Sunday, August 14, 2011

0 မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ေတာရဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ဒီကေန႕က်င္းပေသာ အႀကိမ္(၂၀)ေျမာက္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ကရင္ရိုးရာလက္ခ်ီပြဲ


ဓာတ္ပံု။ ။ အရွည္ၾကီး(မဲေဆာက္)
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ကရင္ရိုးရာလက္ခ်ီပြဲက်င္းပရျခင္းအေၾကာင္းကို ဗဟုသုတရေစရန္အျဖစ္ http://www.skykaren.com/မွ ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္.

ကမၻာေပၚရွိလူမ်ိဳးတိုင္းဝယ္ ထင္ရွားေသာဝိေသသအမွတ္အသား၊ သမိုင္းႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္ အလာမ်ားရွိၾကေလရာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားတြင္ ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲသည္ ထင္ရွားေသာ၊ အေရးႀကီးေသာရိုးရာဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။

လက္ခ်ည္ျခင္းတြင္ က်ယ္ျပန္႔ေသာအနက္အဓိပၸါယ္မ်ား ပါရွိရည္သန္သည့္အျပင္ အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္
လည္း သံုးမ်ိဳးသံုးစား ခြဲျခားထားရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ -


(၁) မက်န္းမမာျဖစ္ေနသူမ်ားအတြက္ လိပ္ျပာေခၚဆုေတာင္းလက္ခ်ည္ျခင္း၊
(၂) ထိမ္းျမားမဂၤလာလက္ခ်ည္ျခင္း၊
(၃) ဝါေခါင္လလက္ခ်ည္ျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

ဤေဆာင္းပါးတြင္မူ ဝါေခါင္လလက္ခ်ည္ျခင္း (ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ) ကိုသာအဓိကထား၍ လက္လွမ္းမွီသမွ်
တင္ျပသြားပါမည္။

နိဒါန္း

ဝါေခါင္လျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲကို ကရင္လူမ်ိဳးတို႔သည္ အစဥ္အဆက္ ႏွစ္စဥ္ဝါေခါင္လဆန္း (၁) ရက္ေန႔မွစ၍
လျပည့္ေန႔အထိ (ကရင္လ “လာေခါင္” ႏွင့္ ေရာမလ “ၾသဂုတ္လ”) ရက္မ်ားအတြင္းက်င္းပျပဳလုပ္ၾကရာမိသားစုအလုိက္၊ ရြာအလိုက္၊ နယ္အလိုက္က်င္းပခဲ့ၾကၿပီး၊ ယခုအခါတြင္ ကမၻာ့ေနရာေဒသအႏွံ႔ေရာက္ရွိေန ၾကသည့္ ကရင္လူမ်ိုးမ်ားအၾကား အမ်ိဳးသားေရးအသြင္ေဆာင္ေသာ ဓေလ့တစ္ရပ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ တရုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းမွေန၍ သံလြင္၊ မဲေခါင္ႏွင့္ ယန္စီျမစ္မ်ားအတိုင္း စုန္ဆင္း
ခဲ့ၾကၿပီး ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနထိုင္လာခဲ့ၾကရာ အမ်ားစုၾကံဳေတြ႕
ၾကရေသာ မုတ္သံုမိုးရာသီအတြင္းက်သည့္ ဝါေခါင္လတြင္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲကိုက်င္းပၾကပါသည္။ ဤကာလ
သည္ အစဥ္အဆက္လယ္ယာလုပ္ငန္းကို အမ်ားစုလုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကေသာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ ေခတၱအားလပ္
ခ်ိန္ျဖစ္ေလရာ ေရွးဘိုးဘြားမ်ားက သူတို႔၏သားေျမးမ်ားအတြက္အသင့္ေတာ္ဆံုးအခ်ိန္ကာလကို တမင္
ေရြးခ်ယ္ေပးထားခဲ့သည္ဟု ယူဆစရာရွိေပသည္။

ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ သမိုင္း

ကရင့္ ဝါေခါင္လျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္အေနျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔သည္သာမက ကရင္လူမ်ိဳးတို႔၏
သမိုင္းႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္မႈမ်ားရွိေနေပသည္။

ႏွစ္စဥ္ ဝါေခါင္လ (လါေခါင္) ေရာက္တုိင္း မိသားစုမ်ား၊ တစ္နယ္တစ္ေက်းထဲသားမ်ားျပန္လည္စုစည္း
ကာ စိတ္ဝမ္းမကြဲပဲ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကည္ရင္ႏွီး ေသြးစည္းခိုင္ျမဲစြာျဖင့္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ျပန္လည္ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္ရန္၊ စိတ္ဓါတ္ျဖဴစင္စြာထားရွိကာ ေကာင္းျမတ္ေသာကိုယ္က်င့္တရားမ်ားကိုက်င့္ၾကံ၍ မိမိတို႔
၏အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့အေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းျပန္႔ပြားေစရန္ လူႀကီးသူမမ်ားမွေန၍ လူငယ္
လူရြယ္သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားအား တစ္စုတစ္စည္းတည္းလမ္းညႊန္ဆံုးမၾသဝါဒေပးကာ ေမတၱာပို႔သဆု
ေတာင္းပတၳနာျပဳေပးႏိုင္ၾကေစရန္မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္က်င္းပရျခင္းျဖစ္ေပသည္။

