Sunday, November 4, 2012

2 “ျမန္မာျပည္မွာ မျမင္ဖူးတဲ့ အထူးဆန္းဆုံးလမ္း”

စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသႀကီး၊ ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕အ၀င္အထြက္(၆)မုိင္ခရီး ကြန္ကရစ္ခင္း ကားလမ္းမႀကီးတဲ့ျမန္မာႏုိင္ငံတနံတလ်ား ဘယ္ၿမိဳ႕ဘယ္ေဒသမွာမွ မျမင္ဖူးထူးဆန္းဖြယ္ ကြန္ကရစ္ခင္း ကားလမ္းကုိ ျမင္ရပါမယ္။ တံတားကုိ ကားဘီးနင္းဖုိ႔ ခင္းထားတဲ့ သစ္သားခင္းပုံစံ ယခင္ေက်ာက္ခင္းေျမလမ္းေပၚတြင္ ဘယ္ညာႏွစ္ဖက္ ကြန္ကရစ္ေလာင္းထားတဲ့လမ္းကုိ တစ္ဖက္သုံးေပစီ။ အလယ္အလြတ္ထားၿပီး ႏွစ္ေပခြဲခန္႔ကြက္လပ္ထဲကုိ သဲေျမေလာင္းထားပါတယ္။ လမ္းခင္းကြန္ကခရစ္ရဲ႕ ထုုအထူက ဆယ္လက္မခန္႔ရွိပါတယ္။ ဒီလမ္းမ်ိဳး၊ ျမန္မာျပည္ ဘယ္တုိင္းျပည္နယ္မွာမွ မျမင္ဖူးပါဘူး။

ဒီလမ္းကုိ ၂၀၁၂-ခု၊ January ၁၆ ရက္နာဂေဒသေလရွီးၿမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ နာဂရုိးရာပြဲေတာ္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတႀကီးသီဟသူရတင္ေအာင္ျမင့္ဦးက နာဂပြဲအျပန္ဟုမၼလင္းကုိ ၀င္ၿပီး ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕အ၀င္(၆)မုိင္လမ္းကုိ ကတၱရာခင္းဖို႔ ခြင့္ျပဳမိန္႔ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီခရီးမွာ ျမန္မာ့မဟာစစ္အာဏာရွင္ႀကီးတုိ႔ရဲ႕ အစဥ္အလာအတုိင္း စစ္တပ္ထဲမွာလုိ စီနီယာဒု-သမၼတက ဂ်ဴနီယာတုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးသာေအးကုိ လူေရွ႕သူေရွ႕ မၾကာခဏေငါက္ပါတယ္။

ဦးသာေအးကလဲ ေခ်ာင္ကပ္ၿပီးေငးေနရာရွာတာေပါ့။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အစာမေက်ခဲ့ပါဘူး။ ဒီခရီးကအျပန္သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ က်န္းမာေရးအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဒု-သမၼတက
ရာထူးကေန ႏုတ္ထြက္သြားပါတယ္။ ဒီပြဲမွာ တင္ေအာင္ျမင့္ဦးေရာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သာေအးပါ မနာၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ထံုးစံအတုိင္းနာေနက် ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြပဲ နာေတာ့တာေပါ့။

ဒု-သမၼတႀကီးေပးသြားတာက ကတၱရာလမ္း၊ အစာမေက်ခဲ့တဲ့ တုိင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က တစ္ဆင့္အမိန္႔ျပန္ေပးေတာ့ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းရမယ္ဆိုၿပီး မိန္႔ေတာ္မူလုိ႔ ခုျမင္ၾကတဲ့ မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းေျပးသလုိ မဟာကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြပါ၀ါခ်င္းၿပိဳင္တာနဲ႔ကတၱရာကေနကြန္ကရစ္အျဖစ္ခြင့္ျပဳေငြကဘယ္ေလာက္ေပးမွန္းမသိ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း လမ္းအထူး(၁၀)နဲ႔ သူတုိ႔ တုိင္းအင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီးဆိုတဲ့ သစၥာရွင္ျပည္သူ႕၀န္ထမ္းေတြကလဲ မွန္းခ်က္နဲ႔ ႏွမ္းထြက္ကုိက္ေအာင္ တာ၀န္ရွိတာမုိ႔ ခုလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဟုမၼလင္းေရႊၿမိဳ႕ေတာ္မွာ မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းဆြဲသလုိ မဟာကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးေပၚေပါက္လာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလမ္းက ဟုမၼလင္းကေန မဟာဗ်ဴဟာလမ္းမႀကီးေခၚ မဟာၿမိဳင္-သက္ကယ္က်င္း-ေဖာင္းျပင္-ဟုမၼလင္း-ခႏၱီးသြားလမ္းမႀကီးနဲ႔ (၆)မုိင္ခရီးမွာ သြားဆံုတာပါ။

