Tuesday, November 1, 2011

0 ဇာဂနာ သို႔မဟုတ္ လူထုေအာ္လံ -
ေဆာင္းပါးရွင္-သြန္းေနစိုး


ပန္းခ်ီ..birmania-libre.blogspot.com
သူ႔ကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက `ဂတုံးႀကီး´ ဟု ေခၚၾကပါ သည္။

ဦးျပည္းေခါင္းတံုးဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိရိုးဖလာအရ အထြဋ္အျမတ္ထားေသာ အမွတ္အသား။ တစ္နည္းေျပာရပါလွ်င္ `သူေတာ္စင္သေကၤတ´ လို ျဖစ္ေနခဲ့၏။ သူသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္မ်ားအတြက္ေတာ့ သူေတာ္စင္သဖြယ္ မြန္ျမတ္ျဖဴစင္သူတစ္ဦး ပင္။

သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္စတင္သိကၽြမ္းခဲ့သည္မွာ အမ်ားသူငါလိုပင္ တီဗီဖန္သားျပင္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ျဖစ္၏။ ရဲတင္းေသာ သူ႔ပ်က္လံုးမ်ား အား လူငယ္ဘ၀အားက်စိတ္ျဖင့္ ရယ္ေမာရင္း အေတြးတစ္ခု ၀င္ ေရာက္ လာခဲ့ မိ၏။ တကယ္ေတာ့ သူ ပ်က္လံုးမ်ားမွာ အရႊန္းေဖာက္ေန ျခင္းမဟုတ္။ ေနာက္ေျပာင္ေနျခင္းမဟုတ္။ အမွန္ကို အရွိအတိုင္း တုတ္ထိုးအိုးေပါက္တင္ျပ ေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေလာက ႀကီးက ရြဲ႕ေနေလေတာ့ သူ႔ပ်က္လံုးေတြက ရယ္စရာေကာင္းေနခဲ့သည္။ ဟာသပညာဆိုတာ ကယ္ရီေကးခ်ား လုပ္ျခင္း တစ္မ်ဳိး၊ ေလာကႀကီးကို ရြဲ႕ေစာင္းတင္ျပရျခင္းတစ္မ်ဳိးဟု ဖတ္မွတ္ခဲ့ရဘူးသည္။

သို႔ေသာ္ ဂတံုးႀကီးကေတာ့ ေလာကႀကီးကို လိုက္ရြဲ႕ေနျခင္း မဟုတ္။ ေလာကႀကီးကိုက ေစာင္းေနသည္ကို သူက အတည့္အတိုင္း တင္ျပသည့္အခါ ရယ္စရာေကာင္းသြားေတာ့တာပါပဲ။

ၿပံဳးေနေသာ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားေအာက္၌ သေရာ္သလိုဟန္ အသြင္သ႑ာန္ကို ျမင္ရသည္။ သူက စကားတစ္ခြန္းကိုဆိုလွ်င္ ထို စကားေအာက္၌ ပုန္းကြယ္ေနေသာအနက္တစ္ခုရွိသည္။ ယင္းမွာ ေလာက၏ အဆီအေငၚ မတည့္မႈမ်ားအား ေလွာင္ေျပာင္လိုျခင္း။

တကယ္ေတာ့ သူသည္ကား ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးႏွင့္ တစ္ ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္ေနေသာသူျဖစ္ပါသည္။

--------

ကုိသူရကို ကၽြန္ေတာ္အျပင္မွာ ျမင္ေတြ႕ဘူးသည္မွာ ရုပ္ရွင္ ေလာကသို႔ ကၽြန္ေတာ္၀င္ေရာက္ကာစမွာ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုစဥ္က ...
နီကိုရဲႏွင့္အတူ ကိုသားႀကီး (ေဒြး) ရွိရာ ရိုက္ကြင္းတစ္ခုသို႔ လိုက္သြားခဲ့စဥ္ သူႏွင့္ စတင္ဆံုဆည္းခဲ့ရ၏။
သု၀ဏၰရွိ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးရာ အိမ္၀င္းတစ္ခုမွာ ျဖစ္ပါသည္။