၄င္းျပင္ ဝါေခါင္လသည္ သဘာဝအားျဖင့္မိုးသည္းထန္ၿပီး အစာေရစာလည္းနည္းပါးသည့္ကာလျဖစ္
သည့္အျပင္ အလြန္လည္းေအးခ်မ္းလွသျဖင့္ လူအမ်ားစားေသာက္၍ အလြန္ေကာင္းၾကသည္။ သို႔ရာတြင္
စားသံုးသေလာက္ (အထူးသျဖင့္ငယ္ရြယ္သူမ်ားတြင္) အဆီအသားျဖစ္ကာ ဝၿဖိဳးလာၾကသည္ဟူ၍မရွိသ
ေလာက္ျဖစ္ကာ မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ားဝင္ေရာက္ပူးကပ္ေနသကဲ့သို႔ပင္ ထင္ျမင္ရေလရာ ဝါေခါင္လ (လါ
ေခါင္) ကို ေရွးလူႀကီးတို႔က မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ားက်က္စားရာလ (လါဖူ႔ လာနား) ဟုသတ္မွတ္ၿပီး သားသမီး
ေျမးျမစ္၊ လူငယ္လူရြယ္မ်ားအား မေကာင္းေသာဝိဥာဥ္လိပ္ျပာမ်ားမွကြယ္ကာ၍ ထိုကာလ၌ေပါမ်ားေသာ
ေရာဂါအနာမ်ားမွလည္းကင္းေဝးေစဖို႔ရန္ တစ္စုတစ္စည္တည္းစုရံုး၍ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သ ေကာင္းခ်ီး
ေပးၾကျခင္းဟုလည္း ေရွးစာေပမ်ားတြင္ပါရွိေလသည္။

အဆိုတစ္ခုတြင္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား တရုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းမွ အစုလိုက္အသုတ္လိုက္ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားအ
တိုင္း စုန္ဆင္းေရႊ႕ေျပာင္းၾကရာဝယ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွတိုင္ပင္ကာ ေနာင္သားစဥ္ေျမးဆက္ေရာက္ေလရာ
ရာ၌ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ၾကလွ်င္ အမ်ိဳးအေဆြအခ်င္းခ်င္း မွတ္မိသိရွိႏိုင္ၾကေစဖို႔ရာ အမွတ္အသားျဖစ္ရေလ
ေအာင္ ဓေလ့ထံုးတမ္းအျဖစ္ ထားရွိခဲ့ၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲကိုစတင္ခဲ့ေသာ ႏွစ္
အပိုင္းအျခားကို အတိအက်မသိရေသာ္ျငားလည္း ကရင့္ျပကၡဒိန္အရ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီဟု မွတ္
ယူႏိုင္ေပသည္။

ေနာက္အဆိုတစ္ခုတြင္လည္း ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရွးအခါကေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ၊ ေအးခ်မ္းရာေဒ
သမ်ားသို႔ စုေပါင္းေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကရာတြင္ တရုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းသို႔မေရာက္မီ ဂိုဘီသဲကႏၱာရ (Gobi/
Kobi - အဆံုးမျမင္ရေသာ၊ က်ယ္ျပန္႔ေသာေတာ) ကိုျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရာဝယ္ မ်ားစြာေသာအစုတို႔သည္
မေကာင္းေသာ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာ သဲကႏၱာရဘီလူးတို႔၏ (တံလွ်ပ္ကိုေရထင္ေစျခင္းမ်ားအပါအဝင္) လွည့္ဖ်ားမႈ
မ်ားေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကသည္မ်ား၊ ေသဆံုးခဲ့ၾကရသည္မ်ားရွိခဲ့ရာ၌ ခရီးလမ္းကို ေအာင္ျမင္စြာေက်ာ္
လႊားႏိုင္ခဲ့ၾကသည့္လူႀကီးသူမမ်ားမွ ေနာက္ေနာင္တြင္မေကာင္းေသာ ပေယာဂ၊ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာမ်ားႏွင့္ ဒုကၡ
ေဘးဘယာမ်ား၏ရန္မွ ကြယ္ကာေသာဓေလ့ထံုးတမး္တစ္ရပ္ ျဖစ္လာေစခဲ့သည္ဟုလည္း အဆိုရွိပါသည္။
ဤအဆိုကိုေထာက္လွ်င္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ျခင္းအေလ့သက္တမ္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းသံုးေထာင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီဟု ဆိုႏိုင္ေပ
သည္။