မဟာဗ်ဴဟာလမ္းမႀကီးဆုိတာကလဲ ေဆာက္လုပ္ေရးကပြင့္လင္းရာသီေရာက္တုိင္း ႏွစ္တုိင္းျပဳျပင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ (၁)ႏွစ္ကုိ ေႏြသုံးလျပည့္ေအာင္ ကားေမာင္းလုုိ႔ အဆင္မေျပပါဘူး၊ ၁၉၉၆-ခုႏွစ္ကစၿပီး အင္ဂ်င္နီယာတပ္ BEကေန ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနကလႊဲယူၿပီးဒီမဟာဗ်ဴဟာလမ္းကုိတာ၀န္ယူျပဳျပင္ေဖာက္လုပ္ေနတာ(၁၆)ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ ႏွစ္တိုင္းႏိုင္ငံေတာ္ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြက ခြင့္ျပဳေငြဘတ္ဂ်က္ တန္ဖုိးေငြစကၠဴကုိ ခ်ၿပီးခင္းမယ္ဆုိရင္ မုံရြာဟုမၼလင္းလမ္းမုိင္အရွည္ဆက္မိေလာက္ပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားျပည္သူသိတဲ့အတုိင္း ၀န္ႀကီး-MD-CE-DSE-EE-AE-SAE-JE-ဆုိဒ္ၾကပ္-လုပ္သားစတဲ့ အဆင့္ဆင့္ ၀ုိင္းၿပီးစားၾက၀ါးၾကတာဆုိေတာ့ လမ္းေပၚခင္းျဖစ္တဲ့တန္ဖုိးက မျဖစ္စေလာက္ပါ။ ဒီၾကားထဲ ေအာ္ဒစ္တုိ႔ စာရင္းစစ္ စာရင္းရုံးတုိ႔ဆုိတဲ့ အေကာင္ေတြကလဲ စားရင္း၀ါးရင္းစစ္ၾကတာမုိ႔ ခြင့္ျပဳေငြဘယ္ေလာက္ရၿပီး တကယ္လမ္းခင္းျဖစ္တဲ့ တန္ဖုိးအမွန္ကုိ ဘယ္ျပည္သူျပည္သားကမွ မသိရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အထက္ခ်င္းတြင္းေဒသက ျပည္သူေတြဟာ သြားေရးလာေရးအတြက္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကုိပဲ အားကုိးေနရပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီး က်န္းမာဖုိ႔ကုိလဲ အၿမဲဆုေတာင္းေနရပါတယ္။

ဒီ(၆)မုိင္ကြန္ကရစ္လမ္းဟာ ဒီအတုိင္းမ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္းဆြဲထားသလုိသာခင္းထားမယ္ဆုိရင္ ကားႏွစ္စီးလဲ မေရွာင္သာ ဒီေဒသက လူငယ္ေတြဆိုတာကလဲ တရုတ္ဆုိင္ကယ္ေလးစီးရတာကုိ ဟုတ္လွၿပီထင္ၿပီး ဘ၀င္ေလဟတ္ နားရြက္အဖ်ားပဲ့ေလာက္ေအာင္ ဆုိင္ကယ္ကုိspeedတင္ၿပီး ေစာက္ရမ္းစီးၾကတာမုိ႔ ရင္ခြဲရုံ၊ ရဲစခန္း၊အခ်ဳပ္ မဆံ့ေလာက္ေအာင္ပဲ ဒုကၡေရာက္ၾကေတာ့ မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာေတြးရင္ မေသမခ်ာနဲ႔ အင္မတန္ရင္ေလးစရာပါပဲ။ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္အရွင္ ဘုိးသီလႏွင့္တကြ ၿမိဳ႕တာ၀န္ရွိအမတ္မင္းမ်ား၊ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ၊ ၿမိဳ႕မိေဒြးၿမိဳ႕ဖေထြးပါမက်န္ ဆရာႀကီးဆရာမႀကီးမ်ားအေလးထားၿပီး မ်ဥ္းႏွစ္ေၾကာင္း ကြန္ကရစ္လမ္းကုိ အဆင္ေျပေအာင္ျပဳျပင္ေပးဖုိ႔ အထက္အစုိးရမင္းမ်ားကုိ အေရးဆုိေပးၾကပါလုိ႔ ေလးေလးနက္နက္ အေရးေပၚတုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။

ၿမိဳ႕ေစာင့္( TMO )
ps-TMO=တုိလီမိုလီ officer
U Da Vid

2 comments:

  1. Hey! very very surprised.

    ReplyDelete
  2. Engineers and technicians must stand strong on technology that you have taught.
    Should not lead to made such a shameful and out of normal concept & common sense.
    Really bad..

    ReplyDelete

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ မိတ္ေဆြတို႕ရဲ႕အျမင္မ်ားလည္း ေရးႏိုင္ပါတယ္

 

Copyright © 2009 ေဒါင္းမာန္ဟုန္. All rights reserved.