ဘေျပာင္ တိုးတိုး တိုးတိုးနဲ႔ ႀကိတ္ၿပီး ေရာင္းမစားနဲ႔ေနာ္။ ထားဝယ္ အေရးအခင္း ထပ္ျဖစ္ရင္ က်ေနာ္ မသိဘူး လုပ္ဦးမယ္(Bangkok Post မွ 17 Dec 2012 ရက္စြဲပါ “PM in Myanmar for Dawei meet” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ရွင္နာဝပ္ထရာသည္ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေရးႀကီးေသာ ေဆြးေႏြးမႈျပဳလုပ္ရန္ တနလာၤေန႔ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ရွိသည္။
၎အစည္းအေဝးက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၏ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ခ်တ္ခ်တ္ဆစ္တီပြန္ ကေျပာၾကားသည္။
စီမံကိန္းအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္မႈကို အတည္ျပဳျပသသည့္ ခရီးစဥ္တြင္ ယင္လပ္ ႏွင့္အတူ ထိုင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ၄၀ လိုက္ပါသြားၾကသည္။
ယင္လပ္သည္ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုမည္ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈႏွင့္ ဆက္စပ္ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၏ တိုးတက္မႈအေျခအေနကို ေလ့လာစစ္ေဆးမည့္ျဖစ္သည္။
ယခုခရီးစဥ္သည္ ၂၀၀၈ ေမလက ထားဝယ္စီမံကိန္းအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံနားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေနာက္ပိုင္း ထားဝယ္သို႔ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ယင္လပ္ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။
ေသာၾကာေန႔က အစည္းအေဝးတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံပူးတဲြ ညွိႏႈိင္းေရးေကာ္မတီက စီမံကိန္း၏အေျခခံ
အေဆာက္အဦးစနစ္ကို အဆင့္ ၃ ဆင့္ခဲြ၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္ဟု ဝန္ႀကီးခ်တ္ခ်တ္က ဆိုပါသည္။
ပထမဆံုး Phase Zero အဆင့္တြင္ ၂၀၁၄ တြင္အၿပီးသတ္ရန္ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ အေျခခံစက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္ဖဲြ႕စည္းထားသည္။ Phase One အဆင့္တြင္ ဆိပ္ကမ္း၊ကားလမ္း၊ေရေပးေဝေရးစနစ္ႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္မ်ားပါဝင္ၿပီး ၂၀၁၅ တြင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။
ေနာက္ဆံုး Phase two အဆင့္တြင္ က်န္ရွိစက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ ျဖစ္၍ ၂၀၂၀ တြင္ၿပီးစီးမည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ မက္တာပြတ္ ႏွင့္ ထားဝယ္ကို လွ်ပ္စစ္ရထားျဖင့္ ဆက္သြယ္မည့္စီမံကိန္းကိုလည္း ပူးတဲြ ညွိႏႈိင္းေရးေကာ္မတီက ေလ့လာ လ်က္ရွိသည္။
ထားဝယ္မွ ထိုင္းနယ္စပ္အထိ လမ္းပိုင္းတစ္ခုထဲကပင္ ဘတ္ေငြ ၃၀ ဘီလ်ံကုန္က်မည္ ဟုဆိုသည္။ စုစုေပါင္း ဘတ္ေငြ ၁၅၀ ဘီလ်ံကုန္က်ဖြယ္ရွိေသာ ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားက စိတ္ဝင္စားေနၾကေသာေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ Phase Oneသို ႔ေျပာင္းကာ ေစာေစာအေကာင္အထည္ေဖာ္လို သည္ဟု ထိုင္းပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးက ဆိုသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေၾကာင့္ ေနရာဖယ္ေပးရသူမ်ားကို ျပန္လည္ေနရာခ်ထားရာတြင္ ကူညီရန္ ကမ္းလွမ္းထားသည္ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဆူပရာေပါင္ တိုဗီခ်တ္ခ်ိဳင္ကူး ကေျပာၾကားသည္။
မိမိတို႔၏ အစီအစဥ္တြင္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးစနစ္မ်ား သင္ၾကားေပးျခင္းႏွင့္ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းသင္တန္းေပးျခင္းတို႔ ပါဝင္သည္ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးက ဆိုသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးက ဆက္လက္၍ “ယင္းသို႔ ကူညီမႈကို ျမန္မာအစိုးရကလည္း ေက်နပ္မႈရွိေၾကာင္း ၊ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း႐ြာသားမ်ားကို ေနရာျပန္ခ်ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အစီအစဥ္စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထားဝယ္စီမံကိန္းကို လာမည့္ႏွစ္ဧၿပီလတြင္ စတင္ပံုေဖာ္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံဖက္မွ ဆႏၵရွိေနေၾကာင္း ” ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ သဘာဝေဂဟစနစ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးေဖာင္ေဒးရွင္း အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဝီတြန္းပန္ပြန္ဆက္႐ြန္ ကမူ “ထားဝယ္ စီမံကိန္း၌ ထိုင္းအစိုးရ၏ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ တနလာၤေန႔ေဆြးေႏြးမႈတို႔ ကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ၾက ရန္” ျပည္သူမ်ားကို တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ လုိက္ပါသည္။ “ဒီစီမံကိန္းအေၾကာင္းအျပည့္အဝသိရွိထားၿပီးဆုိတာ ခုထိမေသခ်ာေသးပါဘူး။ စီမံကိန္းမၿပီးေတာ့ဘူးဆိုရင္ အစိုးရကဘယ္လိုတာဝန္ယူမွာလဲ။ အခြန္ထမ္းျပည္သူေတြရဲ႕ ပိုက္ဆံေတြ ဒီစီမံကိန္းမွာ ျပဳန္းတီးသြားမွာေပါ့။ ဒီစီမံကိန္းကေန အသီးအပြင့္ေတြရလာမွာလား။ ျမန္မာအစိုးရကေကာ ဒီစီမံကိန္းကို အၿပီးအထိေထာက္ခံပံ့ပိုးမွာလား စတဲ့အခ်က္ေတြကို ထုိင္းအစိုးရကဘယ္လိုအာမခံမွာလဲ” ဟု မစၥတာဝီတြန္းက အစိုးရကို ေမးခြန္းထုတ္ သည္။
မစၥတာဝီတြန္းက ဆက္လက္၍ “ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိတည္ေဆာက္ဆဲ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွစ္ခုရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္စီမံကိန္း၏ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ႏိုင္ေျခကိုလည္း မိမိစိုးရိမ္ေၾကာင္း၊ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားမွာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ မရွိၾကေၾကာင္း၊ ထိုင္းအေရွ႕ဖက္ကမ္း႐ိုးတန္း စီမံကိန္းထက္ ဆယ္ဆႀကီးေသာ ထားဝယ္စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားအေပၚ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုးက်ိဳး သက္ေရာက္မႈမ်ားရွိလာႏိုင္ေၾကာင္း” သတိေပး ေျပာဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ Campaign for Democracy Committee ဒုတိယဒါ႐ိုက္တာ ဦးျမင့္ေဝကလည္း ထားဝယ္စီမံကိန္းအတြင္းသို႔ အေလာတႀကီးခုန္မဝင္သင့္ဟု အႀကံျပဳသည္။ စီမံကိန္းထက္ ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္ႏိုင္မႈႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈ ျပႆနာေျဖရွင္းေရး အစီအစဥ္မ်ား ကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ရန္ ၎ကေတာင္းဆိုထားသည္။
0 comments:
Post a Comment
လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္