ကရင့္ဆိုစကားမ်ားအရ ကရင္တို႔အားဦးေဆာင္လမ္းျပခဲ့ေသာ မုဆိုးႀကီးဖူ႔ေထာ္မဲပါသည္ လမ္းတြင္ခရု
ဖင္ခၽြန္ (ျခည္ျဖဳဖြဲ႕ပြဲတြင္ သရုပ္တူေကာက္ညွင္းထုပ္ဖင္ခၽြန္ကေလးမ်ား ပါရွိသည္) မ်ားကိုေတြ႕ရာတြင္
ခရုကေလးမ်ားတစ္စုတစ္စည္းတည္းေနေသာအခါ ပတ္ပတ္လည္အခၽြန္အတက္မ်ားျဖစ္ေနၿပီး ရန္သူမ်ား
လြယ္လင့္တကူအႏၱရာယ္မျပဳႏိုင္သည္ကို ဆင္ျခင္မိသည့္အျပင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္၌ ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ တကြဲ
တျပားျဖစ္လာၾကမည့္အေရးကိုေမွ်ာ္ျမင္မိကာ မွန္မွန္ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုရင္းႏွီး ေသြးစည္းညီညြတ္ေစမည့္
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲဓေလ့ကို စတင္ေစခဲ့သည္ဟုဆိုပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲဓေလ့၏သက္တမ္းသည္
ႏွစ္ႏွစ္ေထာင္ေအာက္မေလ်ာ့သည္ကိုေတြ႕ရွိရၿပီး ေကာင္းျမတ္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုေသာ၊
ထိန္းသိမ္းသင့္ေသာ ရိုးရာဓေလ့တစ္ခုျဖစ္သည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္ပါသည္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ က်င္းပျခင္း

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ (သို႔) ဝါေခါင္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (သို႔) လက္ခ်ည္ပြဲက်င္းပရာတြင္ လိုက္နာရမည့္စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းမ်ားရွိေလရာ ဦးေဆာင္သူ၊ ပါဝင္သူႏွင့္ ပါဝင္ရမည့္ဝတၳဳပစၥည္းအမယ္မ်ားအေပၚ သတ္မွတ္ထား
သည္မ်ား အသီးသီးရွိၾကပါသည္။

အေျခခံအားျဖင့္ ပြဲေတာ္ကိုပါဝင္ဆင္ႏြဲမည့္သူအားလံုးသည္ ရိုးရာဝတ္စံုကိုအျပည့္အစံု ဆင္ယင္ၾကရပါ
သည္။ မဂၤလာပြဲျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း မဂၤလာရွိသူ (ျပည့္စံုသူ) မ်ားကဦးေဆာင္ၾကရရာ၌ ဦးေဆာင္သူ
ဘိုးဘြား သို႔မဟုတ္ လူႀကီးသူမစံုတြဲမ်ားသည္ ပထမအိမ္ေထာင္ျဖစ္ရၿပီး ၾကင္ယာစံု (လင္စံု မယားစံု) ျဖစ္
ရပါသည္။ ပြဲေတာ္အခမ္းအနားက်င္းပရတြင္ အသံုးျပဳရေသာ ေဒါင္းလန္း(လင္ပန္း သို႔မဟုတ္ ၾကာကလာပ္
သကဲသို႔ျပဳလုပ္ထားေသာ သစ္သားဘန္း) ကိုလည္း မိစံုဖစံုကာလသားသမီးမ်ားမွ က်ားမစံုတြဲ၍ကိုင္တြယ္ခ်ီ
မၾကရပါသည္။

အခမ္းအနားတြင္အသံုးျပဳမည့္ ေဒါင္းလန္းထဲတြင္လည္း အဓိပၸါယ္ကိုယ္စီေဆာင္ေသာ ဝတၳဳပစၥည္းခုႏွစ္
မ်ိဳးကို မပါမျဖစ္ျပင္ဆင္ထည့္သြင္းၾကရပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ -

(၁) ျခည္ျဖဴသံုးခင္စု ၇ ေခ်ာင္း (ခုႏွစ္ပိုင္း)
(၂) ထမင္းဆုပ္ ၇ ဆုပ္
(၃) ေကာက္ညွင္းဖင္ခၽြန္ ၇ ထုပ္
(၄) ဌက္ေပ်ာသီးျပဳတ္ ၇ လံုး
(၅) ပန္း (ဖဝ့္ဝီ.) ၇ ခက္
(၆) ၾကံ ၇ ပိုင္း
(၇) ေရၾကည္ေအး ၁ ခြက္

တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲက်င္းပေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ပြဲေတာ္က်င္းပမည့္ရက္မတိုင္မီတစ္ရက္ (ဝါေခါင္လဆန္း ၁ ရက္
မွ ၁၄ ရက္ေန႔အတြင္း) အလိုတြင္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲကိုဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳေသာ ၾကင္ယာစံုတြဲအဖိုးအဖြားတို႔က
သတ္မွတ္ထားေသာအိမ္ေလွခါးမႀကီးအား ေယာက္မျဖင့္ညင္သာစြာရိုက္ခတ္ၿပီး သားသမီးေျမးျမစ္မ်ား၏
ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာကိုေခၚယူေသာ ရြတ္ဆိုျခင္းကိုျပဳလုပ္ရပါသည္။ အဓိပၸါယ္အက်ဥ္းမွာ -

