသည့္ သင္ခန္းစာကို ေနာက္တစ္ဖန္ျပန္ ခံစားရလွ်င္ ကိုယ့္ေလာက္မိုက္သူမ႐ွိ ဟုပင္အသိေပး ေျပာၾကပါေသးသည္။ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းဆဲကာလျဖစ္ေစ ၊ အသြင္ကူးေျပာင္းၿပီး ကာလ ျဖစ္ေစ ျပည္သူတို႔ကလိုအင္ဆႏၵကို ဆႏၵျပထုတ္ေဖာ္သည္မွာ သဘာ၀ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္က ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့၍ “ျငိမ္၀ပ္ပိျပား” ေနခဲ့ရရာမွ ၊ ယခုပြင့္လင္းျမင္သာမႈကိုတည္ေဆာက္ေနသည့္အခ်ိန္(သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္၏စကားအတိုင္း)တြင္မွ လိုအင္ဆႏၵထုတ္ေဖာ္၍ မရလွ်င္ ယခင္ႏွင့္ယခုဘာမ်ား ထူးျခားပါမည္နည္း။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ျပည္သူေတြဘယ္ေလာက္နစ္နာနစ္နာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္စရာမလိုဘူး၊ ျငိမ္ခံၾကဟု ဆိုသည့္သေဘာပင္ မဟုတ္ပါသလား ဟုေမးရပါေတာ့မည္။ ကေလးသူငယ္တို႔သည္ မိမိတို႔အလို႐ွိသည္ကို ရႏိုင္ေအာင္ ငိုေၾကြးျခင္းျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုၾကပါသည္။ ျပည္သူတို႔က လည္း မိမိတို႔လိုအင္ဆႏၵမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေတာင္းဆိုသည့္အေနျဖင့္ ဆႏၵျပၾကပါသည္ ။ မိမိတို႔လိုအင္ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ျပသ ရန္အတြက္ ငိုေၾကြးသည့္ ကေလးသူငယ္ကို ေျဖာင့္ဖ်ေခ်ာ့ေမာ့ျခင္းမျပဳဘဲ တစ္ဆိတ္႐ွိ “ေဒေ၀ါ” ျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ေနၾကသည့္ မိဘမ်ား ၊ ကေလးထိန္းမ်ားကဲ့သုိ႔ေတာ့ မလုပ္ေစခ်င္ၾကပါ။ ကိုယ္နစ္နာမႈ၊ ကိုယ့္လိုအင္ဆႏၵကို ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိသမွ် ျငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျပသည့္ျပည္သူမ်ားကို“ေနာက္ေၾကာင္းျပန္”စကားမ်ားျဖင့္ ေျခာက္ေနလွန္႔ ေနၾကသည္ကိုေတာ့ “ေဒေ၀ါ” ႏွင့္ ေျခာက္ေနသည္ ဟုပင္ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ စာေရးသူဆိုလိုသည့္ေဒေ၀ါကို စာဖတ္သူတို႔နားလည္ၾကပါလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ စာေရးသူ ကေတာ့ သာမန္ျပည္သူတစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္၍ “ ေဒေ၀ါ” တကယ္လာမည္၊မလာမည္ ဆိုသည္ကို မေတြးတတ္၊ မေျပာတတ္ပါ ။ စာေရးသူထက္ပို၍ ႏိုင္ငံေရးအကြက္ျမင္သူ၊ ေဒေ၀ါႏွင့္ နီးစပ္သူ ၊ပတ္သက္သူ တို႔ကေတာ့ ေဒေ၀ါဘယ္သူ ၊ ဘယ္ပံု႐ွိသည္၊ ဘယ္မွာ႐ွိ ေနသည္ ဆိုသည္တို႔ကို အတြင္းသိ၊အျပင္သိ ၊ ခရားေစ့တြင္းက်သိေနၾက၍ ေျပာၾကဆိုၾကသည္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

စာေရးသူအေနျဖင့္ေတာ့ ယခုအခ်ိန္သည္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံသစ္အခိုင္ အမာတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ တို႔အၾကား ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအၾကားတို႔တြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာ မႈမ်ားျဖင့္ ညွိႏႈိင္းေျဖ႐ွင္းမႈမ်ား လုပ္ၾကေဆာင္ၾက ရမည့္အခ်ိန္ဟု ထင္ျမင္ယူဆပါသည္။ “ခု႐ႈပ္မွ ေနာင္႐ွင္း” ဆိုသည့္စကားကို အၿပီးတိုင္ပယ္ေဖ်ာက္၍ “ယခင္က အထုတ္႐ႈပ္၊ ေနာက္ ေနာင္တြင္ဆက္မ႐ႈပ္ခင္ ခုကတည္းကအရင္႐ွင္းကာ” ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္၏ ေ႐ွ႕ခရီးကို မဆုတ္မတြန္႔ ဆက္ၾကရမည့္အခ်ိန္တြင္ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူၾကား ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရၾကားတို႔တြင္ ေဒေ၀ါ ကန္႔လန္႔-ကန္႔လန္႔၀င္မပါ ေစလိုပါ ။ အာဏာ ကိုဆုပ္ကိုင္လိုသူမ်ား၏ ပေယာဂျဖင့္ ေဒေ၀ါကို အသံုးခ်ခံမျဖစ္ေစလိုပါ။ ျပည္သူတို႔အတြက္ ေဒေ၀ါ လူၾကမ္း မျဖစ္ေစလိုပါ ဟု ဆႏၵျပဳ လိုက္ခ်င္ပါသည္။

ထင္လင္းဦး (Wisdom Villa)
Messenger News Journal

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.