အိမ္နံေဘးထိုင္ခံုေလးတစ္ခုမွာ သူရယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရယ္ စကားေတြေျပာျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ ကိုသူရ၊ ကိုသားႀကီး၊ နီကိုရဲႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္။ စုစုေပါင္း ၄ေယာက္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ သူတစ္ေယာက္တည္း က ဒိုင္ခံေျပာျခင္းသာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်န္လူမ်ားက နားေထာင္သမား သက္သက္။

ထိုစဥ္က ကိုသားႀကီးညီ သားညီကလည္း မင္းသားစလုပ္ ကာစ။ ကိုသူရက ကိုသားႀကီးကို သားညီႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ခြန္းေျပာ ၏။

“သူက မေခ်ာဘူးေနာ္၊ မ်က္ႏွာက ဒီလိုႀကီး”

ေျပာေျပာဆိုဆို သူ႔မ်က္ႏွာကို ကြမ္းသီးငံုသလို ပါးေဖာင္းျပ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ရယ္ေမာမိ၏။
သူကား ခ်က္ခ်င္းပ်က္လံုးထုတ္ရာ၌ ကၽြမ္းက်င္လွေသာ သူေပတကား။

ေနာက္ေတာ့ ကိုေရႊဘုန္း (တာရာမင္းေ၀) အေၾကာင္းစကား က ေရာက္သြားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ကိုေရႊဘုန္းမွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ စတင္ ေအာင္ျမင္ေနေသာကာလ။

“ေရႊဘုန္းကိုေတာင္ ငါ ဇာတ္ေလးတစ္ပုဒ္ေျပာထားတယ္”ဟုဆိုကာ သူၾကည့္ဖူးေသာ ျပင္သစ္ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကား အေၾကာင္းအစအဆံုးေျပာျပေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္တိုင္စာေရး ဆရာမို႔လားမသိ သူမ်ားက ဇာတ္လမ္းေျပာျပလွ်င္ အလြန္ပ်င္းတတ္ သည္။ အခုသူေျပာျပတာက်ေတာ့ ၿငီးေငြ႕ခ်င္စရာမေကာင္း။ စာေရး ဆရာတစ္ေယာက္လိုပင္ အစီအစဥ္အကြက္က်က်ေျပာျပႏိုင္သည္။ သူႏွင့္ေတြ႕မွ ရုပ္ရွင္သမားေတြကို အထင္မႀကီးတတ္ေသာ စိတ္အခံသည္ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာက္သြားခဲ့၏။

သူေျပာသည္ကို တနစ္တေမ်ာနားေထာင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ပင္ ထိုဇာတ္လမ္းထဲမွာ ေမ်ာပါသြားခဲ့၏။ ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္ေနခဲ့ သည္က ထိုဇာတ္လမ္းမွာ ေမာ္ဒန္ျဖစ္ေနျခင္းပါပဲ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေမာ္ဒန္မွ ေမာ္ဒန္ျဖစ္ေနေသာ ကာလ။

သူေျပာျပေသာ ထိုဇာတ္လမ္းအား ကိုေရႊဘုန္းကလည္းေရး ျဖစ္သည္ဟု ၾကားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အဲဒီဇာတ္ကားကို ငွားၾကည့္ၿပီး ေသာၾကာပံုျပင္ဆိုေသာ ၀တၳဳတစ္အုပ္ျဖစ္လာခဲ့သည္။

သူကေတာ့ ထိုစဥ္က ကိုသားႀကီးကို ေျပာေနေသးသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခုလို သမားရိုးက်ေတြ ရိုက္လို႔ ၿငီးေငြ႕သြားတဲ့ အခါ အဲဒီလို ဇာတ္လမ္းေတြ ရိုက္ရေအာင္”

တဲ့။ ကိုသားႀကီးက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ရည္စူးထားသလို မလုပ္ႏိုင္ရွာခဲ့။ ကိုသားႀကီးက အသက္ဆံုးသြားခဲ့ သည္။ သူကား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ နံရံေလးဘက္ၾကားတြင္ပင္ သူ႔ဘ၀ အခ်ိန္တာမ်ားကို ကုန္ဆံုးသြားရေတာ့မည္လား။