“သားသမီးေျမးျမစ္ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအားလံုး၏ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာမ်ား မေကာင္းေသာမေနအပ္ေသာေနရာမ်ား
တြင္မေနပဲ မိဘဘိုးဘြားေဆြမ်ိဳးေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္အတူ ဤအိမ္မွာျပန္လာေနထိုင္ေစာင္ေရွာက္၍ ႀကီးေသာ
ခြန္အား၊ က်န္းမာခ်မ္းသာျခင္းတို႔ျဖင့္ျပည့္စံုကာ ဤေလွကားမႀကီးကဲ့သို႔ ေျဖာင့္မတ္ၾကပါ” ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲျပဳလုပ္မည့္နံနက္တြင္ မဂၤလာေမာင္ႏွံအဘိုးအဘြားတို႔မွဦးေဆာင္၍ က်င္းပမည့္ေနရာသို႔ဦး
ေဆာင္လာၾကရပါသည္။ မဂၤလာေမာင္မယ္မ်ားက အသံုးျပဳမည့္အေဆာင္အေယာင္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားထည့္
ထားေသာ ေဒါင္းလန္းမ်ားကိုကိုင္ေဆာင္စီတန္းလိုက္ပါလာၾကၿပီး ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မည့္ေနရာတြင္ ခင္းက်င္းေနရာ
ယူၾကရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မဂၤလာအဘိုးအဘြားမ်ားမွေန၍ေယာက္မျဖင့္ေဒါင္းလန္းနံေဘးကို အသာအ
ယာရိုက္ခတ္ရင္း ယမန္ေန႔ကရြတ္ဆိုသကဲသို႔ရြတ္ဆိုကာ ၿပီးဆံုးပါက မဂၤလာေမာင္မယ္မ်ားအား“ဝိဥာဥ္
လိပ္ျပာအားလံုး စံုစံုညီညီျပန္ေရာက္လာၾကၿပီလား” ဟုေမး၍ “ေရာက္ၾကပါၿပီ” ဟုျပန္ေျဖၾကရပါသည္။
ဤသို႔ ေမးခြန္းကိုသံုးႀကိမ္ေမး၍ သံုးႀကိမ္ေျဖဆိုၿပီးၾကေသာအခါ အဘိုးအဘြားမ်ားက ေမာင္မယ္မ်ားအား
ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ေပးျခင္းကို စတင္ၾကပါသည္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ရာတြင္ ေရွးဦးစြာအဖြဲ႕ခံမည့္သူမွ လက္ဝါးမ်ားျဖန္႔ထားရၿပီး ဘိုးဘြားမ်ားကေဒါင္းလန္းအတြင္း
မွ ပစၥည္းတစ္ခုစီကို လက္ဖဝါးေပၚတြင္အထင္အရွားျမင္ေစရန္ တင္ရပါသည္။ ၿပီးေနာက္ အဘိုးအဘြားတို႔
က ျခည္ျဖဴကိုအလယ္တြင္ေရဆြတ္ကာ အဖြဲ႕ခံမည့္သူ၏လက္ေကာက္ဝတ္အထက္မွေအာက္သို႔ ခုႏွစ္ႀကိမ္
သပ္ခ်ၿပီး ေအာက္မွအထက္ဘက္သို႔ျခည္ျဖင့္သပ္တင္ရင္း ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာကိုယ္တြင္ ျပန္လာေနထိုင္က်န္းမာ
ေစဖို႔ရာ ရြတ္ဆိုမႈျပဳရပါသည္။ ဆက္လက္၍ လက္ေကာက္ဝတ္တြင္ျခည္ကိုသံုးပတ္ပတ္ၿပီး အဆံုးတြင္သံုးခါ
ခ်ည္ျခင္းျဖင့္ျခည္ျဖဴႀကိဳးသံုးထံုးျဖစ္ေစကာ ပိုေနေသာျခည္စကို ေရတြင္ႏွစ္၍လက္ျဖင့္ဆိပ္ကာျဖတ္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ပိုေနေသာျခည္စႏွင့္အတူ လက္ဖဝါးေပၚတြင္တင္ထားေသာပစၥည္းမ်ားမွ တစ္မ်ိဳးလွ်င္အ
နည္းငယ္စီဖဲ့ယူကာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ခံသူ၏ ဦးထိပ္သို႔တင္ေပးၿပီး ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာကိုယ္ႏွင့္ျမဲျမံက်န္းမာခ်မ္းသာခြန္
အားႀကီး၍ ဤျခည္ျဖဴသကဲ့သို႔ဆံျဖဴသြားက်ိဳးသည္အထိ အသက္ရွည္အနာမဲ့ပါေစဟု အဘိုးအဘြားမ်ားမွ
ဆုေတာင္းေပးၾကရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ခံသူက ဦးထိပ္ပန္ဆင္သည္အေနျဖင့္ ေခတၱေနၿပီးမွ ဦးေခါင္းထက္မွပစၥည္း
မ်ားကိုလက္ျဖင့္ခံယူကာ ေဒါင္းလန္းအတြင္းသို႔ ျပန္ခ်ရပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ မဂၤလာေမာင္မယ္မ်ားအားျခည္ျဖဴဖြဲ႕ေပးၿပီးသည္ေနာက္ မဂၤလာေဒါင္းလန္းအတြင္းမွ ထမင္း
ဆုပ္၊ ေကာက္ညွင္းထုပ္ အစရွိေသာစားေသာက္စရာမ်ားကို အတူတကြေပ်ာ္ရႊင္စြာစားသံုးၾကၿပီး ျခည္ျဖဴဖြဲ႕
ပြဲ (လက္ခ်ည္ပြဲ) အထေျမာက္ရပါသည္။ ဆက္လက္ၿပီး ဘိုးဘြားမ်ားကက်န္ရွိေနေသးေသာသူမ်ား(ပရိ
သတ္မ်ား) အားလံုးကုန္သည္အထိ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ေပးကာ ပြဲၿပီးေျမာက္ပါသည္။

အထက္ကေဖၚျပခဲ့သည့္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲအစီအစဥ္သည္ စံနမူနာပံုစံျဖစ္၍ ေနရာေဒသကိုလိုက္ကာ ကြဲျပား
ျခားနားမႈမ်ား အနည္းအက်ဥ္းရွိတတ္ပါသည္။ ယခင္က ေက်းရြာမ်ားတြင္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ဖို႔ရန္ အိမ္တိုင္းလိုလို
ေဒါင္းလန္း (စေကာ၊ လင္ပန္း) မ်ားရွိၾကၿပီး ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာေခၚရန္အတြက္လည္း အဆစ္ ၇ ဆစ္ပါေသာဝါး
သို႔မဟုတ္ တစ္ရပ္ခန္႔ရွည္၍ အဖ်ားတြင္ ၇ ျခမ္းခြဲၿပီးခၽြန္ထားေသာဝါးမ်ားကို ထည့္သြင္းအသံုးျပဳၾကသည္
မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ၄င္းျပင္ လိပ္ျပာေခၚရြတ္ဆိုျခင္းႏွင့္ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးၾကရာတြင္လည္း ဆု
ေတာင္းေပးသူဘိုးဘြားတို႔က တတ္ကၽြမ္းလ်င္တတ္ကၽြမ္းသလို အသံေနအသံထားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သာ
မန္ထက္ခ်ဲ႕ထြင္၍ ရွည္လ်ားစြာေသာ္လည္းေကာင္း ရြတ္ဆိုျခင္းမ်ားျပဳတတ္ၾကပါသည္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ျခင္းမ်ားၿပီးေျမာက္ပါက စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားတည္ခင္းဧည့္ခံျခင္း၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲႏွင့္ ၿပိဳင္ပြဲ
အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကိုက်င္းပျခင္းျဖင့္လည္း ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲေန႔မ်ားတြင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္ၾကေလ့ရွိပါသည္။

ဆုေတာင္းရြတ္ဆိုျခင္းႏွင့္ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား

ကရင့္ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲတြင္ရြတ္ဆိုၾကေသာ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာေခၚရြတ္ဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆုေတာင္းခ်က္မ်ားတြင္
ေရွးလူႀကီးမ်ားေတြ႕ၾကံဳလိုအပ္ခဲ့သည္မ်ားႏွင့္အညီ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအဓိပၸါယ္မ်ားရွိၾကပါသည္။

ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာဟူေသာစကားလံုးကိုေခၚဆိုရာတြင္ ကရင္စကားျဖင့္ - အသိတရားႏွင့္ဆိုင္သည့္ဝိဥာဥ္
“ဝီး” ႏွင့္ အရိပ္ဟုအဓိပၸါယ္ရွိေသာ “လာ” တို႔ကိုေပါင္းစပ္ကာ “ဝီးလာ” ဟူ၍သံုးစြဲေလသည္။ ၄င္းအျပင္
ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း၊ မသဂၤဟမ်ားႏွင့္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲသို႔တက္ေရာက္လာသည့္သူမ်ား
အားလံုးအတြက္ရည္ညႊန္း၍ ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာ ၇ ေယာက္ျပန္လာပါဟု ရြတ္ဆိုသံုးစြဲျပန္ပါသည္။

ဆုေတာင္းေပးျခင္းႏွင့္ လိပ္ျပာေခၚရြတ္ဆိုခ်က္မ်ားသည္ ေရွ႕မွဆိုခဲ့သလို ကြဲျပားမႈမ်ားရွိႏိုင္ေသာ္
လည္း အေျခခံပါဝင္မႈမ်ားမွာမူ အတူတူပင္ဟုဆိုႏိုင္ၿပီး အနီးစပ္ဆံုးအေနျဖင့္ ေအာက္ေဖၚျပပါရွိသကဲ့သို႔ ဘာသာျပန္ေကာက္ယူႏိုင္ေပသည္။

◊ (ပလူး) လိပ္ျပာဝိဥာဥ္ ၇ ေယာက္တို႔ ဤအိမ္မွာမိဘဘိုးဘြား၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြမ်ား
ႏွင့္အတူ ကိုယ္ႏွင့္မကြာျပန္လာေနၾကပါ၊
◊ (ပလူး) ေရႊေငြရတနာ ေက်ာက္သံပတၱျမားတို႔ကိုယူေဆာင္ျပန္လာ၍ ဆင္၊ ျမင္း၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ စပါးက်ီမ်ား
ျပည့္စံုဖို႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပါ၊
◊ (ပလူး) မေကာင္းဆိုးဝါး နတ္ဘီလူးတို႔၏ လိမ္လည္လွည့္စားမႈမ်ားကိုမယံုၾကည္ပဲ၊ မေနအပ္ေသာ
သခ်ၤဳ ိင္း၊ အရိုးေတာင္တို႔မွာလည္းမေနပဲ ၿမိဳ႕ရြာသို႔ျပန္လာေနပါ၊
◊ (ပလူး) က်န္မာစြာျပန္လာ၍ သံ၊ ေက်ာက္သားမ်ားကို ကိုက္ျဖတ္ႏိုင္ေသာခြန္အားျဖင့္ျပည့္ပါေစ၊ ေလလို
ျပင္း၍ ျမားလိုလ်င္ျမန္ျခင္းျဖင့္ျပည့္စံုကာ အသက္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစ၊
◊ (ပလူး) ကိုယ္စိတ္ႏွလံုးအသက္ကိုျပန္လာေစာင့္ေရွာက္၍ ေရာဂါဘယမ်ားႏွင့္ကင္ေဝးကာ ဆံျဖဴသြား
က်ိဳးသည္အထိ ျပန္လာေနထိုင္ပါေလ။