--------

ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ အႏုပညာေလာကထဲမွာ နာမည္ရ လာေတာ့ သူႏွင့္ ထပ္မံဆံုဆည္းစရာ ကိစၥမ်ားေပၚေပါက္လာရပါေသး သည္။ ခပ္တိုတို ေက်ာ္ေျပာရလွ်င္ သူႏွင့္ ပထမဆံုးေတြ႕အၿပီး ေနာက္ထပ္ ေလးငါးႏွစ္မွ်အၾကာမွာ အႏုပညာလုပ္ငန္းစုကို ကၽြန္ေတာ္ တည္ေထာင္ျဖစ္ခဲ့၏။

တီဗီေၾကျငာ တစ္ခုအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီက သရုပ္ေဆာင္ သင္တန္းသား/သူေတြကို ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီျခံမွာ သူ ကင္မရာစမ္းရိုက္ ၾကည့္ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္း သူႏွင့္ကိုေအာင္မင္းသိမ္း ရိုက္ေသာ ဇာတ္ကားတစ္ကား မွာလဲ ေခၚသံုးခဲ့ေသးသည္။ ကိုေအာင္မင္းသိမ္းဆိုသူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အဆင္မေျပလွ။ ကိုသူရႏွင့္ေတာ့ အခင္အမင္ မပ်က္ခဲ့ပါ။

ကၽြန္ေတာ္က ဇာတ္ညြန္းပညာေလ့လာေနမွန္းသိသျဖင့္ သူ႔ဆီ မွာ ႏိုင္ငံျခားက ဇာတ္ညႊန္းေရးနည္း သင္ခန္းစာ ေတြ ရွိေၾကာင္းေျပာျပ သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လူလႊတ္ၿပီးယူခိုင္းသည့္အခါ သူေပးလိုက္ေသာ ဇာတ္ညႊန္းေရးနည္းပို႔ခ်ခ်က္ေတြမွာ စီဒီတစ္ခ်ပ္လံုး အျပည့္ပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းအခ်စ္ဂ်ာနယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဇာတ္ညႊန္းေရး နည္း ေရးျဖစ္သည္မွာ ထိုစဥ္က သူ႔ေက်းဇူးမ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

MRTV4 အတြက္ ဂိမ္းအစီအစဥ္တစ္ခုရိုက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ သရုပ္ေဆာင္ေရြးစရာႀကံဳေတာ့ ကိုသူရရယ္ ဦးေအာင္လြင္ရယ္လာကူ ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူကား တကယ့္ရုပ္ရွင္သမားစစ္တစ္ ေယာက္ အသြင္ကို ျပေလၿပီ။

ေမာ္နီတာအား ၾကည့္႐ႈေနေသာ သူ႔မ်က္၀န္းမ်ား၊ သရုပ္ ေဆာင္ ေရြးပြဲ၀င္သူတို႔အား ညႊန္ၾကားေနပံုမ်ားအား ေငးေမာေနမိရင္းမွ ၀ါရင့္ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္၏ အသြင္အျပင္ကို ကၽြန္ေတာ္ရိပ္စားလာ မိခဲ့၏။

ကၽြန္ေတာ့္အမွတ္သညာထဲမွာ ကိုသူရနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စြဲထင္ ေနမိတာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါဘဲ။
ထိုစဥ္ကာလက သူႏွင့္အတူအျပင္ေတြဘာေတြ ထြက္သည့္ အခါ မွတ္မွတ္ရရႀကံဳခဲ့တာေလးတစ္ခ်ဳိ႕ရွိသည္။
သူ႔ကားေရွ႕မွာ တမင္ကိုးလို႔ကန္႔လန္႔လာလုပ္ေသာ ကားတစ္စီးကို လွမ္းေငါက္လိုက္ျခင္းအား တစ္ေခါက္ႀကံဳရဘူး၏။

သူ႔ကား ေဘးျပတင္းေပါက္မွ ေခါင္းျပဴထြက္ကာ

“ေရွက ဘာကိုးလိုးကန္႔လန္႔လုပ္တာလဲ”