အထက္ပါအဓိပၸါယ္မ်ားပါရွိသည့္ရြတ္ဆိုမႈႏွင့္ ဆုေတာင္းခ်က္မ်ားတြင္ အႀကိမ္တိုင္း၌ “ပလူး” ဟူေသာ
ဝိဥာဥ္လိပ္ျပာကိုေခၚရာတြင္အသံုးျပဳသည့္ စကားလံုးျဖင့္စတင္ရပါသည္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲတြင္ပါဝင္ေသာ ပစၥည္း ၇ မ်ိဳးႏွင့္ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ား

ျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲတြင္ပါဝင္အသံုးျပဳေသာ ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားအနက္ ေဒါင္းလန္းထဲတြင္ထည့္ရေသာ အမယ္
၇ မ်ိဳးတြင္ ကိုယ္စီအဓိပၸါယ္မ်ားေဆာင္ၾကေလရာ တစ္ခုစီမွာ ေအာက္ေဖၚျပပါအတိုင္းျဖစ္ေပသည္။

(၁) ျခည္ျဖဴ
စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေသာသေဘာကိုေဆာင္၍ မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ားႏွင့္မလိုလားအပ္ေသာပေယာဂ၊ ကံ
ၾကမၼာမ်ားထံမွလည္း ကာကြယ္ေျပေပ်ာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ မဂၤလာအဘိုးအဘြားတို႔မွ ျခည္ျဖဴ
အဖြဲ႕ခံသူကိုဆုေတာင္းေပးရာ၌ ဤျခည္ျဖဴသကဲသို႔ဆံျဖဴသြားက်ိဳးသည္အထိ အသက္ရွည္အနာမဲ့ပါေစ
ဟု ပံုေဆာင္ဆုေတာင္းၾကေလသည္။

(၂) ထမင္းဆုပ္
ကရင္လူမ်ိဳးတို႔၏ အဓိကအစားအစာျဖစ္ေသာထမင္းသည္ နကိုရွိရင္းထက္က်စ္လ်စ္စြာဆုပ္ထားျခင္း
ျဖင့္ အလြယ္တကူပုပ္သိုးပ်က္စီးျခင္းမရွိသလုိ ကရင္ေသြးခ်င္းမ်ားသည္လည္း က်စ္လ်စ္စုစည္းညီညြတ္
ေစလိုေသာ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ပါသည္။

(၃) ေကာက္ညွင္းထုပ္ဖင္ခၽြန္
ေကာက္ညွင္းသည္ေစးကပ္၍ ပုပ္သိုးပ်က္စီးရန္မလြယ္ကူေလရာ ေကာက္ညွင္းဖင္ခၽြန္အျဖစ္ က်စ္လ်စ္
စြာျပဳလုပ္ထည့္သြင္းထားရာ၌ ဤေကာက္ညွင္းထုပ္သကဲ့သို႔ အရွည္သျဖင့္က်စ္လ်စ္သိပ္သည္း ထူးခၽြန္
ထက္မ်က္သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ၾကေစဖို႔ရာ သတိေပးလိုရင္းျဖစ္သည္။ (အျခားတစ္ဖက္တြင္
လည္း ဖူ႔ေထာ္မဲပါ၏ ေဘးရန္မ်ားမွ ကြယ္ကာႏိုင္ေသာအစြမ္းသတၱိမ်ား ရွိၾကေစဖို႔ရာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
ပါဝင္ျခင္းဟုလည္း ယူဆႏိုင္ပါသည္။)

(၄) ဌက္ေပ်ာသီး
ဌက္ေပ်ာသီးမ်ားသည္ ပင္စည္တစ္ခုတြင္တစ္ႀကိမ္သာသီး၍ အခိုင္ေပၚတြင္လည္း အဖီးလိုက္အစီအရီ
စည္းကမ္းစနစ္တက်သီးၾကသည့္အျပင္ အပင္ကိုအရင္းအထိခုတ္ပိုင္းဖ်က္ဆီးေသာ္လည္း ျပန္လည္ထိုး
ထြက္ေပါက္လာျပန္တတ္ေသာ သတၱိရွိေပသည္။ ဤထူးျခားေသာဂုဏ္ပုဒ္ကိုအတုယူကာ စုစည္းညီညာ
စည္းကမ္းေသဝပ္၍ စရဏခိုင္ျမဲေသာ၊ အခက္အခဲမည္မွ်ပင္ရွိေသာ္လည္း အားယူရုန္းထႏိုင္ၾကေသာ
သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားျဖစ္ေစဖို႔ရာ ရည္ရြယ္ပါသည္။

ဌက္ေပ်ာသီးကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳရာတြင္ ဌက္ေပ်ာသီးမွည့္ (သာကြီသားမိန္႔) ကိုအဓိကထားသံုးၿပီး
အမွည့္မရပါက ျပဳတ္၍အသံုးျပဳၾကပါသည္။ ပိုးကရင္စကားတြင္ “မိန္႔” ဟူေသာအသံထြက္သည္ “က်က္၊
မွည့္သည္” ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။ “သာမိန္႔” မွာမူ “စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ေက်နပ္သည္” ဟုအဓိပၸါယ္ရေလရာ
ခ်ည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲတြင္ပါဝင္ဆင္ႏြဲၾကသူမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာေစဖို႔ရာ ရည္ရြယ္ထည့္သြင္းသည္က
တစ္ေၾကာင္းအပါအဝင္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆႏိုင္ေပသည္။

(၅) ပန္း (ဖဝ့္ဝီ. - အခ်ိဳ႕က ကဠဳန္လက္သည္းပင္ဟုဆိုသည္)
ဤပန္းပင္မ်ိဳးသည္ သာမန္အပင္မ်ိဳးမ်ားလိုမဟုတ္ပဲ ပင္စည္က်ေရာက္ရာတြင္ အျမစ္တြယ္တတ္ေသာ
အစြမ္းရွိကာ အေတာမသတ္ရံုဖြဲ႕ၿပီး မ်ိဳးဆက္ျပန္ပြားတတ္သည့္အျပင္ေဆးဖက္ပါဝင္သျဖင့္ ေရွးလူႀကီးသူမ
မ်ားမွ အတုယူႏိုင္စရာအျဖစ္ သတိေပးျခင္းအျပင္ အေရးေပၚေဆးၿမီးတိုအတြက္ပါ စိုက္ပ်ိဳးအသံုးျပဳကာ
ထည့္သြင္းထားျခင္းျဖစ္ေလသည္။

(၆) ၾကံ
ၾကံပင္၏ထူးျခားခ်က္မွာ ပင္စည္အဆစ္တိုင္းမွ အျမစ္တြယ္ေပါက္ေရာက္ပြားမ်ားတတ္ၿပီး အရင္းမွခုတ္
ျဖတ္ေသာ္လည္းမေသဆံုးပဲ အပင္ငုတ္မွအပင္သစ္ေပါက္ပြားႏိုင္ျခင္း၊ ပင္စည္ကိုအပိုင္းပိုင္းျဖတ္ေသာ္
လည္း မေသပဲစိုက္ပ်ိဳး၍ရျခင္း၊ ရာသီဥတုဒဏ္ခံႏိုင္ၿပီး ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးျဖစ္ေသာ အခ်ိဳဓါတ္ကို
ထာဝစဥ္ေပးႏိုင္ျခင္းတို႔ျဖစ္ၿပီး ကရင္အမ်ိဳးသားတို႔သိမွတ္က်င့္ၾကံႏိုင္ၾကေစဖို႔ ပါဝင္အသံုးျပဳေစျခင္းျဖစ္
ေလသည္။

(၇) ေရၾကည္ေအး
သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္၍ မေကာင္းမႈႏွင့္ အညစ္အေၾကးအေပါင္းအား ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းေပးႏိုင္ေသာ၊
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားမွ လူငယ္မ်ားအေပၚထားရွိသည့္ ေစတနာေမတၱာတို႔၏ သေဘာသဘာဝကို ပံုပမာ
ျပဳေသာ၊ လူသားတို႔ဘဝတြင္ အသက္ရွင္ေနထိုင္က်န္းမာဖို႔ရာမရွိမျဖစ္ေသာ ေအးျမသည့္ေရၾကည္ေအးကို
ဝင္ေရာက္ဆင္ႏြဲၾကသူတစ္ဦးစီအတြက္ မဂၤလာေမတၱာေရစင္အျဖစ္ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳျခင္းျဖစ္ေပသည္။

ေဖၚျပခဲ့ၿပီးေသာ အနက္အဓိပၸါယ္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကိုေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ ေရွးကရင္လူႀကီးသူမမ်ား
မွ မိမိတို႔၏မ်ိဳးဆက္မ်ား (အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေမာင္မယ္မ်ား) မိမိတို႔မ်ိဳးႏြယ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္
ေစရန္၊ ကိုယ့္က်င့္တရားစင္ၾကယ္ေကာင္းမြန္၍ စည္းလံုးညီညာေစရန္၊ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ဓေလ့ထံုး
တမ္းမ်ားကိုေစာင့္ထိန္း၍ အမ်ိဳးသားထုႀကီးတည္တံခိုင္ျမဲ တိုးတက္ႀကီးထြားလာေစရန္မ်ားကို သရုပ္သကန္
မ်ားေဆာင္၍ ၾသဝါဒမ်ားေပးမွာၾကားၾကေသာ အေလ့ပြဲေတာ္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေပသည္။