ဟူေသာစကားမ်ဳိးကို ေအာ္လိုက္ျခင္းပါပဲ။

မ်က္ခုံးတို႔ တြန္႔ခ်ဳိးကာ သူေအာ္လိုက္ေသာ အသံမွာ လမ္း တေလွ်ာက္ဟိန္းကာ ထြက္သြားသည္။ လမ္း၄၀ ထိပ္ဘက္မွာ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုေနရာ အနီးမွာက ကားဂိတ္လည္းရွိတာမို႔ လူေတြ အေတာ္ မ်ားသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ထိတ္သြားခဲ့၏။

ျပႆနာေတာ့ တက္ေတာ့မွာပဲ။ ကိုသူရကလည္း ဒီေနရာမွာ မွ ေအာ္ရတယ္လို႔။ ဒီလိုေနရာႀကီးမွာ ျပႆနာတက္ရင္ လူေတြအကုန္ ၀ိုင္းအံုၾကည့္ၾကမွာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူက နာမည္ႀကီးဆိုေတာ့ သူပဲ ထိခိုက္မွာ စိုးရိမ္လိုက္မိပါသည္။ တျခားနာမည္ႀကီးေတြသာဆို ေတာ္ရံု တန္ရံုမတရားမႈေလာက္ကိုေတာ့ သူတို႔နာမည္ ထိခိုက္မွာစိုးတာနဲ႔ ငံုခံေနလိုက္မွာပါပဲ။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ပူပန္မႈမ်ား အလဟႆ ျဖစ္သြားရပါ သည္။

အေငါက္ခံရေသာ ကားပိုင္ရွင္က သူ႔ကို စိတ္မဆိုး။

`ဟာ ဇာဂနာႀကီးပဲ´ ဟူေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ၿပံဳးကာပင္ျပန္ ၾကည့္ေနေသး၏။ တျခားအႏုပညာရွင္ေတြ သူ႔လို တုန္႔ျပန္မႈမ်ိဳးရလိမ့္ မည္ မထင္။ သူကား ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ ေနရာကို စစ္မွန္စြာရရွိထားသူ ေပပဲ။

ေနာက္တစ္ေခါက္ကေတာ့ ဒီလိုျပႆနာမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။

ေနျပည္ေတာ္ရုပ္ရွင္ရံုနားသို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားျဖစ္ခဲ့စဥ္မွာျဖစ္ သည္။ ဘာကိစၥေၾကာင့္မွန္းေတာ့ မမွတ္မိေတာ့။

ကားလဲ မပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သား လမ္းေလွ်ာက္သြားခဲ့သည္။ လမ္းတေလွ်ာက္လူတိုင္းလိုလိုက ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ကြက္လုပ္ၾက၏။

သူၾကားမၾကားေတာ့မသိ။ တီးတိုးစကားသံမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားလိုက္မိသည္။

“ဟာ ဇာဂနာႀကီးလြတ္လာၿပီပဲ ... တဲ့”

အမွန္ေတာ့ ထိုစဥ္က သူအျပင္ေရာက္ေနသည္မွာ အေတာ္ ၾကာပါၿပီ။ အႏုပညာအလုပ္မ်ားလုပ္ခြင့္မရဟု အပိတ္ပင္ခံထားရျခင္း သာ ရွိ၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပရိသတ္ေတြအျမင္မွာေတာ့ ဇာဂနာႏွင့္ ေထာင္ကို ယွဥ္တြဲျမင္ေနၾကသည္လား။