နိဂံုး

ဤေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသားေဖၚျပခဲ့ျခင္းမ်ားတို႔သည္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ရိုးရာ ဝါေခါင္လျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ
(ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ သို႔မဟုတ္ လက္ခ်ည္ပြဲ) ၏အနက္အဓိပၸါယ္၊ က်င္းပပံုႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္အႏွစ္သာရမ်ား
ကို အတိုင္းအတာတစ္ရပ္အထိ အေထာက္အကူျပဳ ရွင္းလင္းတင္ျပလက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္
ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ တင္ျပမႈမ်ားသည္ သုေတသနစာတမ္းမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ရွိႏွင့္ၿပီးေသာလူႀကီးသူမမ်ား၏
ႏႈတ္အားျဖင့္လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့သည္မ်ား၊ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္အပါအဝင္ ပညာရွင္အခ်ိဳ႕တို႔၏ေရးသားခ်က္
မ်ားကို စုစည္းထားခ်က္တစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။ မေဝးလွေသာအနာဂါတ္တြင္မူ ပိုမိုျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေသာ
မွတ္တမ္းတင္မႈတစ္ခုအျဖစ္ ျဖစ္လာေလေအာင္ ဆက္လက္ေလ့လာစုစည္းမြမ္းမံသြားပါမည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ ဝါေခါင္လျခည္ျဖဴဖြဲ႕ပြဲ (ျခည္ျဖဴဖြဲ႕မဂၤလာ သို႔မဟုတ္ လက္ခ်ည္ပြဲ) သည္ ကရင္လူ
မ်ိဳးတို႔အစဥ္အဆက္ထိန္းသိမ္းခဲ့ေသာ မိရိုးဖလာရိုးရာဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေကာင္းျမတ္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္
မ်ားျဖင့္ျပည့္စံုေသာ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္အခါ၌ အခ်ိဳ႕ေသာဘာသာေရး
အယူအဆမ်ားအရလည္းေကာင္း၊ ျမန္မာျပည္တြင္းရွိအာဏာပိုင္မ်ားမွ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းစြာျဖင့္ ပိတ္ပင္မႈ
မ်ားေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပြဲေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ဟန္႔တားသည့္သေဘာသက္ေရာက္
ကာ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားမွ သိရွိႏိုင္ခြင့္မ်ားဆံုးရႉံးေနၾကရပါသည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေနျဖင့္ ဘိုးဘြားတို႔၏အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာျဖင့္ ထားရစ္ခဲ့
ေလေသာ ဤရိုးရာဓေလ့ကို အစဥ္မျပတ္ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းသြားၾကရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။


မန္းကိုကို
၀၂၊ ၀၉၊ ၂၀၁၀

မွီးျငမ္း

- မန္းသင့္ေနာင္(ေကာ့ကရိတ္) – (စာအုပ္အမည္ႏွင့္ ထုတ္ေဝေသာခုႏွစ္အတိအက်ကို ေနာင္မွသာထည့္
သြင္းသြားႏိုင္ပါမည္။ ေယဘုယ် ၁၉၈၀ ဝန္းက်င္တြင္ထုတ္ေဝသည္။)
- ပိုးကရင္ ၄ တန္းဖတ္စာ (ထုတ္ေဝေသာခုႏွစ္ - ၁၉၆၀ ဝန္းက်င္)
- ဘားအံ၊ လႈိင္းဘြဲႏွင့္ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္မွ ပိုးကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခ်က္မ်ား၊
- D.K.B.A ထုတ္အပါအဝင္ ႏွစ္ပတ္လည္အထိမ္းအမွတ္ မဂၢဇင္းႏွင့္စာေစာင္မ်ားကိုအေျခခံ၍ (synthesize
လုပ္၍) ေရးသားပါသည္။

မွတ္တမ္းတင္ျခင္း ။ ။ ဤေဆာင္းပါးျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ မဲလခိုလႈံရာစခန္းရွိ ကရင့္စာေပႏွင့္ယဥ္
ေက်းမႈအဖြဲ႕မွ မန္းျမင့္ထြန္း၊ ေစာဝိွဳက္ႏွင့္ အျခားနာမည္ေဖၚျပဖို႔ရာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ မရွိ ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာေက်းရြာဓေလ့မ်ားကို ေျပာျပခဲ့သူတို႔၏အကူအညီျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ (ကရင္သကၠရာဇ္ ၂၇၄၇ ခုႏွစ္) ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔အထိမ္းအမွတ္အတြက္ ေရးသားခဲ့သည္ကို ျပန္လည္မြမ္းမံေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤေဆာင္းပါးေရးသားရာမွာ ကရင္ျပည္နယ္တြင္းမွ ပိုးကရင္တို႔က်င့္သံုးေသာ ဓေလ့မ်ားကို မူတည္ ေရးသား ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး စေကာကရင္၊ ေဂဘား၊ ေဂခို၊ ရင္းတလဲ၊ ဘြဲ စေသာ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအတြက္မူ ေနာင္တြင္ထပ္မံျဖည့္ဆည္းႏိုင္လိမ့္မည္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ကရင္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားတြင္ အစုအေဝးျဖင့္ စုစည္းေနထိုင္မႈမွၾကာျမင့္စြာခြဲခြာေနခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ အဆင္ေျပေအာင္ျပဳျပင္က်င္းပမႈမ်ားႏွင့္
ကြယ္ေပ်ာက္လုနီးပါးျဖစ္ေနသည္မ်ားလည္းရွိသည္ကို သတိခ်ပ္ေစလိုပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.