ေခတ္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေသာသူဆိုသည္မွာ အေတာ့္ကို နည္းပါ သည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ထိုအထဲတြင္ ကိုသူရသည္လည္း တစ္ ေယာက္ အပါအ၀င္ျဖစ္၏။ ကိုသူရသည္ကား ကၽြန္ေတာ့္တို႔ မ်ဳိးဆက္အတြင္း၌ အေတာက္ပဆံုးထဲမွ တစ္ေယာက္။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္က “ေရးသမွ် ေမာင္ပုညထင္ၾက”သလိုပင္ ႏိုင္ငံေရးပ်က္လံးမွန္သမွ် ဇာဂနာ့ပ်က္လံုးဟုသာ သမုတ္ခံခဲ့ရ၏။ မၾကာမၾကာဆိုသလို ဇာဂနာ့ပ်က္လံုးအသစ္ဟူေသာ သေရာ္ခ်က္ပိုင္ပိုင္ ဟာသကေလးမ်ားကို အရပ္ထဲ ေစ်းထဲ ျပည္သူၾကားထဲ တီးတိုးျဖန္႔ခ်ိ တတ္ၾကေလ၏။

ကၽြန္ေတာ္နားလည္သေလာက္ေတာ့ ထိုဟာသအမ်ားစုမွာ ကိုသူရတကယ္ပ်က္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ျပည္သူေတြ၏ မခံခ်ိမခံသာစိတ္ မ်ား၊ ဖိဆီးမႈအား သေရာ္လိုေသာစိတ္မ်ားမွ အရင္းခံေပါက္ဖြားလာ သည့္ ျပည္သူၾကားမွ ပ်က္လံုးမ်ားပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္နားျဖင့္ ျပန္႔ပြားသြားသည့္ အခါ ဇာဂနာ့ပ်က္လံုးဟု နာမည္တပ္ျခင္း ခံခဲ့ရေတာ့သည္။

တစ္နည္းေျပာရပါလွ်င္ သူသည္ မတရားမႈအေပၚ ေလွာင္ ေျပာင္သေရာ္လိုစိတ္အား ကိုယ္စားျပဳသူ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အေမွာင္ဖံုးေသာ ႏွစ္လရွည္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ရစဥ္ သူသည္ တိမ္ညိဳညစ္ တို႔ၾကားမွ အလင္းေရာင္ကို ထြန္းညိႇသူ။

စကားလြန္ႏုတ္ကၽြံေျပာသည္ဟု မထင္ေစ့လိုပါ။ သူ႔ေၾကာင့္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ႀကီးၿပိဳက်ခဲ့သည္ဟု မဆို၀ံ့ေသာ္ျငား ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ ၏ အတြင္းလိႈက္စားေနေသာ အကာၿပဲ႕ၿပဲ႕ အႏွစ္မဲ့မႈမ်ားအား ေဖာ္ထုတ္ ရာ၌ သူသည္ ေရွ႕ဆံုးတန္းမွ ပါ၀င္ခဲ့သူျဖစ္၏။ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္အား ၿဖိဳလွဲရာ၌ သူကား အဓိကက်ေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ပါ သည္။

ဇာဂနာဆိုေသာ လူတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္တြင္ရွိေန ျခင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုေပါ့ပါးသြားခဲ့ သည္။

ေလးပင္လြန္းေသာ ၀န္းက်င္ေလထုအား ႐ႈသြင္း႐ႈထုတ္ျပဳ လုပ္ရာတြင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းတြန္႔ေကြးကာ ရယ္စရာေလးမ်ား ျဖင့္ ျပက္ရယ္ျပဳႏိုင္ခဲ့၏။

တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လဲ ယင္းသို႔ ျပက္ရယ္ျပဳႏိုင္သည့္စိတ္ မွာ အေတာ္ကို အေရးတႀကီးလိုအပ္ပါသည္။ ဘ၀မွာ ႀကံဳေနရတဲ့ အရာေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔လဲ မတတ္ႏိုင္၊ လက္မခံခ်င္လို႔လဲ မရဆိုလွ်င္ ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာလိုက္ဖို႔သာ ရွိေတာ့သည္မဟုတ္လား။

ဇာဂနာသည္ ျမန္မာရယ္သံကို ကိုယ္စားျပဳေသာ လူထု ေအာ္လံျဖစ္ပါ၏။ ဇာဂနာတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အနားမွာ ရွိခြင့္ မႀကံဳျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ ရယ္သံမ်ားဆိတ္သုဥ္းေနရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

Thorn Nay Soe

0 comments:

Post a Comment

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.